Jump to content

Garmin Astro


Peter

Recommended Posts

Biothane halsbånd er ganske stive og tåler mye juling, kan tilpasses ved å klippes i. Brukes gjerne på dressurhalsbånd og tilsvarende.

 

11762.jpg

 

Ser ut til at Canibeep signalhalsband bruker et slikt et. Får høre med de om de selger halsbåndet løst.

CANIBEEP-PRO.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

driver å prøve å lere meg litt om denna saken,har gått noen turer så jeg får en "streng"klarer å overføre den til dataen men jeg får ikke til å kopiere å lime inn på mapsource,kopier og lim inn er bare grå ikke svart så den er vel ikke aktiv,har ikke kart på pcn er det derfor det ikke går???eller er det noe galt?(har kart på garminen)

Link to comment
Share on other sites

Da var Astro'n i hus, og har nå bestilt båndet med antenne fra http://www.elhalsband.com. Kan ikke se på siden deres at de har den lange antennen til mottageren, noen tips om hvilken antenne man bør gå for her? Regner vel kanskje med de har den på Permo..

 

Hva gjelder minnebrikke så regner jeg med sandisk brikkene de har på el kjøp duger, 1 eller 2 GB, var snakk om noen som hadde problemer med de største korta, men..

 

Noen som har fått testa dette båndet og hva den gir i rekkevidde?

Link to comment
Share on other sites

Dette med kart, noen som har erfaringer med å legge inn flere kart på samme minnebrikke, så sant det er plass selvfølgelig. Har snakka med en selger på el-kjøp idag, og han var ikke sikker på om karta ble lagra i selve enheten eller på kortet, men jeg vil vel tro det legger seg på kortet. Det jeg egentlig lurer på er om det går greit å legge inn en norsk cd og en svensk på samme kortet, uten at dette skaper konflikter? Helt avhengig av begge karta, jakter såpass mye i sverige. Eller kan løsningen være å legge inn ett kart pr.minnekort for så å bytte avhengig av hvor her i norden man befinner seg? Selgeren av Garmin hadde ikke noe fasit svar, sa det måtte prøves, men dette klarsynte forumet har nok meninger om det håper og tror jeg...

Link to comment
Share on other sites

8) De lagres på minnebrikka, og det er ikke noe problem med å legge inn mange forskjellige kart...

(Har ikke Astro, men Oregon 300 og 2 stk GPSmap76 Cx serie Regner med at Astro'en fungerer likt!)

Vær OBS på at du krysser av for alle kartene på en gang, det går IKKE å legge til et enkelt kartblad ettrepå.. Da må ALT legges inn på nytt...

Link to comment
Share on other sites

Dette med kart, noen som har erfaringer med å legge inn flere kart på samme minnebrikke, så sant det er plass selvfølgelig. Har snakka med en selger på el-kjøp idag, og han var ikke sikker på om karta ble lagra i selve enheten eller på kortet, men jeg vil vel tro det legger seg på kortet. Det jeg egentlig lurer på er om det går greit å legge inn en norsk cd og en svensk på samme kortet, uten at dette skaper konflikter? Helt avhengig av begge karta, jakter såpass mye i sverige. Eller kan løsningen være å legge inn ett kart pr.minnekort for så å bytte avhengig av hvor her i norden man befinner seg? Selgeren av Garmin hadde ikke noe fasit svar, sa det måtte prøves, men dette klarsynte forumet har nok meninger om det håper og tror jeg...

 

Bruk 2 brikker visst mulig, desto mer kartdata pr. brikke desto tregere jobber systemet.

Link to comment
Share on other sites

Semi-kupp av tråden, men:

 

Er det noen som har prøvd Astro'n sin med GPS TrackMaker og har erfaringer å dele med seg?

 

http://www.gpstm.com/

 

Det som hadde vært int. er om hundens posisjon også vises (noe jeg vel tviler på, men...).

 

Fikk følgende svar fra forfatteren:

 

I didn't test this model yet.

Certainly the program supports the GPS but I don't know if it is able to track the dog in real-time.

If you have an Astro, test the real-time navigation with NMEA and Garmin Protocol to confirm.

Best regards.

Link to comment
Share on other sites

:twisted: Flott innlegg rabiat....

Er Jaktpartner i besittelse av en tidsmaskin som de kan reise inn i framtida med, for å hente produkter som ennå ikke er salg

 

Hva med å LESE først?

Der er det sikkert muligheter til å få svar på den Norske modellen
Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Veldig bra forum dette!! Har kjøpt utsyr fra permo som beskrevet tidligere her, og det funker alle tiders! Skryt til dem som gir gode modifikasjonstips!

 

 

Har forreseten en helt ny DC20 i eske tilsalgs.. En venn kjøpte 1 for mye når de var i USA for en stund tilbake.

 

Bud mottas!

Link to comment
Share on other sites

Kan man kjøpe nye DC30 til astroen og få den tilå funke dersom man har en DC20 fra før av?

Kreves det noen modifikasjon e.l eller er det bare å skru den på som før?

Noen som vet om det vil være noen praktisk forskjell mellom de to modelleen? vet at DC30 er litt mindre, og laget for å ha rundt halsen på bikkja, og at den veier litt mindre.. Har den f.eks legner rekkevidde?

Link to comment
Share on other sites

Bare å glede seg!

 

Var innom Sikkerhetsbutikke i Øyer og der har de nå lagt ut Astro`n for salg (forhåndsbestilling) til kun kr. 4990,-!! Kommer i september, dette blir bra!

 

Den ligger på nett : http://www.fakkelmannen.no/GPS_Hundepeiler.asp

eller http://www.fakkelmannen.no

 

De har visstnok fått mange bestillinger allerede så denne er det nok mange som vil ha.

Link to comment
Share on other sites

Fikk dette fra Americas Pet Store i dag:

 

Dear Valued Customer,

 

We have a new update on the release date of the new Garmin Astro Combo packs with the DC-30. We are still expecting to receive our initial shipment on approximately Monday August 25, 2008, but we will only be receiving a very limited supply. We will be shipping all orders out on a first come first served basis. The standalone DC-30s will be shipped out from Garmin as soon as they have completed shipping the Combo packs. A definitive date has yet to be set.

 

We will be the first retailer to receive these products from Garmin once they are released and will be receiving more products as production ramps up. The initial demand for this new product has been very high and Garmin is working rapidly to fill all open orders.

 

We will have the Astro-DC30-Battery Pack for $55.99 and the Astro-DC30-Antenna for $35.99 in stock and if you would like, we will add them to your existing order for just the product price (no additional shipping charge). There is no need to place another order, just send us an email. We will only charge your card for the price of the additional item(s) shipped.

 

If you have ordered a combo unit along with other items, please let us know if you would like us to ship the Combo unit when it is available, or if you would prefer to wait and receive all of your products in one shipment. We can ship them out to you separately and we would adjust your shipping charges accordingly.

 

All release dates and product availability are tentative and subject to change at a moments notice but we do endeavor to keep all of our customers up to date regarding product availability and any delays in fulfilling our orders.

 

Thank you for your continued business.

 

Regards,

Customer Service

America’s Pet Store

Link to comment
Share on other sites

Er det liv her? Eller er alle ute å slepper bikkjer i dag? Eg tjuvsleppte i går, derfor er eg her i dag :)

Bruka Garmin Astro seiste halvdel av elgjakta i fjor. Sendar i same halsband som ContaktPeilaren. Funka bra. Med vinkel og antenne fra Permo. Men i går funka det ikkje! Etter 20 minutt mista eg sporet til bikkja. Såg kvar ho var, men berre i form av eit spørsmålstegn. Ingen sporlogg. Mista GPS signal heilt nokre gonger. Nokon som veit kva som skjer?

 

Meiner også at eg har lest noko om oppdatering av peilaren ein plass. Nokon som veit kva som meinast. Skal eg laste ned noko på nett og legge inn eller høt??? Det er vel då mottakaren som skal oppdaterast. DC20'en kan vel ikkje oppdaterast. Eller er eg heilt på jordet?

 

Har bestillt DC30, men den lar jo vente på seg...

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lest hele denne tråden, men så i et innlegg her at den norske versjonen ligger for forhåndsbestilling på 4990,-

Dette virker som en grei pris i forhold til hva den er annonsert for andre steder.

Er den da verdt å bestille?

Er førstegangskjøper, så tror noen jeg vil bli fornøyd med den?

Har ingen krav til den bortsett fra at den skal fungere når jeg skal bruke den..

 

 

P

Link to comment
Share on other sites

Ja du burde forhåndsbestille.

Ja eg trur du blir fornøgd.

Bruke Garmin Astro seiste halvdel av elgjakta i fjor. Kjempemoro. Kunne ikkje tenkt meg å gå tilbake til bare signalpeiling. Den nye modellen ser mykje betre ut enn den fyrste som vi kjøpte vi som var tidleg ute og handla i fjor :D Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Hei Nutta.

 

Prøvde DC20 på sako i kveld, gikk vel greit i 45 min, så forsvant også mitt GPS signal, før dette kom og gikk GPS signalet, hunden var rundt i området der jeg var, det var borte i ca 30-35, selv hørte jeg jo hunden, gikk nok på en harefot som han ikke fant ut av! Selve sendesignalet fra vhf delen var hele tiden i full styrke, så det er ikke ombygningen som er problemet her! Men da hunden kom inn til meg blinket gpslampa2 blink, og signalet var tilbake! Lurer på om DC20 har en svakhet for at signalet kan forsvinne om det kommer og går mye, sånn når hunden er i tett skog!? Det hadde regnet godt før jeg gikk i skogen med sako, men skulle vel tåle fukt! Vet noen har lagt forsegling rundt pakninger for å unngå fukt inn i sendedelen!!

 

For egen del er jeg fortsatt i testmodus med DC20.

 

Mvh

 

Sako_35 :)

Link to comment
Share on other sites

Eg har ikkje forsegla på nokon måte, men teipar godt. Det som er så rart er at det funka i fjor haust. Hadde GPS-signal vanlegvis opp til 6 - 10 km, kom litt ann på terrenget. I starten i fjor bruka eg sendaren slik han var originalt, men i contakt-halsbandet. Med antenna peikande rett ned. Så litt jalla ut, men jamten er høg nok, så det funka. Så kjøpte eg vinkel og lang antenne frå Permo. Støtta opp vinkelfestet og teipa godt. Det funka også. Men i år trudde eg at eg hadde gjort det endå betre. Har kjøpt ein liten fleksibel antennebit frå Permo (ca 12 cm) som eg har satt mellom vinkelen og den lange antenna. Trudde dette skulle vere lurt, og såg på sluttstykke.com at det var fleire som anbefalte denne varianten. Men det gjekk skitt. I morgo prøvar eg med vinkel og lang antenne. Sjølv om eg har bestillt DC30 vil eg gjerne ha den gamle til å funke, har jau då høve til å bruke på to bikkjer. Men detta med oppdateringa har eg ikkje finni ut av..... så er det nokon der ute som veit så huv!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Oppdatering for mottageren gjør du med usb kabel og webupdater program fra garmin. Det var ver 2.40 som var siste i kveld, jeg hade 2.30 i min mottager. Leiter etter innfor for senderdelen her nå!

 

Jeg har brukt krympeslange rundt senderen i halsbåndet, men skulle vel ikke dekke mottagssignalet til gps det heller!!

 

Så skal forske litt på det fremover her.

 

 

Mvh

 

Sako_35 :)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Senderdelen hadde ver 2.40, og det var siste hos garmin også, så jeg la den inn på nytt, det er rimelig greit å gjøre med astroen, da jeg har 60 CS fra før er dette velkjent for meg. :)

 

MEn liker ikke at GPS signalet mistes, så får sjekke mere med å slippe hunden igjen. At det er borte av og til er greit, men at jeg mister det i 30 min liker jeg ikke. :(

 

 

Mvh

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Samme problemet her. Mister GPS signalene i en periode på nesten en halv time, selv om com.metern har greit signal. Mistet signalet på ca.1km, fikk det tilbake med full styrke på 1,7km når GPS'n endelig fikk signaler igjen. Tydelig at den er litt var på kupert terreng. Kjørte da med orginal antenne på mottaker og standard antenna som følger med bandet fra elhalsband.se. Regner med bedre rekkevidde når jeg får satt på den lange antenna fra Permo på mottageren.

 

Artig å høre om andres erfaringer her, blir og for meg en del testing før den får ta over helt for contact'n.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Som tidligere nevt lengre opp i tråden så mistet jeg gps signalet på hunden i går i 30 minutter. Oppgraderte mottager til ver 2.40 ifra 2.30 og la inn 2.40 på nytt på sendedelen. I tilegg så satt jeg opp sendeintervallet til 10 sekunder på senderen, og fjernet en del av krympeslangen forran gpsmottageren på sendedelen, i kveld har det gått så meget bedre, på 2 timer mistet jeg gpssignalet 3 ganger, og det kan jeg leve med, det er jo litt naturlig at det tidvis kan forsvinne på en sending eller 2!

 

Så skal bruke den slik den er satt nå fremover, se om det forblir stabilt med gpssignalet inn ifra DC20.

 

 

Mvh

 

Sako_35 :)

Link to comment
Share on other sites

Høyrest bra ut. Eg må også gjere litt av kvart trur eg. Prøva att i dag. Men pakka til slutt GPS'n ned i sekken. Mistar signal heile tida, gjerne bare etter 30 meter. Prøva i dag uten den fleksible antennebiten som eg har mellom vinkeleg og lang antenne frå Permo. Prøva også å snu Astro'n på halsbandet. Trur eg har lese her ein plass at GPSdelen i sendaren ligg omlag der påknappen er. Slik at denne bør vere fri, snu oppover. Slik det er nå fungerar det så dårleg at eg vurderar å sete på den originale antenna som blir ståande rett ut - funka faktisk bedre når eg bruka den slik i fjor. Virkar som eg mistar noko med desse lure delane frå Permo...

 

Elles er bikkja i dårleg form, og veldig interessert i bever, så eg er litt sur om dagen...

Link to comment
Share on other sites

Hvilket signal er det som er dårlig? Er det satelittsignalet inn til halsbåndet eller er det radiosignalet fra halsbåndet til mottageren? Du skal ikke ha en fleksibel antennebit mellom noe som helst, du skal ha en liten koaksialkabel mellom DC-20 og en eventuell antenne.

Link to comment
Share on other sites

Til alle som ikke får sin Astro til å fungere som den skal,betal en som kan dette noen kroner å få et produkt som ligger i toppsjiktet når det gjelder hundepeiling.

Jakt med hund og friluft skal være glede,og ikke bli ødelagt av utstyr som en kan være ærlig å si ikke klarer å fikse selv.

Har selv fått bygget om min peiler av en som virkelig kan dette med peilere og signaler, og har til dags dato aldri mistet signaler til min hund !(Bruker jämthund )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...