Jump to content

Garmin Astro


Peter

Recommended Posts

  • Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var ute å trente hunden i dag i regnvær å etter ca 2.5 time mistet jeg kontakten med hunden,enda jeg bare var 30 meter unna hunden.Har bygd om min så jeg her lang anntenne og halsbånd,å hatt godt med vulketape rundt antennepluggen. er det vann som har trengt inn ?Noen som har merket noe lignende i regnvær ??

PS.Å ikke ble det harelos eller.

Link to comment
Share on other sites

Har fått melding frå American Pet Store om at min DC30 blir sendt denne veka. Hurra. Gledar meg. Men etter å ha lodda DC20'n funkar denne også. Bikkja står akkurat i dette øyeblikk 975 meter frå huset vårt og losar på kyr og kalv. Uttak klokka 17, så det begynnar å ligne på noko :D . Har ikkje fått testa på veldig lang avstand. Men før eg flytte meg i forhold til losen i dag var eg 3,5 km frå, og hadde gode signal.

 

Til deg som lura på fart så har du mogeleghetar til å sjå gjennomsnittsfart på mottakar heile tida. Når du legg sporet inn på data etterpå kan du sjå farten meir spesifisert frå punkt til punkt. Har ikkje hatt veldig bruk for dette, men kan vere moro om du skal vri litt kjeft med desse som har slike trege gråbikkjer..... Jämten er jau over alle haugar før dei har fått tenkt seg om :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fra garmin sin pressemelding :

 

The DC 30 collar’s main housing is weighted to sit below the dog’s neck, while a small, low-profile GPS antenna is integrated into the collar strap and positioned on top of the dog’s neck, providing a clear view of satellites with minimal rotation.

 

Så GPS antenna er på toppen av nakken. Jeg har min DC20 hengende opp/ned under nakken på Jamten. Mister sjelden signalet mer enn 10-30 sekunder. Denne løsning bruker ihvertfall jeg til dc30 er i hus. Denne bikkja er så fæl til å rulle.

 

Jeg bestilte DC30 på ebay. Fikk beskjed at Garmin hadde utsatt levering til slutten av september(muligens bare bløff). Virker som det er mye sprikende info. angående levering. Samme opplegg som da Astro kom i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Frilufts magasinet tar imot bestilling på DC 30 til introduksjonspris 5149,- Eksakt leveringsdato er ikke klar.Hvor mye blir prisen fra USA inkl. alle kostnader? Er DC 30 fra USA eksakt den samme som den som kommer i salg her i landet? Hørte at USA modellen hadde lengre rekkevidde, stemmer dette?

Link to comment
Share on other sites

Prøvd dc 20 i vest på en dunker hær om dagen, skifta antenner flere ganga den dagen. Så vest er uaktuelt på min hamilton, bikkjan går i kratt o småbjørk, så ha mått hatt med en bærepose med antenner.Løsningen er vel å vente på dc 30. blir vel å henge på contact peilen i tillegg i morgen.

Brukte egen komponert dekken i fjor, fungerte fint på dach og jemt. DC 20 lå i en liten lomme og hadde antenne festet med den vinklede kablen vist i begynnelsen av tråden, lomma er kort og DC'n delvis ute og holdt på plass med en stropp. Dette for at gps signalene skal nå frem. Antenna pekte da rett bakover.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå er DC 30 på vei!

 

 

Thank you for ordering from GunDogSupply.com.

 

Your order was processed and shipped on 9/3/2008.

 

Please let us know if you have any comments or questions. We do appreciate your business.

 

Thanks again!

 

Steve Snell

GunDogSupply.com

Link to comment
Share on other sites

Nå er DC 30 på vei!

 

 

Thank you for ordering from GunDogSupply.com.

 

Your order was processed and shipped on 9/3/2008.

 

Please let us know if you have any comments or questions. We do appreciate your business.

 

Thanks again!

 

Steve Snell

GunDogSupply.com

 

Fikk samme beskjed i natt æ å,veinte i speining. :D:D Slapp bikkja i dag m dc2o og gpssignala forsvant ætter ca 2 t,fløyta inn bikkja o slo av og på dc2o og da fungert det igjæn, men fikk itj sjå kor læng. Mått koble pga my folk(planting av gran) kom inn i terrenget. Prøve te igjæn i mårrå, henge på contactpeilen i tillegg for sikkerhets skyld. :)

Link to comment
Share on other sites

Fikk den nye Astroen med DC-30 i dag, etter at den hadde ligget 5 dager på Gardermoen. Tok en liten test-tur i bilen og hadde en runde i skogen etterpå med senderen montert på min Petit Basset.

 

Alt fungerte som forventet. Den hadde helt klart bedre rekkevidde enn den forrige modellen. Om det var så mye om de 40% Garmin opererer med er jeg litt usikker på. Til det er testen min for overfladisk. Jeg er i hvert fall overbevist om at mine behov for rekkevidde vil bli mer enn dekket når jeg i tillegg tar i bruk Garmins nye teleskopantenne, som jeg får i neste USA-pakke.

 

Jeg var litt spent på hvordan halsbåndet ville fungere på en så liten hund som min. Heldigvis ser det ut til å gå bra. GPS-mottakeren ble liggende greit midt på nakken, antenna la seg i en liten bue litt bakover og på tvers. Selv etter at hunden hadde foretatt sine sedvanlige gledesruller på bakken, ble alt liggende på plass.

 

Radiosenderen under halsen ble riktignok liggende litt på siden, ikke rett under halsen. På en litt større hund vil nok ikke dette skje. Men jeg tror ikke dette vil være noe problem, kanskje bortsett fra for de som vil bruke den på små dachser.

 

Jeg gidder ikke delta i en diskusjon om Astro i forhold til andre peilere. Men for meg vil det ikke være andre alternativer. Dette har jeg ventet på i årevis!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det har jeg fått med meg, men det er vel ikke til hinder for å bruke de om hverandre.

Jeg tror vel ikke Astro220 er bygget som en gammeldags radio med krystaller som må byttes for å skifte frekvens.

Det kan jo være at det bare er å laste ny software for å ta imot en annen frekvens, alle ligger jo i VHF båndet.

 

Det var derfor jeg lurte på om han hadde prøvd, eller visste sikkert.

Hvis noen bare tror eller antar, er egentelig ikke det svaret så interesant for meg.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har vært borti at sporloggen blir borte og det bare kommer opp et ? der hunden er,ser også ut som dette spørsmålstegnet bare blir stående på en plass,dvs veit ikke hvor hunden er lenger.....Hvis jeg slår av senderen og har den på igjen virker den...men det er jo vansklig da hunden er borte : :shock:

Link to comment
Share on other sites

Noen som har vært borti at sporloggen blir borte og det bare kommer opp et ? der hunden er,ser også ut som dette spørsmålstegnet bare blir stående på en plass,dvs veit ikke hvor hunden er lenger.....Hvis jeg slår av senderen og har den på igjen virker den...men det er jo vansklig da hunden er borte : :shock:

 

Når du får et spørsmålstegn, så er det gpsn som har dårlig satelittdekning.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har vært borti at sporloggen blir borte og det bare kommer opp et ? der hunden er,ser også ut som dette spørsmålstegnet bare blir stående på en plass,dvs veit ikke hvor hunden er lenger.....Hvis jeg slår av senderen og har den på igjen virker den...men det er jo vansklig da hunden er borte : :shock:

Mener at gpsmotakeren sitter i motsatt ende av av/påknappen, forsøker å dekke minst mulig i den enden.

Hadde en liten los i dag, da var ? der flere ganger, men det er jo naturlig da elgen og hunden er i de værste tettene.

Link to comment
Share on other sites

 

når bestilte du dine?

jeg bestilte i starten av uka.. spent på når de blir sendt...

 

Mine ble bestillt så tidlig som i juni - har tatt tid for Garmin å produsere nok, men nå er de tydeligvis klare - akkurat i tide. Har hatt en ombygd versjon siden i vinter, så trenger ikke tid til testing.. :roll: tror jeg :?:

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at hver gang jeg er ute og samme hvor det er og om det er god gps dekning så kommer dette spørsmåltegnet opp etter noen timer og det henger seg opp på et sted og der blir det liggende,jeg veit da ikke lenger hvor hunden er..hunden kan godt være ved meg den,men jeg har ikke gps signaler på den lenger.jeg må da slå den av og på¨for å få den inn igjen.Peileren er oppdatert fra Garmins oppdateringer,så det skulle da ikke være noe bugs med softwaren...Slik den fungerer nå er den jo ubrukelig ...Noen som har hatt eller kjenner til problemet........ :?:

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at hver gang jeg er ute og samme hvor det er og om det er god gps dekning så kommer dette spørsmåltegnet opp etter noen timer og det henger seg opp på et sted og der blir det liggende,jeg veit da ikke lenger hvor hunden er..hunden kan godt være ved meg den,men jeg har ikke gps signaler på den lenger.jeg må da slå den av og på¨for å få den inn igjen.Peileren er oppdatert fra Garmins oppdateringer,så det skulle da ikke være noe bugs med softwaren...Slik den fungerer nå er den jo ubrukelig ...Noen som har hatt eller kjenner til problemet........ :?:

Er det slik bør du kontakte garmin.

Link to comment
Share on other sites

Er det losindikator på disse peilerene?

Det var det jeg var mest skeptisk til da jeg kjøpte.

Men etter å ha brukt systemet på dach og jemt, er man skjelde i tvil om hva symbolene betyr for jemtene, på dachen holder det gjerne å sjekke hastigheten.

Og litt hørsel har jeg igjen også.

Link to comment
Share on other sites

Ellers kan dere jo lese litt i bruksanvisningen.

Du kan stille inn for ulike typer hund, GPSn viser ulike symboler for hva din hund foretar seg.

Hvis hunden din slutter å bevege seg vises dette, hvis hunden din er i bevegelse på et lite område over tid viser GPSn at hunden har stålos (litt etter hva slags hund den er stilt inn for)

Nei du vil ikke få høre hunden din bjeffe ut gjennom en høytaler i GPSn, så for en harehund blir resultatet dårlig, for en fisk spets blir det helt greit.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har vært borti at sporloggen blir borte og det bare kommer opp et ? der hunden er,ser også ut som dette spørsmålstegnet bare blir stående på en plass,dvs veit ikke hvor hunden er lenger.....Hvis jeg slår av senderen og har den på igjen virker den...men det er jo vansklig da hunden er borte : :shock:

Mener at gpsmotakeren sitter i motsatt ende av av/påknappen, forsøker å dekke minst mulig i den enden.

Hadde en liten los i dag, da var ? der flere ganger, men det er jo naturlig da elgen og hunden er i de værste tettene.

 

 

Ja har hatt samme problemet. var brudd i lodding der antenna er festet til printplata brudd mellom antenne og jord i vhf delen.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har fått den nye garmin peiler ennå? Har hørt om flere som har bestilt fra usa å sier den er på vei. stemmer det??? Jeg snakket med en forhandler i usa han sa han ikke kunne levere før november.Mye rykter rundt denne nye garmin peileren :?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har fått den nye garmin peiler ennå? Har hørt om flere som har bestilt fra usa å sier den er på vei. stemmer det??? Jeg snakket med en forhandler i usa han sa han ikke kunne levere før november.Mye rykter rundt denne nye garmin peileren :?

 

Hvis du leser en side bakover i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har fått den nye garmin peiler ennå? Har hørt om flere som har bestilt fra usa å sier den er på vei. stemmer det??? Jeg snakket med en forhandler i usa han sa han ikke kunne levere før november.Mye rykter rundt denne nye garmin peileren :?

 

Har fått bekreftelse fra A Pet Store med UPS-trackingnr - ser ut for at den da er på vei tror jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da er DC-30 bestilt fra Americas Pet Store. Spørs bare når de får sendt den avgårde, ligger visst inne en haug med bestillinger, og de blir sendt ut fortløpende etterhvert som de ankommer butikken. I den rekkefølgen de er bestilt selvfølgelig.

 

Vet at noen her inne allerede har fått de, og håper de vil dele sine erfaringer med oss andre som venter i spenning... :D Er da spesielt stabiliteten på GPS signalene som er interessant å høre om, da dette ikke er tilfredsstillende på den gamle modellen.

Link to comment
Share on other sites

 

Vet at noen her inne allerede har fått de, og håper de vil dele sine erfaringer med oss andre som venter i spenning... :D Er da spesielt stabiliteten på GPS signalene som er interessant å høre om, da dette ikke er tilfredsstillende på den gamle modellen.

 

Siden jeg foreløpig er den eneste som har rapportert å ha mottatt DC-30, føler jeg at jeg burde fortalt litt mer om den. Men saken er den at etter at jeg hadde testet den en ettermiddag, leverte jeg den midlertidig til en som trenger den mer enn jeg. Jeg har nemlig en DC-20 fra før og kan leve med den til jeg får neste USA-pakke.

 

Han som bruker DC-30'en nå er strålende fornøyd og har hatt stabilt gps-mottak. Et par ganger har han hatt kortvarige brudd på VHS-overføringen. Men siden han er lite vant til Astro fra før og bare har den gamle tradisjonelle peileren å sammelikne med, er det kanskje ikke så rart at han smiler fra øre til øre.

 

Den "testingen" jeg foretok meg, var å henge både DC-20 og DC-30 i et tre i hagen og så ta meg et par bilturer i forskjellige retninger. Som jeg tidligere har sagt, var rekkevidden merkbart bedre med den nye. Jeg målte forbedringen til 25-30 prosent. Men dette må i høyeste grad tas med en klype salt. Å sitte slik med mottakeren i bilen er ikke det samme som å være i terrenget i en jaktsituasjon.

 

Hovedinntrykket av den nye var at den virket mer gjennomtenkt, funksjonell og solid og at den vil passe bedre på en litt større hund enn på en liten. Sannsynligvis vil den nok gå på en dachs også.

Link to comment
Share on other sites

Min DC-30 skal sendes til fredag. 8) ( Jeg kan ikke vente, er kjempe fornøyd med Astroen, men synes DC-20 er litt stor og klumpete på dachsen.) I følge selger er det LANG venteliste og ikke alle blir levert enda...

Fulle sett skal allerede være på vei.

Ellers så bør en faktisk sjekke sporings nummer fra UPS for å se at den er sendt. Vet ikke hvordan system de egentlig har, men det virker som sender forhåndsmelder en item og så mottar et sporingsnummer. Så må faktisk tingen sendes etterpå. (Jeg har i andre sammenheng mottatt UPS nummer på ting som aldri ble sendt)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har fått den nye garmin peiler ennå? Har hørt om flere som har bestilt fra usa å sier den er på vei. stemmer det??? Jeg snakket med en forhandler i usa han sa han ikke kunne levere før november.Mye rykter rundt denne nye garmin peileren :?

 

Har fått bekreftelse fra A Pet Store med UPS-trackingnr - ser ut for at den da er på vei tror jeg :wink:

 

Sorry, forsendelsen ble sendt med USPS :oops:, ikke med UPS. Her er beskjeden på trackingen

 

"Your item left the United States from JOHN F. KENNEDY APT/NEW YORK at 4:20 PM on September 6, 2008. Information, if available, is updated every evening. Please check again later."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...