Jump to content

Felt NM-2010


jalla

Recommended Posts

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Fortsatt problemer med påmelding?

Hvis den elektroniske påmeldingen er problematisk så last ned påmeldingsskjemaet, fyll det ut og send det som vedlegg til en epost.

 

Noen som har planer om å komme og skyte hos oss?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vi har nok tenkt å holde på særpreget vårt, det blir så mye klager på pølser. Enten er grillpølsene kokt, eller wienerpølsene grillet, pølser er derfor for vanskelig for oss :D

 

Men du skal være trygg på at det er nok mat OlavM

Link to comment
Share on other sites

Datoen for startlistene kan jeg ikke love, det er mange ønsker som skal oppfylles så det er et puslespill. Det skal og sjekkes opp imot innbetaling av påmeldingsavgift. Det tar fort litt tid.

Kan garantere at de kommer i god tid før stevnet starter.

 

Trygve Fundingsland

Link to comment
Share on other sites

Spennande når startlistene kjem. Da veit ein at det er altfor kort tid igjen.

 

Ein anna sak, meir ein kommentar eigentleg.

 

Er det ikkje slik at ein skal forsøke å spre folk frå same klubb på forskjellige skytelag ? Eg skjønner jo at dette kan vere vanskeleg.

Trudde dette var ein regel, men det er kanskje berre ein anbefaling ?

Ein anna ting er jo det sosiale.. alltid kjekt å treffe "nye" folk på ein feltrunde. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja nå er det full fres i innspurten, og campingvognene (med skyttere) har begynt å komme! Håper værgudene spiller på lag, men er ikke helt overbevist om det.

Ønsker alle skyttere velkommen til Sandnes!

 

Mvh

Trygve Fundingsland

Link to comment
Share on other sites

Trenger litt hjelp, til min store fortvilelse så har Barrel linken på min 1911 sprukket!! Er det noen Kammerater her som har en liggende som de kan ta med på NM?

Har prøvd å skaffe, men det visst ikke mange som har 1911 deler liggende på lager lenger. :(

Link to comment
Share on other sites

Delen skal gjerne også tilpasses.....

 

pff, er det krise, så er det krise, pistolen får ta det den får.

Vet det er forskjellige lengder på disse, ikke så lett å måle siden den har sprukket, men noe mer tilpassing er vel ikke nødvendig meg bekjent. Tar med nålfilsett så skal jeg få det til å passe :P

 

Er forøvrig Barrel link #2 Lengde .273"

Link to comment
Share on other sites

pff, er det krise, så er det krise, pistolen får ta det den får.

Vet det er forskjellige lengder på disse, ikke så lett å måle siden den har sprukket, men noe mer tilpassing er vel ikke nødvendig meg bekjent. Tar med nålfilsett så skal jeg få det til å passe :P

 

Er forøvrig Barrel link #2 Lengde .273"

 

feiltilpasset link i 1911 kan føre til:

 

-brukket sleidestopp.

-ødelagte låseflater på pipa.

-ødelagte låseflate i sleiden.

 

les artikkelen om timing av 1911piper på hjemmesiden til schuemann...

Link to comment
Share on other sites

Da var NM over for denne gang, vi som arrangerte er godt fornøyde med arrangementet. Vinden er det lite å gjøre noe med, men ellers så holdt ihvertfall skyene ganske tett.

Når et arrangement er over er det tid for evaluering, så da vil jeg gjerne høre ris og ros fra de som var hos oss.

 

Mvh

Trygve Fundingsland

Link to comment
Share on other sites

Takk for vel BLÅST stevne :lol:

Var bare med på Grov og Fin, rimelig eksotisk å skyte i litt trekk på fredag.

Det gikk som smurt og standplassledere og funsksjonærer gjorde strålende innsats og var behjelpelige med førstereisgutter som undertegnede.

 

JJ

Link to comment
Share on other sites

Takk for et flott NM.

 

Jeg var med på alle grener.

 

Registrering og veiing virker å ha blitt gjennomført bra. Det var aldri noen stor kø, og jeg skjønte også at dette kunne gjøres langt utover kvelden dagen før.

 

Jeg vil berømme tilbringertjenesten. På alle mine runder, reiste de til riktig tid. Noe trange minibusser for svære folk, men for de få minuttene turen tok, gikk det an.

Man fikk også lagene unna, slik at vi slapp å vente på at standplassene skulle bli ledige. Veldig bra gjennomført.

 

På torsdag regnet det noe. Ikke trivelig å nettopp ha fått ladekommandoen, og himmelen åpner seg. Men været kan jo ingen gjøre noe med, så det er bare noe en må ta med seg i feltskyting. Vinden likeså. Landskapet løypene lå i veide opp for det. :D

 

De forskjellige standplassene var greie. Jeg synes ikke løypa var altfor vanskelig, selv om jeg bommet både her og der. Men det gjør jeg jo alltid. :D

 

Muligheten for noe godt å bite i var også til stede. Vafler, skoleboller, vårruller, middag etc.

 

Minus? Nei, jeg hadde egentlig fire flotte dager i Sandnesområdet. Savnet kanskje noen lokale forhandlere som stilte ut saker å sikle på....

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for et fantastisk NM!

 

For mitt vedkommende gikk det dårlig på revolver, men det ble fort glemmt (og det skjer aldri!) da jeg gikk fra standplass 6 og nedover. For en natur dere bød på!

Presise avganger, hyggelige og tydlige funksjonærer, vannstasjon i løypa og raske resultater.

 

På ris siden er det noen små ting. Det manglet klistrelapper på innskytningsbanen og på liggende hold måtte vi streve med sand på hender og i våpen. Sponplater/paller hadde kanskje vært en løsning her.

 

Ellers var dette et flott NM og dere har all grunn til å være stolte!

Link to comment
Share on other sites

Alt var så fantastisk bra at jeg nesten skjemmes når jeg nevner et forbedringsområde, men siden det er etterspurt:

Det var nok en klar ulempe å ha skive med partall. Særlig var det merkbart der det var flere skivegrupper. En brukte noe lenger tid for å finne riktig skive enn de som hadde oddetall og merkede skiver.

 

Paller (eller annet treverk) på liggende.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Henger meg på de to siste.

Kjempeflott gjennomført NM ,men hvis vi absolutt må trekke frem noe minus så må det bli liggende. Dette kunne vært løst med en enkel veiduk over sanden.

Vil også trekke frem som veldig positivt at vi fikk muligheten til å sette campimgvogn på plassen med mulighet for strøm og dusj. Dette bør arrangørene prøve å få til på alle NMer fremmover.

Takk for ei fin stund i Sandnes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...