Jump to content

Felt NM-2010


jalla

Recommended Posts

Kjempebra arrangement.

Et par ting som kunne vært gjort annerledes er plasseringen av nummerskiltene, de kunne med fordel vært plassert over skivene.

En annen og viktigere ting er at alle skivene kunne vært nummerert, ikke bare oddetalls-skivene.

Etter å ha skutt på oddetalls-skiver de 3 første dagene så merket jeg stor forskjel den siste dagen da jeg fikk en partalls-skive.

Måtte lete litt lenger da for å finne den riktige skiven etter å ha skutt på første stativ.

 

Maten som ble servert var fantastisk, den kokken dere har fått fatt i er verdt sin vekt i gull, ta godt vare på henne.

Vårrullene var ubeskrivelig gode og spesielt fredagens rett var utrolig god, tusen takk for maten! :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stevnet var fantastisk avviklet, av en klubb med mange dyktige medarbeidere.

 

Denne gjengen burde sette seg ned og lage en "dreiebok" om hvordan arangsjere NM :D

 

 

PS: utelat kapitelet om premiering :!:

 

Hadde aldri trodd at dette nitriste hvite keramikksøpla skulle dukke opp igjen etter all kritikken som kom etter NM 2007 :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Synes også det var et veldig bra arrangement.

Været var typisk Rogalandsvær, så det går ikke an å gjøre noe med.

 

Vil også rette en takk til meddeltakerne. Mange hyggelige og innsiktsfulle folk. Plukket opp mange tips om både teknikk og taktikk.

 

 

Negativt?

Hmmm. Hadde deltakerdiplom veltet hele økonomien? Aner ikke hvor mye det hadde kostet eller hvor gjennomførbart det hadde vært, men for min egen del hadde det vært et veldig verdifullt minne.

 

Pga et aldri så lite generasjonskifte i klubben er vi er ganske mange ferske (i stevnesammenheng)i klubben.

Men når vi får litt mer erfaring i organisering så stiller vi gjerne med den hjelp ved arrangering av stevner hvis dere trenger det.

Nummeret mitt kan dere få ved å maile klubbens maildr.

 

 

Gratulere med utførelsen Sandnes Pistolklubb og alle som hjalp til!

Hilsen NOP Vatne

Link to comment
Share on other sites

Denne gjengen burde sette seg ned og lage en "dreiebok" om hvordan..

 

Nå håper jeg at Mysen vil legge til rette for den perfekte konkuransen?

De har iallefall forstått dette med deltagerdiplom!

Jeg tror de fleste gjerne vil ha et deltagerdiplom.. Heller det enn noe tvilsomme premier 'made in China'...

Som diskutert i en annen tråd: Hvorfor ikke redusere premiebordet vesentlig, og heller holde startkontigentene på et lavt nivå?

Og eventuelt bruke pengepremier.. Enklere for arrangør og bedre for de som vinner.

 

Deltagerdiplom til alle, redusert premiering og pengepremie er mine ønsker!

Gleder meg til Mysen!

Link to comment
Share on other sites

Premier er vanskelig. Noen vil ha et mine, noe med NM logoen på f.eks. Andre vil heller ha gavekort evt. penger rett i hånda. Gavebord med donerte og utrangerte ting fra det lokale næringslivet er jo "populært". Noen synes premien er for liten andre. Andre synes startkontingenten og premiene burde vært mindre. Kritikk på premiene blir det uansett, så Mysen, bare vær forberedt på det. Når det gjelder et minne, så fikk faktisk alle deltakerne et klistermerke med NMX logoen på. Det er jammen ikke alle plasser vi har fått det. Noen har ikke hatt merke i det hele tatt. Andre har vist å ta seg betalt for merket. Med hensyn til deltakerdiplom, det er NM vi snakker om, ikke et barneskirenn.

Link to comment
Share on other sites

Hadde aldri trodd at dette nitriste hvite keramikksøpla skulle dukke opp igjen etter all kritikken som kom etter NM 2007

Må bare si at all denne kritikken har jeg hørt svært lite til. I forkant forhørte jeg meg blant skytterne om hva de ønsket som premier, de fleste ville ha et eller annet minne med logoen på i tillegg til pengepremier til de beste. Det ikke alle fikk med seg var nok at den beste tredjedelen av de premierte i tillegg til "keramikksøpla" (som er lokalproduksjon fra Figgjo) fikk pengepremier utregnet fra tabellen i fellesreglementet med premieandel kr 100. Å gjøre alle fornøyde med premiene har ingen klart, tror heller ingen kommer til å klare det.

 

Deltagerdiplom valgte vi bort. Noen ønsker det, andre ikke. Hvis det er det som avgjør om et arrangement er vellykket eller ikke så har det ikke vært mange vellykkede mesterskap de siste 15 årene, ei heller vårt. :D

 

Det ser ut som om det i reglementet for NM bør settes inn et punkt om at skytterne skal ha 1 meter standplasslinje og alle skivene skal være nummererte.

 

Ellers vil jeg takke alle som tok turen til oss i Sandnes og bidro til et vellykket arrangement, tror jeg stort sett bare så blide ansikter hele uka!

 

Takker for alt skryt, det går nok mer enn 3 år til neste gang for vår del nå.

 

 

Hilsen Trygve Fundingsland

Link to comment
Share on other sites

Hadde aldri trodd at dette nitriste hvite keramikksøpla skulle dukke opp igjen etter all kritikken som kom etter NM 2007

Må bare si at all denne kritikken har jeg hørt svært lite til. I forkant forhørte jeg meg blant skytterne om hva de ønsket som premier, de fleste ville ha et eller annet minne med logoen på i tillegg til pengepremier til de beste.

 

Den kritikken jeg snakket om var en stor og lang tråd i tidligere "sluttstykket"

 

Også i dette forum har premiering i NM vært behørig omtalt og diskutert.

Kan jo selvsagt ikke forvente at alle skal få med seg slikt.

 

Min kritikk av keramikken er stort sett at den er plain hvit overalt uten så mye som en bord eller strek, bare et glorete NM merke.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Keramikken har jeg allerede tatt i bruk, blir brukt hver morgen til frokost frem til neste NM, som en påminnelse at jeg må ØVE,ØVE :D

(og trigger, dere har vel et klubbhus i klubben din, og en kaffetrakter som kunne fyllt kruset? Og kommentaren om keramikken endte i grøfta kunne du spart deg. )

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

triggerhappy. Hvis det er så forferdelig å få slike premier så går det sikkert fint å si nei takk når du blir ropt opp.

Ellers så kan du gjøre det så enkelt at du ikke møter på premieutdelingen så slipper du å få premie.

Jeg for min del bruker kaffekoppen min å er godt fornøyd.

Jeg synes det bør fastsettes en premieandel på NM å at det bør premieres etter normal premiestige.

Link to comment
Share on other sites

...Eller gi bort koppen til noen som setter pris på den.

Nå var jeg ikke på NM, men på jobb, så jeg kan ikke uttale meg om premieringen der.

På generelt grunnlag foretrekker jeg gavekort eller bruksgjenstander.

Krimskrams og elokserte dassruller i ymse farger vil jeg helst slippe.

Link to comment
Share on other sites

Stevnet var fantastisk avviklet, av en klubb med mange dyktige medarbeidere.

 

Denne gjengen burde sette seg ned og lage en "dreiebok" om hvordan arangsjere NM :D

 

 

PS: utelat kapitelet om premiering :!:

 

Hadde aldri trodd at dette nitriste hvite keramikksøpla skulle dukke opp igjen etter all kritikken som kom etter NM 2007 :twisted:

 

Jeg har aldri fått premie før på et NM så den: nitriste hvite keramikksøpla er jeg så glad for!!

Link to comment
Share on other sites

triggerhappy. Hvis det er så forferdelig å få slike premier så går det sikkert fint å si nei takk når du blir ropt opp.

Ellers så kan du gjøre det så enkelt at du ikke møter på premieutdelingen så slipper du å få premie.

Jeg for min del bruker kaffekoppen min å er godt fornøyd.

Jeg synes det bør fastsettes en premieandel på NM å at det bør premieres etter normal premiestige.

 

pluss 1!

Link to comment
Share on other sites

triggerhappy:

 

Antar at de som bare fikk kopper - ikke var blant de beste?

Hva forventer man som premie - hvis man er nr. 17 eller 38 av 150???

 

Da synes jeg det er ok med noe som kan benyttes til noe (synes et whiskyglass med et "minnesmerke" - hadde passet meg bedre :wink: enn en kaffekopp).

 

De 5 beste - bør imidlertid kunne forvente litt bedre premier - men det var det sikkert også.

 

Men antar at "grøftekastingen" - var en frustrasjonshandling over dårlig prestasjon :wink::lol:

 

Olav M`s psykologiske handlemønster - kunne jo kanskje hjulpet deg videre til neste års bestemannspremie :wink:

 

Men hvis du er på samme nivå som hva jeg er :? - må du nok bare innfinne deg med å ikke ta i mot gull og heder :( .

Og nøye deg med et eller annet som minner deg på din deltakelse Herrens År ? :)

Link to comment
Share on other sites

Når jeg lester NM trådene som omhandler mesterskapene til NSF, så er jeg glad jeg stort sett kun skyter praktisk og kun er med på å arrangere praktiskstevner..... makan til klaging

 

Premier ser ut til å være det store diskusjonstemaet, uansett hvilket NM.....

 

Jeg kan ikke i de årene jeg har skutt praktisk (8-10 år) huske at det noen gang har vært klaging på premier der

 

Kanskje man i NSF reglene også skulle kun tatt med premiering til de tre første? også latt resten vært opp til arrangør?

 

Man skyter vel stort sett for at det er morsomt? Eller gjør man ikke.....

Link to comment
Share on other sites

"I gamle dager" utdannet jeg meg til dommer i seiling på relativt høyt nivå. For meg var konkurranseseiling en utmerket måte å koble av på. Jeg sluttet etter noen år pga en liten gruppe mennesker som hele tiden protesterte, klaget og sutret. De kunne komme tilbake til konkurranser flere år tilbake der de mente seg urettferdig behandlet.

Når jeg leser på sluttstykket/kammeret om NM/NSF, synes jeg å kjenne igjen noe av det samme. Heldigvis synes det som om vi er fri for disse sutrerne i mitt distrikt/region.

 

Når noen fornedrer seg til å klage på porselenet eller vaffelstekingen, bør de for sin egen sjelefreds skyld vurdere om de bør finne på noe annet i ferien enn å dra på NM.

Link to comment
Share on other sites

Eg velger no å tru at mangen er fornøygd og.

 

Eg for min del likte veldig godt det opplegget som Sandnes og Kristiansand hadde stelt i stand.

Veldig ryddig avvikling, god mat og hyggelege folk.

 

Så får me heller tåle at nokon alltid velger å klage på dei små ting i standen for å slappe av å kose seg med skytinga.

 

Eg gledar meg i alle fall til neste år. Uansett premie.

Link to comment
Share on other sites

Man skyter vel stort sett for at det er morsomt? Eller gjør man ikke.....

 

Det er nok fortsatt slik for de aller fleste av oss, heldigvis.

 

Påstander om at det "stygge" porselenet gikk i grøftekanten, burde man ha vett nok til å holde for seg selv. Slikt er direkte respektløst å ytre på et åpent forum.

Selv skulle jeg gjerne hatt det som et minne, men skjøt desverre ikke godt nok.

Link to comment
Share on other sites

En ting skal triggern ha, han fikk i alle fall debatten om premiering i NM i gang igjen.

 

Som vanlig er forum politiet (de faste innleggerne) på plass med sine arogante og spydige kommentarer.

 

Skal en tolke noen av kommentarene fra dem, har du ikke uttalelsesrett om du ikke kom blant de 5 beste :mrgreen:

(selv om de ikke gadd å stille selv)

Eller som de sier : gå hjem og tren :D

 

Da er vel debatten om kvalifisering for å kunne delta i NM på sin plass, igjen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Stevneleder Trygve, løypesjef Tor og resten av gjengen gjorde en fremragende jobb. Løypa var så morro å gå, så selv om man hadde en bom eller flere, så gikk man fra standplass med et smil om munnen.

 

Og mens man gikk løypa, så kunne man ikke la være å undre seg over hvor flott området er for et spesial-NM. Her var det mye muligheter for lange hold.

 

Spesial-NM i samme område er hermed ønsket!

Link to comment
Share on other sites

Syntes det var et veldig flott NM, med ei veldig fin og varierende løype.

 

Tusen takk for alle "langholdene" , endelig er det noen som tørr å strekke holdene på andre øvelser enn liggende.

46m beste hand er suverent bra :D

(Blåste så en nesten sto i 45 grader sideveis på fredag, men det gikk tålig bra alikevell)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...