Jump to content

KAMMERSMELLKOMMITE ER ETABLERT, og SMELLGENERAL ER PÅ PLASS!


Skaubjønn

Recommended Posts

SMELLGENERAL: Sammleren

 

DISSE ER MED:

Amstaff (Bor i nærheten)

Ole Netland (Birkeland i Aust Agder)

Sammleren (Vestfold)

20 mm Cannon (Vestlandet tror jeg)

Donner (Møre og Rosadal)

US M1 (I nærheten)

Mullins (Kristiansand)

OSW (Oslo)

Jørn (Østfold, Særp)

Malle (I nærheten)

 

 

De som ikke kan forplikte seg fullt ut, blir ikke regnet med i kommiteen, men vil bli spurt om å ta oppgaver av kommiteen.

 

Det vil snarest bli opprettet et eget KAMMERSMELLEN09 underforum, som kun er åpnet for de på lista over. Kommiteen må velge leder selv, og leder har ansvar for gjennomføring, koordinering av gjennomføring og sikkerhet på stevnet, og kontakt med styret i NOJS. Det første dere må gjøre er å skaffer en oversikt over hva som skal gjøres, og fordeler oppgaver. Morten Vinje blir lisason offiser mellom Hollabanen og kommiteen. Dere må også klare å holde helt kjeft om hvilke øvelser og sånt som bilr planlagt. Dette skal være like spennede og overraskende for ALLE som kommer, så her må dere være gode!

 

 

Dette er kjempebra folkens! Gleder meg stort!

 

For styret i NOJS

 

Bent Storå

 

Klippet inn fra senere i tråden:

 

Rammeplan for Kammersmellen 2009:

 

Det er en betingelse at arrangementet gjennomføres av en frivillig gruppe, da styre og moderatorer ikke har tid til å planlegge og gjennomføre dette. Enkelt av oss kan være med å delta på selve gjennomføringen og lede noen skytinger dersom ingen andre kan eller føler seg komfortabel med standplassledelse, men det blir fremdeles kun som "menige" medlemmer i kommiteen. Fulmen, Bamrud, Reinhard, og Skaubjønn og Morten Vinje har så langt meldt oss til slavetjeneste, men ikke noe annet. De som stiller i kommiteen må være forberedt på at det blir mye arbeid, men at det er fullt gjennomførbart og endatil morsomt med nok dedikerte folk på oppgaven. Det skal utnevnes en kommiteleder!

 

 

 

SKYTEBANE (Hollabanen):

* Standplasser; 2 stk overbygde, støyisolerte

* Skyteavstander; ut til 650 meter

* Elektronikk; ikke tilgjengelig under stevnet

* Parkeringsmuligheter ved banen; begrenset. Samordnet transport fra campen en absolutt fordel

* Sanitærforhold; utedass, dobbel, adskilt, menn, kvinner, enkeltmanns, helårs

* Klubbhus; tilstrekkelig for sekretariat og stevneledelse

 

CAMP:

* Avstand til skytebane; ca 5 minutter i bil

* Servering; alle rettigheter

* Fasiliteter; overbygd/innendørsplass til alle, stor lavvo, restaurant, utendørsscene®

* Santitærforhold; toaletter, dusj(er)

* Camping; plass for telt og campingvogn

* Parkeringsmuligheter; gode

 

SKYTING:

* Stevnet går over to dager med første stevnedag 1 mai

* Kommiteen avgjør hvor mange skyteøvelser som skal gjennomføres- eksempelvis 4 første dag og 4 neste, med delfinale, finale osv. Innspill til øvelser tas i aktuell tråd på forumet

* Bankett med premieutdeling og festmiddag. Avholdes siste stevnedag (lørdag 2 mai), etter finalen

* Programmene skal gjennomføres så tett og strømlinjeformet som mulig med minst mulig venting mellom øvelsene. Ta høyde for våpentafsing og uformell skyting etter endt program begge stevnedager; fredag og lørdag

* Vurder ønske om uformell skyting på søndag før hjemreise. Neppe nødvendig dersom alle får tid til dette fredag og lørdag ettermiddag

 

SIKKERHET:

* I høysetet til enhver tid - reglemet skal slås opp godt synlig og kunngjøres i god tid før stevnet

* Baneinstruksen skal følges, og inkorporeres i sikkerhetsreglementet

* Fumlezone med dønn klare regler opprettes (som f eks at ammunisjon ikke skal inn der under noen omstendighet!)

 

KOMMITÉ:

* Stevne/kommiteleder; 1 mann + en reserve i staben forøvrig

* Standplassledelse; 2 mann pr øvelse

* Sekretariat; 3 mann - minimum

* Generelt mannskap til anvisning, skivetjeneste osv; minimum 1 man pr øvelse

 

Med litt overlapp på enkelte gjøremål, skulle dette tilsi minimum 16 mann - etter frafallene vi vet kommer - husk at arrangørkommiteen også skal skyte...

 

ORDEN:

* Bane og camp skal være minst like ryddige og i orden som ved ankomst

 

HJEMREISE/AVSLUTNING:

* Søndag 3 mai

Link to comment
Share on other sites

Ole, styret jobber som bare det i kulissene. Det er utolig mye som skal på plass! Som vi skrev i startinnlegget i denne tråden forventer vi at det er nok av interesserte til å være med å dra lasset, og vi ønsker oss en komite som kan og vil ta ansvar for dette arrangementet. Selvfølgelig i samarbeid med styret, men kun der det er nødvendig/ mest mulig selvstendig.

Link to comment
Share on other sites

Bumpelibumpelibump :D

 

Vi har flere Kammerater som har meldt sin interesse i tråden her. Kan vi be om enda flere? Noen som har erfaring fra å arrangere feltststevne (enten av dere som har meldt dere, eller noen andre) som har lyst til å foreslå seg selv? Noen som kjenner noen andre som er en "selvskrevet" komiteleder, og som vil bruke trussler og mild vold for å få denne personen til å stille? :D

 

Edit: Trykkleif

Link to comment
Share on other sites

Jeg både vet og antar det er bra folk blant de som har meldt sin interesse så langt. Vil likevel anta styret ønsker å ha et enda bredere utvalg å velge blant. Kan jo tenkes det finnes godtfolk "på vippen", men som kanskje ønsker seg litt mer informasjon om hva komitéarbeidet - og ikke minst lederskapet - innebærer.

 

Er det en idé om styret utarbeider en instruks for komiteen og dets leder :roll:

Link to comment
Share on other sites

Vi bare minne om at kammersmellen 2009 kun blir avviklet dersom et tilstrekkelig antall frivillige melder seg til arrangementkommitteen. Styre og moderatorkorps har ikke anledning til å gjennomføre dette, selv om enkelte kan melde seg til tjeneste i selve kommiteen. Det har til nå Fulmen, Bamrud og undertegnede gjort, og da er vi tilsammen 8, om jeg ikke teller feil. Jeg antar at det er omtrent halvparten av antallet vi trenger - etter normale frafall... En leder skal også være på plass.

 

Så derfor; vil dere ha Kammersmell, må dere selv sørge for å ha folk nok til gjennomføringen, og det ganske snart - det er derfor vi annonserer etter mannskap til gjennomføringen. Det er mye arbeid, som begynner lenge før stevnet (sånn omtrent nå), under selve stevnet og litt etterpå. Vi kommer tilbake med en dato for hvor vi setter strek eller går for å arrangere stevnet. Det blir uansett ikke lenge til.

Link to comment
Share on other sites

8 bare? jøss... jeg var sikker på at mange hadde meldt seg til tjenste, har jo virket som interessen rundt dette har vært ganske stor. får bare håpe som kan hjelpe vil melde seg til tjeneste da.

 

men det kunne jo kanskje ha hjulpet litt om der kom ut litt info om hva oppgaver vil kunne bli...

Link to comment
Share on other sites

De som har vært på SF vet hva det dreier seg om.

Vi skal ha noen uttradisjonelle skytedisipliner som krever en del planlegging, og ikke minst utprøving før den store dagen.

Planen er at de som har en god ide til en artig og vrien konkurranse får ansvar for planleggingen og gjennomføringen av den.

Den ansvarlige vil komme til å trenge noen hjelpere, .. alt ettersom hvordan øvelsen er lagt opp.

 

De som husker SF på Ulefoss for få år siden vet at det å skyte på fastspikrete golfballer ikke er den mest publikumsvennlige skytegrenen for eksempel. :lol:

Men derimot skyting på doble leirduer fylt med mel, og eggeskyting på 50-200m ga en fin effekt. 8)

 

 

Jeg også begynner å bli urolig for kammersmellen hvis vi nå ikke begynner å komme i gang med planlegging. Jo før vi kommer igang, jo bedre tid har vi til planleggingen av Norges morsomste og mest krevende stevne.

Link to comment
Share on other sites

Av erfaring når det gjelder å få en arrangementkomite` til å fungere, så må dere ha dobbelt så mange komite`medlemmer enn hva minstekravet er. Det er ALLTID mange som ikke møter opp.

Det er flott at mange sier ja, men et ja betyr at alt annet som dukker opp den helga må settes til side. Hvis ikke dere kan med sikkerhet love det, så ikke si at dere stiller opp.

Det er veldig dårlig gjort ovenfor de som står på og prøver å få til et slikt arrangement.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg skriver nå, skriver jeg for egen regning, og det er langt fra sikkert at styret er av samme oppfattelse:

 

Det er hyggelig at folk signaliserer vilje til å være med, hjelpe til osv...

...dersom det passer, får lov av kona, katta er frisk og hva det nå må være...

 

Nei, dette er ingen angrep på noen enkelt. Det er bare en blinkende varsellampe. Tro meg, skal det gjennomføres noe kammerstevne, er man avhengig av at man gir gass. Vi er snart midt i februar, og det er bare 2,5 mnd til et planlagt stevne. Jeg er 110 % overbevist om at det straks må formaliseres en arbeidskomité, beståenda av hardt arbeidende slaver styrt under jernhånden til en leder som sprer frykt og faenskap dersom oppgavene ikke løses.

 

Uten umiddelbar iverksetting, setter jeg ko.., jeg mener katta, på at det ikke skytes med kuler og krutt 1. mai...kun piler, og de er hvite...

 

PS: Mens jeg skrev dette innlegget, så jeg at en annen general kom meg i forkjøpet. Velger likevel å la det stå.

Link to comment
Share on other sites

Peter og Maja. Vi har en diskusjon i styret, som følger nøyaktig de linjene dere beskriver. Det er fint at folk vil vær emd dersom det passer med turnus eller med skolen. det er fint at andre tilbyr seg å være med å hjelpe til litt de dagene, men ikke har anledning til å være med i komite. Men slikt kan man jo ikke basere seg på, det blir ekstra hender til å stå en time i pølseboden og plukke tomhyls. Det vi trenger er en gjeng som er villig til å dra dette fra start til mål. Det er noen som har sagt seg villig, men foreløpig mangler vi en del folk. Dersom det kun blir noen få som vil jobbe med dette tror ikke vi i styret at det lar seg gjennomføre, og da må vi i tilfelle avlyse det.

Link to comment
Share on other sites

Styret og evt. de som satt i kommiteen for tidligere SF bør legge ut ei liste punkt for punkt hvilken arbeidsoppgaver det er snakk om:

Da blir det lettere for kammerfolket å vurdere om det er noe oppgaver de har kunnskap om og lyst til å ta på seg ansvaret for.

 

Tror kanskje det sitter en del folk rundt omkring som tenker som så at de kunne tenkt seg å stille opp, men vil/tør ikke melde sin interesse da de ikke vet hva som trengs å gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Rammeplan for Kammersmellen 2009:

 

Det er en betingelse at arrangementet gjennomføres av en frivillig gruppe, da styre og moderatorer ikke har tid til å planlegge og gjennomføre dette. Enkelt av oss kan være med å delta på selve gjennomføringen og lede noen skytinger dersom ingen andre kan eller føler seg komfortabel med standplassledelse, men det blir fremdeles kun som "menige" medlemmer i kommiteen. Fulmen, Bamrud og undertegnede har så langt meldt oss til slavetjeneste, men ikke noe annet. De som stiller i kommiteen må være forberedt på at det blir mye arbeid, men at det er fullt gjennomførbart og endatil morsomt med nok dedikerte folk på oppgaven. Det skal utnevnes en kommiteleder!

 

Baneleie er fremdeles ikke avklart, men skal vi videre må vi ta høyde for at det går i orden - dermed planlegger vi stevnet holdt på Hollabanen.

 

SKYTEBANE:

* Standplasser; 2 stk overbygde, støyisolerte

* Skyteavstander; ut til 650 meter

* Elektronikk; ikke tilgjengelig under stevnet

* Parkeringsmuligheter ved banen; begrenset. Samordnet transport fra campen en absolutt fordel

* Sanitærforhold; utedass, dobbel, adskilt, menn, kvinner, enkeltmanns, helårs

* Klubbhus; tilstrekkelig for sekretariat og stevneledelse

 

CAMP:

* Avstand til skytebane; ca 5 minutter i bil

* Servering; alle rettigheter

* Fasiliteter; overbygd/innendørsplass til alle, stor lavvo, restaurant, utendørsscene®

* Santitærforhold; toaletter, dusj(er)

* Camping; plass for telt og campingvogn

* Parkeringsmuligheter; gode

 

SKYTING:

* Stevnet går over to dager med første stevnedag 1 mai

* Kommiteen avgjør hvor mange skyteøvelser som skal gjennomføres- eksempelvis 4 første dag og 4 neste, med delfinale, finale osv. Innspill til øvelser tas i aktuell tråd på forumet

* Bankett med premieutdeling og festmiddag. Avholdes siste stevnedag (lørdag 2 mai), etter finalen

* Programmene skal gjennomføres så tett og strømlinjeformet som mulig med minst mulig venting mellom øvelsene. Ta høyde for våpentafsing og uformell skyting etter endt program begge stevnedager; fredag og lørdag

* Vurder ønske om uformell skyting på søndag før hjemreise. Neppe nødvendig dersom alle får tid til dette fredag og lørdag ettermiddag

 

SIKKERHET:

* I høysetet til enhver tid - reglemet skal slås opp godt synlig og kunngjøres i god tid før stevnet

* Baneinstruksen skal følges, og inkorporeres i sikkerhetsreglementet

* Fumlezone med dønn klare regler opprettes (som f eks at ammunisjon ikke skal inn der under noen omstendighet!)

 

KOMMITÉ:

* Stevne/kommiteleder; 1 mann + en reserve i staben forøvrig

* Standplassledelse; 2 mann pr øvelse

* Sekretariat; 3 mann - minimum

* Generelt mannskap til anvisning, skivetjeneste osv; minimum 1 man pr øvelse

 

Med litt overlapp på enkelte gjøremål, skulle dette tilsi minimum 16 mann - etter frafallene vi vet kommer - husk at arrangørkommiteen også skal skyte...

 

ORDEN:

* Bane og camp skal være minst like ryddige og i orden som ved ankomst

 

HJEMREISE/AVSLUTNING:

* Søndag 3 mai

 

Resten er hovedsaklig opp til gjengen som skal gjennomføre dette, men det oppfordres på det kraftigste å spille ball med folk som har vært med på dette før. Vi vil ikke detaljstyre dette, men la det være et arrangement som speiler Kammerets brukermasse - derfor er det også viktig at denne nå trer frem og tar ansvaret!

Link to comment
Share on other sites

De som er påmeldt til kammersmellstyre:

 

Amstaff (Bor i nærheten)

Ole Netland (Birkeland i Aust Agder)

Sammleren (Vestfold)

20 mm Cannon (Vestlandet tror jeg)

Donner (Møre? Østfold?))

US M1 (I nærheten)

Mullins (Kristiansand)

OSW (Oslo)

Jørn (Oslo?)

 

De fleste er med av oss som sitter i styret, og noen moderatorer. Vi kan være kammersmellslaver under selve stevnet, men siden vi har mye å gjøre i styret og drift kan vi ikke ta hovedansvar eller gjøre store oppgaver og planlegge i forkant. Men komiteen kan godt bruke oss!

Fulmen (moderator)

Bamrud (styret)

Morten Vinje (styret)

Skaubjønn (styret)

Reinhard (Styret)

 

Disse har sagt ja under diverse forutsetninger. For å få kammersmellen opp å gå trengs det folk som kan forplikte seg, så de under blir ikke regnet med i komiteen.

Nagant 762 (Under forutsetning av fri, som håndtlanger )

Hans Kristian (Vil ikke være med i komite, men kan være med å rigge onsdag og torsdag)

Hyperlink (Kan ikke stille opp på bestemte steder, bestemte dager)

Kjetil-A (Kan ikkke love noe på grunn av andre forpliktelser)

Graahund (Begrenset mulighet på grunn av sykdom).

 

Edit, legger til og trekker fra personer

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@Skaubjønn, kunne godt tenke meg og visst litt mer om hvor eventuelle møter ol. vil bli holdt ?

Jeg har jo arr. ett 20 talls jaktfeltstevner så mulig jeg kunne bidra med noe ? Så lenge det blir holdt møter innendørs så spiller det jo liten rolle det med kolsen :wink: Men som sagt, må vite hvor møtene holdes. Mvh Bård

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...