Jump to content

Shira, del 2


Finnlight 338WM

Recommended Posts

Her inne prøver vi med litt lavere takhøyde :winke1:

 

Ettersom jeg ikke er få feisbokk, så er dette min eneste kanal å følge med på.

 

Jeg har nå kontaktet de fleste sponsorene til FOD, og fikk følgende e-post tilbake fra Eukanuba:

 

Hei xxxx

 

Først og fremst takk for at du bruker Eukanuba og varsler oss om denne saken. Jeg ble rystet over den holdningen FOD hadde ovenfor de stakkars eierne av Shiba. Vi tar sterk avstand fra dette og har sendt en mail til FOD om å fjerne alle kontaktpunkter mot oss så snart som mulig. Vi ønsker heller ikke å bistå dem med hundemat/kattemat før denne saken er løst til eierens beste. For å være helt ærlig ser jeg kansje at vi ikke ønsker å samarbeide med dem i fremtiden.

Det er nok av andre som kan nyte godt av hjelpen vi bidrar med.

 

Det har vært en livlig morgen her hos oss, det er nesten en forutsettning at man har hund eller katt for å jobbe på Eukanuba. Alle her kan kjenne seg igjen i eieren av Shibas situasjon.

Vi håper at energien dere og andre bidrar med nå vil løse denne saken. Vi skal presse på der vi kan ! Stå på !

 

 

 

 

 

Med hilsen

 

With best regards/Med vennlig hilsen

 

Redigert bort navn i påvente av tilatelse

 

 

_____________________________________________

 

DKSH - Market Intelligence

 

Redigert bort navn i påvente av tilatelse

Breeder and

Customer Service Manager

 

Premium Pet Products Norge AS

Vollavn 20A, 0614 Oslo, Norway

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Flott med en del to og bra tiltak med mail til Eukanuba. Meningen med lavere takhøyde var vel for å få oss andre til å forstå at det måtte til, ettersom forrige tråden ble stengt. Men skjønner at makta skal poengtere hvem som bestemmer....

Link to comment
Share on other sites

En liten ting... DU bestemmer ikke takhøyden her inne :!:

 

Det har du faktisk helt rett i Hansen Deluxe, det er ikke Finnlight 338WM som bestemmer takhøyden, det er vi brukerne :!:

 

Du Hansen Deluxe bestemmer derimot når takhøyden er nådd og døra skal låses. :D

 

Hva angår initiativet til Finnlight her så skulle jeg ønske det ikke var nødvendig å gå til sånne skritt, men som saken står... :?

Link to comment
Share on other sites

En liten ting... DU bestemmer ikke takhøyden her inne :!:
Nei, men jeg tar selvkritikk fra forrige tråd :roll:

 

Tror nok at TS med sin henvisning indikerte at vi andre nok må senke VÅR takhøyde slik at den er iht. til forumets rettesnor, slik at heller ikke denne tråden blir stengt.

 

Forøvrig et godt tiltak fra TS.

 

T:)

Link to comment
Share on other sites

Bra jobbet!

 

Hvor finner jeg hvilke firma som samrbeider med FOD?

 

 

Fod har slettet siden, men jeg tok en kopi før de rakk det :lol:

 

 

FOD sponses av :

 

Premium Pet Products Norge AS , PB 174 Alnabru, 0614 OSLO - www.iams.no

 

Dogman AS , Industriveien 14, Skytta, 1481 Hagan

 

Hill's

 

Exotic Zoo , Storosenteret

 

Poten Din og Labben Min AS , Sætreveien 1, 1415 OPPEGÅRD

 

Hund og Kattalogen , Langhus

 

Dahls Dyrerike , Osloveien 37 , 1534 Moss

 

Mosengs dyreklinikk

 

Dyresjappa AS, avd. Asker. www.dyresjappa.no

 

Dyrlegene på Lilleaker www.dyrlegene.net

 

Premium Pet Products Norge AS

www.petproducts.no

Link to comment
Share on other sites

Fod har slettet siden, men jeg tok en kopi før de rakk det :lol:

 

Jeg så det- tror det brenner under bena på de nå. De gjør sikkert og har sikkert gjort mye bra for dyra. Men dette begynner å bli patetisk.

Regner med de leser her inne også. Alle kan ta feil FOD- men det gjelder å ha baller å si at vi gjorde en feilvurdering slik at alle kan sove bedre om nettene... :)

 

Tenker det blir problematisk for driften hvis flesteparten av sponsorer av hunde/ kattemat kutter de ut pga denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor syns du det er patetisk å forsøke å beskytte samarbeidspartnerne sine fra dårlig PR?

 

HVIS de hadde håndtert denne saken som de skulle og hadde hatt tro på valgene de har gjort, så skulle det ikke være nødvendig å slette spor, slette meldinger fra facebook og fjerne kontaktlisten på hjemmesidene. Synes det vitner om meeget dårlig samvittighet...

Link to comment
Share on other sites

Kontaktet Premium Pet Products as (importøren av bla Eukanuba) med beskjed om at det ikke blir kjøpt et gramm Eukanuba om de velger å støtte FOD videre før denne saken er ryddet opp i og hunden tilbake hos eier; svaret var greit

 

Hei og takk for mail.

 

Dette er en sak vi allerede er godt igang med.

 

Beste hilsen

_______________________________________________________

 

DKSH - Market Intelligence

 

*********

Sales Manager Retail & Veterinary Segment Norway

 

 

 

editert litt sånn at enkelte slipper å bekymre seg...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jepp, det er skadebegrensing i forhold til sine inntekter FOD holder på med.

Og det er vel det kraftigste (og mest effektive) virkemiddel som man kan benytte. Hvis logikk, fornuft moral, etikk og samvittighet ikke funker, så gå etter lommeboka.

 

T :)

Link to comment
Share on other sites

Å forfølge FOD økonomisk, som blir driftet av frivillige, på denne måte pga en enkelt sak synes jeg er forkastelig. FOD gjør masse bra for dyrevelferden. Denne saken gjør ikke utslag på skalaen totalt sett.

 

Uten FOD og tilsvarende institusjoner ville bikkja faktisk vært avlivet i dette tilfellet.

 

Dette er slik som får de ytterst få frivillige til å kaste inn håndkledet pga masse dritt fra sofaslitere som ikke gjør noe for fellesskapet.

 

Jeg jobber også masse frivillig ( 0,2 årsverk i 2011) for å holde skytebaner i drift. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt skjelt ut av de såkalte "skal bare skyte inn" som ikke får tilgang utenom åpningstid. Mange ganger lurer jeg på vitsen med å jobbe frivillig.

Link to comment
Share on other sites

Torf

+1

 

Den rettferdige harmes ridder ruster seg tungt i kamp mot skoleungdom, frivillige, glade amatører og halvstuderte røvere med dyrevelferd som interesse. Hurra - nå kan vi få avlivet dyra på avveie, i stedet for at de hundrevis av dyr som omplasseres av FOD i løpet av et år får gode hjem og liv.

Link to comment
Share on other sites

Dette er et patetisk initiativ. Det er ingen andre skadelidende som følge av en slik boikott, enn alle dyrene på gården som holdt i live og tatt hånd om av en gjeng med frivillige.

Morsomt hvordan alle plutselig skal redde EN bikkje, hvor mange tusen har vel ikke FOD reddet? Hadde det ikke vært for dem, ville Shira ha vært tildelt en gyttorpspokal bak øret for lenge siden!

 

Dette støtter jeg overhodet ikke, det må finnes andre måter å "demonstrere" på.

Link to comment
Share on other sites

Dette er slik som får de ytterst få frivillige til å kaste inn håndkledet pga masse dritt fra sofaslitere som ikke gjør noe for fellesskapet.

 

Hva h**** vet du om hvem som er sofaslitere her på kammeret?? Synes det er en drøy påstand og har ingenting med Shira saken å gjøre.Å komme med sammenligninger angådende skytebanedrift hører ingensted hjemme i denne settingen.

 

Synes godt at "de frivillige" som har tatt beslutningene hos FOD i denne saken kan kaste inn håndkle- de er ikke en ressurs for hverken dyrevelferden eller dyreeiere det har jo vi så til de grader sett i denne saken. Blir så provosert at folk ikke kan se det fra hundeeieren sin side også... knurrrr!

 

NESTE gang en hund skal omplasseres tipper jeg FOD viser helt andre fremgangsmåter enn i denne saken. Tror de lærer litt underveis her de og. Men opprinnelig hundeier må få Shira tilbake- det er hovedmålet.

Link to comment
Share on other sites

Frivillig eller ikke så må det da for svarte være lov å bruke hodet, og legge seg flat når en har gjort feil. Skal de frivillige organisasjonene være fritatt kritikk bare fordi de er frivillige. Tipper nok det er penger i sirkulasjon her også jeg, men det drypper ikke på de som jobber frivillig noen timer i uka.

Link to comment
Share on other sites

NESTE gang en hund skal omplasseres tipper jeg FOD viser helt andre fremgangsmåter enn i denne saken. Tror de lærer litt underveis her de og. Men opprinnelig hundeier må få Shira tilbake- det er hovedmålet.

 

Eller kansje de som i dag omplasserer dyr i fremtiden rett og slett ser det som enklere å mer risikofritt å ikke omplassere dyret. Det er og et mulig scenario. Hva dette vil føre til for feks hunder som har stått så lenge som hittehunder at politiet(eller hvem som nå har de stallet opp) ikke lenger kan ha de stående der kan jo være et mye dårligere alternativ enn omplassering.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ingen er perfekte og det er lov å gjøre feil. Det er det også lov å påpeke.

 

Det som for meg blir fundamentalt feil her er at man rammer en funksjon som vi har felles interesse av å opprettholde.

Link to comment
Share on other sites

Dette er et patetisk initiativ. Det er ingen andre skadelidende som følge av en slik boikott, enn alle dyrene på gården som holdt i live og tatt hånd om av en gjeng med frivillige.

Morsomt hvordan alle plutselig skal redde EN bikkje, hvor mange tusen har vel ikke FOD reddet? Hadde det ikke vært for dem, ville Shira ha vært tildelt en gyttorpspokal bak øret for lenge siden!

 

Dette støtter jeg overhodet ikke, det må finnes andre måter å "demonstrere" på.

 

Med andre ord, på bakgrunn av hvor mange dyr FOD rettmessig har hjulpet så skal vi bare overse dette enkelttilfellet Shira?

Joda, gamle munnhell som "en pølse i slaktetia" og "til beste for flertallet" spinger en i hu her, men det gjør også en annen setning:

Staten er alt, individet er intet.

 

Det min godeste Pripyat er definisjonen på Fascisme.

 

Å feile er menneskelig, og selv den beste kan feile, det må vi bare leve med.

Men her er det snakk om en ideell forening som har feilet, og som nekter å innrømme noen feil.

Skal de få fortsette med det blir de ufeilbarlige i egne øyne til evig tid, uansett om de tar feil eller ikke.

 

Jeg er ikke tilhenger av å boikotte FOD eller oppfordre til boikott, særlig ikke fordi det kan ødelegge så mange års arbeid til beste for dyrene.

Men nå har saken rullet så lenge, og FOD har fått så mange sjanser til å rydde opp, at de har nærmest bragt dette over seg selv.

Det er trist, og jeg beklaget det allerede i går kveld, men nå ruller snøballen utenfor vår kontroll, og den vil antagelig fortsette å rulle til Shira er hjemme hos sin rettmessige eier.

La oss bare håpe det skjer før FOD ligger i ruiner, for vi har faktisk ikke mange alternativer til nettopp FOD.

Link to comment
Share on other sites

torf du sier det er det er lov å gjøre feil, det er det men da må det også gå ann å løse opp i problemene i steden for å grave seg ned. tenk deg selv hvordan du hadde hatt det vis hunden din stakk av å den plutselig hadde nye eiere å dem som ga den bort ikke engang klarer å svarer ordentlig for seg! da tipper jeg det hadde blitt en annen lyd i fløyta hos deg også....

Link to comment
Share on other sites

+ til Torf, Hassel, Pripyat og høggeren ! Hvor innerst inne i svarteste granskauen dum går det an å bli!

FOD gjør en kjempejobb med alle mulig dyr, IKKE bare under, og på grunn av en tragisk tabbe så skal alle de andre dyra på FOD lide, mens hunden det er snakk om, Shira, foreløpig mest sannsynlig har det utmerket hos de som ta vare på henne pr. dato???

Er det dette som er fremgangsmåten??

Dere er direkte motbydelige i deres opptreden!

Ærlig talt folkens: SKJERP DERE!!!

 

Jeg engasjerte meg litt i denne saken tidligere, men pga sakens utvikling og mange grinete og ufyselige tilbakemeldinger fra innbitte FOD-motstandere, trodde jeg at jeg skulle la være å kommentere dette mer, men dette tar virkelig kaka!

Jeg understreker IGJEN!!!! (for dere som skal skyte meg fordi jeg argumenterer litt mot eieren/tidligere eier i denne saken)

Jeg har selv ingen tilknytning til FOD og jeg har selv ingen positive erfaringer med FOD i de to tilfellene jeg har vært i kontakt med de, MEN(!!!) jeg har stor respekt for det arbeidet de gjør for dyr uansett.

 

Og Stykkjunkeren: Seriøst?? Fascisme?? Himmel og hav....

 

Mvh

 

EDIT. Trykkleif

Link to comment
Share on other sites

Å forfølge FOD økonomisk, som blir driftet av frivillige, på denne måte pga en enkelt sak synes jeg er forkastelig.

 

Å forfølge de til graven er nok å overdrive, men dette vil kanskje få de til å våkne opp litt. Selv om de stort sett gjør bra viser de har en arroganse som ikke er heldig, og det er kanskje på tide at de innser at målet ikke helliggjør midlene.

 

Er det galt å informere sponsorer om slikt? Jeg mener ikke det, så lenge man bare informerer og ikke truer med boikott. Og som Eukanuba sier: "Det er nok av andre som kan nyte godt av hjelpen vi bidrar med". Jeg tror ikke det er mangelen på frivillige som er en begrensende faktor men midler. Ergo, om FOD forsvinner vil nok noen andre overta både jobben og midlene. Det er ikke slik at uten FOD så vil alle dyrene der få en kule eller pryles med stokk.

Link to comment
Share on other sites

Dere er direkte motbydelige i deres opptreden!

Ærlig talt folkens: SKJERP DERE!!![/url](Skrev dette som sitat, så det ble klart hvem som hadde skrevet det. Jegermeistern.)

 

motbydelig er vel den som kommer med slike utsagn :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo synd om FOD skulle gå dunken på grunn av en hund, men samtidig har min rettferdighetssans vansker med å godta at de skal slippe unna i denne saken fordi de gjør så mye godt for andre hunder.

 

I huet mitt høres det ut som "Det er ikke så farlig at presten forgriper seg på en korgutt. Han er jo så snill mot alle andre.".

 

Det å kontakte sponsorene deres var ikke det første som ble gjort. Andre virkemidler hadde blitt prøvd før det. Det å ramme dem økonomisk var en naturlig eskalering.

 

Jeg berømmer Finnlight 338WM for initiativet.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo synd om FOD skulle gå dunken på grunn av en hund, men samtidig har min rettferdighetssans vansker med å godta at de skal slippe unna i denne saken fordi de gjør så mye godt for andre hunder.

I huet mitt høres det ut som "Det er ikke så farlig at presten forgriper seg på en korgutt. Han er jo så snill mot alle andre.".

Det å kontakte sponsorene deres var ikke det første som ble gjort. Andre virkemidler hadde blitt prøvd før det. Det å ramme dem økonomisk var en naturlig eskalering.

Jeg berømmer Finnlight 338WM for initiativet.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Fod kunne jo løst dette på en smidig måte for lenge siden. Synes alle lovlige virkemidler mot fod nå er på sin plass.

At de har gjort mye bra tidligere har ingen ting med denne saken å gjøre. Bra at så mange støtter opp i denne saken.

Økonomisk boikott er et fornuftig virkemiddel, og en naturlig følge av Fod`s oppførsel.

Link to comment
Share on other sites

Og Stykkjunkeren: Seriøst?? Fascisme?? Himmel og hav....

Mvh EDIT. Trykkleif

 

Hvis enkeltindividets skjebne er uten betydning og skal gå på bekostning av det store flertallet, da er man farlig nært: Staten er alt, individet er intet.

Og det er i sin grimme enkelhet definisjonen på Fascisme ja, helt seriøst.

I denne sammenhengen, særlig da FOD har nære forbindelser til NOAH, kan man kanskje snakke om økofascisme... :roll:

 

Og som tidligere nevnt er jeg ingen tilhenger av boikott som virkemiddel mot FOD nettopp fordi foreningen gjør en uvurdeelig innsats til dyrenes beste.

Ballen ligger på FOD's banehalvdel, og de bør gjøre noe med saken brennfort!

Link to comment
Share on other sites

Kontaktet Premium Pet Products as (importøren av bla Eukanuba) med beskjed om at det ikke blir kjøpt et gramm Eukanuba om de velger å støtte FOD videre før denne saken er ryddet opp i og hunden tilbake hos eier; svaret var greit

 

Hei og takk for mail.

 

Dette er en sak vi allerede er godt igang med.

 

Beste hilsen

_______________________________________________________

 

DKSH - Market Intelligence

 

John Magne Solberg Kibsgaard

Sales Manager Retail & Veterinary Segment Norway

 

Ja det var vell dette jeg innledet tråden med............. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar faktisk ikke stilling til feilgrepene og skyldspørsmål rundt omplassering av Shira.

 

Det jeg reagerer på er forsøket på økonomiske sanksjoner mot en institusjon som vi alle har nytte av. Det finnes andre måter å løse problemstillingene på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar faktisk ikke stilling til feilgrepene og skyldspørsmål rundt omplassering av Shira.

 

Det jeg reagerer på er forsøket på økonomiske sanksjoner mot en institusjon som vi alle har nytte av. Det finnes andre måter å løse problemstillingene på.

 

 

det er jo forsøk å løse på mange måter men når det ikke skjer noe må silkehansken av!..

Link to comment
Share on other sites

Torf: Man kan påstå at du lar deg holdes som gissel av FODs gode intensjoner her. At FOD presenterer seg som siste skanse mellom dyrene og et nakkeskudd eller sultedød er vel ikke utypisk for slike ildsjeler, men faktum er at FOD ikke er de eneste som omplasserer dyr. Det er ikke slik at FOD eier rettighetene på omtanke for dyr eller frivillig innsats, og at uten de så vil alle ildsjeler forsvinne. Og det er heller ikke slik at de har mistet sponsorene for evig tid, om de klarer å ta lærdom av denne saken tviler jeg på at de går til grunne. Men det krever at de klarer å se en viss verdi i mennesker også, ikke bare dyr.

Link to comment
Share on other sites

Torf, du er i ferd med å bli en sjelden fugl nå, det er stadig flere som tar stilling enten for eller imot når det gjelder skyldsspørsmålet i Shira-saken.

Og de frontene står steilt mot hverandre kan jeg love deg.

 

Jeg repeterer nok en gang, jeg er ikke tilhenger av hverken boikott eller økonomiske sanksjoner mot FOD, nettopp fordi det vil gå utover en uskyldig tredjepart som ikke har noen andre til å tale deres sak, nemlig dyrene.

 

Men likevel innser jeg at forsøkene på økonomiske sanksjoner og boikott av FOD kommer som følge av at alle andre måter å løse problemstillingen på er forsøkt og har strandet på at FOD har gått inn i "Østers-modus" og ikke akter å innrømme feil.

 

Jeg ser nytten av en forening som FOD, de gjør en kjempeinnsats på frivillig basis, og de skulle for min del fått lov å fortsette å gjøre feil om de bare kunne innrømme dem og gjøre dem rett igjen.

Nå håper jeg bare denne saken kan løses før FOD går over ende, for vi har ikke noen gode alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det mye "historieløshet" ute og går her. Dere som selv innrømmer å ikke ha fått med dere hele hendelsesforløpet i denne saken, og alle andre for den saks skyld: Sett dere inn i saken før dere uttaler dere!!!

Les Facebooksiden, alle pressemeldinger m.m. før dere skyter i hytt og pine!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg reagerer på er forsøket på økonomiske sanksjoner mot en institusjon som vi alle har nytte av. Det finnes andre måter å løse problemstillingene på.

 

Vi?

Snakk for det selv!

Jeg hadde heller avliva bikkja enn å satt den til FOD!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...