Jump to content

Nybegynnerhjelp: Hagle med enkelt løp?


qet

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg tok jegerprøven nå i høst, og gleder meg til å begynne å jakte.

Jeg har vært med på rypejakt noen få ganger, og det er primært dette jeg ønsker å bruke hagla til.

Har skutt relativt lite, og veldig usikker på hvor mye jeg kommer til å jakte.

Da jeg er student har jeg svært lite å rutte med økonomisk, og ønsker en så billig hagle som overhodet mulig, først og fremst for å få så lav engangsutgift som mulig, men også fordi jeg er usikker på hvor mye den kommer til å bli brukt.

 

På min søken etter våpen på internett kom jeg over denne og lurer på endel ting vedrørende denne hagla.

Er hagler med ett løp fullstendig verdiløse i jaktsammenheng, eller kan dette være en grei nybegynnerhagle?

 

Kom gjerne med innspill, meninger, tips og råd - alt er av interesse :)

 

På forhånd takk:)

 

Update: Nå skal linken funke?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Se det ja! :lol: Feide pekeren over hele teksten for å finne linken jeg, men nå begynner det å bli seint på natta og da! :wink:

 

Jeg felte min første rype med en slik enkeltløper. Da det smalt stod jeg med forskjefte i den ene hånda, kolbedelen i den andre mens løpet lå på bakken! :mrgreen: Men det var ei lånt hagle som var slitt og raklete i sammenføyningene. Dette er sikkert et glimrende begynnervåpen (lett, ikke minst), men ville heller gått for en brukt dobbeltløper enn denne....

Link to comment
Share on other sites

Se det ja! :lol: Feide pekeren over hele teksten for å finne linken jeg, men nå begynner det å bli seint på natta og da! :wink:

La oss kalle det tidlig morgen... :wink:

 

Dette er sikkert et glimrende begynnervåpen (lett, ikke minst), men ville heller gått for en brukt dobbeltløper enn denne....

Enig med Ranger her... Tror du får mer glede av en dobbeltløper. :)

Link to comment
Share on other sites