Jump to content

Våpen på fly, fjerne vital del neiggu ikke mulig


Guest

Recommended Posts

Hei, jeg skal ut å fly og tar med meg rifla, dette er en leveraction i 308 og sluttstykket kan ikke tas ut med mindre jeg gjør dette til en stor operasjon hvor rifla neppe fungerer like bra etterpå, så spørsmålet er da:

Hva gjør jeg med sending av våpenkolli når våpenet ligger komplett i kassa? 

 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, M67 skrev:

Hva slags rifle er dette? Kanskje det er en anledning til å lære seg hvordan man demonterer den?

 

K

Browning BLR, går nån ord på amerikanske forum om at kun børsemakerere vil demontere og montere igjen desse, og ikke alle børsemakerere en gang.. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, msteiro skrev:

Kan fjerne avtrekkerhuset evt, burde være det letteste selv om det er en gråsone ift hva som er vital del.

Avtrekkerlås? er det noe å bruke muligens? 

Link to comment
Share on other sites

12 minutter siden, msteiro skrev:

Tviler på det, de fleste sånne låser kan ganske enkelt fjernes hvis man har våpenet i ro og mak.

Men avtrekkerhuset er visstnok bare to pinner som bankes ut.

Da skal e se på det 👍

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, jjrckd skrev:

Er det noen som noengang har opplevd å få våpenet sjekket ved transport på fly? Er det noen som noengang har opplevd å få komplett våpen sendt med posten fra butikk/børsemaker. Hvis svaret her er 1) nei og 2) ja så kan en dra egne slutninger.

Har måttet pakke ut og vise våpen på Sola i Stavanger og Gardermoen. At vital del var fjernet og at det er tomt for ammo. 

Link to comment
Share on other sites

Noen år siden nå, men ved mellomlanding i Tromsø, etter å ha vært på Svalbard sleit de fælt med at jeg hadde med .44ien i ett stykke. Ville jeg skulle dele den. Ok for meg, men da fikk de fremskaffe børsemaker mente jeg. Ordna seg etterhvert. 

Link to comment
Share on other sites

Både SAS og Norwegian har nå i sine regler for våpen at det skal demonteres om mulig:

 

Norwegian Hvis mulig, skal en vital del fjernes fra våpenet, slik at det ikke kan brukes. Delene kan transporteres nedlåst i samme, harde våpenkoffert.

 

SAS : at våpenet om mulig er demontert, og at hver del er pakket i separate kolli bagasje som sjekkes inn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...