Jump to content

30 skudds mag Ruger mini 14


endl3ss

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har funnet en selger av noen originale Ruger Mini-14 30-skudds magasin.

Har hørt at disse skal være bedre enn det meste annet på markedet. Selgeren har ikke mange av de, og jeg ønsker egentlig å sikre meg disse så fort som mulig...før det faktiske våpenet er i hus... :wink:

 

I den forbindelse lurer jeg på eventuelle restriksjoner på slike magasin. Jeg vet jo at høy-kapasitetsmagasin selges her i Norge, men er det problemer assosiert med å få noe slikt sendt fra Sverige? Og trenger man kjøpetillatelse for magasin?

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er ingen problem å få det tilsendt fra Sverige, og du behøver ikke våpentillatelse for å kjøpe magasin.

 

Edit: Når det er sagt håper jeg du ikke betaler blodpris for disse magasinene. Har en god del av 20sk versjonen fra ProMag liggende (Practac / Capsicum) og disse fungerer utmerket.

Link to comment
Share on other sites

De var ikke spesielt billig nei, er fortsatt i tenkeboksen på de der.

SEK 745,- hørtes veeeeldig dyrt ut, for noen usle metallbokser...

Nesten sånn at det er verdt det å modde noen gode gamle godt brukte og sandete C8/M4-magasin jeg har liggende, eventuelt se om jeg får haiet noen HK416 magasin og fikse på de.

 

...uten at jeg pr nå vet hvilke modifikasjoner som skal til for å få de dytta oppi en Mini-14 da... :roll:

Link to comment
Share on other sites

AR/HK etc -magasiner kan nok mod'es til å gå i en Mini, men det innebærer å lodde eller sveise på den delen som skal låse magasinet i bakkant (i tillegg ti å bore et hull foran). Deretter skal det tilpasses lik at det låser greit, og mater tilfredsstillende. Jeg ville nok heller ha satset på noen gode ettermarkedsmagasiner (f.eks ProMag 20-skudd). Ruger sine originalmagasiner synes jeg rett og slett er for dyre.

Link to comment
Share on other sites

745 SEK er dyrt, men ikke helt på jordet hvis du absolutt vil ha originale magasin (som er de beste, punktum). Men Promag er knallbra de også, beste uorginale type.

Originalmagasinene er umulig å få kjøpt i norske butikker, skjønner ikke helt hvor svenskene tar de i fra med tanke på Rugers eksportregime og sluttbrukerekleringer.

Mulig de tar magasinene gjennom tyskland..

 

Ellers har du muligheten til å bestille fra USA. Ikke fra Ruger direkte, men f.eks. fra selgere på Gunbroker som sender internasjonalt. Da ender du opp med slike magasiner til ca 500 kr inkl frakt og toll/mva.

 

Modding av rifle/magasiner for kompabilitet med AR15-type magasiner kan du bare glemme, det blir dyrt, vanskelig og lett for å få matingsproblemer.

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar!

 

Hadde ikke forventa at det skulle være så vanskelig å få modifisert magasinene til AR15/M4/C8/HK416, men jaja...

Uansett, kan se ut som om jeg har funnet noen som selger internasjonalt nå, og som ikke minst hadde plenty med magasiner liggende (743 i antall), så da ordner det seg nok. Firmaet er dette: http://andean-inc.com/Merchant5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=TAOS&Category_Code=mini1430223mag. Ble gjort oppmerksom på dette firmaet av en annen nordmann som hadde handlet der.

Pris $45.00USD, så det er vel rimelig innafor skulle jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte mine (orginale) herifra; http://www.gunaccessories.com/mini1430/index.asp

 

Eneste problemet var at ordren måtte splittes i 4, ettersom de har en exportbegrensning på maks 100USD pr pakke. Det faktum at en av varene alene kostet 180USD og derfor ikke lot seg splitte.. ble ulogisk nok løst ved at èn pakke inneholdt en vare for <20USD. :roll: Ellers var det kjapp og grei levering.

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har lest rundt på nettet, så er vel 20skudds ProMag de mest driftsikre magasinene man kan få tak i (med unntak av originale Rugermagasiner). 30-skudssmagasinene er nok også greie, men jeg tror ikke de har like bra rykte på seg. Jeg har ingen erfaring med 30-skudds, men jeg har noen 20-skudds Promag og de har jeg aldri hatt funksjonsfeil med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en god del av Promags 30sk-magasin, og de er ikke å anbefale på lik linje med 20sk magasinet.

Ikke fordi de gir matefeil ofte, men det hender. Ikke hvert femte skudd eller hvert tiende, men kanskje hvert femtiende eller hundre. Har derimot aldri opplevd det med 20sk varianten.

Link to comment
Share on other sites

Har ett John Mason magasin som er uorginalt, virker i grunnen helt ok det også. Men så har jeg ikke skutt mer enn 60 skudd med det (bruker stort sett bare 5 skudds magasinet).. En sak som er litt irriterende, er at bunnplata er helt flat og litt utstikkende slik at den kan hekte seg fast i ting.

Link to comment
Share on other sites

Mener helt bestemt at jaktdepotet i Drammen hadde orginale 30 skudds (ruger) MINI 14 magasiner sist jeg var innom (januar tror jeg), prisen fikk jeg ikke med meg.

Hadde selv promag da jeg hadde mini og opplevde aldri noe tull med disse, billige var de også.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei. Som overskriften sier så lurer jeg på hvor i h.. det er mulig å få tak i noen magasiner til min Ruger Mini-14?

 

Capsicum hadde før, men nå har de bare polymer magasin igjen, og det vil jeg ikke ha. Stål magasin skulle dem slutte å selge, sa de.

Sikkert polymer også bare de går tom.

 

Midway har 10 skudds magasin, men er litt skeptisk til merkene de selger. Noen erfaringer?

 

USA vil ikke lenger sende ut av landet, og selv 10 skudds magasin er håpløst å få kjøpt med et utenlansk visa kort derfra.

 

Noen som har noe informasjon om hvor det er mulig å finne?

 

På forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

Ta det fra usa med bruk av jetcarrier

 

Hei. Ja det var det jeg også hadde håpet på. Men i ingen av de nettbutikkene jeg har prøvd å kjøpe hos er dette mulig.

Enten så sender de ikke til JetCarrier, eller så sender de ingenting til New Jersey eller så er det et problem at jeg har norsk visa kort.

 

Er skuffende hvis Capsicum har sluttet å ta inn disse pga hva som hente i sommer. Det ville være som å legge skylden på magasinkapasiteten.

Men jeg vet ikke om dette er grunnen til at de ikke tar de inn lenger da.

 

Er liksom litt tungvint og måtte reise personlig til USA å kjøpe magasin i butikk for så å sende det til meg selv. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ta det fra usa med bruk av jetcarrier

 

 

Men ikke noe mere lovlig enn å sende det til seg selv hvis man er der borte. :winke1:

 

Og i NJ som JC holder til, er det forbudt med mer enn 15sk magasin.

 

 

Hei. Ja stemmer. Så ved kjøp i USA så var det 10 skudds Ruger magasin jeg tenkte på.

Men hvis jeg hadde vært i USA så tror jeg det hadde gått fint å sende 20 og 30 skudds til seg selv også.

Er jo tross alt lov å kjøpe her i Norge da. Men det forutsetter selvsagt at man er i en stat der det er lov å selge 20 og 30 skudd magasiner da.

Begynner å bli strengere regler der borte også nå, dessverre

Link to comment
Share on other sites

Prøv de fra midway da vel. Er det dritt så har du bare kasta bort 300kr uansett..

Les reviews om merkene på nett..

 

 

Joda, kan jo selvsagt det. Men jeg føler meg trygg ved kjøpt av originale magasin. Føler meg aldri 100% sikker ved kjøp av uoriginale.

Har ymse erfaringer med promag. Kan hende de har blitt bedre. Aldri prøvd 10 skudds magasinet dems, kanskje jeg får prøve et av de.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Som overskriften sier så lurer jeg på hvor i h.. det er mulig å få tak i noen magasiner til min Ruger Mini-14?

 

Capsicum hadde før, men nå har de bare polymer magasin igjen, og det vil jeg ikke ha. Stål magasin skulle dem slutte å selge, sa de.

Sikkert polymer også bare de går tom.

 

Midway har 10 skudds magasin, men er litt skeptisk til merkene de selger. Noen erfaringer?

 

USA vil ikke lenger sende ut av landet, og selv 10 skudds magasin er håpløst å få kjøpt med et utenlansk visa kort derfra.

 

Noen som har noe informasjon om hvor det er mulig å finne?

 

På forhånd takk.

 

http://andean-inc.com/Merchant5/merchan ... 1430223mag

 

 

Værsegod!

 

Har handlet magasiner der selv, alt ok!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

hei er den noen som har en nett side og anbefale og handle tapco gen2 mag hos

https://andean-inc.com" target="_blank Har mag men kjenner ikke noe til dei. PS litt dyrere end mangen andre.

de står også at... Magazines, gun parts (any item that makes a firearm function), stocks (pistol grip, buttstock, forearm, furniture): $100.00 MERCHANDISE LIMIT (not including shipping). We refuse orders over this amount. Vil de si at jeg dei ikke sender for over 100dollar???

men de er ingen som de går ann og registrere norsk adresse hos.. noen som kan hjelpe til??

 

mvh F

Link to comment
Share on other sites

Vil de si at jeg dei ikke sender for over 100dollar???

 

men de er ingen som de går ann og registrere norsk adresse hos.. noen som kan hjelpe til??

 

Det stemmer at de ikke sender ut av USA hvis totalprisen på varene overskrider 100USD.

 

Når det gjelder registrering av adressen, hadde jeg samme problemet. Så jeg ringte dem og fikk hjelp til å sette opp kundekonto. Trivelige var de også. :)

Link to comment
Share on other sites

tror jeg tar meg en ringer runde i Norge så får jeg se hva som finnes her.

Men etter de jeg har sett av tester er de tapco gen 2 som er tingen.

Så vis prisen er for stiv her i Norge ringe jeg nok og får dei til og åpne en konto.

 

Takk for raske svar :D

 

Våpen Søilen i Bergen selger orginale 30 og 20 skudds Ruger mags. Disse er prima vare.

Deler til våpenet får du også fra dem og prisene er ikke verst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...