Jump to content

30 skudds mag Ruger mini 14


endl3ss

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Får se ka våpen-søilen kommer med. Brownels var to for tapco. Så vis jeg skal handle orginale kan jeg ta de hos våpen-søilen.

Vis prisen ikke er alt for hard da. Bra servic har dei også, så støtter gjerne litt. Registrerte meg hos http://www.sportsmansguide.com/net/Main.aspx dei hadde masse mag men kunne så klart ikke sende magasin internsajonalt :x

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei!

 

Er det noen som vet om det i det hele tatt er mulig å oppdrive 20- eller 30-skudds magasiner til Ruger Mini-14 nå om dagen?

I Norge eller utland, fysisk butikk, nett eller privat, alle tips tas hjertelig i mot. Jeg har fått med meg at det er et noe vanskelig marked for tiden, men håper allikevel at det er noen der ute som kanskje vet om noe.

 

-dybdal.

Link to comment
Share on other sites

Andean-inc.com sender fortsatt magasiner til Norge så lenge du holder deg under 100$ grensen.

 

Du burde vente til de får inn originale Ruger magasin igjen. Promag sine er det alt for mye tull med.

Du kan være heldig å få et bra et, men det er som å spille bingo.

Link to comment
Share on other sites

Andean-inc.com sender fortsatt magasiner til Norge så lenge du holder deg under 100$ grensen.

 

 

Å?

hvorfor har de da endret websiden hvor de sier klinkende klart at de sender ikke lenger ut av USA? (FAQ) Og det er heller ikke mulig å velge annet land enn USA når man skal registrere seg?

Når bestilte du sist?

Link to comment
Share on other sites

Andean-inc.com sender fortsatt magasiner til Norge så lenge du holder deg under 100$ grensen.

 

 

Å?

hvorfor har de da endret websiden hvor de sier klinkende klart at de sender ikke lenger ut av USA? (FAQ) Og det er heller ikke mulig å velge annet land enn USA når man skal registrere seg?

Når bestilte du sist?

 

 

Ja, stemmer det du sier. Jeg sjekket ikke FAQ siden. Beklager.

Men ser fortsatt ut som at de er villige til å begynne å sende ut igjen når\hvis problemene ved tollen opphører.

Ser ut til å bare blir vanskeligere og vanskeligere å handle med USA.

Dette er synd. Hva er vel en Mini uten magasin?.

 

Våpen-søilen burde jo få inn originale magasin, men har hatt forholdsvis lite av dette fremt til nå iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Våpen søilen er vel ikke interessert i undergrave egen virksomhet med å tilby høy-kapasitets magasiner til det norske markedet...?

 

Hvordan er det å "undergrave egen virksomhet" ved å eventuelt kunne skaffe noe som er fullt lovlig i Norge?

 

Er det forbudt med store magasiner på Mini-14 til f.eks øvelseskyting? Nei.

Er det forbudt med store magasiner i det hele tatt? Nei.

 

Om det evt kommer noe forbud mot det i den nye våpenloven får den tid vise, inntil da er det fullt lovlig.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det å "undergrave egen virksomhet" ved å eventuelt kunne skaffe noe som er fullt lovlig i Norge?

 

Trolig fordi massivt salg av dette (potensielt) kan føre til et forbud, som på sikt er dårligere økonomi enn å ha litt dårligere utvalg nå.

 

Evt er det bare vanskelig å få tak i om dagen fordi 'kanerne hamstrer som gale.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke butikkene lar vær å forhandle magasiner for å ungå lovendringer, hi-cap magasiner i USA er like tilgjengelig som hønstenner om dagen.

 

Evt er det bare vanskelig å få tak i om dagen fordi 'kanerne hamstrer som gale.

 

Om jeg var "kaner" hadde jeg også hamstret, om ikke for noe annet en at tidligere tilsvarende meningsløse forbud har vært veldig god foretning for dem som som var smarte nok til å kjøpe opp mengder mens prisene var lave/moderate, og selge med 1000% fortjeneste i ettertid.

En velkjent nettbutikk solgte for ikke lenge siden vanlige GI AR15 alu magasiner for $99.99, disse samme magsinene fikk man for $10 før det populistiske angrepet på sivilt våpeneierskap.

Link to comment
Share on other sites

Har sett Ruger orginal magasin henge i en reol på jakdepotet i Drammen (30sk trur jeg), vet ikke om de henger der ennå, men er jo bare å ta en telefon, så finner du det ut.

Jaktdepoet hadde dessverre ikke.

 

Takk for alle tips og bidrag så langt. Jeg tror den beste løsningen er å bare vente til markedet får roa seg litt ned og prøve igjen senere.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Jeg kjøper 30rd Mini-14 magasin fra en kompis i Iowa, USA. Han sender direkte til Norge, gitt at det ikke bryter lovverket der han befinner seg. Har ikke dukket opp noen problemer så langt, og min siste ordre var på 10stk á 30rd til ca. 2800,- inkl. frakt. Factory mags.

Link to comment
Share on other sites

Factory mags skal ifølge ryktene være best men det stemte dessverre ikke for meg. Kjøpte 30 skudds magasiner av oscar mike og alle hadde betydelige mateproblemer når jeg puttet i mer enn 20 skudd. Superirriterende men Oscar Mike ga meg alle pengene tilbake og lot meg beholde magasinene så handelen er jeg bra fornøyd med. Lange 20 skudds magasiner gratis er jo fin trøst. :D

 

Tapco sine andre generasjons polymer magasiner skal visstnok være nest best, det skal jeg prøve neste gang om jeg får tak i det. Tror nesten en må kjenne folk over dammen om man skal ha håp om å få noe hitover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært kjempefornøyd med Tapco Gen II magasina. Lette å fylle, lette å sette i våpenet, skrangler ikke og mater feilfritt.

 

Kjapp test: http://www.youtube.com/watch?v=0ekumbyPwqI" target="_blank

 

Slapp fjær i gammel børse så han trenger litt hjelp med å lukke bolten på fullt magasin, men magasinet funker feilfritt. Se bort ifra musikken.

 

Nutnfancy review: http://www.youtube.com/watch?v=znJCdgFfhbk" target="_blank

 

De får tommel opp av meg ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Fikk noen fra brownells for noen dager siden, ikke noe problem hvis du bestiller for under 100$ i hver pakke.

Og velger fra kategorien http://www.brownells.com/magazines/inde ... r__Mini-14" target="_blank

 

PRO MAG magasinet fungerte dårlig, ville ikke mate hele tiden, gikk bedre ettersom det ble mindre patroner i, Tapco magansinene var helt topp.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange tapco bestilte du for og få pris+frakt under 100$, fikk du knepet inn 4 eller ble det bare 3?

 

Så forøvrig at de er listet som tilgjengelig utenfor USA men på siden du får opp når du klikker på tapco magasinene så står det at over 10 skudd kapasitet BARE er tilgjengelig for politi/militære utenfor USA????????????????????????

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Det har jeg og Ken Adams gjort også. Så lenge den klarer 1 MOK (Minute of Kråke) på 70-80 meter så skal jeg si meg fornøyd. Om ikke annet så blir det nok artig. Jeg hadde mest lyst på den med 16" pipe og ferdig gjenget, men det får gå. Man får heller betale noen for å fikse det på et senere tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

20-skudds magasina er egentlig flotte de - relativt korte og hendige, og det er fortsatt mye ammo. Men de er ikke akkurat plagsomt lange de 30-skudds magasina heller. Se på 40-skudds til AK og AR-15, da begynner de å bli skikkelig lange. Til BAR'en min har jeg brukt 10-skudds magasin mye mer enn 20-skudds, fordi 10 skudd i .308 føles ut som nok, og magasinet er så kort og hendig. Blir vel litt det samme som med 20 skudd i .223.

 

Alt slikt blir jo uansett mest for leking, eventuelt konkurranse da selvsagt. 5-skudds stålmagasin følger jo med børsa, og det er jo det som vil stå for alt felt vilt, ihvertfall for min del. Men, er jo kjekt med et par store i tillegg, sånn bare fordi liksom. :mrgreen:

 

5-skudds magasin er uansett klart det mest økonomisk å bruke. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg er nå passe lei av å søke rundt på nettet etter 30 skudds (originale) Ruger mini 14 magasiner. Har pleid å få bestilt fra Brownells, men det ser ut som om de ikke har noen inne nå. De fleste Amerikanske forhandlerne jeg har funnet er "vanskelige" å ha med å gjøre når det gjelder salg av disse. Noe som vet hvor jeg enkelt og greit kan bestille, og til en noenlunde normal pris?

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt magasin merket med det fra USA også.

 

Synes det er litt snedig at det er avkryssning utenpå for "rattle proof". Tolker det slik at de rister på eska for å sjekke om magasinet inni er ok.

Hadde f.eks Remington ristet litt på sine børser før de ble sendt ut, ville det vært en enorm kvalitetesforbedring ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...