Jump to content

ny ei her :) Bestått jegerprøven idag :)


Silje

Recommended Posts

hei hei

 

Jeg heter Silje. bosatt i Ski. Er 25 år gammel. Har verdens særeste jente på 3.

Jobber som personlig trener og har to hunder.

 

 

Akkurat kjøpt min første hagle, en Beretta 686 silver pigeon

 

prøvd den for første gang igår på løvenskiold banen! SUPER MORO!

 

helt frelst å blir nok mange timer med lerdueskyting fremover!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei Silje,

 

Velkommen på forumet. Gratulerer med ei flott børse du har fått deg. Har blant annet en Beretta selv, og ei "Harry" Browning halvauto. Begge er veldig gøy og etter årevis med bom så har jeg funnet ut at leirduebanen er en lur plass til å omsette det en trodde til "å... er det sånn det virker". :D

Link to comment
Share on other sites

Dønn enig med deg Tomas, jenter inn i skyttermiljøet er veldig positivt. Jeg har egentlig aldri presentert meg selv på forumet, men jeg er en relativt aktiv skytter, leder av Hafrsfjord Pistolklubb i Stavanger og aktivt medlem i Stavanger Sportsskytterlag (Dynamisk Sportsskyting), så skyting er hverdagsaktivitet. Jeg er ikke noen god skytter da, men resultatlistene skal jo fylles uansett :) Gitt rollen i HPK så driver jeg med opplæring av nye skyttere på pistol, utrolig kjekt å kunne formidle idretten vår til nye, det gir meg personlig en hel masse glede og i den forbindelse så har jeg også lagt merke til en liten ting, jenter :-) de følger med på opplæring og blir raskt gode skyttere :-)

Link to comment
Share on other sites

Hva burde jeg søke på? :D

 

Er alltid sosial så det byr ikke på så store problemer, men fikk med meg at det var ikke så mange aktive medlemmer i Ås jff der jeg er medlem nå, så om noen har anbefaling om en annen klubb jeg å kan være sidemedlem i skrik ut :)

 

Vurderer å melde meg inn på løvenskiold også, rålekkert anlegg!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da var jegerprøven i boks!!! å en ny jeger er klar for litt shopping banetrening og ikke minst JAKT!

 

om noen trenger en jakt kammerat som er veldig klar for å lære så send en PM, har ingen preferanser på jaktformer,

bare det innebærer jakt og kaffe å litt skravling så er jeg glad.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei Silje, gratulerer med bestått av jegerprøven :)

 

Jeg tok jegerprøven selv i april, siden vi er like gamle og like fersk i jegerverden så kanskje vi kunne dratt på jakt sammen en gang om du vil :) Jeg holder til på Nesodden, ikke langt unna Ski. :)

 

Mvh Rachelle

Link to comment
Share on other sites

Forteller mer om dere koffert tenkene mannfolk enn Silje.

 

Du får komme deg ut å snakke med grunneiere så vips har du mange plasser du kan jakte småvilt på. Anb på det sterkeste å begynne med minkfangst også. Da får du mer å jakte på de kommende årene :)

Link to comment
Share on other sites

Den beste måte å lære på er å være ute å krype i lyngen aleine, men alltid kjekt å ha noen å drikke kaffe med.

 

Evt se filmer er en god ting.

 

Man kan ikkje tenke meg du har det største probleme å få med deg en koffert tenkende mann herfra!

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen Silje! :)

 

Får du ikke "napp" her og får blitt med på jakt. Eller lykkes med grunneiere i ditt område, kan du også se på Inatur.no Der aventeres det jakt, turer, overnatting, m.m. Og du kan kjøpe jaktkort der.

 

Selv om du får "napp" her, er det ikke sikkert du kan bassere deg på å bli med dem hele tiden, så det kan være lurt å satse på "flere hester".

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Enig med Hansen delux, ta kontakt med Ski Jff. Der treffer du bla flere Kammerfolk og en masse andre hyggelige menesker. Lykke til.

 

Nb, Ski jff har og haglebane og skyting i hvertfall en gang i uka om ikke mer. Etr litt usikker der i og med at jeg selv ikke skyter med hagle på banen.

Link to comment
Share on other sites

hei hei :)

 

jeg er med på det meste jeg :) Har du noe jakt terreng tilgjenlig så bare rop ut. Har per dags dato hagle. men ser meg om etter rifle også men ikke helt klart å bestemme meg for våpen enda..

 

Hva har du av våpen?

 

Jeg har ikke egen jaktterreng så må bruke inatur.no :)

Jeg har ingen våpen enda, men jeg skal handle både hagle og rifle i oktober. Jeg har vært aktiv og skutt med hagle siden april, og prøvd rifle en gang. Rifle var veldig morro det også selvom jeg har blitt godt vant med hagla:)

Link to comment
Share on other sites

hvor er du medlem Rachelle?

 

jeg er medlem i både ås å enebakk jff :)

så idag gikk turen først til hagle banen i ås å fikk skutt to serier.

 

Så tenkte jeg at jeg må jo titte innom rifle banen der å titte selv om ikke rifla er kjøpt enda, å fikk prøve børsa til en super hyggelig mann,

mine første 15 treningskudd til storviltprøven er i boks idag!!

 

Super dag! takk for svar alle sammen :) blir nok litt jakt nå :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er medlem i Nesodden jff :)

 

Gratulerer! Tok mine 30 trening skudd forige uke og den var vel bestått! Jeg var på Frogn Riflebane da, fikk bli med et ektepar fra forening fordi jeg ikke har bil og prøvde børsa til fruen ^^

 

Du skal ikke tilfeldigvis på Figurjakt den 1 September på Digerud da? :P Jeg har blitt invitert av noen fra forening å være med på konkurransen, men jeg har aldri prøvd :o Har ikke sagt ja enda, men tenker å dra for å se på dette uansett. Du må bare ta turen selv, det er Skaunygda jff som arrangerer det. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
hvor er du medlem Rachelle?

 

jeg er medlem i både ås å enebakk jff :)

så idag gikk turen først til hagle banen i ås å fikk skutt to serier.

 

Så tenkte jeg at jeg må jo titte innom rifle banen der å titte selv om ikke rifla er kjøpt enda, å fikk prøve børsa til en super hyggelig mann,

mine første 15 treningskudd til storviltprøven er i boks idag!!

 

Super dag! takk for svar alle sammen :) blir nok litt jakt nå :D

 

Når du er medlem av Enebakk Jff så er det muligheter for jakt. Bare snakk med de i jaktutvalget.

Link to comment
Share on other sites

Super dag! takk for svar alle sammen :) blir nok litt jakt nå :D

Det er bra. Om du er interessert i å jakte hjort ei helg på sørlandet, sammen med en av våre dyktigste, mest erfarne (og sjarmerende :wink: ) hjortejegere så kan du jo ta kontakt. Jeg stiller som anstand.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Svinger innom tråden, og benytter anledningen til å gratulere Silje med sitt første felte vilt! Tok ikke mange dagene etter bestått eksamen :)

 

 

:D:D:winke1: Takk for at jeg fikk bli med Perpålsa :lol::lol:

 

Kjempe artig tur på duejakt, å håper det blir fler igjennom høsten. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...