Jump to content

ABC Fritid - Konkurs eller lagt ned ??


Skarvekongen

Recommended Posts

Det er riktig, som du skriver - man får svaret "ikke i bruk", når man ringer nummeret.

 

Du spør: "Konkurs eller lagt ned?".

 

Du burde nok tatt med flere alternativer - for eksempel "teknisk feil fra telefonleverandøren" - for det er det som er tilfellet. Så inntil videre må bu benytte e-posten som står på firmaets side under "Bransjekammeret" her inne, hvis du vil ha kontakt. Eller, hvis du har mulighet, dra innom butikken på Røra.

Link to comment
Share on other sites

De to butikkene har da ikke all verdens med hverandre å gjøre, da Røra butikken kun er en såkalt Franchise (tror det skrives slik) butikk..

 

(Besvarer denne med "privatbrukeren" i dette tilfellet...)

 

Det er forøvrig omvendt, det er Trondheimsbutikken som er franchise.

 

Stemmer også at det var teletrøbbel i dag, skulle bli fiksa i morgen tidlig. Vi merket det egentlig ikke før vi prøvde å ringe ut (men det var merkelig rolig på telefonen da...). Og rett etterpå ringte jo Jegermesteren meg privat.

 

Stemmer også at vi driver og flytter Røra-butikken til Sparbu, vi driver og snekrer innredning, våpenrom osv. selv, og litt derfor har det vært litt problemer med bemanninga på Røra ifb med flyttinga. Og vi er på vei til å få tatt etter vareutsendelse på nettbutikk, kom nesten i mål i dag, men pga flyttinga har vi lagra opp en del varer unna butikken men disse henter vi i morratidlig.

 

Så hvis vi tar med omorganiseringa på Lade i fjor, vil alle fire butikkene tilknyttet ABC være flyttet i løpet av denne sommeren. Åndalsnes dro til Bjugn, Østersund flyttet lokale (bare noen hundre meter) og Røra ender opp på Sparbu. Det blir bra, men det er litt knot og tjon på veien.

Link to comment
Share on other sites

Til abc fritid...

 

Konstruktiv kritikk: det at dere holder på å flytte kan/kunne dere ha skrevet på deres nettbutikk da den kundebehandlingen som dere har bedrevet i de siste par ukene er horibel...

 

Bakgrunn: Jeg bestilte en vare med dere og etter en uke hadde det fortsatt ikke skjedd noe, ringte dere og fikk beskjed om at den skulle sendes omgående, enda 3 dager gikk og fortsatt ingen ting, ny telefon og samme beskjed (useriøst?). Det gikk enda 3 dager og ingenting skjedde, ingen tok telefon og dermed gidder ikke jeg å bruke min tid på dere. Avbrøt min ordre (på mail, da dere ikke svarer på tlf eller Mail, men skriftlig er skriftlig) og blir nok ikke å handle med dere noe mer. Mest på bakgrunn av at jeg ikke liker at folk lyver til meg, kunne sakt det at dere ikke hadde kapasitet og at dere ikke kom til å få sendt den varen, men når jeg blir servert usannheter to ganger finnes det alternativer.

 

Ps. Dette er ikke et angrep på dere som liker abc fritid og ALDRI har hatt noe problem med de og kommer til å handle med de resten av livet.

Link to comment
Share on other sites

Tror de er under flytting. Butikken skal vist flyttes til Sparbu. Jeg har vært innom butikken på Røra to ganger i åpningstida nylig, det var stengt begge gangene.

 

du var innom i åpningstiden, men det var stengt ?????????????????? da var det kanskje ikke åpningstid ??

 

Joda, det var i den åpningstiden som står skrevet på inngangsdøren til butikken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå tror jeg at jeg har gått rett i fella. Bestilte noen varer hos Abc Fritid den 3/7, betalte med visa og har siden forgjeves gått og sett i postkassen hver dag. Ser når jeg logger meg på min konto at de ikke har behandlet ordren ennå.

Har prøvd og nå dem på telefonnummeret som er oppgitt på hjemmesiden deres, men den virker ikke. Noen som vet ett annet nummer en kan nå dem på?

Er dette vanlig praksis hos Abc Fritid?

Tror nok dette blir siste gang jeg bestiller noe derfra. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg at jeg har gått rett i fella. Bestilte noen varer hos Abc Fritid den 3/7, betalte med visa og har siden forgjeves gått og sett i postkassen hver dag. Ser når jeg logger meg på min konto at de ikke har behandlet ordren ennå.

 

Nesten lik historie. Bestilte varer fra meget hyggelige folk på sørlandet som skulle få leverandøren til å sende 3/7.

Igår var det ikke kommet noe, så jeg purret.

 

Svaret kom at leverandøren dems (hvem tror dere? ABC Fritid) hadde sendt 3/7, men måtte sjekke med posten.

 

Senere kom kontra beskjed. leverandøren hadde tatt med pakken i bilen og glemt den bak setet.

Sendes i morgen (altså idag), bare å beklage!! De jeg bestilte av virket rimelig flaue... :?

 

 

Når jeg så leser her så lurer jeg på om den blir sendt idag jeg... kanskje de har reist med bilen på ferie?

Venter i spenning på hva som havner i postkassen i neste uke!!

Link to comment
Share on other sites

Tja om man leser hva jibrag skriver for to poster siden om flyttesjauen, så ser man at de er nesten ajur med nettbutikk etc.

Ikke at de unnskylder manglende info, men det forklarer jo en del.

 

P.s ABC. Verste tabbene en gjør angående troverdighet, er å ikke informere korrekt og til rett tid. Man blir tilgitt mye bare kunden er forberedt på det. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Før påske bestilte eg en hornady presse hos en spesial. Hos de veldig flink å snakke for seg . Fikk den stund etter påske . Ka fikk eg ? jo en ribbet presse til 6000 kr . Prøvde å ringe de tok mange dager før de tok tlf skyldte på flytting den gang og . Viste seg at de hadde sendt noe dritt . Skulle sende ny . Tok evigheter . Men var alt med ? Nei venter enda . Ikke gidder de svare på Mail heller de har fått mange .

Så fikk eg tak i såkalt spesalisten og alt skulle ordne seg (sikkert han som svarer litt lengre her oppe ) hadde gjort klar noe annet og som eg bestilte og fikk avtalt pris for , kom det ???? Nei ventet en uke to uker . Ringte og mailet ikke svar . Så ved sikkert en klipp tok såkalt daglig leder tlf . Ka skjer to dager etter kommer en ting til feil pris og det andre har eg enda ikke sett noe til , og tlf og Mail tar og svare de på det ?? NEI .

Så eg spørr er dette en seriøs butikk som noen burde og gidde å handle i ?

Ps de lovte å ta kontakt før de sendte noe mer og jo de det ? NOT

 

Greit de flytter men når de flytter siden påske burde de brydd seg om kundene og .

Så eg lurer på , er de intr. I kunder og opprettholde kundeforholdet med kunder ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hatt for vane å klage på butikker på offentlige fora. Så la meg gi et råd. Svar på mail, ta telefonen når den ringer og søk å få tilfredse kunder. Min far har ringt uttallige ganger, ( noen ganger fått lovnader, som regel ikke svar), siden i fjor høst angående en garantisak på et kikkertsikte. Han er ikke særlig oppdatert på mail, men jeg skal hjelpe han med det og den mailen bør besvares....På forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

I begynnelsen på desember bestilte min samboer en bukse til meg fra ABC Fritid, har ikke sett eller hørt noe enda...

 

Skulle den dukke opp nå så skal den jaggu få ligge så lenge i posten at den blir sendt tilbake, men jeg tipper sjangsen for det er like stor som at månen detter ned.

Link to comment
Share on other sites

jeg tipper sjangsen for det er like stor som at månen detter ned.

 

Setter nok mine penger på månen i dette tilfellet :? Er lut lei av den bedriften der, som nevt lenger opp her hadde alt gått fint om ÆRLIGHET hadde vært et tema, men å lyve for kundene sine er ikke spesielt gjennomtenkt. Misfornøyde kunder er ingen måte å drive en bedrift på, ivertfall ikke hvis det er et presset marked med MANGE aktører.

 

Så handle der de som vil, jeg kommer ikke til å spytte en krone inn i den bedriften... Det står relativt mange med åpne armer og vil ta imot pengene mine 8)

Link to comment
Share on other sites

Skrev ett innlegg lenger oppe her . Etter det fikk eg svar på tlf at alt skulle ordne seg . Og at vedkommende hadde vert "sykemeldt" , svarte på den . Men så var det stopp med det .

Eg spørr . Er det noen flere som i det heletatt får noe derfra og får dere alt og svarer de på tlf og Mail ? Har ikke hørt en dritt eg . E dette en butikk som vill ha kunder ? Bare spørr eg :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del bestillte noe varer for ca 3 uker siden og fikk ordrebekreftelse( jeg liker å få ting rett i postkassa...) , jeg er godt kjent med at det kan ta litt tid med abc så bestillte i god tid denne gangen og hvis varene ikke kommer etter hvert nå så kjører jeg ganske enkelt en tur innom konkurrenten og handler det jeg trenger over disk når jeg allikevel er en tur den veien :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikkje forstå korfor abc fritid skal bruke så lang tid å få ut en pakke når jaktdepoet klarer det på 2 dager. Så det er jo bare å slutte å bruke de, og begynne å bruke noen som sender med rakett fart.

 

Eg har handlet fra abc 1 gang, sendte varen i retur når den ikkje var venntett som den skulle være. Tok 2/3 månder før eg fikk penge tilbake. Noe som er skam dårlig service.

Link to comment
Share on other sites

De aller fleste pakkene går ut innen 2-3 virkedager, ifb med flyttinga har vi fjernlagra en del varer og der plukker vi varer 1-2 ganger pr uke. I motsetning til en del andre butikker har vi en del varer på nettbutikken som tidvis er bestillingsvarer, derfor kan det av og til bli litt lengre leveringstid på disse. Ordretelefonen er bemannet minimum fra 10.00 til 16.00, i hovedsak av den samme som passer butikken på Røra og derfor kan det forekomme at telefonen ringer mens han står med kunde i butikk. I tillegg har vi en telefon det viderekobles til som ligger i det nye lokalet, og der kan det også forekomme at vi ikke rekker å ta den. Forsåvidt ringer det snart like mange kunder på privatnummeret... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Var på Røra i dag for å handle litt, skulle vistnok være oppe til kl 1400 sto det på døra men nei............. Låst dør var det. kom en kunde til mens jeg var der, han hadde vært der en tur tidligere på dagen og møtt låst dør. Ikke var det folk på Sparbu.

 

Fikk mail i går der det sto: Gode tilbud i våre butikker for tiden, Besøk våre butikker.

 

Kanskje en fordel å holde åpent da????

 

I det minste kunne det vært hengt opp en papirlapp med litt info om hvorfor butikken er stengt...

 

 

 

John

Link to comment
Share on other sites

 

 

Så hvis vi tar med omorganiseringa på Lade i fjor, vil alle fire butikkene tilknyttet ABC være flyttet i løpet av denne sommeren. Åndalsnes dro til Bjugn

 

 

Bjugn......Er vel ikke akkurat værdens navle det da, for å ha en sånn type sjappe tenker jeg:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...