Jump to content

ABC Fritid - Konkurs eller lagt ned ??


Skarvekongen

Recommended Posts

'Nei,' sa mann', 'det e berre salmiakk!' 'Sånn salmiakk, det har æ aldri sjett!' sa helsesøtra og stakk sekstiflaska under nesetippen

'Jau, den brukes my i dag,' sa mann' og va så grann i målet at'n drog sæ sjøl i øreflippen

 

Jeg har aldri skjønt hvordan et firma kan være konkurs en dag og starte på nytt neste da; men ikke er jeg jurist og heller ikke økonom; og kan bare ønske ABC lykke til med en ny start :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Ja, dette stemmer. Butikken som gikk under navnet ABC Fritid Trondheim, men som var frittstående fra ABC Fritid på Sparbu/Nettbutikken, la inn årene for et par uker siden.

 

Hele boet (varer og interiør) ble solgt uka etter konkursen, og så vidt jeg kjenner til er det konkurssalg der enda noen dager før de pakker sammen. Snakket med en av de som er involvert i dette i dag, og jeg forstod det som at det begynte å bli rimelig utplukka, og de skulle øke prosenten fra 50 til 75% fra i morra.

Link to comment
Share on other sites

Tro om det er en såkalt "styrt" konkurs? (Gjeldssanering). Der en del av firmaet får gå adundas for at resten skal kunne leve.
Sånne utsagn kan du spare deg for VM :evil:

Er ikke hele ABC systemet ganske råttent ??

 

Merkelig at den ene butikken etter den andre går konkurs i tur og orden, men starter opp igjen få dager senere, med de samme folkene både bak disken og på eiersiden. Bare med nytt navn og veldig mye mindre gjeld enn uken før......

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at den ene butikken etter den andre går konkurs i tur og orden, men starter opp igjen få dager senere, med de samme folkene både bak disken og på eiersiden.

 

Kan på en måte forstå at enkelte sitter igjen med dette inntrykket, selv om det er feil. Butikken på Røra + nettbutikk ble driftet av banken i en måneds tid i 2013, da banken hadde pant i varelager/inventar, til ny eier var på plass, og der fikk de ansatte være med videre. Boet ble solgt på budrunde til høyeste bud. Konkursboene i Bjugn og Trondheim ble begge solgt av auksjonsfirma, på åpent salg.

 

At våpnene fra Trondheim står i butikken på Sparbu skyldes at boet ble kjøpt av en kjenning av oss, som ikke hadde våpenbevilgninga klar ved overtagelsen av boet. Og det ble vel også leid inn en del "gamle kjenninger" til å stå bak disken ved konkurssalget der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...