Jump to content

Operatør?


Proffen

Recommended Posts

Skjønner ikke at denne diskusjonen er noe å irritere seg så jævlig over, hvis noen føler for å diskutere den økende bruken av ordet operatør o.l. trendutrykk fra over dammen så må vel norges største diskusjonsforum for jakt og skyting være rette plassen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vingemuttern skrev:

Enhver som har avtjent førstegangstjenesten har forøvrig mistet det fleste griller om å leke krig / cowboy og indianere

 

Vi startet første skoledag som 7 åringer med å hilse pent på vår frøken, og bli vist hvor tilfluktsrommet var. Verneplikten fjernet effektivt det man måtte ha igjen av krigsromantikk. Når man plutselig skjønner at en matbit, et par tørre sokker og en stol å sitte på ikke er noen selvfølge så blir man fort voksen. De holdningen som vi har fått fra førstegangstjenesten har definitivt gjort oss til bedre samfunnsbyggere og jegere.

 

At det nå kommer en ny generasjon med andre holdninger, andre idealer og annen påvirkning kan nok bli en prøvelse. Ikke minst for jegere/skyttere.

Link to comment
Share on other sites

Har følelsen av at de som kler seg mest i millitære effekter og bruker sånne uttrykk er folk som har blitt sendt hjem fra sesjon eller satt bortgjemt i et kontor, jeg har bare gjennomført vanlig førstegangstjeneste så skal ikke skryte på meg noen karriere med grønne klær.

Tilslutt så vil jeg sitere min bestefar "dem som forteller mest har opplevd minst" det sa han om sin krigsinnsats i Narvik i 1940.

Link to comment
Share on other sites

Vingemutteren og Sinde SK er inne på riktig spor. Er enig i mye av det de bringer til torgs i denne debatten.

Jeg vil legge til - la folk få leke så lenge de ikke skader folk? Godta at noen har litt andre lyster på skytefronten enn andre?

 

Ellers ser jeg at barerobert og Draageel bringer inn et mye viktigere tema enn hvordan folk kler seg og leker i skogen! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det var aldri meningen å lage et hylekor av en oppkonstruert virkelighet.

Er vel akkurat det du har gjordt.

 

Om du ikke har annet å gjøre enn å konstruere en problemstilling omkring et ikketema

foreslår jeg heller at du holder kjeft rett og slett.

Makan til lavmål satt i system via et forum har jeg ikke vært borti før faktisk.

 

Det er 3-4 dager siden jeg sendte PM til Castor fordi jeg mente det ville være mest fair å ta min tilbakemelding til han der og ikke så alle ser det. Men han er bare mann til å skrive "hold kjeft" på et forum og ikke svare på PM. Stusselig er min konklusjon og jeg driter i hvor mange skytebaner han har ligget på. Jeg har ligget på like mange.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...