Jump to content

skrytevideo av dyreplageri.


v-max

Recommended Posts

http://www.dagbladet.no/2013/02/21/nyhe ... /25880544/

 

mener denne bør diskuteres.hestefolket på facebook fryder seg over denne videoen..selv mener jeg det er dyreplageri....fremprovoserende oppførsel,og 0 respekt for viltet....hadde noen gjort det med bil eller slikt hadde det blitt annmeldelse...provoserende.noe lovver angåande viltforstyrrelse...?humane delen.

 

hva mener resten av kammerets lesere?

Link to comment
Share on other sites

Å kjøre med hest på vei, må regnes som det samme som å kjøre i en bil på vei. Normale folk ville stoppet bil/hest til elgen hadde kommet seg ut av veien. Folk kan gjøre dumme ting før de rekker å tenke seg om. Men her burde fornuften iallefall slått inn før videoen ble lagt ut på nett. Tullingen må gjerne straffes for min del. At noen laster hesten, vitner bare om at verden er full av tullinger.

Link to comment
Share on other sites

kan komenterer at han stoppet og elgen reiser seg. så den var ikke skadet.

med den tanke gangen, gir det da meg lov til å slå ned noen, så lenge de reiser seg så er de ikke skadet?

 

klart begynner du å jage et yngre dyr langs en vei med snø kanter vil den rømme der den vil klare å holde høyest fart.

At han blir anmeldt er riktig etter min mening, skal ikke være godkjent å kjøre over dyr. om man kjører hest og vogn eller bil.

Link to comment
Share on other sites

Artig nivå på disse trådene, gett.

Kusken driter seg åpenbart ut. Vil mest sannsynlig bli ilagt et forenklet forelegg. Men la nå den sabla hesten være i fred. Jeg har hatt hest, og jeg skal ha hest igjen. Folk som har de interessene mange her inne har, burde få opp øynene for hvilke muligheter som åpner seg med en hest for dem som liker seg i utmarka.

Men fakta er at mange rett og slett er ganske redd for hester. Synd, det.

Link to comment
Share on other sites

OT: @Mini14. Hestekalv? Det heter hestevalp;-).. minner meg litt om en telefon jeg fikk fra en fisefin byfrue, da jeg var med i viltnemda for 100 år siden. "Iiiikkk...jej har nettåpp kræsjet med et dyr...jej tror det var en elgvalp" Det var så å si midt i Hamar sentrum...og dessuten fant vi bare en varm grevling:lol:

 

On T: Kan hende hestefyren angrer litt på at han publiserte snutten.. Enkelte er bare så dumme at de ikke vet sitt eget beste.

Link to comment
Share on other sites

OT: @Mini14. Hestekalv? Det heter hestevalp;-).. minner meg litt om en telefon jeg fikk fra en fisefin byfrue, da jeg var med i viltnemda for 100 år siden. "Iiiikkk...jej har nettåpp kræsjet med et dyr...jej tror det var en elgvalp" Det var så å si midt i Hamar sentrum...og dessuten fant vi bare en varm grevling:lol:

 

On T: Kan hende hestefyren angrer litt på at han publiserte snutten.. Enkelte er bare så dumme at de ikke vet sitt eget beste.

 

Heter ikke hestebarn føll da?

 

Forøvrig kan man høre på gubben som kusker over elgen at han ikke er helt stø.

Bare på lyden ville jeg tro det var en einstøing på 80, men han er vel født i -73...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes NOHA gjør mye bra, både for dyrehold og menneskets unødvendig utbygging i naturen. De står på som f... i blant, og det skal de jaggu få kredit for :-)

 

(men så finnes det også enkelte i denne organisasjonen som har røyka litt for mye fleinsopp i sofakroken !)

Link to comment
Share on other sites

Endelig en mulighet til å sable ned en vilt fremmed person som var dum nok til å legge ut en videosnutt på nettet! Herrrlig! :P

 

Seriøst: Kjenner ikke kusken Kåre, men vet godt hvem han er. Siden jeg har trent travere langs samme veien i mange år (uten å møte så sur elg) så er jeg vel partisk! Dere får ha en riktig god elg alle sammen :lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

30Ihmsa: Nei, det spiller ingen rolle om det er kjentsfolk eller ei.

 

grevlingen1: Tror vi ser snutten med samme type "briller" :wink:

 

Dessuten tviler jeg sterkt på at snutten var ment som skryt. Heller dokumentasjon på en meget sjelden og spesiell hendelse! Har trent norsk traver, kaldblods, der i over 10 år, og de elgene jeg møtte skvatt unna som sølevann foran gampen. Den elgkalven oppførte seg ikke helt normalt mener jeg.

 

Personlig hadde jeg gjort ting annerledes. A: Gitt kalven mulighet til å trekke unna, eventuelt snudd hesten og dratt hjem. B: Satt fart på havremopeden og blåst forbi elgen :twisted:

Link to comment
Share on other sites

å si at en elgkalv ikke tenker rasjonelt når den blir jaget av en hest, er vel det samme som at et barn ikke tenker rasjonelt da den springer rett over veien foran en bil.

unge dyr kan gjøre urasjonelle ting.

 

lokket inntil meg elg på 10meter når jeg var i tidlig tenårene. er det normalt at man kan stå helt åpent på et jorde og lokke inn en elg?

var den da syk? mitt svar NEI.

 

når elgen rømte, hvorfor sette opp fullfart mot elgen?

Link to comment
Share on other sites

At han styrte hesten mot elgen er ren skjær psykologi. Han ville teste hestens psyke, samt psyke ut elgen som fikk et mye større dyr foran seg. Hadde DU trodd at elgtufsen steilet mot gampen? Inte jag i alle fall..... Til dere som er så vant med trening av travere: Tror dere det er såre enkelt å stagge en steilende hest som krangler med en sur elg? Å bli overkjørt av hest er helt kurant, bare spør Eirik Høitomt :lol:

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10100523

Link to comment
Share on other sites

Kusken var skittredd og brukte hesten som forsvar...

Dersom man hører hvordan han snakker kan man begynne å lure..

Han fortet seg vel hjem etterpå, tok på seg tøflene og roet pulsen i skjørtene til mora si.

 

Det der er rett og slett dyreplageri, ville han gjort det samme dersom han kom i bil og en unge sykla på kryss og tvers foran han? Han er nok typen til det, ligger i slikes natur å ikke tåle at andre ligger foran. Tipper han har en bra bunke fartsbøter også.

Link to comment
Share on other sites

Dette er usmakelig.

 

Og det å hevde at han "forsvarer" seg mot kalven er jo heilt latterlig, i og med at han elter elgen lenge, heilt til den føler seg såpass pressa at den går i forsvar. Han kunne jo bare snudd hesten! Tenk hvis dette hadde blitt gjort med bil, scooter eller ATV?

 

Nei, fråta retten til dyrehold og ei saftig bot eller evt fengsel.

 

Jøss, for ein tosk.

Link to comment
Share on other sites

Hørte rykter om at dette forumet hadde stor takhøyde....?

Da må det gå an å diskutere annet enn våpen...?

Eller er det på tide at forumdelene renskes opp i og kun tar for seg

våpen, jakt og annet relatert?

 

Da blir det fort kjedelig her.

Halve moroa er jo alle offtopic-forumene her.

Hadde jeg hatt en nabo som KUN prater våpen ville jeg fort blitt lei..

Link to comment
Share on other sites

En stakket stund trodde jeg dette var et forum for skyttere og jegere, så feil kan man ta. NOAH får neppe problemer med å verve nye medlemmer, det er plenty wannabees her inne! Case closed fra min side, men nyt låta dere som mener det er dyreplaging.....

http://www.youtube.com/watch?v=BXsx1F8bao0

 

:lol:

 

Vi jakter med kule og krutt.

 

Om dere travfantomer i de dype skogene på østlandet jakter med hest, så må dere nesten ta kontakt med direktoratet for å få dispensasjon :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...