Jump to content

Ny bok om jakt på vei!


Chiefen.v-2

Recommended Posts

Se der er boka mi ja...! Men se vekk fra den forhåndsomtalen - den stemmer ikke heeeeelt :shock:

 

DENNE omtalen er vel mer sannferdig :)

 

 

 

Det er ingen lærebok innen jakt, der har andre mye mer å bidra med enn meg. Bare så dere ikke blir villedet her!

 

Boka er derimot full av jakthistorier skrevet med et glimt i øyet og jeg tipper mange vil kjenne seg igjen i de ulike situasjonene :)

 

Ettersøk er også omtalt både med noen historier samt tips til den uheldige jeger.

Link to comment
Share on other sites

Gratulera, jaktlykke ! Skal NORSK JAKTKULTUR overleva og utvikla seg vidare, er kvinnelege jegerar noko av det viktigaste.

 

Og som "yndlingsfienden"/"yndlingskverulanten" din her på forumet (... kjært barn har mange namn...), skal eg prøva å skaffa meg ei signert utgåve.

Link to comment
Share on other sites

...Men hva kommer bok/nikket ditt fra? jaktlykke :?:

 

Det var noe som het "paltalk" i internettets spede barndom - en urforløper for msn og andre chattegrupper. Jeg hang rundt på hundesidene (surprise!!!!) og grubla på hva jeg burde hete. Alle andre hadde sånne rare nick som 235hro osv og det var så vanskelig å huske.

 

Noen år før hadde jeg vært med på en reportasje i Jakt & Fiske om bukkejakt og underteksten på et bilde med meg og et rådyr var "jaktlykke - Helga med drag på bukkene" :oops::lol:

 

Siden den gang har jeg vært synonym med det nicket (er faktisk 16 år siden nå!!!)

Link to comment
Share on other sites

Poacher, prøver å oppdatera meg. "Bumper" og "åff topik" og sikkert fleire: Er det dataspråk, ungdomsspråk, bloggespråk, kammerspråk eller kva er det ... ? (Uff dett vart visst "off topikk, atte)

 

Men boki vileg ha. Forhåpentleg vis ogso signert, etter kvart !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Skal sei.... jeg har sittet og signert bøker på en bokhandel i dag sammen med to andre forfattere - Gunnar Andersen og Steinar Hystad. De er jo en smule mer kjente kan man si (i alle fall Andersen) men det var jeg som fikk skrivekrampe da boka mi solgte bra og deres helst bare lå til pynt ;)

 

28740_10151343857331970_1964381889_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest ferdig boka, og dette var min umiddelbare reaksjon da jeg (dessverre) klappet igjen boka etter siste kapittel:

Ei meget velskrevet og godt skildret bok med en del av hennes jaktopplevelser og krevende oppgaver som ettersøksekvipasje. Jeg klarte ikke å legge fra meg boka før jeg var ferdig! Det er ikke store bragder som er forsøkt skildret, her finnes ingen tendenser til å slå seg på brystet. Boka er beskjeden om egen person, nøktern og ærlig, med opplevelser man lever seg inn i. Denne boka egner seg under juletreet til alle jegere, ja også ikke-jegere som vil forsøke å forstå hva jakt er og hvorfor det fenger så mange! Gratulerer med flott bok Helga-Mari, jeg vil ha en oppfølger fra deg! :D

 

Kan forresten hinte om at en av landets anmeldere av jaktlitteratur har lovt meg at boka vil bli omtalt med heder og ære i et herværende jaktblad straks over jul. ;) Så få den under juletreet nå, anbefales!

 

478114_3846501645834_2042201049_o.jpg

 

Måtte pinadø fram med et rådyrskinn da jeg skulle forevige boka! :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Lurte på om den kommer på lydbok?

DET hadde vært noe. :D Opplest av forfatteren, selvsagt.

Med Jaktlykkes myke stemme og sveiodialekt hadde dette blitt en absolutt suksess. (sukk)

 

Beklager lykka. Ikke ment som noe press av noe slag i et mannsdominert miljø. Bare måtte. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Den finnes i ARK-kjeden eller du kan bestille den på nett eller jeg kan sende deg et eksemplar med signatur om du vil ;)

 

Synd jeg var så rask på tråden da. Har akkurat kjøpt en av Haugen bok. Den siste de hadde på lager. Men det kommer fler sa damen. Men kanskje jeg kan sende den til deg og få den signert ?

Eller jeg sender den til deg og får en signert i retur ?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ringte forlaget på onsdag og bestilte boka. Fikk den i går, ikke værst det da den kom fra Volda så hvidt jeg skjønte. Har lest endel og det var artig lesning :D . Morro at en her på Kammeret får til noe sånt. Er virlkelig imponert :!:

Link to comment
Share on other sites

Boka signert av jaktlykke er mottatt og lest :)

Ikke lett å legge fra seg, da den ene gode historien etter den andre kommer som perler på ei snor.

Anbefales!

Og oppskriften til slutt i boka skal definitivt prøves ved første og beste anledning.

Det ligger både rådyr-og villsvinlår i fryseren og venter, samt godbiter fra både dåhjort og elg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...