Jump to content

Magne Landerø som hovedimportør av Sauer


tikka t3 lite

Recommended Posts

Er det noen som har noe posetivt å si om dette firmaet?

Har kontaktet dem 2 ganger i forbindelse med kjøp av div deler til rifla,Begge gangene har jeg rett og slett fått elendig service hos dem.

Dem bør etter min mening sende folkene som jobber der på ett service kurs rimelig fort hvis dem skal beholde kundene sine.

Link to comment
Share on other sites

var på messa og snakket om en ny sauer.. ble fortalt at børse med stokk jeg ville ha kunne fikses iløpet av en uke.. ringte og bestilte. ventet på tlf, ringte og etterlyste og fikk da beskjed om en leveringstid på inntil 4uker på stokken..

dette visste dem vel om på messa når jeg ble fortalt en ukes tid..

 

dårlig synes nå jeg!!!

Link to comment
Share on other sites

jeg har bare positivt å si om dem, har selv flere sauere, riktig nok ikke handlet direkte fra dem, men har før handel vært i kontakt med dem for å høre hva de faktisk har på lager for så å bestille våpen gjennom lokal forhandler, og har ved disse anledninger for rask service, god service hvor de har svart på det jeg spør om uten å forsøke å selge på meg noe dyrere enn først planlagt.

 

Har også kontaktet dem ett par ganger hvor jeg har hatt behov for deler til sauer, og har hver gang fått god service og delene har ligget i postkassa i løpet av en dag eller to (leveringstid ala hjemmelading på sitt best).

Link to comment
Share on other sites

Har handlet hos Magne Landerø og syns både prisene og servicen var topp. Alt gikk som avtalt og prisen var bedre hos dem enn all andre som skulle være så billig på Blaser. Dette var ingen Sauer da men har ikke noe problem med å anbefale folk å handle hos de.

 

Klart andre kan ha en annen oppfatning, men er 4 ukers vente tid på ei børse lenge da? Skjønner det er litt surt når de sier 1 uke, men ??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri handlet direkte av dem selv, men jeg har bestilt fra lokal butikk. Som får kruttet sitt fra dem.

 

jeg bestilte krutt sist høst og fikk beskjed om at butikken hadde fått bekreftelse på at det var på lager hos landerø. men kruttet mitt (N570) kom ikke sammen med det andre som var bestilt. den lokal butikken fikk beskjed om at det var tomt og kom ikke inn nytt før slutten av året. Og at bestillingen var restnotert.

 

2012 kommer og jeg er tom for krutt og trenger mer NÅ. Tok derfor en runde med flere forhandlere for å sjekke om noen hadde noe liggende. endte til slutt opp hos Landerø som kunne bekrefte at joda de hadde N570 på lager og hadde hatt det i 2-3 uker på lager.

Jeg to da kontakt igjen med den lokale butikken, og ba dem purre på leveransen. Først fikk de beskjed fra landerø at de ikke hadde på lager, men da de ble gjort oppmerksomme på at kunden selv hadde ringt dem og fått beskjed om at det var på lager, ble det visst bortforklart med at den som hadde ansvar for varetelliongen ikke hadde gitt beskjed eller ett eller annet.

 

Tror nok at de som er "lokale/direkte" kunder opplever bedre service enn de som går via forhandlere, siden det virker på meg som om Landerø velger å supplere sine butikk kunder lenge før de distruberer til sine forhandler kunder.

Link to comment
Share on other sites

Klart andre kan ha en annen oppfatning, men er 4 ukers vente tid på ei børse lenge da? Skjønner det er litt surt når de sier 1 uke, men ??
(Fixa sitatet. Jegermeistern.)

 

 

ja, når jeg først har bestemt meg for en børse og blir fortalt en uke. så liker jeg ikke å vente mer enn nødvendig.. litt utålmodig kanskje :overrasket:

 

hadde de sagt 4uker når jeg bestilte den så hadde det vært greit.. :D

Link to comment
Share on other sites

Det er mange tvilsomme såkalte importører i Norge.Kaller seg importør,men ingen andre underleverandører får kjøpe hos dem.F.eks.Steyr Mannlicher(Jaktdepotet) og Sig Sauer(Capsicum).Capsicum svarer ikke på email og gidder ikke å ta telefonen.Som sakt.....Tvilsomme greier.

Link to comment
Share on other sites

Videresalg til andre forhandlere krever en viss margin og ett volum for at det skal være interessant for den/de som er importører og for forhandler som skal selge videre.

 

Regner med det er stor forståelse hos kundene for at prisene skal opp over hele linja for alle fordi flere skal få selge varen. Jeg tviler forøvrig sterkt på at noen nekter å levere til andre forhandlere, men dette går jammen begge veier. En forhandler som ikke er interessert i å gjøre en jobb med ett merke kan heller ikke forvente å få noen god forhandlerpris på den samme varen. Rabatt baseres på tidligere volum og jeg skjønner godt importører ikke gidder å gi de beste prisene til " AS i kjelleren" som ikke ønsker å ha noen av varene deres på lager engang for å vise fram til en kunde,men bare viser fram ett bilde i en katalog og sier kan skaffe denne for xx.xxx,-

 

En viss forståelse av markedsmekanismene er greit å ha før en gjør seg opp bastante meninger basert på ofte sviktende grunnlag

Link to comment
Share on other sites

En annen uting er at våpenhandlere kjører side opp og side ned på Finn med våpenannonser på våpen som vi får et inntrykk av er på lager og klare for levering,men når det kommer til stykket så er ikke våpenene produsert enda.Svarene kunden får der han står med våpensøknaden i hånden er at kanskje om 3-4 måneder,kanskje.Eller for å si det på en annen måte.....de vet ingenting.

 

Mottoet blir:Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt.

Link to comment
Share on other sites

En annen uting er at våpenhandlere kjører side opp og side ned på Finn med våpenannonser på våpen som vi får et inntrykk av er på lager og klare for levering,men når det kommer til stykket så er ikke våpenene produsert enda.

 

Blir som bilen din, møblene din, vinduene i huset ditt, takstolene og garasjen din - i det hele tatt alt som skal kunne tilbys i ett enormt utvalg, med ett utall ulike varianter.

 

Er nok mye du vil bli holdt for narr med framover og mer vil det bli. Jo større utvalg du som kunde vil ha og jo lavere kostandene skal være jo flere varer vil ferdigstillelse bli utsatt til bestilling før den produseres.

 

Så igjen jeg tror virkelig ikke du klarer å se hele bildet.

 

Siden du dro fram 8x68 som jo er noe av det mest solgte i verden. La oss anta det selges 50 8x68 rifler i året i Norge totalt. La oss si vi tar Sauer som eksempel siden det var det tråden startet med. Sauer 202 Takedown unntatt er 3 ulike løp og 12 forskjellige stokker. For at du skal få ei 8x68S rifle når du har søknaden klar må Landrø ligge inne med minst 36 ulike rifler på lager for at du skal få den du vil ha med en gang du vil ha den. Om vi antar for enkelhetskyld at hver rifle koster netto 10 000,- skal de da ligge inn med våpen for 360 000,- på lager til enhver tid. Om en antar en lagerkostnad på 6% i året skal den ene rifle du vil ha betjene en direkte lagerkostnad på 21 600,-(360*0,06) i tillegg til deres vanlige påslag på la oss si 25%. Ergo skal du da betale minst 45 000,- for den rifla du idag betaler kanskje 23 000,- for.........

 

Om en da strekker det til at alle merker skal ha minst en 8x68 av hver modell fordi du skal jo ha valgmuligheter ikke sant - vips ligger det 8x68 rifler på lager i Norge som ikke selges på 10 år og alle kostandene ved umiddelbar levering er du interessert i å dekke?? Det tviler jeg for å si det forsiktig sterkt på. Tror som sagt ikke du helt forstår sammenhengene her og hva som er kostandsdriverende.

Link to comment
Share on other sites

tikka t3 lite.

Dersom du har fått dårlig, faglig veiledning på Sauerdeler til din Sauer, tror jeg, du har ringt etter stengetid, og snakket med vaskehjelpen.

Jeg har flere ganger hatt kontakt med disse menneskene over telefon, og opplevd faglig kunnskap og engasjemang utover det normale.

 

Har de varene på lager, har det tatt 2-4 dager før jeg har det hos meg. Har de det ikke på lager, kan det ta litt lenger tid, men hva er problemet.

 

Ta kontakt med Norma(Blaserimportør) vedrørende et problem med Blaser, og se om det går fort...

Jeg har både Blaser og Sauer rifle, men Blaseren selges, etter og ha vert 4 mnd i tyskland grunnet problem med avtrekket. Bytter til en Sauer til jeg ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke ofte vært innom Landrø, av den grunn at jeg ikke liker meg der.

Når jeg har vært der, har jeg (stort sett) fått de varene jeg skal ha. Reklamasjoner, de få gangene det har vært aktuelt, har det imidlertid vært større problemer med. Og i ett tilfelle totalt som å stange hodet mot veggen.

 

Men alltid har jeg følt en oven-fra-ned holdning fra personalet der, og noen ganger nærmest at jeg er ett nødvendig onde. Og ikke en kunde en skal yte service til. Mulig det er fordi jeg er der sjelden, og betjeningen kjenner meg ikke. Men det burde jo ikke ha noe å si.

 

Dette er mine erfaringer, og siden jeg er der sjelden, er de kanskje ikke å sette lit til. Men selv om jeg har vært der sjelden, så har jeg da vært innom nå og da i en drøy 25-års periode. Uten at mitt inntrykk har endret seg.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplever gutta bak skranken ho Magne Landerø som kunnskapsrike og serviceorienterte.

Jeg har også hatt min Blaser i Tyskland 4. Mnd pga avtrekket, men i motsetning til karen over her skal jeg ikke selge :wink:

 

Skal man utsette noe på Landerøgutta er det at de er litt sjuskette og småtjukke :mrgreen:

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

: Skal man utsette noe på Landerøgutta er det at de er litt sjuskette og småtjukke :mrgreen:
Siden jeg ikke omgås gutta til Magne annet enn på Landsskytterstevnet, der de fleste av oss ser ut som vi har vært på militærøvelse i tre uker senhøstes, vet jeg ikke hvilke kriterier de har for selgernes utseende og fremtoning. Men kundebehandlere bør vel være sånn noenlunde presentable!

 

Dersom man bare legger vekt på et "veldreid" ytre, slik "istmus" her på forumet lot seg friste til en gang, kan det kanskje gå ut over fagkunnskapen?

Link to comment
Share on other sites

En annen uting er at våpenhandlere kjører side opp og side ned på Finn med våpenannonser på våpen som vi får et inntrykk av er på lager og klare for levering,men når det kommer til stykket så er ikke våpenene produsert enda.

 

Blir som bilen din, møblene din, vinduene i huset ditt, takstolene og garasjen din - i det hele tatt alt som skal kunne tilbys i ett enormt utvalg, med ett utall ulike varianter.

 

Er nok mye du vil bli holdt for narr med framover og mer vil det bli. Jo større utvalg du som kunde vil ha og jo lavere kostandene skal være jo flere varer vil ferdigstillelse bli utsatt til bestilling før den produseres.

 

Så igjen jeg tror virkelig ikke du klarer å se hele bildet.

 

Siden du dro fram 8x68 som jo er noe av det mest solgte i verden. La oss anta det selges 50 8x68 rifler i året i Norge totalt. La oss si vi tar Sauer som eksempel siden det var det tråden startet med. Sauer 202 Takedown unntatt er 3 ulike løp og 12 forskjellige stokker. For at du skal få ei 8x68S rifle når du har søknaden klar må Landrø ligge inne med minst 36 ulike rifler på lager for at du skal få den du vil ha med en gang du vil ha den. Om vi antar for enkelhetskyld at hver rifle koster netto 10 000,- skal de da ligge inn med våpen for 360 000,- på lager til enhver tid. Om en antar en lagerkostnad på 6% i året skal den ene rifle du vil ha betjene en direkte lagerkostnad på 21 600,-(360*0,06) i tillegg til deres vanlige påslag på la oss si 25%. Ergo skal du da betale minst 45 000,- for den rifla du idag betaler kanskje 23 000,- for.........

 

Om en da strekker det til at alle merker skal ha minst en 8x68 av hver modell fordi du skal jo ha valgmuligheter ikke sant - vips ligger det 8x68 rifler på lager i Norge som ikke selges på 10 år og alle kostandene ved umiddelbar levering er du interessert i å dekke?? Det tviler jeg for å si det forsiktig sterkt på. Tror som sagt ikke du helt forstår sammenhengene her og hva som er kostandsdriverende.

 

Dette var en meget utfyllende svar Sauer 150 og eg synest at dette burde være nok til at temperaturen burde synke hos mange.

Men og opplyse klart at der er leveringstid på varer er jo ikke og forakte med mindre dette er bevisst for og prøve og hindre at folk går og kjøper hyllevare andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Har kun handla hos landrø engang, handla da en særs lite velfungerende pistol, ringte og forklarte problemet og de ordna opp tvert med å gi meg ny, ingen unnskyldninger og personen jeg prata med virka genuint interessert i å få meg som kunde fornøyd, hvilket han jo gjorde.

Ville ikke vært skeptisk til å handle der igjen. Tror en kan oppleve god og dårlig service de fleste steder, er jo bare å lese trådene her inne om fler av de større forhandlerne.

Link to comment
Share on other sites

At varer blir liggende lenge på lager har jeg selv fått erfare.Jeg skulle kjøpe en ny rifle"merk ny rifle"som jeg regnet med var produsert i 2012 eller sent 2011.Jeg fikk tilsendt en rifle som var produsert for 9 år siden og det uten at jeg fikk noen som helst beskjed om det.Jeg fant det ut ved å sjekke serienummeret.Klagde på det og fikk svadasvar.Nei skal man drive butikk så må man være ærlig ellers så havner man opp med bare engangskunder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...