Jump to content

Mossberg MVP


viper_block_50

Recommended Posts

Ser dem presser 500y med 223 med relativt god presisjon. Tru hvor langt man kan strekke 308'n med det korte løpet og den twisten. Fant ingen gode videoer på tuben samt forum rundt om.

 

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mantra: dette ser ut som en $@% møkkabørse som jeg ikke ville ha om man slengte den etter meg! I hvertfall ikke i .223 med en kompakt kikkert på toppen. Jeg ser ikke behov for en liten tass av en børse som er lett å bære med seg og som kan mates fra et AR magasin for moroskyting. Prisen er også alt for lav til at jeg synes det er noe poeng å kjøpe en.

 

Pokker - nytt mantra: Vil ha!

 

Jeg ser at Winge har den oppført med status "på lager" - betyr det at de faktisk har den inne? Jeg må nesten spørre siden forrige børse jeg bestilte derfra var "på lager", men ikke Winge sitt...

Link to comment
Share on other sites

Ser den, og er veldig enig.

 

MDTTAC chassiset ser veldig bra ut. Eneste jeg lurer på er hvordan det blir med repetering av bolten med pistolgrep. Ser for meg at den kan bli litt merkelig særlig ved stående skyting. Gleder meg til noen her inne handler og skriver litt om det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte også litt på det med pistolgrepet.

Og så kom jeg på at jeg har jo prøvd børse med tommelhullstokk, og så sluttet jeg å uroe meg.

For mitt vedkommende blir det ikke hurtigskyting som gjelder uansett.

 

Men jeg har mer og mer lyst på det chassiset.

I går kveld var jeg ute etter bever. Etter å ha slått fra meg et litt for langt skudd på en litt for stor (altså: gravid?) bever lå jeg og siktet opp og ned vannkanten. Det gikk sakte opp for meg at beveren var på min side av vannet, ca 20 meter fra meg.

Jeg har da for tung børse, for stor forstørrelse på kikkerten, og en elendig utgangsposisjon. Det siste kunne jeg gjøre noe med, så jeg lekte indianer langs bredden.

Og mens jeg gjorde det tenkte jeg:

Hadde jeg enn hatt MVP nå, med pistolgrep foran og bak og en liten 1-4 kikkert på toppen...

Da hadde jeg hatt mer å rutte med når det gjaldt raske skudd på kort hold da...

Mulig at dette er oppi hodet mitt, og ingen andre steder. Men jeg ser for meg at denne børsa kan bli fin i krattet etter bever og rådyr.

Link to comment
Share on other sites

:shock:

Nå får du snelle inn. Her sitter vi og diskuterer Patrolens fortreffelighet, MDT-chassiset muligheter og snasne flammedempere, og så kommer du og sier at du endelig kan få en firkanta stokk med et sugerør på. Fy på skammen sin!

 

Men det forventes selvsagt en tråd om den også da. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ok, nå har jeg fått en jævlig god idé dere. Kikket litt på videoer rundt .300 Blackout. Spennende saker.

 

Når man ser hvor fordømt enkelt det er å kappe og size 223-messing ned til .300 blk, og hvor lett tilgjengelig .308 kuler er, så lurer jeg på hvorfor det ikke er mer snakk om dette på Kammeret.

 

Her er en liten youtube-snutt for de nysgjerrige:

 

 

Jeg tenker.. Låskassa på MVPen som tar AR-magasiner, MDT-chassiset som ser ut til å enkelt støtte en heldemper... Ikke et prosjekt jeg tør eller evner å begynne på selv, men kanskje noe for Rafdal og Kvale? Disse har jo laget snasne heldempede våpen før.

 

...

 

?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hallo, litt info til alle som sikkert har "reservert" seg en mvp av en eller annen type hos Winge.

Jeg måtte bare ta en tlf for 2 dager siden å høre om riflene var i rute fra USA.

De er ganske i rute, men en par til tre uker uti august måtte vi nok forvente.

Jeg ble fortalt i en hyggelig samtale med Winge, at alle som har reservert ville bli kontaktet så snart våpnene nærmet seg Kongeriket eller nettopp var ankommet Norge slik at alle fikk levert inn sine godkjente våpensøknader til butikken for å raskest mulig kunne få sendt de til kundene.

Dette til info slik at vi ikke alle "utålmodige" trenger å ringe de ned.

 

Frode

(som aldeles ikke jobber hos Winge Våpen)

Link to comment
Share on other sites

Å, flott Vingemutteren.

 

Fortell oss om ditt våpen i det aktuelle kaliberet og erfaringene du har gjort med tanke på inkompabilitet.

Basert på det amerikanerne skriver om opprinnelses hylse og potensielle problemer med de forskjellige mål på kaliberet (tykkelse for hylse "neck" i kammeret.

 

.300 whisper kan få problemer med 223 hylser. .300/221 og .300blk har ikke slike problemer.

 

Jeg tror ikke det er så mange som har. 300 whisper kammer i sine våpen, de får en jo kun fra j d Jones og Thomson center (med mindre en vil betale lisens for å få bruke varemerket). Er vel heller .300/221 kammer folk har (og det er i prinsippet det samme som .300 blk).

 

Det kan jo nevnes at Hornady sin .300 whisper amo er produsert etter .300 blk sine mål.

Link to comment
Share on other sites

Teoretiske forskjeller: JA

 

praktiske forskjeller: NEI

 

Tror du Hornady hadde tatt sjansen på å selge 300blk spec ammunisjon merket 300wh, om den ikke var kompatibel med jdj 300wh?

 

De aller fleste som har puslet med whisperen/.30-221/.300-221 en stund, har gått over til å bruke .223 messing lenge før blk i det hele tatt var påtenkt..

 

Forøvrig, så finnes det flere kammerbrotsjer her på berget som holder originalspec, men de fleste av disse er vel utslitt i dag.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...