Jump to content

Mossberg MVP


viper_block_50

Recommended Posts

Hvordan bli kvitt MVP-havesyken:

1. Innse at du mye heller vil ha en Predator/Varmint enn en Patrol

2. Tenk over hvor urealistisk det er at Predator/Varmint kommer til Norge innen 2014 er over

3. ???

4. Du er kvitt havesyken..

 

 

Innse hvor ræva en Mossberg er satt sammen/laga. Dem burde absolutt holde seg til pumpe og halvauto hagler. Presisjonen er helt grei, men boltfølelsen og avtrekk er værre enn en savage stevens.

 

Steg nummer tre.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det finnes en støttegruppe allerede. :Dhttp://www.mossbergmvp.com

Amerikanere gjør mye rart, men er det et marked så skal det pinadø dekkes.

Jeg fikk ikke godkjent registrering med en gang, det gikk et døgn. Og det måtte til for å se bilder i full størrelse...

Inspirasjon. (Som sagt, små bilder uten reg.)

Er egentlig ikke ute etter supertactipromp med bjeller på, men de chassiset og stokken jeg linket til lenger opp er farlig fristende...

Link to comment
Share on other sites

Jeg likte oppsynet på Flexen litt jeg. Ikke for tacticoola og blinga med quad rails og sånt man ikke trenger, bare pistolgrep og justerbar kolbe. Det som trekker mest er at vekta på disse er veldig god (ifølge nettsidene til Mossberg ihvertfall), ikke så tungt som alle mulige pistolgrepchassis man får til Rem700 o.l.

 

Jeg er litt usikker på det hele da det er Mossberg, kjenner jeg tviler litt på kvaliteten, men vil gjerne overbevises om at de er knall. Håper at noen her skriver utfyllende om børsa etterhvert som folk får dem hjem og får prøvd dem.

Link to comment
Share on other sites

Var vel på et slikt forum der det i hvertfall ble påstått at presisjonen ble bedre med det chassiset. Etter hva jeg har lest er bolt-on chassiser bedre enn standard stokker som i utgangspunktet burde beddes. Ta Rem700 og AICS-stokker som et eksempel. Vekten på dette chassiset er nok også lavt ift mye av det andre som tilbys til andre rifler da den ikke "pakker inn" rifla. Mistenker at optikken kan havne litt høyt på Patrol, og at ACE-stokken kan bli litt lav? I hvertfall med optikken jeg har lyst på, nemlig 1-6x Vortex. Magpul har en jeg linket til over med justérbar kinnstøtte.

 

Det fine for min del er at jeg med god samvittighet kan kjøpe inn diverse deler som jeg senere kan putte på en AR, da jeg ikke har kommer i gang med Dynamisk ennå...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte meg en liten og tynn demper til denne.

Ikke for å dundre masse uten hørselvern, men for å ta en liten snert av smellen.

Jeg aner ingenting om dempere. Har en liggende som aldri brukes, og den bygger bakover løpet en god del uansett. Finnes det noe i størrelse sigar, og da mener jeg virkelig sigar, som ikke bygger bakover? Ser A-Tec CMM-4 er nevnt, finnes det noe med mindre diameter?

 

Og railen er litt høy, jeg tenkte også i de baner... Men!

Railen er skrudd på patrolen, så:

ACE Skeleton med lavtmontert rødpunkt til rådyr. Evt. de åpne siktene hvis de er dugandes.

Høyere stokk, tofot og lyssterk kikkert til bever. Og da kan railen brukes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til å sette på en stor komp på min mvp 308 men det er fordi primær bruken er planlagt å være DSSN og MAO/MAS10.

Men har også litt på dempere og en hausken Sk i alu ser ut til å være noe av det letteste med 345gram og lengde på 143mm. Den har dog 50mm rør.

A tec CMM4 er litt lengre men smallere. Dog demper den en del mindre. Lettest med 220gram. Men atec ser ikke ut til å levere dempere med korrekt gjenger til 308.

Ellers er stort sett alle frontdempere som er å få tak i her, lagd i stål og dermed tunge med 5-600+ gram.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du finner "sigartykke" dempere til denne. Selv rimfiredempere er ikke så små. Du trenger volum for å kunne dempe. Hausken har en miniversjon, men denne tror jeg dekker for de åpne siktene, da diameteren er større fremfor en lang demper.. B&T-demperen jeg har nevnt litt lenger opp har en quick detach løsning, noe som kanskje er praktisk i en slikt våpen. Denne er vel også laget i titan.

Link to comment
Share on other sites

Har da sett folk her inne som lager seg demper. Så det burde la seg gjøre. Da kan man hente volumet på lengden istedet for diameteren. Jeg er som sagt ikke ute etter noe fullstendig lydløst. Er det ikke noe som kalles signaturdemper? Til beverjakta er det ikke noe problem med en lengre demper, er lite eller ingen krattsmyging uansett.

Link to comment
Share on other sites

B&T Rotex V, 223. QD-løsning.

 

Jeg har selv 2 slike. 308 og 223.

Rotex V signature nye typen

Fungerer meget bra. Tåler alt av Norsk natur og regn.

Thermax inconel .

Link to comment
Share on other sites

Har lurt på den demperen. Men problemene mine er vekta og at demperen koster like mye eller mer enn rifla...

det fine med en slik løsning ville dog være h is jeg kjøper en 300 blk upper til ARen. Da trenger jeg bare en ektra komp.

hmmmm... får se...

Link to comment
Share on other sites

Den må bli altfor stutt med foldekolbe, er jo ikke lange børsa fra før. Varmintutgaven kan vel kanskje være innafor. Ser ikke poenget med foldekolbe på stutte børser egentlig. På en laaaang Rem 700 kan det være greit for å få våpenet ned i futteral/koffert, men hvis ei børse på rundt meteren er for lang... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å være MDT LSS med Magpul CTR kolbe med kolbeforhøyer montert. Bærre lekkert. :D

 

Det var det ja. Fin den. Ikke noe stort beist av et chassis, bare akkurat det du trenger for å feste det mest nødvednige og ha noe å holde i.

 

Med foldekolbe setter jeg en god slump penger på at den blir alt for kort.

Link to comment
Share on other sites

Der er jo utgaver som bruker en mutter/skru som må løses for å kunne trylle inn hendelen som justerer lengden (Da er det heller ikke innskyvbarkolbe, men justerbarkolbe som forøvrig ikke er nevnt og derfor å anse som vanlig kolbe). XLR selger jo sine svært så justerbare kolber, som sikkert ville interessere mange. Poenget er jo å få kolba justerbar, ikke at det skal gå så himla fort å få gjort det.

 

butt-stocks~~element100.jpg

 

 

Akkurat denne er jeg noe svak for.

butt-stocks~~element118.jpg

 

butt-stocks~~element102.jpg

Link to comment
Share on other sites

De der har "kroker" hvis dere forstår meg rett. Jeg vil ikke henge igjen i kjerr og enerbusker, så ACE leder fortsatt hos meg. Ihvertfall når det gjelder lavtmontert rødpunkt eller åpne sikter. Nå tenker jeg da på rådyrjakta jeg har nevnt før. Til beverjakta blir det postering og ferdig med det, så da er det nok mulig at man må til med høyere kolbe for kikkertens del.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte en hos winge igår,blir en stund og vente men ok

har begynt å tenke på kikkert til denne rifla,ser at den selges i us som en pakke med sikte,3-9 /32 dette sikte som selges med koster ca 600kr med frakt på ebay,made in china.

børsa er jo kort ca 95cm ,så må prøve å få tak i et rør som ikke er så langt,noen som har noe formening /tips om dette?

aimpoint kansje?

Link to comment
Share on other sites

Denne rifla, men løpslengde og kaliber som er likt som på standard AR-15 BER jo om å få en optikk med kulefallkompensator. Buy once, cry once. Så kan jeg heller flytte over på Dynamiskrifle en gang i fremtiden. Det er jo litt av apellen her, du har god mulighet for kryssbruk av utstyr. Har kikket på 1-4 varianten, men da mistenker jeg at jeg bare må kjøpe det samme siktet en eller annen gang senere...

 

Er Razer så tungt altså?

 

Trijicon kommer snart med VCOG, men tør ikke tenke på hva den vil koste her på berget. Blir vel omtrent samme prisen i USA som Vortexen koster i Norge.

 

Min blir nok med det først brukt på 50, 100 og 200 meter.

 

Åpen for tips jeg også...

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg var på villmarksmessa idag og tittet på sikter,fant en smith og bender som ville passe fint men prisen var 26 laken inn til forhandler mer en 4ganger dyrere en børsa :shock:

kulebane kompensator hadde vært bra og ha,lurer også på kvaliteten på de som selges med i usa.

om noen har noe å anbefale til 8-10000 med max 50mm åpning helst 2-10 forstørelse kom med forslag.

trijicon siktene var bra i følge han på standen kostet de ca 10000 men den hadde 1-4 forstørelse.(den jeg så på)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...