Jump to content

Mossberg MVP


viper_block_50

Recommended Posts

Ikke hørt et pip jeg. De har søknaden min, så ballen er hos Winge. Men nå aner jeg jo ikke hvilket nummer jeg har i køen, og om de har fått så mange børser som de har bestilling på sjøl. Norge er jo ikke akkurat prioritert marked for Junaitiske produsenter...

Link to comment
Share on other sites

nysjerrig på hvordan mvp patrol er i forhold til f.ex steyr scout i praktisk bruk.. prisforskjellen er rimelig formidabel, men riflene virker på meg funksjonsmessig temmelig like (lette rifler med magasin), er veldig tvilende mht hvem jeg skal gå for, heller mot steyr scout pga at jeg misstenker kvaliteten er bedre men mvp patrol til den prisen frister

 

bestilte forresten patrol'en i sommer men avbestilte den igjen pga lang ventetid og tur til utlandet

Link to comment
Share on other sites

dog uten siktemidler da jeg ikke har helt bestemt meg for hva som skal toppe børsa enda :-)

 

Jakt og friluft har tilbud på Redfield nå

US kikkert på Us rifle passer bra ;-)

 

En 3-9 x40 Redfield er helt greit på en MVP

 

Men er budsjettet høyere så velger du derfra ;-)

Leopold Mk 4 er bra saker. Klar og fin optic

Link to comment
Share on other sites

http://www.pvas.no/vaapen/rifler/boltrifler/mossberg/mossberg-mvp-patrol-5.56-16.25" target="_blank

 

Den er ikke lagervare her enda iallefall.

Hmm

Noen som vet når Pvas får inn i kal 223?

 

Ser dem skriver at det følger med scope på børsa i fra Pvas. Husk å mase etter denne når du får børsa ;) For dem har nok ikke tatt inn noen Mvp'r med scope ferdig fra fabrikk.

Link to comment
Share on other sites

dog uten siktemidler da jeg ikke har helt bestemt meg for hva som skal toppe børsa enda :-)

 

Jakt og friluft har tilbud på Redfield nå

US kikkert på Us rifle passer bra ;-)

 

En 3-9 x40 Redfield er helt greit på en MVP

 

Men er budsjettet høyere så velger du derfra ;-)

Leopold Mk 4 er bra saker. Klar og fin optic

 

Ja det blir vell noe sånt noe. Jeg er heldigvis ikke så kresen på siktemidler men merker forskjell på kvalitet og en dassrull. Den mark 4 blir for tung å drasse med i skogen, men til plinking hadde den vært ypperlig.

Link to comment
Share on other sites

Det var noe i den duren jeg og lurte på å kjøpe. Så kan jeg plukke den av mvp'n å sette den på elgbørsa når den trengs der. Idag har jeg jo en Meopta 3-12 å synes den er litt stor til min lille elgbørse. Men til rev i måneskinn helt perfekt. Får se hva folk flest ender opp med etterhvert. Plinking på lange hold selv med 223 skjer jo det også innimellom.

Link to comment
Share on other sites

Faen, akkurat nå som jeg har kjøpt ny mini 14.

 

Hvis MDT chassis brukes må en ar15 buffertube kjøpes separat, men hva er forskjellen på "mil-spec sized receiver extension tube" og "commercial-spec sized receiver extension tubes"? Er "milspec" kort og "commercial" lang?

 

Magpul selger teleskopstokker til tubene som liksom passer enten i milspec og commercial størrelser. Er det snakk om lengda på kolbene som feks. da en kort milspec kolbe kun skal brukes på en kort milspec tube?

Link to comment
Share on other sites

Forstår, men hva er i utgangspukt vitsen i å lage en smalere buffertube til ar15 plattformer? Er det for at milspec tuben er kortere og gjør lengda på hele rifla kortere, men at milspec tube diameteren dermed må bli smalere for å kompensere inn en svakere bufferfjær som gir samme buffermoment til vanlige commercial tuber?

 

Fant ut at man kan montere både milspec eller commercial tuber på MDT chassis, men at teleskopkolber skal være i samme diameter til tubene, ellers vil de ikke passe helt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

furuoglyng-

«Commercial»-røret ble til når en skulle gjøre «receiver extension»-en billigere å produsere. Originalt ble milspec dreid, for å gjøre sivile rifler billigere og enklere å produsere fant de en ny måte å lage slike rør. Dimensjonene er forskjellige fra milspec og dermed har vi to forskjellige i dag. De fleste kolber fås uansett i begge spesifikasjoner, dersom du skal ha noe som kun finnes med en type så kjøper du bare det røret du trenger til det :)

 

Grattis, Olesøn! Plenty med bilder når den kommer!! 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...