Jump to content

Mossberg MVP


viper_block_50

Recommended Posts

Så lenge du ikke freser på løpet ;-)

Min var og frifloat fra fabrikk :-) var vell det første jeg sjekket, samt skruer og andre små ting. Jeg hadde enormt mye fett rundt sluttstykket og i låsekassen. Skal ta en skikkelig rens i helgen å satser da på en hel pakke fiossshhhhhhiii uten klikk :-?

 

Tofoten med vugge fra biltema funker kjempebra til 319,-

 

Edit: skriveleif

Link to comment
Share on other sites

Var på banen i går å skjøt litt 308 og Nato ammo. Bruker det uoriginale magasinet jeg kjøpte på Midway.

Våpenet virker helt som det skal.

 

Samlingene er mer enn bra nok til jaktbruk. Som tidligere nevnt så får jeg noe klikk med Nato. Noen Natohylser er litt tunge å få ut igjen. Kan kammeret være litt trangt? Funker helt fint med Partizan i 308.

 

Nå har Winge fått demper med 5/8-24 gjenger. Atec Maxim.

Måtte bare bestille en med en gang da :D

 

Blir nok testing til helgen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

er det noen som har skrudd av flamme demperen,jeg forsøkte men synts den satt veldig hardt,lurer på om det er brukt noe form for låsing(locktight) eller lignende,om du fikk den av brukte du varme.?

venter i spenning på julenissen som kommer med mdt chassie samt pistol grep og kolbe :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Var på skytebanen i går for innskyting av patrolen etter at den "datt "fra hverande på siste økta,skruen i forskjefte datt ut,samt weaver skinna med sikte hang og skranglet alle skruene hadde løsnet,alt er nå festet med blå locktight,og fungerer meget bra må jeg si.

skjøt en serie på 3 skudd på 100metern,de satt opp på hverandre på 10,med ettskudd som brøt 9 ringen,,skulle lastet opp bilde men for det ikke til.

uansett er jeg veldig fornøyde med samlingen og rifla,ingen matings problemer eller slark i magasinet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte Fiocci 55grs fm,har også prøved winchester 55grs fm samme resultat.

Har også prøved noe russike greier med stål hylse i 62 grs,fikk ikke noe entydig resultat,har lyst å prøve noe tyngre kuler en 55 og også 40grs sierra med plast tip,disse skal skyte 3/4" samling på 100m.

Jeg skal lade opp egene skudd etter hvert(når julenissen har vært på besøk) blir moro å prøve å finne den "rette" patronen for minst mulig samling.

foreløbig samler jeg på tomhylsene fra de 1000 skudd jeg kjøpte på xxl Fiocci 55grs fm 3kr skuddet på salg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har fått bde våpen og våpenkort, men det tok vel ca 2 mnd før jeg fikk våpenkortet. Har ingen problemer med kammring eller klikk enda. Har kun prøvd winchester ammo 55grain. Merket dog at hvis jeg puttet 10 skudd i magasinet så stuket de seg, så det er vel mer et 9 skudds magasin.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har virkelig gått in for å sjekke presisjonen i .223? Er interisert, men er skeptisk til hva de på Youtube kaller "fantastic" og "amazing" presisjon... Er det brukbare samlinger på f.eks 100 meter, med to fot, anlegg osv, så minst mulig kan gå galt. :smile:

 

Planlegger mest blink skyting, så har helst sett for meg at den går bra!

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har en patrol i 223 med mdt chassie,har bilder tatt med mobilen av elektonisk anviser,3 skudd serie på 100m,hvor skuddene overlapper hverandre,kan vise det om jeg får lastet opp bilde. finnes det noe oppsett på hvordan poste bilder.?

Jeg er veldig fornøyde med denne børsa.

Link to comment
Share on other sites

imgur.com, last opp bilde der.

 

Bruk html-tags i posten.

har forsøkt dette får det ikke til,bilde ligger på skrivebordet

ikke mulig med drag/drop,har sent en mail til admin for å få tillatelse til å laste ned ikke fått noe svar enda.

brukte fiocci 55grs fmj.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...