Jump to content

Du vet at du er fiskegal når dette skjer..


Tommy B.

Recommended Posts

jeg starter ;) (egne erfaringer...?)

 

-du er på biltur, og for hver vann/elv du passerer tenker du: "den kulpen så dyp ut.., den sivkanten så spennende ut.."

-fiske stanga ligger konstant klar i bilen, i sekken og overalt du går

- man spør om man kan ta en halvtimes spisepause på biltur, og mens de andre spiser, sprinter du ned til nærmeste vann...

 

noen flere? :)

Link to comment
Share on other sites

..når du opplever det som litt barnslig å ikke kunne det latinske navnet på i hvert fall et par av de mest vanlige døgnflueartene.

 

..når du, som meg, er opptatt med å flytte inn i ny leilighet, har engasjert kompiser til å være med, men likevel føler at du BURDE stått og fisket, siden du er nesten 100% sikker på at det er en massiv vulgataklekking i et vann du vet om, og som få andre har oppdaget at inneholder kilosfisk.. Flyttingen oppleves som bortkastet tid, og du ender opp med å drite i å rydde flyttelasset på plass etter at bærehjelpen er gått, bare for å spurte ned til bilen hvor utstyret for en senkveld med vann til livet selvfølgelig alt ligger klart.

 

Da er man fiskegal.

Link to comment
Share on other sites

...når du ribber all skutt fugl for CdC-fjær.

...når du sitter i på post i rådyrskogen og tenker på om det kanskje hadde vært bedre satse på sjøørretten i dag (du fikk jo tross alt en ny fast-sink fortom og en flott rekeimitasjon i går).

...når du veit hva Lota lota, Rutilus rutilus, Phoxinus phoxinus, Salmo trutta, Tinca tinca, Carassius carassius og Perca fluviatilis er, uten å sjekke med google.

Link to comment
Share on other sites

...når noen du kjenner akkurat er kommet hjem fra fødeklinikken og står gledesstrålende og sier 52cm og 3,2kg - og du som den største selvfølge spør hvilken flue den tok på

...når du kan rekkefølgen på alle døgnflueklekkingene gjennom sesongen, men ikke husker en eneste fødselsdag i familien

Link to comment
Share on other sites

- når du står å velger mellom haspelstang og fluestang, og ender opp med en markstang, en slukstang og en fluestang...

- når du ser tilbud på stenger og vurdere sterkt å kjøpe, selv om du har 5 fra før...

- når man ser været og tenker "yess! no e d go vær ja!" men du kan ikke, for du har så mye å gjøre.. så ender det opp med at man sitter inne og gjør ingenting, mens man tenker på muligheten man går glipp av fordi man har så mye å gjøre...

Link to comment
Share on other sites

når det foreldra ringer å hører hvor hen jeg har vært de siste 4 dagene :oops:

eller når det jeg får beskjed om at det er meldt regn da er det å kaste seg i båten å ro unna regnet så jeg får kommet til godplassen før regnet intar plassen og der er det bløtt når det regner.

 

og som graahund skriver (men der gjelder det ikke kona da gjelder foreldra mine)

Link to comment
Share on other sites

...når du ribber all skutt fugl for CdC-fjær.

...når du sitter i på post i rådyrskogen og tenker på om det kanskje hadde vært bedre satse på sjøørretten i dag (du fikk jo tross alt en ny fast-sink fortom og en flott rekeimitasjon i går).

...når du veit hva Lota lota, Rutilus rutilus, Phoxinus phoxinus, Salmo trutta, Tinca tinca, Carassius carassius og Perca fluviatilis er, uten å sjekke med google.

 

Kunne bare halvparten av de latinske der så jeg er ikke fiskegal?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

...når man kjøper knallrosa marabou-lenker på Panduro Hobby en lørdag midt i Sandvika Storsenter, kjøper all mulig glitrende juletrepynt til gjeddefluer, ikke kan bevege seg i nærheten av vann uten å saumfare overflaten, får ordentlig kraftig solstikk (legevakt) etter ni sammenhengende timer med vadebukse i Glomma med toerstang, midt i tropevarmen, og er villig til å vasse til navelen i mange minus i januar...

 

Ja, jeg snakker av erfaring... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...