Jump to content

Hva med et 'reserveforum' hvis Kammeret krasjer?


Woff

Recommended Posts

:P Reserveløsning 'på forhånd' avtalt...

Jeg har opplevd at fora krasjer, og det ikke alltid er greit å få gitt beskjed til alle brukerene om at 'noe skjer'.. Hva med å legge ut en mulighet / reklame om et annet forum som kan sjekkes hvis noe går galt? Og eventuelt også bruke dette forumet litt aktivt i tillegg til dette flotte forumet her!

(For eksempel et 'jeger eller jaktforum' .dk eller noe sånt?)

Opplever forøvrig endel treghet her nå, med sider som ikke lar seg laste uten gjentatte oppfriskninger i Explorer... Og av og til feilmeldinger om for mange pålogget...

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva det kommer av, for mye trafikk på serveren maybe, men kammeret er nå så upålitelig at jeg ikke kan svare på PM..... det taimer ut, til opplysning for våpenkjøpere.

 

I omtrent 4 av 10 tilfelle taimer forumet ut også, spesielt hvis man klikker "svar".

 

Finnes det noen teknikere som er interessert?

Link to comment
Share on other sites

Tja. Først og fremst, Kammeret er her for å bli. Når Styret er ferdig med jobben sin vil det være et system på plass som forhindrer at noen kan gå lei og bare dra ut pluggen. Du kan regne med at all planlagt nedetid blir behørig annonsert her. Men om Kammeret skulle kræsje, vel, da kræsjer det.

Jeg kan vel garantere at alle som kan gjøre noe vil gjøre det de kan fort som fy og få tjenesten opp igjen på kortest mulig tid, så hva skal reserveløsningen gjøre? Fortelle deg noe du allerede vet?

 

I praksis er ikke dette så vanskelig. Vi er mange multi-forumister her, hvis noe skulle skje vil informasjonen dukke opp på de de andre norske forumene i løpet av svært kort tid uansett. Men om du vil lage en uoffisiell reserveplan er det jo bare å velge et sted.

 

Når det gjelder problemene som av og til kommer her så skyldes det kapasiteten på serveren, og vil nok vedvare inntil man finner en bedre tjenesteleverandør. Jeg tror ikke dette påvirker påliteligheten til dette forumet utover det man kan oppleve i dag.

 

At noen opplever time-out er nytt for meg, jeg er her ganske så regelmessig og har aldri opplevd noe liknende. Skal diskutere dette med driftspersonalet, men min første mistanke vil være at det skyldes forhold som er utenfor vår kontroll.

Link to comment
Share on other sites

:) Hei Fulmen

Jeg bruker forumet her (Norges beste!) nå ganske flittig, jeg er pålogget så lenge pc'en er på.

Som sagt er det mye tregere og jeg får nok OFTE feil nå, beklagligvis.

Forslaget med et 'reserveforum' er dels å spre *godene* (og trafikken) litt og samtidig ha et alternativ.

Og da mener jeg IKKE et alternativ til ledelsen her, som er av det mest fornuftige jeg har hørt om, MEN

det finnes problemer som ikke allverdens dyktige folk kan beskytte seg mot, og da er det LITT bedre å ha et sted å ULE litt!

 

PS

Jeg er dog ingen masseforum-ist :oops: så hvis du sitter med gode råd om hvor jeg også bør lese litt, tar jeg gjerne en PM med link....

Link to comment
Share on other sites

Fulmen!

 

Enten lyver du, eller du kan ikke lese norsk!

 

Nå har jeg flere ganger forsøkt å fortelle hvilke problemer jeg opplever ved oppkoblingen på Kammeret, som jeg IKKE opplevde på Sluttstykke (RIP) og heller opplever på Jegernes Jaktforum, eller på JegerJenter:

 

Det timer ut, uten at det er noe synlig mønster.

 

Jeg har forsøkt å si fra, for å bidra til å sette lys på at det muligens er et problem, at det muligens er noe feil med valgte settinger, eller i et øyblikk av ekstremt hell: å finne feil hos mitt eget oppsett.

 

Så langt hat jeg bare fått KJEFT for det. Forumadvarsler, og har blitt anklaget for å "gå til angrep på Kammeret"

 

Hva faen er det feil med dere folk? Jeg har da ingen interesse av å angripe et forum jeg selv frekventerer.

 

Jeg vil bare at det skal fixes og VIRKE.

 

Det gjør det ikke nå!

Link to comment
Share on other sites

Vurdert utfra signaturen din er problemet på din PC..

 

Der ser du hvor fort gjort det er å trekke konklusjoner på sviktende grunnlag.

 

Signaturen kommer av at det er slik jeg VIL gjøre det i forb. med salg på Kammeret, vil gjerne snakke med folk for å høre om de er kvalifisert til å kjøpe våpen....

 

Kan godt sende deg en mail om jeg vil, kan godt sende deg en PM om moderatusene vil....

Link to comment
Share on other sites

http://jakt.dk/phpBB2/index.php

 

I dag / kveld har Kammeret vært fryktelig tregt forresten, jeg måtte stanse webleseren to ganger og starte på nytt og IKKE GJØRE NOE ANNET enn å gå rett inn her og klikke svar, for å skrive disse linjene.....

 

Det henger rett som det er, mellom opning av bilde og nedlasting av "alle elementer" som må til for å få til å GJØRE noe. Det er så ille at Kammeret er helt upålitelig, det ER rottefelle!

Link to comment
Share on other sites

Lurt å ha et backup forum. Jegernes jaktforum kjenner nok mange til, så det er nok et alternativ.

 

Når det gjelder treghet på kammeret så merker jeg ikke mye til dette. Men det har skjedd at jeg har fått feilmeldinger, og dette kan jo kanskje komme av at serverløsningen ikke liker mye trafikk??

 

Keith: Hvilken nettleser bruker du? Hvis du ikke har den allerede, prøv Firefox 3.0 http://firefox.no/ kanskje den kan hjelpe litt :wink:

Link to comment
Share on other sites

I dag / kveld har Kammeret vært fryktelig tregt forresten, jeg måtte stanse webleseren to ganger og starte på nytt og IKKE GJØRE NOE ANNET enn å gå rett inn her og klikke svar, for å skrive disse linjene.....

 

Du gir forsåvidt svaret på det selv her at det er et lokalt problem hos deg Keith. Hvis maskinen din ikke tåler å gjøre noe annet for å få skrevet noen fattige linjer her inne - er problemet lokalt.

 

Men du kan nok få rett i at kammeret ikke er helt A4 og det er enkelte utfordringer med de som hoster sidene. Men det alene kan ikke forklare alle problemene du har.

 

Føler med deg, men kan ikke hjelpe deg annet enn å gi deg et godt råd - bytt treskverk.

 

For fean dachs, hvor mange ganger må du ha det inn med teskje?

 

Dette er ikke et problem med maskina MI!

 

Jeg merker meg at feks Jegerjenter går ned av og til, det rammer meg, det rammer andre.

 

Men jeg sammenligner Kammeret og Jegrnes jaktforum, Jegerjenter og et titalls forum i USA.

 

DET ER KUN KAMMERET SOM SKAPER DEN TYPEN PROBLEMER HER! PÅ MASKINA MI!! ALLE ANDRE FORA VIORKER UTMERKET.

 

SLUTT NÅ Å BLÅSE RØYKRINGER OG KOMME MED UTENOMSNAKK OG SKYLDE PÅ ANDRE TING.

 

DERE HAR SATT OPP KAMMERET PÅ EN MÅTE SOM GJØR DET MYE, MYE TREGERE OG MINDRE UPÅLITELIG ENN ALLE ANDRE FORA.

GJØR NOE MED DET, FOR PROBLEMET BLIR ANTAKELIG VERRE, JO FLERE SOM KOMMER INNOM.

 

OG AVBLÅS HEVNAKSJKONENE MOT DEN SOM OPPDAGER ET PROBLEM OG SIER FRA. DET ER INGEN SOM ER UTE ETTER Å "TA" KAMMERET, VI VIL HELST IKKE MERKE AT DERE ER DER, MODERATORENE, I EN IDEALTILSTAND.

Link to comment
Share on other sites

Virker på meg som om det er deg som må ha det inn med teskje.....

 

Sitter selv med 2 maskiner hjemme, samt et antall på jobb og opplever IKKE det du beskriver. Alle maskiner jeg bruker er Windows med Firefox 3.0 som nettleser!

Link to comment
Share on other sites

Virker på meg som om det er deg som må ha det inn med teskje.....

 

Sitter selv med 2 maskiner hjemme, samt et antall på jobb og opplever IKKE det du beskriver. Alle maskiner jeg bruker er Windows med Firefox 3.0 som nettleser!

 

 

Kan noen fra teknikken komme med en forklaring på hvorfoir dette forumet er satt opp for å virke bare med Firefox?

 

Ikke du Poach, men en som har teknisk peil.....

 

Det virka bra fra morran i dag, men nå er problemene her igjen: jeg klikker åpne, så klikker jeg svar, også laster det seg HALVEIS og henger, mens jeg har en melding nederst i ramma

"283 elementer gjenstår"

Dettee er tydeligvis et telleverk, for OM prosessen fortsetter lastes det inn element etter element, ett eller flere for HVER ENESTE post i hele tråden, en bakgrunn for hver post, en svar-knapp, en rediger-knapp for hver eneste post og så videre.

 

Dette er noe Kammeret ser ut til å være helt alene om i hele verden, kan teknikken forklare oss HVORFOR det må være slik?

 

Og mens vi er i gang - det ville være et enkelt valg, og fjerne mange slike elemementer om man bare fjernet den gyselige "ståklgrå" bakgrunnen som ikke bidrar til annet enn å gjøre forumet vanskeligere å lese.

 

Og bare for å understreke: i dag sitter jeg alene på 4 megabit-tilkopling, samme i går, jeg aksepterer delays når guttene er logget på med et par PC'er og et par X-boxer på full blast, men når jeg garantert er aleine, så burde det gå rimelig fort, og da er konklusjonen: problemene sitter i deres ende og mellom øra, dere VIL IKKE høre og vil ikke AKSEPTERE at det er et problem.

Link to comment
Share on other sites

VI VIL HELST IKKE MERKE AT DERE ER DER, MODERATORENE, I EN IDEALTILSTAND.

 

Så gjør ditt for at vi skal slippe å merkes :?

 

 

Hva er det da Bernt? Du er ikke dummere enn at du skjønner at det derre KAN leses som en trussel, du har tross alt all makt her.

 

Både du og andre må legge vekk balltreet, dersom en ikke kan spørre og få et skapelig teknisk svar, så holder det lenge med et enkelt "Vi vet ikke" fra dere, og å ta kontakt med teknikken, og ellers holde kjeft.

 

For tekniske svårigheter kan ikke TRUES vekk.

Link to comment
Share on other sites

[

Hva er det da Bernt? Du er ikke dummere enn at du skjønner at det derre KAN leses som en trussel, du har tross alt all makt her.

 

Både du og andre må legge vekk balltreet, dersom en ikke kan spørre og få et skapelig teknisk svar, så holder det lenge med et enkelt "Vi vet ikke" fra dere, og å ta kontakt med teknikken, og ellers holde kjeft.

 

For tekniske svårigheter kan ikke TRUES vekk.

 

For det første, jeg har ikke all makt her... Det var ikke en trussel, jeg truer ingen... Jeg handler... Og da på pm.

Hva gjelder teknisk, jeg har ingen problemer med Kammeret isolert. Har to maskiner hjemme og går det tregt her, går det tregt eks på vg nett.

Nå har flere svart i tråden om de problemer du har og få kjenner seg igjen. Og du fortsetter i samme duren....

Nå har jeg bedt deg om å sende pm hvis du fortsatt har problemer her inne, har DU sendt pm eller mail? Du fortsetter i samme nivå hva gjelder støy... Istedenfor å ta problemene på pm... Get the point?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer. Bruker XP med IE 7.0 på jobb pc'en. Samt 2 Med Vista og 1 med XP hjemme(alle med Firefox 3.0) har ingen problemer uansett hvilken jeg bruker.

 

Det eneste jeg har et "problem" med er at kammeret ikke funker noe særlig på min HTC 730 8)

Link to comment
Share on other sites

Er de Midlertidige Internettfilene på maskina tømt ? ( Temporary Internet files) under Verktøy på maskina , det bruker mye av systemet og det gjør at ting henger seg opp og det får ting til å ikke fungere iblant, eller virus som henger seg opp og som ikke er fjerna kan være en ting til der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ingen spesielle problemer med Kammeret i Microsoft IE. Den stygge stålgrå fargen i bakgrunnen kan taes bort ved å gå til brukerkontrollpanelet (oppe til venstre i linja under overskriften), klikke på fanen for "Innstillinger", rulle ned til "Min forumstil" og velge "prosilver" eller "subsilver2" i stedet for "brushed metal".

Link to comment
Share on other sites

Keith: Jeg har samme problem som deg på min Laptop hjemme. Reloading av siden går (periodisk) utrolig tregt, og jeg får filene "telt" opp nede på statusbaren. Bruker på den maskinen XP med en I.E (ikke siste versjon) På jobben, og mine andre maskiner bruker jeg ekslusivt Firefox.. Har ALDRI problemer på disse.. Jeg vet ikke hvor skoen trykker, men anbefaler at du prøver Firefox`n. På mine maskiner er Firefox overlegen stabil, over I.E..

 

Hvorfor bruke I.E, når det finnes alternativer som fungerer langt bedre..? Er da forbanna mye enklere enn å banne Kammeret opp og ned i mente for at enkelte maskiner med I.E sliter.. Fiks problemet selv..!

 

 

Mvh Søren

 

Edit: Sitter på jobben, og gjorde en test. Fyrte opp I.E v. 6.0 og Firefox, på samme maskin. I.E bruker mye lengre tid på å "reloade" en side her på kammeret vs Firefox. Jeg får samme oppremsingen på statuslinjen i bunn som hjemme, dvs opptelling av "elementer".. Mulig at siste versjon av I.E funker bedre, men jeg ser ingen grunn til å gå tilbake til I.E, etter at Firefox er innstallert..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer. Jeg bruker Mac med Leopard (OS) og Camino (nettleser). De gangene jeg er inne fra Windows-PC bruker jeg Firefox 2.xx og har heller ikke noe problemer.

 

Så jeg drister meg til å si meg enig med de som hevder at problemet ikke er forum/server.

 

Nok et eksempel på at det lønner seg å bruke en bedre nettleser?

Link to comment
Share on other sites

.... VI VIL HELST IKKE MERKE AT DERE ER DER, MODERATORENE, I EN IDEALTILSTAND.

 

Det var da forferdelig til roping og skriking og kjeftbruk på deg i dag da, Keith.

 

Jeg synes nå de som er moderatorer skal få lov å bidra i diskusjonene på lik linje med oss andre, selv om de er moderatorer. Mener du de skal sitte å lese alt dritten å kun gripe inn der det er overtramp uten å selv få lov å bidra med det de har å bidra med? Skjerp deg!!

 

Og til problemene dine med kammeret, personlig driter jeg i det :shock: ( nå var jeg stygg i kjeften hæ? 8) ).

Ta nu å sjekk opp den maskina de først, jeg har ikke noe problemer med kammeret, eller de andre forumene jeg er inne på. Ikke med noen av mine maskiner ( firefox) eller denne jeg låner og her er det noe IE greier på.. funker utmerket!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan Kammeret.no fungerer på mine maskiner:

Jobb PC (OS: Windows XP SP3 og NL: Opera): Veldig bra

Bærbar: (OS: Linux Ubuntu Desktop. NL: FF og Opera): Veldig bra

Stasjonære: (OS: Windows XP SP3 og NL: Opera): Veldig bra

Link to comment
Share on other sites

Er nå litt av et nederlag for moderatorene her da: bare Mullins og Lille Arne bidrar med noe positivt som kan bidra til å LØSE problemet i stedet for kjeftbruk, Forumstraff og røykringer......

 

NÅ skal jeg fjerne den gråfargen i hvert fall!

Link to comment
Share on other sites

Er nå litt av et nederlag for moderatorene her da: bare Mullins og Lille Arne bidrar med noe positivt som kan bidra til å LØSE problemet i stedet for kjeftbruk, Forumstraff og røykringer......

 

NÅ skal jeg fjerne den gråfargen i hvert fall!

 

Jaja, basert på hva da?

Kjeftebruk? Straff og røykeringer? Nå må du skjerpe deg... Alvorlig talt, er du blind eller hva er problemet ditt? JEG ba deg sende en pm ved fortsatt problemer... :x

Og du gir deg ikke... Jaggu :evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Er nå litt av et nederlag for moderatorene her da: bare Mullins og Lille Arne bidrar med noe positivt som kan bidra til å LØSE problemet i stedet for kjeftbruk, Forumstraff og røykringer......

 

Dette er min personlige mening:

Løsningsforslagene du har fått, fikk du også forrige gang du hadde maskintrøbbel hjemme, så vidt jeg kan huske? For å komme skikkelig til bunns i problemene dine, tror jeg Edward har stilt deg det riktige spørsmålet. Ingen har gitt deg kjeft fordi du har problemer, men har kritisert deg for å projisere dem over på andre - i dette tilfellet Kammeret. Når det ikke gjorde maskinen din noe bedre, ble det moderatorene som fikk det. At du velger å overse alle tipsene du får (det har blitt en del etterhvert bare du ser etter), blant annet av personer jeg vet har teknisk peiling, synes jeg ærlig og oppriktig at du skal la dette være ditt eget problem, i stedet for å sparke opp masse støv i øynene på forumets brukere. Jeg kan garantere deg at få, om noen, er mer interessert i at forumet skal fungere optimalt enn moderatorer og styre. Men for at du skal få din drømmevisjon om usynlige moderatorer til virkelighet, må du bidra til å gjøre det mulig. Det gjør du definitivt ikke nå.

 

La meg til slutt presisere (det jeg tror er) Edwars poeng; hvor lenge siden er det ditt nåværende operativsystem ble installert?

Link to comment
Share on other sites

De rådene du nevner "forrige gang" betrakter jeg som akkurat det samme som nå røykringer, og de ble oversett, simpelthen fordi alt annet virker, men ikke Kammeret.

 

Om du har vondt i hodet, skjærer du ikke av fingeren, eller?

 

Nåvel, jeg kvitta meg med valgene dere har gjort på våre vegne,

 

Det ser ut til at det nå går 10 ganger raskere her.

 

For øvrig er det akkurat det samnme fenomenet jeg snakker om nå, og som flere andre her har rapportert de har samme problem med, som sist dette var oppe.

Og DA fikk jeg kjeft, bla.a fra DEG Morten. Det er skuffende at alt taes opp som angrep på Kammeret........

 

Det burde være interessant som en brukerrapport, i stedet for å samle kreftene og forberede en inngripen.....

 

Nåvel, jeg har mere lesbar skjerm, raskere forum og muligens er (mesteparten) av probleme borte.

 

Dessverre kan jeg bare si takk for ingenting til de av dere som skulle være mest interessert i at dette virker!

Link to comment
Share on other sites

De rådene du nevner "forrige gang" betrakter jeg som akkurat det samme som nå røykringer, og de ble oversett, simpelthen fordi alt annet virker, men ikke Kammeret.

 

Fortsatt min personlige mening:

Og der fjernet du enhver tvil om hvor problemet egentlig sitter; ikke på din maskin, ikke på Kammeret, ikke på serveren, ikke hos moderatorer (eller styret), men i ditt hode. Jeg tør påstå at du ikke har tilstrekkelige kunnskaper til å trekke konklusjonen du akkurat har gjort - grunnlaget du baserer den på fastslår det bortenfor enhver tvil.

 

Det er slett ikke sikkert at det er motorfeil som gjør at bilen din ikke starter når tanken er tom for drivstoff - sånn for å dra din egen analogi en smule videre, altså. Og ad valgene vi har gjort på "deres vegne"; hvordan ville du egentlig ha hatt standardinnstillingen da (har ikke hørt noen forslag fra deg så langt)? Hvit skrift på hvit bakgrunn?

 

Når reformaterte du sist, sa du?

Link to comment
Share on other sites

Får komme med noe positivt jeg, da. :wink::wink:

Jeg visste ikke at det gikk an å bytte utseende på forumet, men nå da jeg har gjort det, går alt så mye bedre ( som Kåre Willoch sa.)

Det eneste lille som irriterer meg nå, er at det ikke markeres i lista til venstre når jeg har vært innom en tråd. Blir litt vanskelig å holde oversikt om det er kommet nye innlegg. Men det kan jeg leve med. :wink:

Link to comment
Share on other sites

:!: Beklager på egne og andres vegne at mitt forslag (trådens tittel og første innlegg..) har utviklet seg til å nevne navn / brukere

her og mye negativ omtale av 'kammerherrene' og Keith, som faktisk

bare sier noe som jeg selv har opplevd altfor ofte her.

 

For å få den tekniske biten litt ut av mitt hode (og tråd... :) ) så kan jeg fortelle at jeg er rimelig oppegående på det tekniske,

da jeg jobber med og har hatt 'data' som hobby siden (ca) 1980.

Jeg har i dag oppgradert til NextGenTel fri fart, så jeg har ikke sjekket ut hvordan alt fungerer med høyere hastighet,

men fram til i går med 3500 / 1000, har jeg hatt et økende problem med timeout og feilmeldingen som går på at det er for mange brukere

på serveren. Jeg har et greit hjemmenettverk, (5 stasjonære og 4-5 bærbare (trådløst) pc'er.

Opplever IKKE problemer av samme art mot NOE av det andre jeg bruker maskinene mine mot.

Bruker IE 7 og formaterer / oppdaterer jevnlig maskina jeg bruker mest.

Så forumherrer; det er altså ikke bare 'EN' som er vanskelig mot dere her.

(Må innrømme at jeg ikke har rukket å finlese alle innleggene enda!)

 

Når det gjelder forslaget mitt, ON TOPIC... så regner jeg med at de rette personene har lest det som er relevant i tråden.

 

Og, nok en gang, skal vi være såppas voksene at vi slutter med personforfølgelse her på forumet?

 

Jeg ser litt for ofte at det 'henger igjen' noe fra tidligere diskusjoner som virker litt negativt på enkelte deltagere her,

men INGEN av oss er tjent med krangler.. Og det nytter ikke å skylde på en enkelt her, det MÅ minst være to for å holde liv i en krangel...

Link to comment
Share on other sites

Får komme med noe positivt jeg, da. :wink::wink:

Jeg visste ikke at det gikk an å bytte utseende på forumet, men nå da jeg har gjort det, går alt så mye bedre ( som Kåre Willoch sa.)

Det eneste lille som irriterer meg nå, er at det ikke markeres i lista til venstre når jeg har vært innom en tråd. Blir litt vanskelig å holde oversikt om det er kommet nye innlegg. Men det kan jeg leve med. :wink:

 

Virker mye bedre her også nå, og jeg kan lese forumet, selv med sollys inn gjennom vinduet på skrått bakrfra, DET var umulig før.

 

Denne saken kunne ha vært løst for lenge siden dersom en stakkars spørger hadde blitt møtt med en annen hold\ning, Morten feks har jo vært med å bestemt hvordan dette skal SE UT og burde vite hvordan en kommer tilbake til basics.

 

Og enig med Woff, det ser faktisk ut som om Kammeret i standard-tapning havarerer fortere jo raskere tilkopling man har! det burde være interessant for noen å forske på det også...

 

Uansett nå går alt så mye bedre, mer enn ti ganger raskere, og det GÅR AN å klikke på svar!

 

Utrolig forbedring med bare et klikk på rette plass!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan rapportere at Kammeret laster _litt_ tregt for meg og. Men jeg er ganske fornøyd med at det funker helt greit, med Opera på OS-X, gjennom en tung brannmur, og over havet fra São Paulo. At jeg spiller Gasolin' ser heller ikke ut til å påvirke Kammeret i negativ retning ;-)

 

¡Tudo Bem!

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg leser rett som det er innlegg på Kammeret. Men er ikke kjempeaktiv som jeg var på Sluttstykke en periode.

Forumet har for meg vært kjapt og problemfritt noe Sluttstykke absolutt ikke alltid var.

 

Bruker 2 PC'er .

Den ene en Stasjonær AMD Athlon +4200 med 2 Gig ram og Fedora 9 operativsystem og Firefox 3.0

Den andre en bærbar Acer som jeg kjøpte til kjerringa med Windows Vista og bruker der og bare Firefox 3.0.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen fra teknikken komme med en forklaring på hvorfoir dette forumet er satt opp for å virke bare med Firefox?

Fungerer like godt -- faktisk litt bedre -- med Opera. Har brukt FF og Opera på tre-fire ulike PC'er og med fire-fem ulike ISP'er den seinere tida. M$IE bruker jeg kun hvis noen setter en ladd pistol mot tinningen min og gir meg beskjed om å bruke svineriet.

Link to comment
Share on other sites

Så forumherrer; det er altså ikke bare 'EN' som er vanskelig mot dere her.

Hvis du kaller dette å være vanskelig, vil jeg for min egen del si at du har mye å gå på ;-) Vi har undersøkt litt rundt omstendighetene, og one.com medgir å ha tidvise problemer med serveren kammeret.no ligger på - spesielt når den har mange påkoblinger (stor trafikk). De jobber med å fixe det, men kan ikke si noe sikkert om når det går i orden. Vi vurderer det fortløpende, og dersom det viser seg å vedvare, vil antakelig bytte av host være løsningen å gå for.

 

one.com er rimelige - jeg regner med at vi valgte dem fordi vi så langt betaler alt av egen lomme. Andre hoster vil bli vurdert - blir problemet større, skal jeg personlig betale en bedre host inntil kammeret.no selv genererer inntekter. Har du noen hete tips, tar vi mer enn gjerne imot.

Link to comment
Share on other sites

Denne saken kunne ha vært løst for lenge siden dersom en stakkars spørger hadde blitt møtt med en annen hold\ning, Morten feks har jo vært med å bestemt hvordan dette skal SE UT og burde vite hvordan en kommer tilbake til basics.

Hadde du spurt (for lenge siden?), ville du fått svar også. Alt jeg har oppfattet at du har gjort, er å gi kammeret skylden for det meste du synes er galt - du er ikke fryktelig flink til å spørre før du kritiserer og generelt slenger om deg med oppgulp.

 

Jeg anbefaler deg å forsøke å spørre før du kritiserer en gang - de aller, aller fleste som gjør det blir møtt med svar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...