Jump to content

Hva med et 'reserveforum' hvis Kammeret krasjer?


Woff

Recommended Posts

Vennligst ikke spør meg hva slags utstyr jeg bruker :D

 

Det er vel ikke no vanskelig å svare på vel. Enten så bruker du en sånn firkanta boks med en annen boks med glassrute ved siden av, og et løst brett med knotter på, eller så bruker du en sånn flat en som kan brettes ut. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vennligst ikke spør meg hva slags utstyr jeg bruker :D

 

Det er vel ikke no vanskelig å svare på vel. Enten så bruker du en sånn firkanta boks med en annen boks med glassrute ved siden av, og et løst brett med knotter på, eller så bruker du en sånn flat en som kan brettes ut. :wink:

 

Aha! Her i heimen bruker jeg en sånn flat en som kan brettes ut. På jobb bruker jeg en sånn boks, men den bruker jeg ikke så mye til kammeret :wink:

Link to comment
Share on other sites

Denne saken kunne ha vært løst for lenge siden dersom en stakkars spørger hadde blitt møtt med en annen hold\ning, Morten feks har jo vært med å bestemt hvordan dette skal SE UT og burde vite hvordan en kommer tilbake til basics.

Hadde du spurt (for lenge siden?), ville du fått svar også. Alt jeg har oppfattet at du har gjort, er å gi kammeret skylden for det meste du synes er galt - du er ikke fryktelig flink til å spørre før du kritiserer og generelt slenger om deg med oppgulp.

 

Jeg anbefaler deg å forsøke å spørre før du kritiserer en gang - de aller, aller fleste som gjør det blir møtt med svar.

 

Morten, det ER ikke noe svar å bare avfeie alle spørsmål med "innstaller ny software".

 

Om du gidder og gå tilbake til første gang jeg tok opp dette på denne chaten - som ikke er en chat men en bursdagshilsensliste, og hvor jeg fikk Kammeradvarsel for å spørre, så har jeg altså forsøkt å spørre gang på gang hva det kommer av at Kammeret har vært så tregt, når alle andre forum - SOM GÅR PÅ AKKURAT SAMME SOFTWARE - går så mye fortere. Selv sluttstykket, som kunne bli overflommet av folk på gode kvelder, gikk mye fortere.

 

Jeg har spurt og spurt, og bare blitt avfeidd som ikke til troendes, eller som bråkmaker.

Jeg forandrer ikke på noe som virker godt nok.

 

Og NÅ slipper jeg det for NÅ virker det mer enn bra nok, hastigheten er 10-doblet, jeg anbefaler alle å slå av valgene på utseende som dere i ledelsen har gjort, for det stjeler hastighet!

 

Jeg beklager at støynivået ble så høyt, men det er altså to parter, hvorav det er MANGE som støyer på den ene siden.....

 

Nå er jeg fornøyd og konstanterer at dette som har vært utgangspunktet for mesteparten av uroen for min del, var helt unødvendig, dersom noen av dere bare hadde visst om eller foreslått dette selv. Folk som ber om hjelp skal taes på alvor, ikke grilles.

 

PS, dete enste som forsvant med forandringen, er den over nevnet bursdagshilsenlista og den savner jeg ikke!

Link to comment
Share on other sites

Syntes kammeret.no er mye bedre når jeg er pålogget, for da er det en del innlegg jeg "slipper" å lese :mrgreen:

 

Er pålogget jeg, eneste forandring er at klikka på brukerkontrollpanelet, og valgte Prosilver som Stil.

 

Dermed ble jeg kvitt en masse drøss og fikk 19 ggr hastighetsøkning på kjøpet!

 

Til og med PM ser ut til å virke, og postingene SPRETTER OPP!

 

Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

:) Merker LITT treghet på å få lastet opp sidene akkurat nå, men i går gikk det helt greit!

Det tok akkurat nå 20 sekunder å laste hovedsiden! Og nå går det greit igjen...

Fint at dere kan beholde litt humor i innleggene her!

Håper jeg ikke er vanskelig da Morten Vinje... 8)

 

Jeg bruker forøvrig subsilver2 som stil, da den er den som er lettest å lese for meg...

 

PS

(Jeg savner dog en link til (to av brødrene Dahl?) en sketsj som forteller hvordan man bruker en

bok, i dette tillfellet en bibel... Den er det vel noen som har sett?)

Link to comment
Share on other sites

 

Er pålogget jeg, eneste forandring er at klikka på brukerkontrollpanelet, og valgte Prosilver som Stil.

 

Dermed ble jeg kvitt en masse drøss og fikk 19 ggr hastighetsøkning på kjøpet!

 

Til og med PM ser ut til å virke, og postingene SPRETTER OPP!

 

Anbefales!

 

Jøss, så det var brukerfeil med andre ord.... :?:?:roll::roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt svært lite feil emd Kammeret. Var innom og kikket på Jegernes Jaktforum nå. Ser det er 330 medlemmer der, var 3 inne nå... Er vel ikke noe poeng å spre oss tynt over fjøla vel? Kan ikke se at vi skal få Slyttstykkeproblemene her på Kammeret, det er jo ikke en person alene som regjrer i denne stua! Og gode er det.

Link to comment
Share on other sites

Jupp Bernt, brukerfeil, men som jeg har fortalt deg mange ganger nå, ikke i denne enden av kabelen! :o

ikke i din ende??? dummeste jeg har hørt.. at du skifter om i ditt brukerkontrollpanel.. er din ende av saken..

 

og MAIL ikke funer.. har vel da ikke en eneste ting med kammeret å gjøre...

Link to comment
Share on other sites

Jupp Bernt, brukerfeil, men som jeg har fortalt deg mange ganger nå, ikke i denne enden av kabelen! :o

ikke i din ende??? dummeste jeg har hørt.. at du skifter om i ditt brukerkontrollpanel.. er din ende av saken..

 

og MAIL ikke funer.. har vel da ikke en eneste ting med kammeret å gjøre...

 

Ikke min ende nei, fordi man ikke visste eller ikke VILLE fortelle at det giikk an å gjøre så, løsningen kom fra en av BRUKERNE. Dessverre.

 

Og mail har ikke noe med denne saken å gjøre i det hele tatt, det har med å gjøre at jeg avtaler kjøp og salg ved a SNAKKE med folk, har virka utmerket siden 1960-tallet og virker fortsatt. Den 5-skrus, ypperlige 1947 modellen av en K22 Masterpiece er avtalt pr telegfon og går sannsynligvis nordover, bruk telefon og ring FØRST!

:D

Link to comment
Share on other sites

ikke i denne enden av kabelen! :o

 

Nei, å ta innover seg kritikk er ikke lett bestandig.

Men det er bra problemene løste seg... DA kan jeg fjerne mine Peltor 8)

 

Det vet jo du alt om mr Moderator! Vanskelig å svelge at dere ikke bidro det aller minste til å finne en løsning?

 

Uansett det virker mye bedre nå! Eneste som gnager er HVORFOR det virka slik HER, for det er helt åpnebart at det virker annerledes for deg, ellers hadde du gjort opprør du og!

Link to comment
Share on other sites

Det vet jo du alt om mr Moderator! Vanskelig å svelge at dere ikke bidro det aller minste til å finne en løsning?

 

Uansett det virker mye bedre nå! Eneste som gnager er HVORFOR det virka slik HER, for det er helt åpnebart at det virker annerledes for deg, ellers hadde du gjort opprør du og!

 

Du fikk en mengde gode råd i tråden :wink:

Men tydeligvis falt ikke det i god smak.. Jeg tar innover meg kritikk, og er fortsatt glad på dine vegne at problemet løste seg..

Link to comment
Share on other sites

De som ønsker kontakt i forbindelse med kjøp og salg MÅ bruke telefon, hverken mail eller PM funker. Charlie Watts, drummer. 72481953

 

 

dette her har du skrevet.... HAR DU IKKE??? dette er din signatur...... de to slengt sammen så kommer det frem at de ikke funker... ?????

og du skrev jo tidligere i tråden at PMs starta å poppe opp... f

 

regner med du snakker om E-mail og ikke SNAILmail...

 

 

 

ang...

du kan ikke skylde på at det er noen andre sin feil når det er dine parametere som ikke blir justert?

du har muligheten her... om du ikke viste om muligheten.. tja... ikke veit jeg... men tydeligvis...

dette har med SKINS og gjøre til forumet.... så nå lærer du mer...

Link to comment
Share on other sites

Kirkburner, kan du ikke lese?

 

Det der er en sig-line som ikke har noe med denne diskusjonen å gjøre.

 

Det har å gjøre med at jeg fikk sletta et innlegg hvor jeg gjorde oppmerksom på at jeg ikke tar i mot PM i salgssammenheng, og ikke mail heller.

 

Jeg kan godt maile deg, legg ut adressa di åpent! Så skal jeg sende deg en kopi av dette herre her. PM besvares ikke, tror jeg skal slå den av! :lol:

 

 

PS: på tide å stenge denne tråden nå har vi stjålet og fullstendig ødelagt Woff's fine tråd!

Link to comment
Share on other sites

ja.. du har jo endra det nå så-.....

 

 

eneste jeg har et problem med.. er hvordan du behandler de som velger å bruke fritida si på å få igang en

diskusjonsplass for noen med felles interresser....

 

 

Det har du helt rett i!

 

Men de MÅ altså være i stand til å motta en brukerrapport med feilmelding uten å gå helt i spader. Negativ respons avføder negativ respons.

 

Det er ikke mulig å rapportere om feil uten faktisk å si at det er noe som ikke virker!

 

Løsningen i dette tilfelle var, i tilfelle noen ikke har fått det med seg:

 

Klikk på Brukerkontrollpanel

Klikk på personlige innstillinger og velg Subsilver 2 (eller Prosilver), IKKE aksepter det automatiske valget!

 

Done, finish, problem solved!

Link to comment
Share on other sites

 

Det er ikke mulig å rapportere om feil uten faktisk å si at det er noe som ikke virker!

 

Løsningen i dette tilfelle var, i tilfelle noen ikke har fått det med seg:

 

Klikk på Brukerkontrollpanel

Klikk på personlige innstillinger og velg Subsilver 2 (eller Prosilver), IKKE aksepter det automatiske valget!

 

Done, finish, problem solved!

 

Jupp, altså et problem hos bruker :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå er du som driver og banker en dau hest, Bernt.

 

Det er selvsagt et problem med moderatorene, når en bruker spør om hjelp og får kjeft og Kammeradvarsel (ivrig utdelt av Thomas - overivrig vil jeg si) for å spørre.

 

En må jo få VITE hvor en skal klikke, og vite at det går an å klikke.

 

Men jeg konstanterer ingen av moderatorene later til å ha teknisk innsikt i det de styrer.

 

Sånn: fornøyd nå?

Vi klarer sikkert å holde liv i dette veeeeeeldig lenge?

 

Forresten stryk det overstående.

 

Jeg gir meg i denne tråden nå, for nå begynner det å bli barnslig.

 

Jeg gjør salig Tordenskjolds ord til mine:

 

"Men jeg går gjerne til siden for to stykker!!"

Link to comment
Share on other sites

:D Jeg ER Very Happy som smiltegnet betyr!

Vi er alle på et aktivt forum hvor det meste diskuteres, ofte så fjærpryden fyker av

kranglefantene her (it takes to to tango..)! Men noen som gir seg og sier unskyld.. NEPPE :roll:

 

JEG har fått luftet forslaget mitt, og vi har alle kanskje lært noe bra også i denne tråden, men

nå tror jeg kanskje tiden er inne til å starte ANDRE tråder?....

Uansett VOKSER Kammeret på at vi genererer trafikk og lager diskusjoner som fenger flere brukere!

Flott fight på slutten her! :)

Link to comment
Share on other sites

Bare så du forstår min nedsabling, Woff. Jeg ser hverken problemet eller behovet, men om du føler for å lage en løsning vil jeg anbefale deg å bare gjøre det uten videre diskusjon. Finn et sted som virker egnet og stabilt, snakk med driftspersonellet der og annonser ditt valg.

Link to comment
Share on other sites

8) Takk Fulmen! Jeg føler meg på ingen måte sablet eller neddiskutert!

Grunnen til innlegget var å lufte ideen, og samtidig kanskje hjelpe et forum med litt trafikk.

Jeg har fått med meg hva som skjer når andre store fora 'forsvinner' for kort eller litt lengre tid, og

det er skjelden en fordel for forumet, og iallefall IKKE for fornøyde brukere!

Men vi får vel se an litt hva som skjer framover.. Foreløpig virker Kammeret som en ganske enestående løsning for våpenintreserte i Norge!

Link to comment
Share on other sites

:wink: Håper dagens flinke driftere (adm / moderatorer) fortsetter sin flotte innsats!

Så får vi håpe at forumet klarer å unngå alle idiotene som tror de kan bedre verden med å

hacke seg inn på bra forum.

Link to comment
Share on other sites

Vi har noen dyktige fyrer på drift, så det er neppe noen stor fare for hacking. Dette skjer oftest på dårlig vedlikeholdte sider. Vi bruker et velprøvd forum som er under aktiv utvikling, så forhåpentligvis vil sikkerhetsfeil fikses raskt nok til at hackere ikke rekker å utnytte de. Og skulle det likevel skje er det "bare" å rydde opp og gå videre.

 

Det virkelige problemet med forum er manglende vilje/økonomi til å holde driften gående. Å få penger nok er ingen sak, og med en brukerstyrt løsning vil viljen (forhåpentligvis) aldri mangle så lenge det er brukere tilstede.

Link to comment
Share on other sites

Det är svårt att få ett forum som detta att fungera utan problem. Troligtvis är det någon annan site som suger mängder med kraft pga dåliga script.

 

Forumet på robsoft.nu har en egen server med dual processor och mängder med Ram och den har problem den med när det är mycket besök.

 

Tyvärr så finns det inte så mycket att göra åt det hela.

Link to comment
Share on other sites

:) Jeg har vært en flittig leser på robsoft.nu, mye bra å lese der. Nå er jeg også

registrert der Robban...

Det er vel som du sier at ved store belastninger / mange samtidige brukere pålogget vil

det vel gå ut over hurtigheten til den enkelte bruker.. Ikke mye som er perfekt i dataverdenen..

(Ikke før den store oppgraderingen langt fram i tid..)

Tviler ikke på at det er dyktige fyrer som drifter her Fulmen, men jobber de i team med

mange andre proffe datafolk verden rundt og døgnet rundt?

Det gjør de F*&*§ hackerene.. Mange store trygge dataforetak har fått og får besøk... INGEN er nok helt trygge 'på nett'.

Men vi brukere er her og kommer igjen om noe skulle hende..

 

(Nå skal jeg på bana og teste mine to nye investeringer! Gleder meg!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...