Jump to content

XXL dumper pris på Leica kikkertsikte


Torf

Recommended Posts

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Fikk bestilt en. Men vi får se hvis jeg får den. ser at det var et forbehold i finn.no annonsen.

 

Ser at den er markert som utsolgt på Winge sine sider nå, da regner jeg med at di har en eller annen lagerstyring system som tilsier at jeg som har fått bekreftelse og får kjøpt den.

Link to comment
Share on other sites

 

Når det kommer til jakt under dårlige lysforhold er disse to siktene derimot ikke komparatible. Dette skyldes retikkelet som er vidt forskjellig. Zeiss Classic har et relativt grovt retikkel, medforstørrende, med et kraftigere kryss i senter som dekker mer (retikkel nr. 40). Leicaen har et så tynt kors at det er vanskelig for øyet å "stille skarpt" (fokusere) korset under så mørke forhold som i dag. (Mørkt dyr mot mørk bakgrunn). Til presisjonsskyting på bling må imidlertid Leicaen være noe av det mest ypperlige, med sitt tynne trådkors.

 

Vil det si at Leicaen ikke har medforstørrende retikkel?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tja...litt kanskje. Diameter 46 mm kontra Zeiss Victory på 40 mm.

 

Noe helt annet; var det noen som fikk tak i Leica 2,5-10x42 med tysk #1 retikkel, eller var alle som ble solgt på tilbud med tysk 4 A ?

Jeg ønsker meg så inderlig samme siktet med #1 retikkel , eventuellt "4, så hvis noen har og er villig til å bytte er jeg klar.

Mitt sikte har det fine retikkelet 4 A, er kun prøvemontert på rifla, men har så langt ikke vært på skytebane.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Var innom Winge våpen i Moss i dag. Di har en kvar av disse Leica kikkertene som ikke ble henta etter at den var sendt ut. Samme pris 4.990,- Knall kjøp

 

 

Her har du nok hørt feil. Det var en 3,5-14X42. Og den skulle ikke bli solgt for 4999,-

 

Ringte å prata med Ole akkurat nå, og det er en langt dyrere modell.

Link to comment
Share on other sites

Zeiss Victory 3-12x56 med belyst no.60 til 10500.- må vel være 10-årets tilbud:

 

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/kikkertsikte/zeiss-victory-v-3-12x56-t-lotutec-60-1042853

 

Belyst kan mann kanskje kalle det men for 10500,- så mener jeg mann skal ha glede av lyset ved all bruk og ikke bare siste 30 min av jakta. Det er vel bare zeiss varipoint som har lys som fungerer til alle former for jakt dag/natt.. Men skal du ha lys hele dagen må mann ut med 16-17000 for varipoint. Da har jeg mye mer glede a v Leupold VX-R som har lys også på dagtid til 6500,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...