Jump to content

XXL dumper pris på Leica kikkertsikte


Torf

Recommended Posts

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De har for øvrig satt ned prisen på Zeiss Classic 2,5-10x50 med lys og. 6 990,-. Kan vel ikke sies å være noe realt bomkjøp det heller til den prisen!

 

Har ikke den kostet 8 990,- frem til nå i det siste? :twisted:

 

Stemmer, 8990,- var den prisen jeg fikk venners venners pris på her for litt siden.

Link to comment
Share on other sites

..tror nok ikke nødvendigvis det er en "feil pris".

 

Ser Landrø også har satt ned prisen på denne kikkerten som juletilbud fra 12900,- til 7900,-. Winge ligger ikke så langt etter med 8490,-.

XXL har etter at de fjernet denne fra nettbutikken ingen andre Leica kikkerter, så det kan jo være at de har tenkt å ikke føre dette merket mer.

Link to comment
Share on other sites

De har for øvrig satt ned prisen på Zeiss Classic 2,5-10x50 med lys og. 6 990,-. Har ikke den kostet 8 990,- frem til nå i det siste?
Den kostet 7.990,- i fjor høst. Jeg fikk den til ca. 7 lapper, da eldstemann kjøpte den på "venners venner", + noen ekstra prosenter fra et eller annet kort.

 

Joda, jeg motsto heller ikke dette tilbudet! Så da blir det nok denne kikkerten på Schultz-en, som "Wayshot" får, når han gidder å skrive under kjøpetillatelsen.

 

Eller kanskje den ender på "prosjektbørsa" hos Fossdal, i stedet for Duralyt'en? Men helst skulle jeg hatt en Swaro Z6 1-6 på den - kan ikke noen overtale XXL til å selge den tilsvarende billig?

Link to comment
Share on other sites

La inn ei bestilling på Classic'en med lys 26.november. Så langt har siktet latt vente på seg.

Tidligere har i hvert fall XXL behandlet bestillingene mine rimelig kjapt, men denne gangen ser det ut til at jeg i beste fall må smøre meg med tålmod.

Link to comment
Share on other sites

Fikk nettopp en mail av Xxl. Kort sagt, de hadde fått en flom av bestillinger pga sin utrolige pris (sitert selger)

 

Skulle fortsatt få siktet til nevnt pris, men det kunne bli endel ventetid. Jeg måtte si ifra om jeg ikke ønsket å vente.

Har sendt svar for å høre hva som menes med "lang ventetid".

Link to comment
Share on other sites

Fikk samme mail jeg også, hvor jeg ble informert om at det kunne bli noe ventetid.

De solgte nok litt for mange før de fikk "skrudd av".

Skal tro om dette var et bevisst tilbud eller om det var en feilprising.

I alle fall så har jeg tid til å vente, mest bare tilfreds med at jeg får det jeg, da jeg ikke har tenkt meg på jakt på noen måneder enda.

Link to comment
Share on other sites

Fikk nettopp en mail av Xxl. Kort sagt, de hadde fått en flom av bestillinger pga sin utrolige pris (sitert selger)

 

Skulle fortsatt få siktet til nevnt pris, men det kunne bli endel ventetid. Jeg måtte si ifra om jeg ikke ønsket å vente.

Har sendt svar for å høre hva som menes med "lang ventetid".

 

 

Samme fikk jeg. Spurte om det samme. Blir vel ei stund å vente. Men, det er ikke krise her i heimen.....

Link to comment
Share on other sites

Snakka nettopp med xxl på Lade og Tiller jeg.

De på Tiller hadde aldri hørt om at det gikk an å få ut en bestillt pakke i butikken.

De på Lade hadde heller ikke det, og eneste leicaen de hadde var crf 1000.

 

iflg han ene jeg snakket med hadde de sendt inn kikkertene for et par uker siden, de brukte det om en vare var utgående.

 

m7: merkelig at du skal få en i postoppkrav sendt idag da..

Link to comment
Share on other sites

Jeg ringte XXL på Lade etter at den ikke lenger var tilgjengelig i nettbutikken. De hadde bare en igjen som var montert på ei rifle. Jeg fikk den siste sa de. Når jeg spurte om prisen sa de dette var en vare de ikke skulle føre lenger, og at restlageret ble solgt med tap.

Link to comment
Share on other sites

m7: merkelig at du skal få en i postoppkrav sendt idag da..
XXL tenker vel på likviditetsbalansen - de fleste av oss andre har jo allerede betalt via kortet! :mrgreen:

 

tja, pussig greier. Men han jeg prata med sa tydelig at han hadde den på lager, og han mottok med største selvfølgelighet adresse og personalia for å sende den i postoppkrav - han mente sågar at det var rart at den ikke lenger fantes i nettbutikken.

Link to comment
Share on other sites

- og at restlageret ble solgt med tap.
Dette må være en modell som skal gå ut av sortimentet, og salget av restlageret må være et "hastevedtak". Derfor var nok ikke nettbutikken "trimmet" for å ta seg av bestillingene, og det ble godkjent flere salg enn de hadde kikkerter på lager.

 

Når denne modellen selges for opp til 15.000,-, kan ikke XXL ha noe avanse på den, sannsynligvis tvert i mot (de solgte jo også ut Meopta 2,5-10x50 råbillig for ei stund siden). Da er det hvertfall bra at de står ved handelen, og (med tid og stunder) skaffer kikkert til oss alle som har bestilt, sjøl om de sannsynligvis taper penger på det! (XXL er vel ikke ille som noen vil ha det til?).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjekket litt med zeiss classic vs victory serien og noen swarovski habicht sikter. Dette gjelder skumringsferdigheter og optisk klarhet, og helt personlig vil jeg si at zeiss classic HELT klart er mest for pengene. De har selvsagt igjen litt på victory og swarovski, men så er de dobbelt så dyre også. Og jeg tviler på leica siktet er bedre enn zeiss victory og eldre swarovski modeller.. Jeg har ikke sett på leica forhold, men jeg kan helt klart si at zeiss classic 2,5-10x50m lys til 5000 kr er latterlig mye for pengene!

KJØP!!

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Det skal bli spennende å høre tilbakemeldingene fra kammerbrukerne på leica siktet. Etter denne runden håper jeg at noen gjør en uhøytidelig sammenligning med andre topp sikter. Optikken holder nok mål den om den holder standard leica klasse. Tror ikke det er spart på delene i ER siktet. Det er absolutt ikke en økonomimodell selv om xxl selger det billig. Det skal derfor ikke forundre meg om optikken er i victory klasse om ikke bedre.

Tore

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...