Jump to content

Hvem er billig på 9mm ammo


RonnyL

Recommended Posts

Vi har gått sammen en gjeng og skal lage et gruppekjøp på 9mm ammo.

Det dreier seg om 7-7500 skudd til nå. Er et par nølere som ikke har svart ennå.

 

Spørsmålet er da hvor jeg skaffer billigst ammo. Bor i Rogaland, men hvis de sender så er hele landet søkeområde.

Greit å ha et utgangsliste å begynne med, så slipper jeg masse telefoner til butikker som ikke gir bedre deal ved mengde eller ikke vil sende.

Er ikke bundet til noe merke, men det må være kvalitiet og noenlunde lik hastighet på skuddene da endel av oss bruker ammoen på stevner. Noe av de jeg har kronografert varierer mye. Og det er ikke ønskelig.

Det pleier å gå i Fiocchi, CCI og American Eagle hos de som er med på kjøpet.

 

Ble anbefalt MagTech, noen som kjenner til dette?

 

Har sjekket med:

XXL

Sandnes Arms

Nubben

Hommersåk Våpen

Haarr

 

Hvem andre har gode priser?

 

Edit: Rettet på overskriften

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jaktdepoet og stenvaag fører magtech.

 

stenvagg hadde til 1,59 v/1000. kjøpte ett per kasser på vårparten.

 

er en meget god patron i min CZ 75 Sp01 tactical med 13Lbs slagfjær. aldri noen problem og faktor lå på 136-138.

 

i min Tanfoglio stock 2 med 13lbs slagfjør sier det bare klikk, klikk klikk, klikk, pang, klikk ,klikk, klikk pang. hjemmeladninger er løsningen her da dette er matchpistolen min

Link to comment
Share on other sites

8) Tviler på at 7.500 skudd vil gi deg noe større rabatt enn ved kjøp av kartong (1000)..

Ser riktignok at Jaktdepotet oppererer med 'storkunde' i sin prisliste, men vil tro at kriteriene ligger LITT høyere?

(Sikkert noen fra Jaktdepotet som kan kommentere det? :wink: )

Link to comment
Share on other sites

I USA er russisk 9 mm ammo med jernhylse (relativt nyprodusert, tror jeg) brukt av de som skyter mye.

http://www.ammunitionstore.com/products ... d-Box.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

På bildet på denne linken ser patronene ut til å være av messing. Men jeg mener å hva pålitelig info om at hylsene er "overflatebehandlede" stålhylser. Skal se hva jeg kan finne ut om saken.

 

Leste en test i et blad nylig hvor denne ammoen var sammelignet med andre mer kjente typer. Presisjonen var vel ikke mer enn godtagbar. Men den funksjonerte bra. Mener at denne ammoen brukes noe i Sverige nå.

Billigere enn MagTech vistnok.

Noen som har sett denne ammoen i Norge?

 

En annen link: http://www.the-armory.com/shopsite_sc/s ... _ammo.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Den linken kan man få tårer i øynene av: for et utvalg, og til overkommelige priser.

 

Bla nedover til ammo fra Wolfe :

http://www.the-armory.com/shopsite_sc/s ... t1266.html" target="_blank" target="_blank

 

Men så var det dette med omladbarheten da. Stålhylser er vanskelige saker med vanlig verktøy, og hylsene har dessuten berdan-hetter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Billig ammon som er nevnt lenger opp er nok sikkert enten Barnaull eller Wolf ammo. Barnaull har jeg tested. Og de var bra. Gikk like godt som noe annet faktisk. Stålhylse og Berdan hette. Jakt og friluft hadde disse, ikke sjekket i det siste.

 

Jeg kjøpte fra Stenvaag i vår. 1,59 tror jeg prisen var.... Magtec. Kjøpte 124 og 115 grs. Den lette går best i min 6" Pardini.

Link to comment
Share on other sites

Her er tall og ikke reklame:

 

Magtech 9x19 115grs FMJ 2,00,- pr skudd (hele kasser 1,60,-)

 

Magtech 9x19 124grs FMJ 2,00,- pr skudd (hele kasser 1,60,-)

 

 

Hvilken butikk er dette? Har fått priser fra så mange at jeg ikke har alt i hodet. Lappen alt står på ligger hjemme, og der kommer ikke jeg før det er langt på kveld.

Link to comment
Share on other sites

Ok, 1650 for 1000 skudd er egentlig rimelig.

Hva kan man lade 9mm med mantla kuler for ? ca 1,- pr stk?

 

Er noen år siden jeg ladet 9mm, men mener jeg har ladet 9mm til ca 40 øre om jeg støpte kulene selv og litt over 1,- pr stk med mantla kuler. (er ikke oppdatert på kulepriser)

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du feks Frontier og får hylsene gratis, lader du til ca en kr.

Skal du ha mantla stiger det en del og du kan nok like godt kjøpe fabrikk med mindre du er ute etter noe spesielt.

Kjøper du store kvantum og er god til å forhandle kan det nok bli litt billigere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Hei godtfolk. Har nylig fått mine første tillatelser, og venter spent på at min første 9mm pistol skal dumpe ned i postkassa.

 

Har akkurat kjøpt min første eske med 9mm ammunisjon så det skal være klart til pistolen kommer.

Etterhvert kommer jeg sikkert til å begynne å lade selv, men frem til da må jeg nok handle i butikk eller over nett hvis det er mulig (Tenker det kan bli noen utfordringer knyttet til frakt, men hva vet jeg?).

 

Det jeg lurer på er: Er det noen som har tips til hvor jeg kan få tak i 9mm ammunisjon billigere enn 3kr. smellen?

Link to comment
Share on other sites

off to..caliber

Kjører xxl fortsatt ut pistolammo i butikkene sine ? skulle hatt noen .40 S&W til en ok pris.

 

kjøpt 180grain fiocchi/GFL for 2,69 på xxl alnabru.

 

og kjøpt mye CCI blaser som jeg syntes gikk mye bedre på intersport bogstadveien. mener jeg betalt under 3 kr for CCIen på 180 grain. evt hør med jaktdepoet hva dem tar for CCI

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Barnaul er russisk ammo beregnet for maskinpistoler, men funker OVERRASKENDE bra i håndvåpen også, du har ikke det sinnsyke smellet og flammene som er i Wolf sin ammo og rekylen er helt standard til og være fabrikk ammo, min lokale pistolklubb har solgt denne i noen år noe og har vært SVÆRT lite tull med den, men tror ikke den anbefales i gamle High Power pistoler.

Link to comment
Share on other sites

har vært brukt på stevner i området her og har vel holdt kravet i de fleste med 4" pipe og oppover så vidt jeg vet, men er jo bare og kjøpe 1 pakke og teste isåfall, er jo ikke noe fasitsvar på att den holder faktor i akkurat DITT våpen ;)

Link to comment
Share on other sites

Handlet Magtech 124gr hos pvas.no når snøsmeltingen startet. Om man kan plukke opp denne ammoen selv er prisen ganske fin. Var som mange andre har nevnt 1,60 per smell om man tok en kasse eller så. Frakt kan fort ødelegge regnestykket om man ikke handler stort, startprisen på Postverkets farligfrakt er litt brutal. Endte på rundt 1.86 per smell totalpris når vi fikk fraktet 4000 blankedingser opp til sunnmøre (jeg og en kompis kjøpte 2000 hver)

Ammoen har fungert ypperlig, ikke en eneste klikk, og nå har jeg bare to esker igjen. Det eneste jeg har å trekke på er at den soter en del. Ikke et issue om man pusser jernet hver gang man har brukt det (eller hvert 800-1000'ende skudd slik jeg gjør. Litt forskjell fra våpen til våpen her hva de egentlig liker eller tåler av sot :D). Hylsene er CBC, så de skal være gode for hjemmeladere. Så kan man velge om man vil bruke dem selv, eller selge unna for å senke prisen sin ytterligere :D

(Har forresten rett i overkant av 1500 CBC-hylser om noen har et godt bud :P)

 

Slentret innom G-Max i Breivika nå på lørdag, og tenkte jeg skulle ha litt mer ammo så jeg iallefall ikke går tom i ferien. Der var det lykketreff. 75 kroner eska for Geco 124gr på kampanje. Hadde ikke sommeren gjort innhugg i kontoen tror jeg at jeg hadde kjøpt det de hadde, men det ble nå en pen stabel med esker. Dette er ammo jeg vet funker, siden samme fyr jeg handlet Magtech sammen med hadde en kasse med slikt. Prisen for enkeltesker i butikk var heller ingenting å si på, 1,50 per smell. Dette er det samme som ble gitt for nevnte kasse da den ble plukket opp hos Winge :D

Granted, ordinærpris hos G-Max for denne ammoen er 178 for eska, og da er det ikke moro lenger :P

Men som sagt, det skader aldri å ringe nærmeste G-Max og høre hva prisen deres er. Dette er andre gang på kort tid de kjører 75 kroner eska her i området :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...