Jump to content

Erfaringer med 22lr pistoler.


Federal86

Recommended Posts

Har i den siste tiden følt at det er på tide å bytte ut min gamle 300kr Mcm Margonlin 22lr.

Siktet er skeivt, skruene mangler på grepet, rust osv...

Men selvfølgelig den sier jo bang vær gang å ikke klikk som enkelte hammerlier.

http://en.wikipedia.org/wiki/MCM_pistol

 

Jeg ser etter en 22lr som ser ut som en pistol.

Derav så er pistoler som Benelli MP 90 S/Walther GSP Expert uaktuelt.

Pris blir nok mellom 2000kr til 10 000kr.

 

Jeg synes at SIG Sauer Mosquito ser ut som en veldig spennende 22lr pistol.

http://en.wikipedia.org/wiki/SIG_Sauer_Mosquito

Men jeg har lest her inne at den er litt sær på ammunisjon å litt upresis.

Enkelte mener at den ikke er sær på ammunisjon å at den er faktisk er presis.

 

Pistolen skal brukes mest til plinking/25m å et å annet stevne(fin felt).

 

Jeg også sett litt på de her.

http://en.wikipedia.org/wiki/Browning_Buck_Mark

http://en.wikipedia.org/wiki/Ruger_MK_III

 

Også er spørsmålet hvordan jeg skal bli kvitt denne gamle.

Hva er den enkleste måten å få den destruert på å ut av systemet på en lovlig måte.

Jeg har liksom ikke så lyst til å betale 500kr for å få en børsemaker til å destruere den.

Når det er noe jeg kan gjøre selv med en vinkelsliper?

Men vis det er den eneste lovlig løsningen så er det den eneste løsningen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde valgt en Ruger Mark 2 eller 3. Eller så hadde jeg ventet til jeg hadde råd til en GSP eller noe i den klassen om behovet er der. Vil du ha en pistol til morro/trening så får du det med en Ruger.

 

p22, mosqito og slike billige greier er ikke verdt det. Etter en liten stund er "kul" faktoren borte, og da sitter du med en pistol du egentlig ikke kan bruke til noe mer enn morroskyting og det å lære seg å håndtere funksjonsfeil. Det er ingen ting galt med morroskyting, men det får du gjort med en Ruger også, samt at den virker. Dessuten får du de brukt til 1500-2000 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Du spurte om du bare kunne sette i gang med vinkelsliperen. Til det er svaret nei.

Våpenet må tas (plomberes eller destrueres) av børsemaker som igjen kan skrive en erklæring om at dette er gjort, ellers gjelder det ikke ovenfor politiet.

 

Ellers er jo spørsmålet om hvilken pistol mest en subjektiv vurdering. MEN; hvis du VET at GSP eller lignende konkurransevåpen er uaktuelle, og du ikke skal skyte spesialfelt og må ha noe lite noe av den grunn, vil nok jeg og anbefale deg noe annet enn en P22, mosquito eller lignende.

 

En Browning Buck Mark for eksempel. Det er gode, presise våpen som fyller hånden litt mer en småtassene som p22, har lengre siktelinje, ser ut som pistoler og smeller hver gang. Billige er de og, selv som nye, Winge har en del av dem. Jeg foretrekker Browningen fremfor Rugeren, den sitter bedre i hånden min, men da er vi inne på det subjektive igjen...

 

Har ikke Browning selv, har blitt sittende med en amerikaner jeg arvet (en Whitney Wolverine for den som nå ble nysgjerrig..), men hadde nok sett nøye på en Browning om jeg skulle hatt et nytt våpen til finfelten nå.

 

Uansett, lykke til med valget!!

 

- Roger

Link to comment
Share on other sites

Jeg eier selv en Mosquito og har etterhvert blitt riktig så fornøyd med den :D

Det var litt frustrasjon og funksjonsfeil i førsten,men etter å ha funnet ut av svakhetene så går den så å si feilfritt.Presis er den også,men krever mer av skytteren enn f.eks Browning som er nevnt over her.

Den har ett ganske hardt avtrekk,men det er ikke utelukkende negativt da man får fokus på å lære seg riktig avtrekk.

Den er kresen på ammo,men legger du CCI MiniMag i magasinet så er det problemet løst.

Gi den litt puss,olje og CCI MiniMag så smeller det hver gang :)

Magasinene har også en svakhet,iallfall de som fulgte med min pistol.Plasbiten som sitter i enden av fjæra og skyver patronene opp er litt rufsete i støpen og henger seg opp på innsiden av magasinveggen.Dette fører til at patronen ikke blir skjøvet opp i kammeret.Dette løses enkelt med å pusse plastbiten litt med vannslipepapir med korning 1200.

Så om man gjør en liten egeninnsats får man ett våpen som er riktig så morsomt å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Også er spørsmålet hvordan jeg skal bli kvitt denne gamle.

 

 

Gi den bort, garantert noen som vil ha den! Handler du ny pang hos forhandler er han/hun neppe uvillig til å ta den gamle inn i sin beholdning for å få et salg.

 

ja, gi den bort. Til noen som liker de gamle gode traverene. Som meg f.eks.... Bruker selv en MCM og er MEGET fornøyd med den. Har et ønske om å få laget en spesialpistol av en, men har ikke lyst til å gjøre noe med den jeg har da finishen er upåklagelig på denne.

Link to comment
Share on other sites

Ja da stemmer det godt det jeg har hørt om Mosquito å p22.

Nemlig at de begge har sink legering å de er laget av Umarex.

Match pistoler jo totalt uaktuelt.

 

Jeg heller mye mot browning, men må nesten bli kvitt den gamle først å få sendt inn ny våpen søknad.

Da blir nok en ny 22lr pistol årets julegave til meg selv.

 

Men finnes det noen 22lr pistoler som sett ut som misquito sånn cirka men har samme kvalitet å preisjon som browning?

Har ikke så mye peiling på det som finnes av 22lr pistoler i Norge.

 

Er det noen løps lengde begrensning i fin felt!

Link to comment
Share on other sites

har hatt mosquito, den jeg hadde var noe ordentlig d..t, prøvde det som var ulik ammo inkludert stinger og minimag, uten at jeg fikk skutt et eneste magasin uten feilfinksjonering av ulike slag.

Ga opp etter litt over 1000skudd og sendte pistolen i retur til magne landrø, fikk da byttet den i en x-esse short, denne har jeg bare godt å si om, funker prikkfritt, godt avtrekk, og ser ganske så bra ut i mine øyne.

Jeg har p22 og, kjøpt i min dumme "ungdom"fordi den var grom å se på, denne er heller ikke mye å ha, men funker litt bedre enn mosquitoen og kul umulig å bli kvitt uten å gi den bort.

Link to comment
Share on other sites

Om du liker 1911 (noe jeg elsker), er kanskje GSG-1911 noe?

 

gsg1911-02.png

 

Kjøpte nettopp en selv, og er strålende fornøyd! Funker med ALL ammo jeg har putta i den,

kommer med ferdig gjenget løp (som P22) - legg på adapter så kan du montere demper.

Kommer levert fra fabrikk med justerbare sikter, noe jeg byttet ut med fiberoptisk framsikte fordi

alle mine pistoler har det så det blir mest mulig likt.

10-skudds magasin, mulighet for modifisering av avtrekk (min er på 1kg).

 

http://www.gsg-1911.com/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Angående dette med å bli kvitt våpen, så er jo første bud å gi den bort. Det gjøres enkelt og gratis ved å legge den inn under salg her på kammeret. (du har jo allerede en intresent skjønner jeg :wink: ). Husk at det kan være deler på våpenet (ikke ramme eller glidestykke/sleide), som kan være av interesse for andre. Så det kan være snilt gjort å gi folk her inne en mulighet til å plyndre våpenet ditt for deler og duppedingser.

 

Dernest, vill man beholde den, kansje gjøre seg noen kroner på å selge den som plombert. Så er børsemaker og en 800-1500kr i utlegg valget.

 

Om man ikke får gitt den bort (eller den er skadet/ødelagt), er det bare å ta turen på lensmannskontoret/politikammeret. Og be om å få levere den til destruksjon. Dette er i følge min børsemaker gratis, da politiet tar kostnaden ved å sende den til kripos. Som så ordner med destrueringen av våpenet.

 

Vips, og problemet er ute av verden. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ser det snakkes om Browning Buckmark her, og som eier av en slik en har jeg få problemer med å anbefale den. Jeg mener både avtrekk og grep er bedre fra fabrikk enn det ruger mkIII/2245 har. Når det er sagt så må du huske på at det ikke er like mye "stæsj" du kan kjøpe for å "pimpe" pistolen. Og den er litt vrien å demontere de første gangene, men har du gjort det noen ganger så går det greit.

 

Og har du først kjøpt pistolen, så ikke gjør som meg å savskriv den etter ca.500 skudd. Den trenger godt over 1000 hvis ikke flere tusen skudd før malingen på ramma er slitt vekk og den går som en klokke!

 

Pistolen kan anbefales, rifla er noe drit!

 

Mvh.

jULF

Link to comment
Share on other sites

Den GSG-en var stilig! Må ha! funker den greit? Hvor får man kjøpt dem i Norge?

 

Når det gjelder trådstarter: For min del leverte jeg min gamle S&W modell 19 direkte til politiet. Kostet meg ikke en krone og de sørget for å destruere den. Egentlig ville jeg beholde den selv i plombert tilstand, men børsemakeren påsto hardnakket at ved ordentlig plombering skulle tønne og mekanisme sveises fast sånn at det ikke gikk an å klikke med den en gang. Jeg er vel ikke helt enig i det, men gadd ikke krangle så da valgte jeg heller å levere den.

Link to comment
Share on other sites

Har erfaring med at Browning Buck Mark ofte kiler seg hvis man skyter på dager hvor gradestokken kryper ned mot 10-12 varmegrader. dette med cci std ammo. løsningen har vært å ha magasinet i lomma slik at det er varmt. pusset bort talg/fett på alle patroner, uten at problemet ble borte. og ja magasinet er nypusset før hver trening ute..

på mkII min er det kun når jeg ikke har pusset på altfor lenge at jeg kan oppleve kiling. og da er det utelukkende at fett har samlet seg fremme i magasinet.

mulig at Browningen ikke liker cci std. -at patronen er noen hundredeler for lang.

har en kompis som kun bruker Federal Classic i sin Browning og påstår han aldri har opplevd klikk med den.

Begge modeller bør få seg en avtrekkerjobb. MkII min har fått slikt utført og har avtrekkerstopp og begrensningene ligger bak skjeftet. Browningen jeg snakker om har ett avtrekk jeg gremmes av. kjennes ut som to trykkpunkt før den plutselig slipper.

Hammerli exxe har så mye rusk at den er sikkert ikke med i dine vurderinger

(triggerbar-spring knekker ca hver tusen skudd, løpsvekthuset faller av etter at man har pusset våpenet og dratt festeskruen en tanke for hardt til-ca 15-20 demonteringer. og avtrekket har en tendes å justere seg selv?? har tre stk i brukt hver trening og samtlige er rett ut av eska og har forskjellig avtrekk. - som varierer) fordelen med Hammerlien er at man må virkelig konse for et korrrekt avtrekk :wink:

Ruger 22/45 må bestilles ferdig med avtrekksjobb, da orginaln er helt forferdelig.

dette er min mening basert på erfaring med nevte våpen på trening en gang i uka og ikke noe forsøk på å henge ut noen våpentyper.

Link to comment
Share on other sites

Skulle nesten tro at dagens produsenter av 22lr pistoler ikke klarer å lage produkter som faktisk er så å si alt etende når det gjelder ammunisjon.

 

Hammerli exxe er den eneste pistolen i verden som gjør meg irritert av vær gang jeg ser den.

Jeg har aldri sett en pistol få så mye klikk å være generelt så problematisk som en hammerli.

Å det gjelder ikke bare 1 pistol men det gjelder 6 pistoler.

Link to comment
Share on other sites

ja vi har tre i klubben men kan ikke si at de klikker så sykt mye.. men en klikk er en for mye :| så lenge jeg renser fremre del av magasinet og materampa, så går det som regel greit. men jeg har sett mye bruker feil ved hammerli exxe. har man stor hand/fingre kan dette komme borti sleiden når den er på tur frem etter å ha hentet ny patron fra magasinet. og det tåler den ikke!da kommer den ikke frem i "battery", sleiden må ha fritt spillerom da rekylfjæra etter min mening er for slapp.

jeg har en gammel uvane med " ride the safety" hentet fra 1911 modeller.(tommelen på sikringen) hvis jeg holder slik på hammerlien( tommeln på sleidestoppen- med anlegg mot sleide) er det oppskrifta på klikk. sier ikke at det er det du har opplevd, men som opplæring på dette våpenet bruker jeg 5min på å forklare at sleiden må få gå uhindret frem i stilling(battery).

de fleste klikk kommer ved tohånstrening. flere fingre iveien da vet du..

vel er ingen ekspert, bare litt erfaring fra min side

mvh

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en x-esse sport og den var veldig driftsikkker, klikka aldri i den perioden jeg hadde den. Var fra før Walther overtok. Det jeg ikke likte med den var en muggen rekyl som vrei pistolen langt ut av siktefokus. Dette var også grunnen til at jeg solgte den...

Link to comment
Share on other sites

Var en tur på skytebanen i dag å skjøt med Hammerli eXxe (klubben sin) gjett hva som skjedde?

Jeg prøvde å fore den med både 6 og 7 patroner med da fikk den klikk være eneste gang.

Jeg tror den klikket cirka 5 ganger å vær gang på andre skuddet.

Den har jo trossalt 10skd magasin så det bør egentlig gå bra.

Å på siste serien så løsnet baksikte.

Pistolen vil heller ikke låse seg i bakre stilling etter siste skudd er avfyrt.

For en møkka pistol.

 

Bare jeg blir kvitt margolinen så sender jeg inn søknad på en splitter ny 22lr.

Jeg har forstått viktigheten av en god 22lr.

 

Kandidater.

Mark lll 512 .22Lr rustfri

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=21116907" target="_blank

 

07_1587667823_hoved.jpg

 

BERETTA 87 TARGET 22LR

http://www.schouvapen.no/produkter/jakt ... get-22lr-/" target="_blank

 

beretta-87-target-22lr-.jpg

 

BROWNING BUCKMARK URX SE MS 22LR

http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=11164" target="_blank

 

50990.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eller rett og slett en brukt matchpistol til samme pris ?

 

Ligger noen greie på Finn:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=22208782" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=24719216" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=25133296" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

De italienske FAS/DOMINO pistolene har alltid vært belemret med mye funksjoneringsfeil, og er utgåtte på dato. Delene er pent laget og med god finish, men det hjelper lite når ildavbrudd forekommer alt for ofte.

Vil våge å fraråde å kjøpe brukte våpen av dette fabrikatet. Deler er nesten ikke å få tak i heller. Avtrekkshakene har dårlig herding, og utvikler seg til noe i retning av slepeavtrekk etter noe tid, jeg vil påstå langt raskere enn med andre dyre og antatt vellagede .22 pistoler.

 

 

Hos Winge:

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=2271" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=2018" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=2112" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Samme her. Gamle Unique pistoler er litt sære. Unique sluttet å lage pistoler for mange år siden, og deler er knap å få tak i noe sted.

 

Og hos våre danske venner:

http://www.karlslundesport.dk/default.a ... u&Item=123" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

http://www.huntershouse.dk/kat294-Brugt ... og-veksels" target="_blank" target="_blank" target="_blankæt.html

Hos Karlslunde tror jeg det veste valget er listenr. 18, en gammel GSP til 2500 danske kroner. Et brukbart kjøp, hvis pistolen er i god stand.

GSP er et stygt våpen, med er merkelig balanse, men den går og går, stort sett. Og deler får man forsatt tak i, selv til eldre modeller.

 

En kuriositet: hvis man klikker på bildet på nr. 18 (som skal være en GSP) kommer det opp et bilde av en Hämmerli SP 20.....

Men det er kanskje ikke så viktig?

Link to comment
Share on other sites

Joda, FAS/Domino kan være litt sære, men funker de så gjør de det.

Deler til Unique og FAS ligger ikke og slenger på hvert gatehjørne, men de er absolutt mulig å få tak i uten så mange anstrengelsene.

Om våpenet er godt i nuet er det liten sjanse for at du trenger så mange deler med det første.

Jeg har skutt noen titusen skudd med kal. 22, og det eneste jeg har byttet er rekylbufferskrue og en skrue på siktet på en SP20.

Tar man så den lave prisen i betraktning, gjør man neppe så mye dumt om man kjøper en utgått modell såfremt den er i god stand i nuet.

Personlig ville jeg kjøpt FAS/Domino før en gammel GSP til samme pris, da den er mer "moderne" i ergonomien mens GSP virker mer tilårskommen.

Kommer mye an på smak og behag også.

Skulle jeg valgt ett av de våpnene jeg linket til, hadde det blitt Baikal.

Link to comment
Share on other sites

Deler til Unique og FAS ligger ikke og slenger på hvert gatehjørne, men de er absolutt mulig å få tak i uten så mange anstrengelsene.

Hvor da? Kan du komme med en link? (Spent nå....)

Skulle jeg valgt ett av de våpnene jeg linket til, hadde det blitt Baikal.

En Baikal? Dvs. Walther/Baikal?

 

Ja, ja. Smaken er som baken.

 

Har brukt opp noen kasser med ammo i .22 pistoler gjennom mange,mange år jeg også.

Og mine erfaringer ser ut til å være svært forskjellige fra dine.

 

Men det får nå være som det er.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner folk som skyter med FAS/Domino, og de får nå tak i deler når det trengs uten å vente i årevis.

Mer enn det trenger jeg strengt tatt ikke vite uansett hvor spent du er...

Hadde jeg eid en sånn, ville jeg sikkert hatt et lite kriselager med det vesentligste liggende på lur uansett.

 

Når jeg skriver Baikal, mener jeg Baikal og ikke Walther.

Hadde jeg ment Walther KSP200, hadde jeg skrevet det.

Baikal IJ-35 og KSP er i bunn og grunn samme konstruksjonen, men jeg har inntrykk av at ihvertfall de eldre IJ-35 holder en bedre kvalitet på både materiale og finish enn de nyproduserte KSP200.

Selv om den er produsert i Russland, eller daværende Sovjetunionen, kan det uansett være et godt våpen (de lagde ikke bare søppel der borte).

IJ-35 var i sin tid et prestisjeprosjekt som kun toppskyttene der borte fikk kloa i.

Lav kjernelinje, lav siktelinje, godt avtrekk, gode sikter og en ergonomi som ikke ligger tilbake for nymotens våpen, samt pålitelig funksjon til en gunstig pris er gode nok argumenter for meg.

Nå er jeg ikke stødig i Russisk, men når jeg ser nærmere på det som står skrevet på den hos Winge, får jeg en mistanke om at den egentlig er en IZH 35, dvs. en senere pistol enn IJ-35 og dermed temmelig lik KSP, men det går an å sjekke med Winge.

Selve konstruksjonen til IJ-35 er såpass bra at selv tyskerne har laget sin variant av den og kalt den Feinwerkbau AW-93, så helt borte er den neppe...

 

Når det er sagt (skrevet), skyter jeg med mer nymotens greier (og har alltid gjort det), men det er fordi jeg har lagt mer penger i det.

Skal man ha det nyeste og beste, samt kunne få tak i deler over natta betaler man deretter.

Her er det imidlertid snakk om brukte matchvåpen til prisen av en plinker, og da er det plutselig snakk om kompromisser, noe jeg antok var klart nok.

Link to comment
Share on other sites

Selve konstruksjonen til IJ-35 er såpass bra at selv tyskerne har laget sin variant av den og kalt den Feinwerkbau AW-93, så helt borte er den neppe...

 

 

Det er skjelden du er på jordet i dine komentarer Gringo.

Men her er du i tillegg helt på feil jorde.

 

Disse 2 pistolene kan overhodet IKKE SAMMENLIGNES, har du aldri tatt i dem, blir jeg sittende og lure :roll:

Ja, jeg har hatt begge deler i mer enn 10 år :D

 

Feinwerbau AW93 ligner mer på en Unique eller aller mest på en Agner :D

 

 

Disse stadige bekymringer for at en trenger nye deler til eldre konkuranspistoler, er ubegrunnet, hvilke deler er du tenker på Kalstad :?: (spent nå . . )

Min erfaring etter mange hundre tusen skudd med kal 22, er at det er skjelden behov for reprasjoner.

Er helt enig med Kalstad at en bør styre unna Fas/Domino pga funksjonspeoblemer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nuvel, jeg vet nå ikke det med jorder eller hvem som befinner seg på hvilket av dem. :wink:

Det er sikkert opptil flere konstruksjoner som kom etter IJ-35 som har hatt denne som et utgangspunkt.

Endringer ut fra IJ-35 er jo en selvfølge, ellers hadde det vært snakk om en kopi av en gammel konstruksjon.

Det er altså ikke kopiering jeg snakker om, men om å bruke selve grunnkonstruksjonen som basis, altså en utvikling.

Også her er det snakk om både forbedringer og kosmetiske endringer, og bl.a. avtrekket er endret til det bedre hos AW93.

Studerer du det grunnleggende hos IJ-35 og AW, er det ikke vanskelig å se hvem som sto modell (ihvertfall en av modellene) og hvem som videreutviklet konstruksjonen.

Man må se hele greia i historisk perspektiv, og da ser man at på den tiden IJ-35 ble lansert, skjøt store deler av verden fortsatt med det som nå er avlegse konstruksjoner.

Vi snakker her om en tid da ymse modeller av High Standard, samt S&W mod. 41 fortsatt var "hotte" greier.

GSP og IGI (forgjengeren til FAS/Domino) var på banen, men det var tynt med andre saker.

Om jeg ikke tar mye feil, var det i 1978 (eller var det før ?) russerne kom med denne konstruksjonen, som var de andre overlegne på mange punkter (hjelp meg gjerne med årstallene her).

Nevnte Agner kom vel først i 1980 (derav navnet M80).

Ser ikke bort fra at Feinwerkbau (har hatt en) kastet et blikk på opptil flere andre konstruksjoner, også på Agner, selv om det ikke ble produsert så enormt mange eksemplarene av M80.

Det skal visstnok også være en annen russisk pistol som visstnok skal hete noe med XP 86 som har flere trekk Feinwerkbau har bygd videre på.

Man trenger jo ikke finne opp hjulet på nytt hver gang, og det er selvsagt vanlig å se på det som allerede finnes og utvikle det videre.

Baikal var altså tidligere ute enn Agner, og det er vel ikke så helt usannsynlig at Bent Agner kastet et aldri så lite blikk på IJ-35 da han begynte utviklingen av M80 nettopp i 1978.

Tilfeldigheter ?

Kanskje.

På jordet ?

Muligens på opptil flere. :wink:

 

Når det gjelder FAS/Domino er den ikke dårligere enn at norges suverent beste baneskytter bruker en sånn, så den holder muligens mål også for hobbyskytteren.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

Disse stadige bekymringer for at en trenger nye deler til eldre konkuranspistoler, er ubegrunnet, hvilke deler er du tenker på Kalstad :?: (spent nå . . )

Helt ubegrunnet er det vel ikke. :wink:

Som skrevet over bør avtrekksenheten skiftes på eldre pistoler. Særlig da hanen. Eggen blir reletivt fort slitt, etter min erfaring (har hatt en Domino og en FAS selv).

En kar på nordvestlandet hadde tidligere noen oppslipte haner. Men de var ikke overflateherdet etter oppsliping, og da ble det som det ble. I tillegg hadde han ikke til de eldre DOMINO-modellene (FAS het Domino i tidligere år).

Søylen hadde deler, men han har ikke lenger.

 

Deler som må skiftes i tillegg?

- rekylfjærer

- kunsttoffbuffer

- klipset som holdre buffer på plass.

 

Har du ikke måttet skifte disse delene, har du neppe ikke skutt mye med DOMINO/FAS.

 

Vet om en kar som har MYE deler til DOMINO/FAS. Det er den tidligere lederen for det engelske landslaget. Han har en kasse med deler, ifølge ham selv. Men han selger nok neppe.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner folk som skyter med FAS/Domino, og de får nå tak i deler når det trengs uten å vente i årevis.

Er ikke helt overbevist om det...

Det var denne linken til den (for oss andre) ukjent kilde til de etterlengtede deler, da....

 

 

Mer enn det trenger jeg strengt tatt ikke vite uansett hvor spent du er...

Jo, jeg vil vite hvor din, for oss andre, ukjente kilde til deler er. Hvis ikke tror jeg du fabler litt.... :?

 

 

Hadde jeg eid en sånn, ville jeg sikkert hatt et lite kriselager med det vesentligste liggende på lur uansett.

 

For å bygge opp et kriselager trenger man tilgang til deler å bygge seg opp et kriselager fra. Når deler ikke er tilgjengelige (såvidt meg bekjent) blir det vanskelig å bygge opp et kriselager. Mener nå jeg.

Men jeg kan ta feil.

Har tatt feil minst én gang før.... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...