PGM .338lm Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 (edited) HEI!!! Nå er ventetiden over !!!! Vi har i dag 04-09-2010 skrevet under på kontrakt på baneleie hos sokndal skytterlag. Her har vi skyting på 700 meter med en mulighet til og skyte ut til 900 meter. Banen har overbygget standplass og betong gulv så her er det kun vinden som kan ødelegge for oss Vi har kjøpt inn 10 stk hardox 450 på 30x30cm. Disse holder vi nå på og lager massive stativ som vi skal montere opp iløpet av de neste to ukene. Disse stativene skal settes opp fra 300 - 700 meter i første omgang. Vi vil også prøve og få laget til skivestativ for skyting av samlinger. Det vil også bli satt ut rundt 30 vind vimpler for at vi skal kunne gradere oss mot vårs verste fiende "VINDEN" Vi vil også med tiden lage skikkelige skytebenker. Så dette bli bra Vi vil derfor starte opp med treninger fra lørdag den 25-09-2010 kl 12:00. Og treningene vil være annen hver uke i begynnelsen Det vil bli trening Hele året. MVH Jæren-skytterklubb Edited October 16, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Jeg vil være med! Helt utrolig bra jobba!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetanus Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Gratulerer! Skulle gjerne vært med, men det blir forhåpentligvis litt langhold her på Møre etterhvert! Ser slettes ikke bort i fra at jeg tar turen nedover i løpet av høsten, får prøve å time det med skytehelg. Lykke til med ny klubb! -T PS: det er jo ikke vinden som er den største fienden, det er jo dårlig humør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 DEtte er kanongreier. Godt å høre at noen kommer seg framover! Vi her litt lenger øst jobber jevnt og trutt mot et sted å skyte (konkret) og jeg kunne tenke meg å høre mer om innholdet i avtalen dere har med skytterlaget - vi trenger innspill til slik avtale K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Har dere en hjemmeside? Og hvordan blir man medlem? Kan også tenkes at jeg kan være med på noe dugnad om dere trenger noe hjelp nå disse to ukene? Kan ikke kjøre bil selv for øyeblikket så jeg må isåfall sitte på med noen. (Bor på Lye) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge86 Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Må si jeg gleder meg til den 25 endelig skal 338lmen få bryne seg på noe mere enn 200 meter Er bare å si fra om dere trenger noe hjelp i forkant med opprigging osv, hjelper gladlig til med å få dette opp å gå Vegard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Dette var kjempegode nyheter, gratulerer! Jeg ser for meg å ta turen en gang selv Kan dere kanskje legge ut en veibeskrivelse til skytebanen og informasjon om hvordan man blir medlem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.204 Ruger Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Dette var gode nyheter. Kan gjerne bli med på dugnad, er hjemme 2 uker til. Bor og på Lye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted September 5, 2010 Author Share Posted September 5, 2010 (edited) PS: det er jo ikke vinden som er den største fienden, det er jo dårlig humør NEI NEI Tetanus.... finnes ikke dårlig humør .204RUGER og GLEN_G Jeg kommer fra lye jeg og (bor ikke der nå da) sitte på kan du jo alltid ingen problem siden jeg bor 5 min fra lye Den som har lyst til og være med på litt dugnad er hjertelig velkommen (jo fler jo bedre) Vetlus og alle andre vi skal se om jeg ikke får laget en veibeskrivelse frem til banen og legge ut innen kort tid. For og bli medlem kan dere bare sende navn, adresse, f.dato, tlfnummer til meg på Jaaren-Skytterklubb@hotmail.com så får jeg sendt inn til NBSF og registrert dere i vår klubb. (medlemskontigentet har vi ikke får bestemt enda, men jeg kan love at det blir ikke en ubehagelig opplevelse) vi vil informere om hva den blir nå det er klubbet. MVH Jæren-skytterklubb Edited September 5, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Prøvde å sende epost men det gikk ikke, er det feil adresse eller er feilen hos meg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Funket ikke for meg heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted September 5, 2010 Author Share Posted September 5, 2010 OOOPPPSS Det sneik seg inn en skriveleif..... Har forandret adressen nå. Her er den like godt igjen: jaaren-skytterklubb@hotmail.com MVH Jæren-skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 PGM .338lm: takk for mulighet for å sitte på, det gjør jo alt mye enklere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRG-22 Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Gratulerer til dere for skytebanen deres. Ønsker gjerne å ta meg en tur over til dere etter hvert, men grunnet etterutdanning i Bergen. Så vil dette ta mye av tiden frem mot jul. Kos dere med banen, og tenk over hvilke muligheter dere har til å arrangere Kammersmellen til neste år også. Trenger da ikke kjøre langt..... Hvis dere har interesse for det, så send meg en PM. Frist for innmelding av et opplegg er 15/11-2010 til meg, så skal dette diskuteres i styret. Når vi ( SBSK ), også får en bane opp og går i Kristiansandsområdet, så er dere også her hjertlig velkommen. Vi snakkes med. Mvh TRG-22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Hei igjen. Kom på en ting, er det mulighet til å skyte papp på 100m? Siden jeg skyter med jaktrifla hadde det vært fin å kunne sjekke at treffpunktet var tilbake til riktig plass etter vill ratting for å prøve å treffe ting på 700-900m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Trg-22: Takk!! Vi har god bane til et sånn arrangement, Jeg skal ta dette opp i styre og lufte det Glenn_g: 100 meter skal da være det minste problemet Mvh Jæren- skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Det høres veldig bra ut! Har veldig lyst å prøve meg litt med .22 med tiden, billig mengdetrening Du skriver at det vil bli laget skikkelige skytebenker med tiden, regner med det betyr at det er plass til å ha dem der på tross av at det er leieavtale? Bare tenkte på om det hadde vært et alternativ med noen billige/gratis gamle kjøkkenbord eller noe som en midlertidig løsning eller blir det helt håpløst? Regner med det er ganske kostbart å bygge skikkelige benker så forstår godt at det utsettes. Blir jo helt konge å få skutt langhold uansett da! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simplex Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Vi har i dag 04-09-2010 skrevet under på kontrakt på baneleie hos sokendal skytterlag. Er det Sokndal skytterlag i Hauge i Dalane det er snakk om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Vi skal bygge skikkelige skytebenker. Som kan flyttes på sånn at de ikke står i veien. Finnes ikke noe værre en en halvgod løsning ( blir vinglete og ikke noe morsomt og skyte i) Tanken din var god vi har en i styret som skal bygge seg en benk som han har funnet tegning på på nettet. Så vi får prøve ut det:-) Simplex: ja det er 100% riktig Mvh Jæren--skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole_Netland Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 er det banen oppe ved titania dette? var på en bane der for 3-4 år siden og skjøt en jaktfelt... Hvordan er muligheten for å komme å drive langhold skyting midt på dagen midt i uka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Stemmer det Vi har kun avtale om lørdager. Ut fra dette har jo DFS, Jaktskyttere og pistolskyttere faste dager de trener på. Vi kan ikke skyte på disse dagene. Og jeg tror det kan bli vanskelig med "spesialavtaler" i tider og utider desverre. Det funker ei stund også kommer de som har dagen også bli det krøll ut av sånne ting og det vil vi helst ikke ha Det kan også være vanskelig og få til siden vi som klubb har ansvar for banereglemanget og at sikkerheten blir bevart. Det har vi ikke viss vi ikke er der. (jeg vil ikke fram til at jeg ikke stoler på deg eller alle andre, men noen retninglinjer er viktige. Og sikkerhet er av den viktigste) Ellers så er alle hjertelig velkommne til og skyte anne hver lørdag Mvh Jæren-skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roe Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Gratulerer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Jeg synes det er en fornuftig tilnærming PGM. Gleder meg storveis til å ta turen bort ved første anledning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 Roe : takk !! Vetlus : takk !! Ja det er bare og komme Mvh Jæren skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poacher Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 har misset denne tråden... Gratulerer så mye. Godt jobbet folkens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted September 17, 2010 Author Share Posted September 17, 2010 Hei Takk Poacher !! Nå har vi vært ute i 4 dager og jobbet dugnad for og bli ferdige til den 25 Her kommer noen bilder (og en historie bak bildene). Dette er på fredag den 10/9-2010 Da fikk vi boret 300-400 11/9-2010 Kjell Arild i full gang med boring av hull. etter at vi brukte vel goe 4 timer med og fikse boremaskinen. snorstarten måtte jo bare ryke etter at vi hadde fått dratt den og alt av utstyr opp til 500..fikk dratt i den to ganger så sto jeg(pgm .338lm) med heile vaieren i hånda ( og et utrykk i fjeset som sa WHAT THE #¤%") Og da bar det ned i fra fjellet igjen for og finne verktøy. det tok jo ca 3,5 timer av de 4 :-/ Men jobben ble fullført den dagen etter et blodslit Tungt som f..... 18/9-2010 I dag har vi fått satt opp stenger og plater på 300 og disse burde tåle litt bank. Alt av stål måtte fraktes i en bitte liten gummibåt..... tålte jo en del her er en film fra noen av de første skuddene også...ble ferdig så sent at det ble ikke mye skyting http://tinypic.com/r/2m4ozn4/7 Takk til alle som har bidratt med hjelp og ideer. Vi kommer til og legge ut kart de nærmeste dagene, så det er bare og følge med MVH Jæren-skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poacher Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Rettlese fra mitt forrige innlegg... Meget godt jobbet folkens! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PinkMist Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Gratulere så mye!! Først må jeg bare si, utrolig bra jobba til de som har fått igang dette! Kjempe kjekt å få mulighet til å skyte på litt lengre hold i Rogaland distriktet! Jeg og en kamerat kommer på lørdag den 25 med våres 2 langholdrigger, hvis jeg klarer å få fri fra jobb;) Hvis ikke blir jeg "syk";) Ps. Betaler medlemsavgift med glede!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRG-22 Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Godt jobbet PGM 338.lm og resten av gutta. Håper å få mulighet og tid til å teste ut banen deres i løpet av høsten. Har ikke fått testet 338.LM'en på lengre hold enda. Mvh TRG-22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole_Netland Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 veldig flott bane dere har fått der. Satser på å kunne ta noen turer bort på til dere når jeg likevel er i Flekkefjord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siggen Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 (edited) Hei alle, Tar meg friheten til å legge ut en liten forklaring hvor dere skal Lørdag den 25/9 Har tatt utgangpunktet i fra bensinstasjonen i Sokndal. Fra Riksvei 44 tar du av mot Titania. Skytebane ligger på ventre side av veien. Edited September 20, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Kjempebra! Jeg er på rådyrjakt da, men jeg blir å se den 9 oktober! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole_Netland Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 ser for meg at det kan være aktuelt for meg lørdag 2 okt hvis ikke jeg skal på jakt. ellers er nok de fleste lørdager forbeholdt jakt frem til jul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Skyting annehver helg ref TS, 2 okt er det ikke skyting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole_Netland Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Skyting annehver helg ref TS, 2 okt er det ikke skyting. (/&%¤#"!"#¤%&/(/&%¤# da blir det jakt på meg den lørdagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bkringl Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Knallbra ! Skal prøve å komme på treninger så ofte som mulig, selv om det blir ett par tre timer å kjøre.... Går berre å venter på den nye riggen min Gleder meg som ein hund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 Hei. Takk til alle;-) Takk til Siggen som la ut kart !! (som forøvrig sitter i styret som kasserer) Nå er det kun få dager igjen til den 25, og vi gleder oss Vi har fått på plass stålmål fra 300 til 700 Vi tar med kronograf,vindmåler og ballistisk program for dem som måtte ønske og bruke det. Bare til og spør så får du den hjelpen du trenger:-) Snakkes da!! Mvh Jæren-skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siggen Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Ok da er jeg og børsa klar til lørdag 25/9 (tror jeg ). Er det flere av dere som er klar? Hvor mange blir vi? Mvh Siggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramski Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Dette har eg lyst til å vera med på å prøve. Morgondagen kræsjar veldig for meg, men synest dette er et flott tiltak. Einaste aberet er at eg har ikkje noko langholdsrigg, kun ei jaktrilfle i 30-06 med skarve 47 cm pipe og atpåtil pysetut. Gjer det noke, får vel kulebane ut der med den og? Lukke til i morgon, kosa dykk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Shot Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Du må ikke ha en langholdsrigg for å skyte på 3-700 m. Det kan til og med godt hende at du skyter bedre med ei børse som du kjenner veldig bra enn ein med ein langholdsrigg som ein bare skyter ein og anna gong. Det blir trening igjen om 14 dager, så då er det bare å komma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 BANG!...........GOOOONG!..........JA! Ingen tvil om at folket trivdes på langholdsskyting i går! Vi var vel 6-7 stykker som møtte opp og det ble skutt rimelig mye av alle mann. Det var vindstille og det ble mye treff for alle tror jeg. Var iallefall jevnt med lyd fra hardoxen Var fantastisk å få prøve å skyte fra benk også, ble veldig stødig og fint. Ikke alle trenger benk ble det også bevis på under treningen! -Skyte gong på 30x30cm på 600meters hold, liggende uten anlegg eller tofot lar seg visst gjøre fikk jeg se! Mektig imponert Gleder meg til neste gang! (Skal ta med mer enn 50 skudd da, så kanskje jeg slipper å skyte opp mer jaktammo ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Supert! Dessverre ser jeg ut til å komme solo den 9 okt, så jeg håper jeg får lurt noen til å spotte litt for meg om det trengs (har spotter-utstyr). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Shot Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Ikke noe problem, alle som er der er villige til å spotte for hverandre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRG-22 Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Vetle skrev: Supert! Dessverre ser jeg ut til å komme solo den 9 okt, så jeg håper jeg får lurt noen til å spotte litt for meg om det trengs (har spotter-utstyr). Jeg har også spotteutstyr, og jeg tror ikke du får dra bort dit uten meg Har tenkt meg bort dit selv, hvis det passer inn. Vi kan avtales senere. Mvh TRG-22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mullins Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Vetle eller TRG-22 jeg kan godt hjelpe til med spotting jeg, har spotte utstyr selv her ute på øya, men lite muligheter til å få brukt det . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRM Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 heisann. skøy å se at folk får til det en har lyst til de platene dere skyter på. hvor mange skudd tåler de, om de blir ødelagt av skuddene da? og så lurer jeg på bakgrunnen. ser de blinkene er satt opp på berg. må de ikke dekkes til (berget altså) ? ser på vår bane så må vi dekke berg i nærheten av blinker med minimum en halv meter sand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siggen Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Hei BMR, Platene vi skyter på er 10mm Hardox 450. Etter det vi kan se så skal disse platene tåle en del skudd. Etter testskyting på 300 m. med 300grs som var ladd i en .338 Lapua mag ble det noen små krater på størrelse med et knappenålshode. Hvor mange skudd disse platene vil holde har jeg ingen ide om, men slik det ser ut så skal de holde en god stund. Mvh Siggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 og så lurer jeg på bakgrunnen. ser de blinkene er satt opp på berg. må de ikke dekkes til (berget altså) ? ser på vår bane så må vi dekke berg i nærheten av blinker med minimum en halv meter sand. De hadde vel vært dekket av sand da vel.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siggen Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Her sitter Jæren Skytterklubbs far (.338 PGM) dypt konsentrert og sikter på en plate på 700m. Som dere kan se på smilet så ble det nok en ny bom Bli med på Lørdag den 9/10 og lær denne mannen hvordan det skal gjøres. Mvh Siggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M40A1 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 hei, ka stor kaliber kan vi prøve på banen??? tror jeg har fri fra jobb 9ende og vil prøve å komme ned ,om jeg får lov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts