PGM .338lm Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Hei Det var en skikkelig oppvarming med 4x4 trekking:-) få opp pulsen litt:-) Lurer på hva vi skal finne på neste gang???? Det var bra oppmøte ( 17 stk ) Veldig bra Det så ut som at folk koste seg og hadde det kjempe til tross for 4x4 øvelsen som kom litt uforberet Snakkes Jæren-skutterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ColdFusion Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Det var jo et par som fikk seg en meget god tur ut på 300m med stål i lomma Bra jobba. Det var skikkelig gøy å få skutt litt igjen, så får vi håpe på litt mindre snø og bedre vær neste gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted January 18, 2011 Author Share Posted January 18, 2011 Hei Jeg legger ut betalinginformasjon her på kammeret i og med at det ser ut som det har skjedd noe rart med mailene som har blitt sendt og det ikke er alle som har fått dem. pluss en info til dem som allerede har betalt. medlemskapet er på totalt 400,- i året. Jeg skrev i mailen at det skulle overføres 250,- til JSK og så kom regningen fra NBSF på resterende 150,-. Dette var en liten missforståelse fra vår side. Jeg ber derfor dem som allerede har betalt 250,- om og betale inn 150,- til vårs konto ( dette er kontigenten til NBSF) Dette trenger du ikke gjøre viss du allerede har betalt/er medlem i NBSF fra før. Så vil vi ta oss av dette med betaling til forbundet. Husk og merk innbetaling med: navn, adresse og telefonnr. dette er viktig ellers vet vi ikke hvem som har betalt. Konto NR: 3325 37 82736 Vi vil også prøve og arrangere et lite uaprobert prøve/mini stevne den 12/2-2011. Det vil bli innskytning og prøving før vi setter i gang. jeg regner med ca skytetid pr mann til og være 5 min. så dette vil ikke ta hele dagen og vi fortsetter treningen som vanlig etter på. Vi setter opp en påmeldingsliste så det hadde vært flott om folk gir bekjed her om di kommer. Det letter planleggingen vårs Treningen begynner som vanlig klokken 12 og vi satser på og kjøre i gang prøve/mini stevne ca 1 Kommer med mer info angående skyteøvelse. MVH Jæren-skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Er det mulig å komme og skyte (mot en eller annen sum < medlemsavgiften) uten å være medlem i klubben? Hadde jo vært interessant å se hvordan dere har ordnet dere, møte nye folk, skyte et annet sted osv.. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted January 18, 2011 Author Share Posted January 18, 2011 Hei Om du kan?? Det er KLART du kan det Det er defor vi er her Treningsavgiften for medlemmer er på 50,- Ikke medlemmer er 100,- Og da er det så mye skyting du bare orker, ingen begrensning på sånt. Altid morsomt og treffe likesinnede folk Mvh Jæren-skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted January 19, 2011 Author Share Posted January 19, 2011 Hei Jeg anbefaler alle i Jæren skytterklubb til og melde seg på 500 meter UNL i Nummedal 2011. Stevne går over 2 dager og er fra 19-20 mars. For mer info kan dere lese tråden om dette under Langhold. Absolutt et stevne jeg/vi anbefaler på det sterkeste ) Morsom skyting og mye snakk me likesinnede sjeler ) Mvh Jæren-skytterklubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Shot Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Ja da har vi gjenomført nok en trening i Sokndal. Og idag hadde vi satt opp et lite mini stevne også. Om det var vanskelige vind forhold, eller PGM sin skyting som skremte bort alle andre er usikker. Det ente i alle fall med at det kun ble PGM og undertegnende som deltok i mini stevnet. Alle mål fra 3-700m ble truffet. Og PGM var raskest og brukte minst antall skudd på konkurransen. Gratulerer til PGM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 He he skremt var jeg ikke hadde faktisk veldig lyst til å møte, men den j.... influensaen satte en effektiv stopper for alle uteaktiviteter - inne derimot har jeg ladet og forberedt meg til neste gang anledningen er der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Hei alle. Takker for en fin dag i Sokndal. Fint vær selv om det beit i nebbet da. Prøvde min nyinnkjøpte STR 200. Funket godt ut til 400 men videre ut til 5 -6 og 700m så ble blinkene små i diopteret. Men med et kikkertsikte på toppen skal nok hjelpe på det. Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasO Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Tok turen sørover for og se på banen og kansje klemme av noen skudd... tror det blei 60 før boxen var tom med litt spotting fra PGM klarte jeg til slutt og legge inn noen treffere på 400 meter litt ustabil vind gjorde nok sitt til at en nybegyner traff mer stein en stål men det var morsomt for det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Helgen nærmer seg. Hva skjer Christian. Blir det skyting med en minidugnad i forkant. Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 Ja det hadde vært flott og hatt en mini dugnad i forkant av skytingen Så viss mest mulig hadde hatt sjangs til og kommet en time før så kunne vi fått gjort en hel del før skytingen startet. Vi har en hel del stål som skal ut:-) Snakkes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole_Netland Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 dere har jo ikke lange veien bort til stevnet som går 6 mars, 500m UNL rett utenfor Lillesand http://www.sorlandetsbenkskytterklubb.no/files-at-homepage/500m%20UNL.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 Ja jeg skal nå jallefall Og håper at flest mulig fra klubben vår kan ta turen ner til dere:-) Det blir garantert morsomt:-) Pgm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Heia Da var dagens økt over på skytebanen. Ble dårlig sikt ettervært da, så ikke blinken på trehundre meter ettervært. Men gøy var det alikevel. Og hundreskudd borte Ha en fin helg alle sammen. Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Hei. Vennligst sjekk ut tråd på "off-topic" med emne "10 000,- til vinneren!". Hadde satt stor pris på om dere gikk inn og ga en stemme, innen kl 24.00 i kveld, 3.3-2011. (Vet at dette ikke hører hjemme her, men jeg forsøker å hjelpe det jeg kan ). Ps: pengene går ikke til meg. Ha en fortsatt god kveld! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Takker for alle stemmene på tråden "10 000,- til vinneren" i "off-topic", og håper at dere kammerater slår skikkelig til den siste timen! Tusen takk for hjelpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.E.E. Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Blir det trening i morgen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 Beklager seint svar... Selvfølgelig blir det trening Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasO Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 er det noen som har en crono med seg nedover ? får det ikke helt til og stemme med klikk tabellen på rifla her..... muligens jeg har litt feil fart på kulene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasO Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 liten film snutt fra sist trening Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siggen Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Ikke mye sleng i plata når en skyter med 130grs. kule som tusler avgårde i 800ms. Kjekk dag på banen. Vi hadde ca 7m standplass hver så det var god plass. Håper flere tar turen om 14 dager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Jeg vil komme meg på trening så fort som mulig, men mye jaktfelt og ordinær feltskyting skal og presses inn.. Akk, for et hardt liv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasO Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 går det an og klistre opp en papirlapp på 100m ? mista nullpunktet på sikte mitt sist gang >.< og jeg vet ikke om noen skytebaner som er åpne så tidlig på året, innskyting i hagen faller nok også bort her inne i byen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Heia Det blir skyting til helgen. Og da er det bare og sette opp en blink på "100 meter´n" Christian pleier og ha med blinker, men tar du med en selv så er du jo sikker da. MVH Geir S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M40A1 Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Jeg hadde planer om å få skutt med min nye kikkert,Premier Heritage 3-15x50,som nå ligger på postkontoret. MEN så fikk eg beskjed at eg heller hadde lyst til å dra i familie selskap,aaaaarghhhh. typisk.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M40A1 Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 arrrrrrghhh,de har sendt den til feil postkontor typisk!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasO Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 hehe typisk det ja de gjorde det med monopoden min også...... og ville at jeg skulle betale for "feilsendingen" printer nok ut en haug med blinker og tar turen nedover på lørdag ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Heia. Er i sokndal nå og her er det et snev av vårvær i dag Så da er det bare og glede seg til i morgen. MVH Geir S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jungelmaen Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Va en sjikkele fine dag på skytebanen i dag! og takk for hjelpa og alle tipsa, lærekurven har vært rimelig brå ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Deilig dag idag! Ble noen timer i bil for tre sindige sørlendinger, men det er det alltid verdt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 Ja dette var en dag og huske Manglet bare 10-15 plussgrader men det kommer. Ha en fortsatt god helg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Herlig å treffe stål på 700 meter og for en gangs skyld se at det beveger på seg, med tydelig anslag og goooong Takk for lån av kikkert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Deilig dag idag! Ble noen timer i bil for tre sindige sørlendinger, Rimelig bra service da.. Vet|us og jeg ble kjørt ned, traktert med lunsj, og kjørt hjem. Så kunne vi skyte innimellom Ble litt lite tid til å prate med folk da konene skulle ha sitt og vi måtte hjem ASAP. For en gangs skyld var det ikke jeg som hadde travelt Et fantastisk sted, og et fantastisk vær, jeg klarte likevel å bli lurt av den lille vinden mange nok ganger til at treffprosenten på 700m i allefall ikke akkurat var noe å dvele ved , men skyter en nok skudd, så treffer da noen. lærekurven har vært rimelig brå ja Heldige Mann!, jeg gjør samme feilene hver en fordømte gang. Samme idag! Lærte akkurat det samme sist (* Huske til neste gang ) Typisk litt aldersstegen DFS-standplass. De triveligste stedene en skyter har nesten uten unntak slike skur. Sjåfør og kokk. Og eier av en "wannahave-rifle" Sjåføren skyter. 338LM @700m, 30x30xm plate http://www.youtube.com/user/M67F2#p/a/u/0/T9vmRKpOAGo Utsikt fra standplass, over en TRG av noe slag Ikke mye ammo igjen her nei. Vet|us konser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 (edited) Hei alle sammens. Da er det ei uke til neste skyting og alle er velkomne. Vi har i dag 30 x 30 blinker ut til 700 meter. Men for og gjøre dette mer spennende og for og øke utfordringene så er det beregnet og ha en liten "minidugnad" fra klokken 10 før vi starter neste lørdag. Arbeidslista er som følgende: 1. Blinker på 100 meter (Benchrest blinker) 2. Blinker på 300 meter (Benchrest blinker) 3. Bære ut diverse stål blinker/kjettinger/armeringsjern for bruk på 300, 400, 500, 600 og 700 meter 4. Blinker på 500 og 700 meter (Benchrest blinker) 5. Rydde vekk busker mellom standplass og blinker ut til 100 meter 6. rydde gammel og igjengrodd sti rundt vannet. Blir vi ikke ferdig førstkommende lørdag så fortsetter vi neste. Geir S Edited April 7, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jungelmaen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Det hørtes bra ut, jeg stiller vertfall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted April 4, 2011 Author Share Posted April 4, 2011 Hei Ja håper det kommer en gjeng Skal bli godt og få opp det som mangler og i tilleg få opp noe blink så vi kan skyte sammlinger. Snakkes Mvh Pgm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Ser vel ut som at vi har været med oss også http://www.yr.no/sted/Norge/Rogaland/So ... arsel.html Geir S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted April 4, 2011 Author Share Posted April 4, 2011 Ja det blir bra 6m/s kan godt gå ned til 0m/s sånn for sammlingene sin del Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Hei igjen. Da er det blitt tatt kontakt med naboen til skytterbanen. Og beskjeden var at det bare var og rydde stien som en gang i tiden gikk rundt vannet og til 300 meteren, så da er det bare og gi gass på den. Kan vi få det bedre Geir S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jungelmaen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Kjenne eg at engangs grillen må bli med? pent ver og bra gjeng så tror jeg ikke at det stort kan bli bedre, blir gøy og få gjort noe, snakkes på lørdaen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted April 5, 2011 Author Share Posted April 5, 2011 Hehe ja engangsgrillen må være med Blir helt topp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Hei Har oppdatert dugnadslista. (se innlegg 2 april) Skytinga starter vi opp klokken 1200 ca, så da satser vi på å starte dugnaden klokken 10. Ta med ymse verktøy som vi trenger. Geir S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glee Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Er det trening påskelørdagen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jungelmaen Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Får nå håpe det Var en knall bra lørdag, ekstremt pent vær og god duknad, og som vanlig veldig bra sosialt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PGM .338lm Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 Etter det jeg ser på kalenderen så er ikke lørdagen en rød dag. Torsdag, fredag, søndag og mandag er røde dager. Så jeg vil vel si at det blir skyting da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glee Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Kanon Takk for test av rekyldemper, det var jo kanon. Snakker vel mer om de neste lørdag. Etter forige lørdag har jeg sittet klistra på nettet og sett etter ny kikkert.. Tror jeg står mellom Trijicon Accupoint 5-20x50 mildot og Bushnell Elite (tror det var 6-24x50) Tactical mildot. Håper jeg tar meg råd til Trijicon sin kikkert time will show. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Hva med denne da? http://www.marchscopes.co.uk/long_range.php Sikle sikle drømme drømme. Geir S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glee Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Det blir drømme drømme og det:P Jeg har ikke tenkt å gå over 10k, mer i nærheten av 5.. tror jeg regner 6-7k for Trijicon fra USA med frakt og moms. På hommersåk så ligger den på 14k vist jeg ikke husker feil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glee Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Ble faktisk bestilt en falcon i dag, i påvente av at Vortex får levert Viper PST kikkertene. Men 2-4ukers exportsøknads tid i England. Kommer på 3000,- inc frakt og moms, det er overkommelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts