Geir S Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Heia. Helgen nærmer seg. Satser på at vi tar en minidugnad før vi starter opp med skytinga på lørdagen. Så om noen hadde klart og stille opp før 11 så får vi satt opp nysveisa stålplater, malt over blinkene og satt opp blinkene på 300 meteren før vi starter opp klokken 12 sånn ca. Geir S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Heia Ny helg nye muligheter. Forrige helg så var vi ca 15 som møtte opp på skytinga. Så dette var kanonbra. Til helgen så er det nye muligheter til og "lobbe" kuler over vannet. Men det hadde vært fint om noen kunne komme ca 11 slik at vi får malt opp stål samt satt opp blinker. Jeg kjøper inn spray slik at vi får malt opp blinkene. Skytinga starter opp 12 på lørdagen......Velkommen er dere alle......... Geir S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Minner om morgendagen........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Skal i dåp så det blir dessverre ikke skyting på meg denne lørdagen heller Men har søkt rifla over fra jakt til BR samt lagt inn en søknad på Anshutz til BR50 så nå er jeg snart klar til å gi på skikkelig! Håper dere får en flott dag på banen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Det ble skikkelig kaldt i går men det var moro alikevel! Men var det noen som fikk målt temp og lufttrykk? Utrolig varierende vind og når kjølen satt seg i skrotten så ble det mer og mer bom, så bedre klær + hansker er et must til neste gang for min del iallefall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M40A1 Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Ja været ser ikkje værst ut her,men det forandra seg fort men fikk jo brukt noe ammo alikavel då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HalvorV Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Blir det skyting i uke 52? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfiffikus25 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Hei! Prøver å komme i kontakt me klubben, men epost adressen virker ikke? Hva er galt? Har prøvt styret@jaeren-skytterklubb.no Takk, Wolfgang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Shot Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Du skal ha fått en mail nå. (hvis alt funker som det skal/burde) For øvrig var det trening i dag, og vi var 7 stykker som trosset vær og vind. Noe snø gjorde det vanskelig å kjøre helt ned på standplass. Og ekstra vanskelig for noen å komme seg ut på veien igjen. For egen del så ble det bare litt chronografering, og var fornøyd med resultatet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfiffikus25 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Talk for den, skal være med så snart som mulig. Har og en issue med vakt her. Hilsen, Wolfgang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glee Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Gleder meg til å starte skytingen igjen. Er vel ikke noen som har et par gode tips til 308win ladninger? Har en Tikka t3 tac; 60cm pipe med 11 stigning Kommer også til å lade Norma Messing. Her på banen skyter vi jo ut til 6-700m så det er jo målet med ladningen min. Jeg vet jo at dette er litt individuelt etter riflen etc, men greit med et par pekepinner i riktig retning. Lurer da på: Kuler (merke,type,vekt) Krutt (merke,type) Tennhetter (merke og type) Også, the big question: Hvordan skal ladningen da se ut, hvor mye krutt etc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 N150, 155grs Scenar, lengde 71mm, og en passe mengde krutt. Blir sjeldent feil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smevik Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 N150, 155grs Scenar, lengde 71mm, og en passe mengde krutt. Blir sjeldent feil. Tiltredes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glee Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 N150, 155grs Scenar, lengde 71mm, og en passe mengde krutt. Blir sjeldent feil. Tiltredes Takk for kjappe svar Jeg lurer nå fælt på hva "en passe mengde krutt" betyr? Jeg er meget blank på hjemmeladnings feltet og skal nok teste forskjellige ladninger, men trenger et mer nøyaktig tall her Midway: 445 kr for 100stk laupa scenar Jaktdepoet 1680 for 1000stk... Stor prisforskjell her ja... Folk kan også legge inn tips hvor de handler dette billigst god fredag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Jeg har ikke ladedataene i hodet (en stund siden 308-dagene), men jeg lå omtrent akkurat midt mellom min/max som er oppgitt i lapuas ladetabell. Ikke stress. Kombinasjonen er rimelig bankers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Ser at Sørlandets Benkeskytterklubb er utrolig flinke til å sette opp stevner! Og også i BR50, noe som hadde vært gøy å prøvd seg litt på. La også merke til at klubb stevnene ikke koster mer enn vanlig trening og det må jo være en bra ting, da kan man jo delta uten å være så konkurranseorientert at en vil bruke masse penger bare for å få lov å delta Håper det blir dratt igang noe i JSK også, har vært å prøveskutt en Anschutz mod 64 kal .22lr i dag og fikk ikke mindre lyst til å begynne med BR50 av det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Støtter deg i dette, for jeg har fått ei BR rifle fra Jalonen i kaliber 6 PPC som jeg lader til om dagen. Og det er jo no annet en "Sauern" kan du si......tøtsjer avtrekern og "pang" sier det...... GS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Gratulerer med ny rifle! 6PPC skal jo være sinnsykt bra på lange hold, tror jeg kommer til å slite mot deg med 30-06'en min i varierende vind. Men moro blir det uansett Greit å kunne skylde på kaliberet nå som resten av rifla er så bra Klarte selvsagt ikke dy meg så jeg kjøpte den gamle Anschutzen, har pusset og rengjort den i dag samt montert kikkertsikte. Har en tråd om den her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=66934 Ps. synes alle benkeriflene burde ha hver sin tråd for det hadde vært greit å kunne studere andre rifler når man bygger egen synes jeg. Dessuten er det jo BR rifler så fine å se på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Shot Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Vil bare minne om at det er trening i morgen, eller om litt over 12 timer. Kle dere godt og møt opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Litt OT, Men jeg vil minne om jaktfelt hos Jæren JFL på søndag. Ta med riggene; og skyt bare for gøy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glee Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Hvorfor tar kule "borti" løpet når jeg følger ladebokens totallengde på patroenen? 71mm sier boka, og da der det slit og sette patronen inn i ladekammeret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Kan være at ditt kammer er noget kortere enn testvåpenet's kammer. Enkel måte er å måle med en pusse stokk. Mål først lengde fra munning til sluttstykke, med dette lukket. Merk av på pussestokken. Sett så en kule inn i kammeret, til den står i bommene og mål inn til kula. Merk av på stokken. Da har du total lengde i ditt kammer for aktuelle kule. Dette målet vil variere med forskjellige kuler, så skifter du kuletype, bør det gjøres på nytt. Tar 2 minutter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glee Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Hva vil isåfall være ulempen med at patronen totallengde er 0.5mm kortere enn beskrevet i boka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Du får høyere trykk når du setter kulen dypere. Men om det bare er 0,5 mm og du begynner lavt på tabellen så er det ingen problem. Jeg ser krieger barrels skriver at de fleste piper går best med ca 3mm friflukt http://www.kriegerbarrels.com/Proper_Re ... wp7875.htm <- nederst på siden. Du får forresten bedre kulehold når du setter dypere og det er en bra ting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjefendin Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 (edited) 3mm? ifølge ladeboka som fulgte med settet vår så står det 0.005 til 0.020, på siden du referer til står det 0.010” til .015. omregna blir et 0.005" - 0.127mm 0.020" - 0.508mm på min omregnings kalkulator webside ting. Edited February 16, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Da har jeg regnet skikkelig feil! Beklager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjefendin Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 det går så bra så . du bare glemte en null vil jeg tro. men nå har vi ladda opp en dose med kuler og er klar til neste lørdag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glee Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Den ustabile Sierra Gameking skal få prøve seg på alt fra 100m-600m Så får vi se hvor ustabil den er... #førstegangsladere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfiffikus25 Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Hei! Et ny medlem vil gjerne stille førstkommende lørdag ... Er det aktivitæt på bane og er det anledning til å bruke 100m bane til å få innskudd ei rifla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Har ikke hørt noe om at det ikke skal være trening iallefall, regner med å stille selv om det ikke kommer noe i veien. Kan ikke forstå at det skulle være noe problem å bruke 100 meteren men det er en stolpe på ca 90m hold på "hovedbanen" som vi pleier å henge blinker på for å skyte inn osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Heia Det ser ut til å bli en kjempehelg i hht YR http://www.yr.no/sted/Norge/Rogaland/So ... arsel.html Noen fler som er klar for skyting i Sokndal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.E.E. Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Jeg stiller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Hvordan gikk det på banen? Regner med dere hadde perfekte skyteforhold iallefall? Fikk ikke mulighet til å dra nedover og til helga får jeg sønnen min på påskebesøk så det spørs vel om jeg får muligheten de nærmeste to helgene heller. Har et spørsmål, ser at Jaktdepotet selger billige Nosler competition kuler(http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=87&t=67029&p=750006#p750006) Har noen erfaring med disse kulene? Ser at bc'en er grei iallefall og prisen er langt under feks scenar i mitt tilfelle iallefall. Her er link til info om kulene i diverse kalibre: http://www.nosler.com/bullets/custom-competition.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.S.T. Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Hei Glenn Vi hadde en fantastisk dag på banen ! Var rundt 10stk med mange fine våpen og mye god skyting alt blir bare bedre og bedre Ble diskutert en del i forhold til dugnat og hva vi ønsker nytt i år i forhold til gong, flere blinkstativer på flere avstander og mer og mer ... Send meg PM angående kulene og jaktdepotet Snakkes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.E.E. Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Er det noen som skal ned på banen førstkommende lørdag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Shot Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Ja da var jeg hjemme igjen. Vi var ikke mange på banen idag. Men forholdene var fine om enn litt kaldt. Litt øm i skuldra, men det skal en være etter en dag på banen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Noen som skal nedover i morgen? Om jeg tar turen så blir det nok for å teste etpar ladninger på 1/5 MOA blinkene som ble lagt ut her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=43&t=70325&start=0 Sikkert grei blink å teste presisjonen på og moro å sammenligne litt resultater! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HalvorV Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Skal nedover, må få testet Vektor bremsen på Blaseren. Til alle: Husk dobbelt hørselvern! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Helsa spiller ikke på lag i dag så skyting utgår Får ta det igjen ved en senere anledning. Det er iallefall flott skytevær så jeg håper dere får en flott dag på banen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HalvorV Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Dere ja.... Var bare meg og mine i dag. Men fint, det var det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Flotte rifler! Men kjedelig at det er lite aktivitet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Shot Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 planen er å komme litt oftere på treningene, men jeg foreløpig prioriterer jeg litt lengre hold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Lenger hold? Privat område eller har jeg gått glipp av noe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Shot Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Privat område som jeg også jakter på, litt langt å gå, men får i alle fall strekt holdene opp til det dobbelte av hva vi har på banen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Jeg kommer 5 mai. Skal se om jeg får med meg en delegasjon SBSK'ere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir S Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Hei til alle glade gutter. Det blir skyting i Sokndal til lørdagen. Men i morgen så blir det dugnad fra klokken 1700. Så til alle, møt frem. Plan for dugnaden er: Stativ på 500 meter Rydde sti rundt vannet Oppgradere stålblinker PGM .338lm tar med seg grill og pølser Geir S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Ble litt kort varsel for dugnad så jeg fikk ikke stilt opp denne gangen Men håper på å kunne trå til neste gang! Det var en flott dag på banen i dag, jeg kom sent men gikk sist så da veier det opp litt iallefall (Husket "flagget" også.) Utrolig vanskelig vind i dag! Iallefall fram til rett før jeg skulle reise, for da stilnet vinden en god del. Da gikk det plutselig veldig fint å skyte både på 20x20 på 600en og 30x30 på 700en Og det er jo så moro når de siste skuddene man har med treffer der de skal. Fikk også testet den nye rådyrrifla mi såvidt og det var jo moro! Ikke fullt så moro å pusse halvauto da men jeg har nå fått fjernet både karbon og mantel. Men den rifla der kommer ikke til å få samme puss som langholdsrifla, det er iallefall sikkert.. Var minst en ny person på banen i dag og det ser jo ut til at de fleste som prøver langhold blir "smittet" så vi blir nok flere og flere med tiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Shot Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Det ble ikke noen tur nedover for meg heller. Var nødt til å prioritere andre ting. Men i dag fikk jeg tatt meg en tur å skyte litt langhold. Fikk skutt litt på 900 og litt på 1200 meter. Vanskelige vindforhold og avstands måleren tok ikke skivene mine, så da måtte jeg ta den med til skivene og måle mot fjell hylla som jeg skulle skyte fra. Noe som viste seg å ikke stemme helt. bommet nok med 5-10 meter, fordi skuddene på 1200 meter satt noe lavt. 2 av skuddene satt til og med rett under pappen. Men heldigvis satt jeg pappen rett foran en stor flat stein, slik at jeg fikk sett hvor skuddene satt. 5 skudd samling 1200 meter - ble litt i underkant av 54 cm i litt varierende vindforhold Oversiktsbilde 1200 + 900 meter Og litt mer Zoom på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted June 25, 2012 Share Posted June 25, 2012 Har ikke hatt mulighet til å skyte på en stund men nå kom skattepengene og jeg skal ha meg ny kikkert. Har sett på denne tråden: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=24&t=69476&hilit=vortex+viper og vurderer et slikt sikte. Men vil gjerne høre om det er andre sikter i samme prisklasse som er bedre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JernJoffen Posted June 25, 2012 Share Posted June 25, 2012 Skal noen på banen på lørdag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts