Siggen Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Hei M40A1, Som du kan se selv viss du leser hele tråden så bruker vi 10mm plater. Disse ønsker vi skal vare en god stund slik at vi kan ha et bra tilbud til alle som skyter med normalkaliber. Siden du ikke sier noe om hva du ønsker å skyte med så kan jeg ikke si om ditt kaliber er innenfor våre rammer. Mvh Siggen
qcnr Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Akkurat sett dette, kan bli veldig spennende. Kommer gjerne på besøk.
Siggen Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Hva med 338LM? Vi har testskutt med .338LM og det gikk helt fint.
M40A1 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 hei, tar med min M40 og storebror ,og så for vi snakkes. ..Superfint at dere har fått dette til her på berget mvh svein kåre
PGM .338lm Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Haha )) Syns nå det smile så ut som et treff Siggen ) Ønsker alle velkommne til den 9 Mvh Pgm
Geir S Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Hvordan er det med folket.....Jeg regner med at det blir skyting i morgen? Været er med oss så det kan bli en kanonbra dag da Geir
PGM .338lm Posted October 9, 2010 Author Posted October 9, 2010 Ja skyting blir det:-))) Klokken er halv 3 på natten og meg og Kjell Arild er akkurat ferdig og lade siste rest Snakkes folkens Mvh Pgm
Geir S Posted October 9, 2010 Posted October 9, 2010 Hei, til alle som var på skytinga i Sokndal. Det var en fantastisk dag, gleder meg til neste skyting. Geir
VeT|Us Posted October 9, 2010 Posted October 9, 2010 Takk for en fantastisk dag på banen! Lett verd de 9 timene i bil! Med mindre E39 fortsatt er stengt så stiller jeg igjen den 23 oktober!
UltimaRatio Posted October 9, 2010 Posted October 9, 2010 Takk for artig dag på banen!!! Jeg stiller nok igjen og har fått smaken på 338LM
TRG-22 Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Jeg må også takke for en fin dag på skytebanen. Meget bra bane dere har fått til der. Etter 9 timers kjøretur sammens med Sako TRG-22 og VeTIUs, så ble nå lattermusklaturen satt på en liten prøve, sammens med en liten omkjøring. Som sagt, så er det stort potensiall å arrangere neste års Kammersmell her. Mvh TRG-22
PGM .338lm Posted October 16, 2010 Author Posted October 16, 2010 Hei Takk til alle som stilte på treningen den 9/10-10. Kjempeoppmøte!!! Vi legger ut noe bilder fra treningen! Snakkes neste trening !! MVH PGM
PGM .338lm Posted October 16, 2010 Author Posted October 16, 2010 Hei Igjen!!! Vi har også kommet frem til hva medlemsavgiften skal være. Den blir på 250,- + medlemsskap til forbundet (NBSF) på 150,- som da bli 400,- Viss du vil bli medlem så kan du sende mail til Jaaren-skytterklubb@hotmail.com (for dem som har sendt til denne mailen og ikke fått svar,,, det kommer det Medlemsavgiften vil bli sendt ut ca slutten på oktober og den vil gjelde for året 2011. vi har også bestemt oss for og ha en treningsavgift på 50,- pr trening. (da kan du skyte hvor mye du vil) Dette for og dekke stålmål, vindvimpler (som kommer snart) og generelt annet banematriell. MVH PGM
PinkMist Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Var på skyting 9/10! Var kjempe kjekt, og kommer til å bli fast gjenganger der! PS. Har meldt meg inn i klubben, og anbefaler andre til å gjøre det samme
Siggen Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Nå er jeg klar for en ny dag med skyting på Bøstølen i Sokndal. Ser ut til at været blir brukbart. Svak vind og ingen nedbør. Håper at mange tar turen i morgen. Mvh Siggen
Glenn_G Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Tilbake fra trening nå. Ble en forvirrende affære for min del, traff i hytt og gevær. Viste seg at skruene som holder stokk og låskasse sammen hadde løsnet, fant selvsagt ut dette når jeg hadde fem patroner igjen Gøy var det uansett! Og jeg fikk prøvd .338LM og .458 Win Mag med 500grains kule så jeg er VELDIG fornøyd med dagen uansett! -Tusen takk for lån av rifler folkens, supert miljø vi har i klubben
Glenn_G Posted November 4, 2010 Posted November 4, 2010 Nærmer seg ny skyting og nå har jeg funnet en kule som skal være både økonomisk og presis: Sierra Matchking 168grain i molycoatet utgave. Så er det bare å finne godladningen da.. Ser ut til at jeg kommer til å bli værende på 100meteren hele skytingen dersom dette er mulig, endte nemlig opp med 10stk 5skudd serier som må testes
Geir S Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Heia. Hvordan var det med skytinga sist helg? Geir
Glenn_G Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Det var veldig lite folk sist, de fleste var visst på jakt eller opptatt med annet. Ikke så urimelig på denne årstiden det For min del så ble jeg liggende å kronografere på 100meteren for å teste ladninger. Kronografen ble ustabil for første gang, virkelig irriterende men jeg klarte å finne ladningen først heldigvis. Hørte jevnt med anslag fra gong'ene så de koste seg på den andre standplassen også virket det som Vi fikk også besøk av en lokal frilans journalist som spurte litt og tok noen bilder, aner ikke om det ble noe utav det da.
Geir S Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Det er bra. Det er en veldig bra bane for langhold vi har fått, så det kan nok bli trangt på standplassen utover våren tenker jeg. Geir
VeT|Us Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Mtp det, er det mulighet for å kviste vekk noen greiner ute på høyre side av langholdsstandplassen? Jeg la merke til sist at for å få med seg høyre del av skytefeltet der 300, 600 og 700m-gongene befinner seg, så må en ligge en del til venstre. Hvis en kan ligge helt inntil høyre vegg og skyte blir det fort plass til flere
Glenn_G Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Ja det kommer nok til å bli kø. Har en Brno mod2 i kaliber .22lr som jeg vil lage BR stokk til, får bruke den på 100meteren mens jeg venter på tur da
PGM .338lm Posted November 11, 2010 Author Posted November 11, 2010 Vetlus: Det blei gjort denne lørdagen som var Pgm
Hopalong Posted November 12, 2010 Posted November 12, 2010 Vi fikk også besøk av en lokal frilans journalist som spurte litt og tok noen bilder, aner ikke om det ble noe utav det da. Det ble nok det - denne lille artikkelen sto i Dalane Tidende idag:
PGM .338lm Posted November 15, 2010 Author Posted November 15, 2010 Ja det er skyting året rundt. Trening nå førstkommende lørdag. Flott innlegg i avisen ja
Geir S Posted December 6, 2010 Posted December 6, 2010 Trekker frem denne tråden fra glemselen jeg..... Hvordan har det vært på banen i Sokndal de siste gangene Og er dere i gang med medlemskort og kontigenter ennå Geir
PGM .338lm Posted December 6, 2010 Author Posted December 6, 2010 HEI Innbetaling av medlemsavgift er sendt ut. medlemskort jobber vi med og få i minibank kort utførelse. Vi sattser på og få sendt ut disse så fort som det lar seg gjøre ( men vi trenger en logo og printe på) Det er bare bra i Sokndal. det er blitt laget 10 stk vindflagg som skal monteres så fort som mulig. Vi hr også fått mer stativ for og henge mer stål på. ( vi mangler stålplatene da, men disse kommer etterhvert som pengene kommer inn på konto. Koster en del dette MVH Jæren-skytterklubb
Geir S Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Et lite innputt til alle i Jæren skytterklubb. Husk å tegne "grasrotmidler" neste gang du er ute og tipper. Det kan jo hende det drysser nok penger ned til noe stål til å ha oppe i heia Geir
Stalker Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Kan noe slikt være av interesse? Gjør gjerne forandringer om det er ønskelig, kom med innspill. Edit: Vet ikke om det finnes noe retikkel slik som i logoen..
VeT|Us Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Årh, gleder meg til vindflagg! Da blir alt fryd og gammen!
PGM .338lm Posted December 8, 2010 Author Posted December 8, 2010 KJEMPE GREIER STALKER !!!! Jeg har sendt deg en pm Stalker Vindflagg er tingen Vetlus MVH PGM
Stalker Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 (edited) Medlemskort? Kan sette inn et metallmål, men det ble litt lite og rotete... Edit: La til en vindvimpel. Bare å velge å vrake Edit 2: Fikset vimpelen. Takk for god respons! Edited December 8, 2010 by Guest
PGM .338lm Posted December 8, 2010 Author Posted December 8, 2010 MEGET IMPONERT Kjempejobb stalker !!!!! Er enig at det kan bli litt knotete og få inn et stålmål. Jeg synes dette var helt topp PGM
Geir S Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Hei Kan ev. sette et lite flagg i vært hjørne oppe.
Stalker Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Hyggelig at det faller i smak! Har filen i mye større oppløsning, bare å si fra hvem som vil ha den så den kan sendes videre til rette vedkommende.
Geir S Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 (edited) Heisann. Hvordan var det på skytebanen i dag.. Edited December 19, 2010 by Guest
Geir S Posted December 24, 2010 Posted December 24, 2010 Heia God JUL til alle i Jæren Skytterklubb. Blir det skyting lørdag 1 jan? Geir S
PGM .338lm Posted December 27, 2010 Author Posted December 27, 2010 Hei. God jul til dere alle Er det noe innterese for trening den dagen? Vi stiller viss folk kan tenke seg litt trening. ( men for all del ...... IKKE KOM BAKFULL!!!!) Mvh JSK
Origo Posted December 27, 2010 Posted December 27, 2010 Hei. Flott tiltak dette her. Godt mulig jeg tar turen ned hit en gang selv en gang. Angående skyting 1 januar vil jeg bare komme med et lite tips. Dette er jo en av "topp 3" helligdager i året, så ha i bakhodet "Lov om helligdagsfred". På vår egen bane er det totalt skyteforbud disse dagene. Nå vet jeg at skytebanen dere bruker ikke ligger tett til bebyggelse, men kanskje det er litt turaktivitet der? Sjekk med Sokndal skytterlag hva baneinstruksen sier om skyting disse dagene, evt med lensmannskontoret. Det er ikke meningen å være negativ her. Kun et velmenende råd. Det ville være dumt om det skulle få negative konsekvenser for aktiviteten deres. Lykke til med videre skyting.
PGM .338lm Posted January 1, 2011 Author Posted January 1, 2011 Hei og godt nytt år til dere alle Takk Origo!! Jeg tenkte ikke så langt :-/ Jeg tror det er best vi hopper over denne treningen og satser friskt om 2 uker Stål er blitt lakker og modifisert, det er sveiset nye stenger sånn at det blir 3 stålmål på hver plass fra 300-700. Vi har 20 vindflagg så godt som på plass. Mvh Jæren skytterklubb
PinkMist Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Er det noen som kunne tatt med en kronograf på skytingen lørdag 15/1? Skulle gjerne ha kronografert riflå mi
M40A1 Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 hei, vel , så var første tur til haua utprøvet. KAAANooon bra . underholdning på topp,det var og lagt inn oppvarming med dytting av 4x4 biler,artig på funn det der hehe. Gratuler med fin bane,ser for meg mange fine timer der. Eg var endå så betatt ,at eg glemte å ta noen bilder,så om noe andre kan sende meg ettpar ,helt topp. Ser frem til neste gang!!
Recommended Posts