Jump to content

Paypal donasjonsknapp


Guest Thomasnb

Recommended Posts

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Helt enig Poacher, men NOJS er noe annet enn det bare for et snaut år siden var tenkt å bli. Nå skal det også gjennomføres valg av styre, og den første skikkelige generalforsamling. Kanskje blir en mer tydelig retning definert der.....

 

Jeg vil dog si meg enig med de som mener at styret går litt i forsvarsposisjon. Jeg skjønner det likevel, for ting går raskt i svingene og vi brukerne har kanskje litt større forventninger til hva som skal og bør skje enn de som driver med dette har kapasitet til.

 

NOJS mangler en tydelig profil og en fremtidig visjon. Tiden med å "bare" drifte Kammeret.no er forbi. Noen organisatoriske mål og visjoner bør være på plass innen rimelig tid. Kanskje allerede i år...

Link to comment
Share on other sites

Morten,

 

dermed ble det vedtatt i etterkant at man måtte være medlem i NOJS får å være med å forme utviklingen til Kammeret. .

 

Dette er bare tull. Men man bør komme med kostruktiv kritikk eller gode forslag for å være med å utforme Kammeret. Styret har selvfølgelig ansvaret for driften. Og de beslutter hva som skal gjennomføres av endringer. Ønsker du å være med på å bestemme hvem som skal sitte i styret i NOJS må du være medlem av ....... nettopp NOJS

 

Og ja Wadcutter organisatoriske mål og visjoner jobber vi med daglig samt noen saker som blir offentliggjort så snart vi er sikre på hvordan de skal håndteres.

 

Og det er litt slik som det ble sagt Flashmann; Veien blir litt til mens vi går. Vi skal snart holde Generalforsamling på nett! Noen som har vært med på det før??????

Link to comment
Share on other sites

Sitter også med inntrykk av at det blir pratet forbi hverandre. Noen sutrer for alt, andre stiller konkrete spørsmål og styret går i forsvar...

 

Min egen mening er som følger:

# Jeg som bruker av kammeret vil vite hva mine kroner i en evnt. donasjon går til!

# Kan godt hende at jeg vil støtte NOJS også, men styret mener da ikke at man må være medlem før man vet hva dere holder på med og hvilke saker dere vil kjempe for/mot?

 

Det vil jo medføre at jeg må melde meg inn først, og så få greie på hva/hvilke saker osv... Hva da om jeg er totalt uenig i NOJS sine kampsaker!

Kan jeg da kreve medlemskontigenten tilbake?

 

Beklager, men den er jeg ikke med på. Jeg vil vite på forhånd hva min evnt. støtte blir brukt til!

 

Dette er jeg helt enig i. Nå har vi kommet dit at donasjonsknappen endelig er på plass, etter mye jobbing av teknikerne. Men det mangler en klar redgjørelse fra styret i NOJS om mål og mening. Dette burde vært på plass, men er det ikke. Håper du og andre gir oss litt slakk, slik at vi får tid til å utforme det skikkelig. I mellomtiden kan du jo bare la fingeren gli forbi donasjonsknappen :wink:

Det er imidlertid slik at helt siden oppstarten av kammeret.no har brukere spurt hvor de kan donere penger til driften. For de som har lyst til å donere på et slikt grunnlag er det bare å la fingeren stoppe på knappen, og yte en skjerv. Men som sagt, det mangler enda en ryddig beskrivelse av hva pengene går til.

Link to comment
Share on other sites

Takk til Reinhard for et klart og konsist svar.

Det er samtidig mye god info om NOIS på portalen, og jeg gleder meg til å se tankegodset bli satt ut i praksis.

Det er jo rene x-files-stemningen her på denne konspirasjonstråden :wink: og jeg skjønner enkelte blir lei av å svare seriøst, som...

Vi ønsker vel ikke at våre motstandere som ikke spiser kjøtt skal kuppe oss, gjør vi vel?
:lol: Tror denne kan følge deg en stund Bamrud :lol: Tvetydig nok til både å more og terge på seg alle med aversjon mot hersketeknikk og autoriteter!

 

Edit: Skrivefeil og + til Skaubjønns innlegg som kom mens jeg skrev.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er altså ikke bare jeg som ikke begriper hva som hindrer vegetarianerene i å melde seg inn 3 mnd før valg?

 

Klart og kosist av Poacher, ryddig og ærlig av Skaubjønn.

 

Dachs forklarte tidlig her på Kammeret helt greit hvorfor forumet ikke kan være brukerstyrt. Nemlig fordi at folket ikke ville avgi sin anonymititet. Og man kan ikke holde anonyme valg, det skjønner de fleste. Dermed må det være medlemsstyrt. Se, så enkelt det var å forklare, uten bre rundt seg med eder og galle og beskyldninger om brønnpissing og sutring. Kansje det også burde vært uthevet under "Velkommen"?

 

Poacher har klinkende klart skrevet hvorfor veldig mange ikke melder seg inn i NOJS.

Om styret velger å ta det til etterretning eller fortsetter å sutre blir jo spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal da til for å få dem som ikke vil melde seg inn i noe de ikke vet hva er, til å forstå at for å kunne være med å forme det til det de ønsker selv må de melde seg inn?

 

Det er vel ikke urimelig at en organisasjon krever medlemskap for å gi stemmerett?

 

NOJS er ungt, og kurs for fremtiden kan vel enda endres/justeres mange ganger, så i stedet for å absolutt kreve at de få som har dratt lasset til nå skal ta endelige standpunkt for fremtiden, kan ikke de som er så skeptiske melde seg inn. Og om ikke tar en tørn selv, så hvertfall bruke stemmen sin til å føre skuta dit dem ønsker det?

 

Og ærlig talt... Kontigenten er så lav at å komme med argumenter som at man da skal ha den tilbake om det ikke blir som man trodde... hallo! Bare det å ha tilgang på forumet er verdt de småkronene kontigenten utgjør..

 

Vømmøl Spellmannslag sier det greit: "Med littegrainn hjølp gjør det littjegrainn monn. -Det e Itjnå som kjem tå seg sjøl"

Link to comment
Share on other sites

Fossdal! Nå ble jeg overrasket! Synes du styret bare sutrer?

 

Nei, Krone, det har jeg ikke gitt uttrykk for. Jeg vet tilfeldigvis at styret gjør mye bra.

Men jeg synes styret sutrer mye og usaklig når de blir stilt overfor kritikk mot dem og driften av Kammeret.no.

Link to comment
Share on other sites

Her er eg enig med Fossdal, eneste eg vet om nojs er det lille som er å lese her inne kampsaker og slikt er bare for medlemmer, ok det men må si at måten medlemmer av kammeret blir møtt på når det blir stilt spørsmål synest eg er rart, rett i påstander om sutring og det som verre er.

dette er ment som konstruktiv kritikk : Som ledere av en organisasjon som skal kjempe for oss alle må en vise seg jobben verdig kunne svare på en høflig og fornuftig måte så kommer nok medlemmene etterhvert.

Eg venter med å melde meg inn en stund til...

Link to comment
Share on other sites

Stemmer på en prikk det .......

Men før dere endrer medlemmsknappen oppe til høyre til BRUKER er eg medlem av kammeret er fullstendig klar over at eg ikkje har meldt meg in i nojs, husker dårlig men ikkje pokker om eg husker så dårlig :wink:

Link to comment
Share on other sites

ps-får feilmelding der "Donate"-knappen skal stå?

Da er det vakkert om du paster den. :)

Får denne feilmeldinga i popup-vinduet når man får PM:

 

Fatal error: Call to undefined function paypal() in /var/www/www.kammeret.no/forum/includes/functions.php on line 4304

Link to comment
Share on other sites

At det i det hele tatt er mulig å hente frem så mye gammal gørr, er meg en gåte :!:

 

Dette er igrunnen såre enkelt.

 

1) Man har tiltro til at ting vil komme på plass i NOJS/Kammeret, etterhvert -> trykk på knappen, og doner en sjerv.

 

2) Man har ikke tiltro til hverken folk, eller at noe positivt skal komme ut av NOJS/Kammeret -> la vær å trykk på knappen.

Link to comment
Share on other sites

Er løysinga å opprette eit nytt kammer?

Der alle kan lese, men berre medlemmar av NOJS kan poste?

 

Jeg synes det er en god idé ja. Nå er jeg medlem fra før av, så jeg kan jo ikke bli dobbelt medlem :roll:

men jeg tror dette kan være en måte å få opp medlemstallet på.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig er det jo en helt annen diskusjon, men å tvinge folk til å betale for at de skal få poste er for hard kost. Og det vil særlig gå ut over yngre brukere, de som skal være grunnlaget for at jakt og skytesport skal finnes også i framtia.

 

Men å kreve medlemskap for at folk skal ha rett til å komme med kritikk og kunne være med å stake ut veien videre, ja se det er jeg helt for!

 

Medlemskontigenten i NOJS er så latterlig liten, at jeg kan ikke fatte og begripe at det er denne som gjør at folk ikke vil være medlem, det må heller være en intens vegring for å bidra, et ønske om å bare kunne høste av andres arbeide, eller rett og slett et ønske om å stikke kjepper i hjulene for andre.

 

SAMTLIGE burkere av forumet (samt jakt og skyteinteresserte i Norge) er invitert til å bli medlemmer av NOJS, da kan de: a) Bidra med en knøttliten kontigent, og således hjelpe til med driftskostander av kammeret, samtidig som de er en stemme til for organisasjonen å representere.

De kan også b) Være med å påvirke NOJS`s kurs i fremtiden, om ikke de ønsker å være med i den aktive delen av styre og stell så harde iallefall en stemme når mer eller mindre viktige avgjørelser skal tas.

Sågar kan de: c) Kreve å bli hørt når de er kritiske og/eller sterkt uenige i driften av kammeret og organisasjonen NOJS.

 

Alle andre må kunne lese, skrive, spørre, grave, glede og irritere seg på nettstedets åpne del av forum og websider forøvrig, men de må ikke påberope seg noe rett til å kritisere drift av hverken NOJS, portalen eller forumet.

 

Det er forskjellen medlemskontigenten bør utgjøre syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig er det jo en helt annen diskusjon, men å tvinge folk til å betale for at de skal få poste er for hard kost.

Trur du misforstår meg her. Eg meinar då at det kun er medlemmar som har rettigheit til å poste i medlemskammeret. Alle brukarar har sjølvsagt lov til å poste på resten av forumet, slik som no.

 

Endringa vert altso at ikkje-medlemmar kan få lese på medlemskammeret, slik at dei kan få med seg kva som skjer i NOJS.

Link to comment
Share on other sites

Ro det litt ned nå folkens. Selvfølgelig må man ikke betale for å bruke forumet.

 

Det ble innført retriksjoner på hva folk kunne poste av den enkle grunn at det førte til for mye støy og negativ stemning. Det ble så besluttet å lage et medlemsforum hvor saker rundt Kammeret og NOJS kunne diskuteres. Der inne er kravet til sakelighet mye høyere, og man unngår usakelige og lite konstruktive debatter.

 

Et av hovedpoengene var nettopp å slippe åpne debatter som dette da det til tider kan ta fokuset bort fra hva Kammeret egentlig er. De som vil engasjere seg kan melde seg inn i NOJS og debattere på medlemssidene. De som ikke vil det kan fortsatt komme med kritikk mot NOJS og Kammeret, men da i Forslagskassen hvor det ikke er åpent for debatt.

 

Det at folk savner informasjon om NOJS bør styret gjøre noe med, men det er en annen debatt.

Link to comment
Share on other sites

 

Alle andre må kunne lese, skrive, spørre, grave, glede og irritere seg på nettstedets åpne del av forum og websider forøvrig, men de må ikke påberope seg noe rett til å kritisere drift av hverken NOJS, portalen eller forumet.

 

 

Nei, og det var jo egentlig greit - om det var NOJS som stod for underholdningen. Men NOJS er ingenting uten brukerene. Det er brukerene som er Kammeret.no, NOJS holder bare huset.

Kammeret ble skapt av brukerene lenge før det var noe NOJS å melde seg inn i. Det er kun de siste måneder, etter den berømte vårrengjøringen, at brukerene ikke har kunnet diskutere drift av Kammeret.no.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer iallfall å melde meg inn i NOJS og bidra på den måten. Jeg er ikke i tvil om at organisasjonen er seriøst tuftet og vil opparbeide seg en viss tyngde i åra som kommer.

Det som har holdt meg litt avventende er hvorvidt NOJS arbeider med eller mot NJFF, som jeg også er involvert i på lokalt utvalgsnivå. Men jeg vurderer det dithen at det antakelig ikke vil bli en interessekonflikt der. :)

Link to comment
Share on other sites

Det ble innført retriksjoner på hva folk kunne poste av den enkle grunn at det førte til for mye støy og negativ stemning. Det ble så besluttet å lage et medlemsforum hvor saker rundt Kammeret og NOJS kunne diskuteres. Der inne er kravet til sakelighet mye høyere, og man unngår usakelige og lite konstruktive debatter.

Hm, det kan virke som alle innlegg som ikke er "mainstream" blir sett på som usaklige og lite konstruktive?

Link to comment
Share on other sites

.. Det er kun de siste måneder, etter den berømte vårrengjøringen, at brukerene ikke har kunnet diskutere drift av Kammeret.no.

Ja, det er helt korrekt, og med tanke på hvorfor det ble sånn - så er det i mine øyne en bra ting.

 

Kammeret koster, og siden jeg er med på å spleise på huset så syns jeg det er helt greit at jeg også er med å bestemme hvordan husregler vi skal ha, gjestene får værsågod inrette seg etter det. Liker du det ikke - party elsewhere! Jeg tviler nemlig sterkt på at hverken kammeret eller NOJS vil tape vesentlig på om de som sutrer mest avholder fra å frekventere forumet.

Link to comment
Share on other sites

Andersg: Hvem er Kammeret? er det de 130 medlemmer eller brukerene. Hva hadde kammeret vært med 130 deltakere? Kommer det ikke inn nok penger fra annonsekronene? Jeg kan love deg at det ikke er grunnet de 200,- folk sitter å venter.

 

Enkelt og greit, la donasjonspengene gå direkte til Kammeret så betaler folk. Men det kommer vel såpass inn fra annonsørene at det strengt tatt sikkert ikke er nødvendig med så mye i kollekt? ikke vet jeg.

 

Men med den holdningen du har til brukerene kan jeg love at det ikke blir en eneste ny medlem om du tilfeldigvis skulle blitt valgt inn i styret!!

Link to comment
Share on other sites

Kammeret koster, og siden jeg er med på å spleise på huset så syns jeg det er helt greit at jeg også er med å bestemme hvordan husregler vi skal ha, gjestene får værsågod inrette seg etter det. Liker du det ikke - party elsewhere! Jeg tviler nemlig sterkt på at hverken kammeret eller NOJS vil tape vesentlig på om de som sutrer mest avholder fra å frekventere forumet.

Hverken kammeret eller NOJS er tjent med en slik "vi og dere" holdning du presanterer her. Nei, jeg tror ike forumet blir mye fattigere om feks jeg følger oppfordringen om å "party elswhere", men om mange nok forsvinner vil det etterhvert være noen man savner.

 

Oppfordringen din blir heretter vurdert fortløpende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler nemlig sterkt på at hverken kammeret eller NOJS vil tape vesentlig på om de som sutrer mest avholder fra å frekventere forumet.

 

For hver medlem som legger inn årene så blir det vel mindre aktuelt og bruke penger på og annonsere her for firma.

Ser for meg at det er mye mindre aktuelt for aktørene og bruke flere ti tusen for og annonsere for 130 Medlemer enn 9000 Brukerer.

Men eg tar sikkert feil der også.. :roll:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

solheimen:

Det heter ikke HVEM er kammeret, det heter HVA er kammeret, og det vet vi begge to. Jeg har ikke sett noe regnskap som tilsier at annonsekronene ikke er nok- og kan følgelig ikke påta meg å mene noe om akkurat det. Om det ikke er kontigenten som gjør at du ikke melder deg inn, hva pokker er det da? Liker du ikke styret? Vel - meld deg inn, still til valg/foreslå noen andre og gjør noe med det da for svarte!!

 

Og det er fint, jeg håper inderlig at jeg aldri ender opp i et styre i en organisasjon som skal fungere som bekvemmelighetsorgan for en brukergruppe som ikke skal bidra med en dritt annet enn å kritisere en organisasjon de ikke engang er medlem i.

 

John H:

Jeg tror ikke at vi vil se et mannefall blandt brukerne med det første.

 

høggern:

Det er ikke ment som et "vi og dere", men et forsøk på å de som har litt tungt for det til å skjønne at det å bli med åpner muligheter for æ kunne bidra til å stake ut videre kurs, og er man ikke med så kan man altså ikke det.

 

Vanskelig å forstå?

Link to comment
Share on other sites

Når vi åpnet for medlemskap i NOJS var den noe som heller ville ha en donasjonsknap for å kunne være med å drifte Kammeret.no. NÅ har dere fått knappen og det er de samme som er negative igjen. Dem om det!

 

Vi kan klare å drifte kammeret.no uten medlemskontigent. Styret og Kammeret.no genererer nok midler til driften av forumet. Vi ser for oss at vi gjennomføre andre prosjekter i fremtiden som vil koste penger. Håper at Paypall-knappen kan være med på å gjennomføre prosjekter for jegere og skyttere.

 

Vi er allerede i gang med arbeidet rundt ny våpenlov. Foreløpig har ikke dette kostet penger men det kan det gjøre i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

PayPal donasjon er vel bare for å bidra med noen kroner til en sak (NOJS/drift av Kammeret) man støtter... innmelding i NOJS er noe annet. Man blir ikke innmeldt i NOJS når man trykker på den gule donate-knappen :)

 

Selv forbeholder jeg meg retten til å frekventere Kammeret så mye jeg lyster og både lese, diskutere, flire, skrive historier, chatte, osv uten at jeg har noe behov for å være medlem i organisasjonen. Jeg har ikke lyst til det rett og slett. Og det må jeg vel få lov til å mene? Men jeg vil mer enn gjerne være forumbruker.

 

Føler på enkelte her at det er "de og vi" holdninger og at jeg skal ha en slags dårlig samvittighet fordi jeg ikke melder meg inn... vel det er nå mitt valg. Jeg er heller ikke betalende medlem i noen av de andre internettforaene jeg vanker på.

Link to comment
Share on other sites

Brukere av Kammeret sier i det store og det hele at skytternorge er splittet....

 

Når det blir tatt noen valg ikke alle er enige i (noe som stort sett er umulig) så går folk ut å skaper enda mere avstand. Det skaper ingen positive effekter. Kammeret.no er enda ungt, og NOJS er fortsatt i en periode hvor organisasjonen skal finne seg selv. Det å rope enten eller på dette tidspunktet blir lite konstruktivt, og etter min personlige mening barnslig. Folk trenger ikke ta seg selv så høytidelig at de enten er med eller ikke.

 

La Kammeret og NOJS vokse. Vil du være med på det så kan man enten bindra med å være medlem i NOJS, eller så kan man bidra som alltid ved å fortsette å være bruker av forumet. De som også ønsker å bidra med penger har nå den muligheten med donasjons-knappen.

Link to comment
Share on other sites

AndersG; Ta deg en bolle, prøv å se dette fra et objektivt synspunkt. Klarer du det?

 

Å melde seg inn i en organisasjon uten annet enn et generelt uttrykk om at "vi skal jobbe

for jeger og skyttersaken" blir litt lite troverdig og i knappeste laget sånn informativt sett..

Link to comment
Share on other sites

Som sagt tidligere:

 

Jeg for min del lurer på om folk er sure fordi de ikke er bedt om å være med i "styre og stell"? :?

 

Eller synes de bare det er utrolig morsomt å være negativ til alt og alle? Dem om det, jeg mener at styret gjør en meget bra jobb!

Som de har forklart maaange ganger, så er dette på hobbybasis! De har da et liv som alle andre? Da tar ting tid!

Men utakk er verdens lønn.. :(

Link to comment
Share on other sites

AndersG; Ta deg en bolle, prøv å se dette fra et objektivt synspunkt. Klarer du det?

 

Å melde seg inn i en organisasjon uten annet enn et generelt uttrykk om at "vi skal jobbe

for jeger og skyttersaken" blir litt lite troverdig og i knappeste laget sånn informativt sett..

Bolle er godt, tar gjerne to jeg ;)

 

Når organisasjonen er ung, og veien skal stakes ut - så kan man ikke bare forlange en konkret handlingsplan servert. Man må kansje tilogmed bidra litt selv, og da kan man begyne med å melde seg inn.

 

Å stille krav til en organisasjon man ikke er med i - syns du det er no særlig da? Sånn helt objektivt sett?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Er nokså ny her på Kammeret som bruker. Har lest endel her før, og valgte å registrere meg siden jakt, friluft og skyting er noen av mine interesser. Kan muligens bidra i debatten med mitt syn på det hele.

 

Etter at jeg begynnte å lese mer her inne så har jeg selvfølgelig registrert at det er en organisasjon som heter NOJS. Ble nysjerrig (det er jeg fortsatt!) på hva slags organisasjon dette kunne være. Så langt sitter jeg igjen med et litt forvirret inntrykk.. Jeg er medlem i mange klubber og organisasjoner, flest relatert til skyting/jakt. For at jeg skal melde meg inn i en organisasjon må de tilby noe jeg vil ha, jeg må vite hva de står for, hva de driver med og sist, men ikke minst, hva skal de bruke(hva bruker de) pengene på? Sålangt vet jeg at NOJS skal drive Kammeret.no, støtte jeger- og skytesamfunnet, er en ung organisasjon og trenger medlemmer/penger.

 

Men jeg sliter litt med å forstå NOJS, verve-informasjonen er for dårlig. Som hovedtillitsvalgt vet jeg resultatet av for dårlig informasjon, folk melder seg ikke inn. Så mitt bidrag i form av konstruktiv kritikk blir da at man må forbedre informasjonen som skal bidra til å fange opp potensielle medlemmer. Det er faktisk veldig vanskelig å få vanlige folk til å engasjerer seg uten en klar kurs, "bli med og du får se" er somregel ikke godt nok desverre.

 

Når det gjelder donasjonsknappen så er det vel så enkelt som at man enten gir brukerene informasjon om hvor pengene går og hva de skal brukes til, eventuellt valget mellom å støtte enten Kammeret.no eller NOJS. Alså: enten må dere informerer om hva pengene skal gå til eller gi oss sjangsen til å velge hva vi donerer til.

 

Og så litt skryt tilslutt! Kammeret er et kjempe forum!! Bra driftet og generellt veldig oppegående brukere. NOJS vil sikkert få et langt og viktig liv, tviler ikke på at det drives med de beste intensjoner og folk bak. Blir nok medlem etterhvert som kursen blir litt mer synlig.

 

Mvh,

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...