Jump to content

Lokking av rev.


Malle

Recommended Posts

Takk for tips folkens, begynner å få til hareskrik nå :D

 

Er det noen som har tips til hvordan å få til kråkelyder med critrcall fløyta?

 

Prøvde å få sett episodene på Predatorquest linken, men de står bare og loader i flere timer uten at noe mer skjer.

 

Legg til en rrrrrrr mens du blåser. pass på å åpne med hendene/hånda ellers får du ikke tonevariasjon.

 

Critrcall er uansett ikke den beste lokken til kråke/ravn, men det fungerer sånn innimellom.

Link to comment
Share on other sites

Ta med deg en lighter feks, da ser du kjapt vindretningen. det er nesten ALLTID litt vind. Men hvis du lokker på morgenen har ikke vinden like mye å si som på kvelden. På morgenen kan du ofte ha en fordel med hagla da reven kommer løpende,RETT PÅ DEG :mrgreen: Jeg har støkka mange rever som har løpt rett på meg da jeg frenetisk prøver å stille om 2 foten :lol:

Dette er fordi reven er sikker på området den akkurat har vært i.

Men hvis reven har mistanke om at noe er galt (hvis den har sett deg, luktet noe el), Sirkler den ofte ned i vind, og rifla er best.

 

Det går fint å lokke i lite vind

Link to comment
Share on other sites

Hehe, gjelder å se seg godt om ja, jeg pleier å ha vondt i nakken etter et "lockpass" for å si det sånn :mrgreen:

Selv om du ser en rev laaangt unna, så må man fortsatt kikke aktivt rundt seg uten for mye bevegelse. Prøv gjerne å se nesten helt bak deg, VIKTIG med ansiktskamo slik at ikke reven ser hele trynet ditt svaie frem og tilbake. Dette gjør man i pausene når man lokker. Har skjedd meg at jeg sitter og følger med en rev på 300m så intensivt at jeg ikke klarer å oppdage en som kommer brått på :oops:

Dette er spesielt ille med håndkikkert!

 

Ååå, jeg vil ut og jakte :cry: , men våpensøknaden er ikke innvilget enda, var visst litt strengere med utlån når man er under 18 enn jeg trodde ja :|

Link to comment
Share on other sites

Kom nettopp inn fra jakt :wink:

Var på post kl. 03:15. Var elendige forhold med tanke på vind, da det var nærmest vindstille og veldig skiftende vindretning...

Hadde lokket i 3-4 minutter da jeg ser til høyre å får øye på en rev som sitter ca. 35m unna og stirrer på meg. Han fikk øye på meg siden han ganske fort snudde seg rundt å sprang vekk. :evil:

Er det noen mulighet for å få reven inn neste natt på samme plass eller vil det ta en stund før han har glemt dette? :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett spørsmål.

Jeg kjøpte Nordik Predator Pre Tuned for 2 dager siden og lurer på ossen man skal lokke.

Jeg har kjøpt Lockjakt på räv har prøvd og gjøre sånn som dem gjør der, ved og åpne og lukke hånda.

Det sitter o-ring på den og når man skal lokke Rev skal den vel sitte på hakket i midten? det er 3 hakk der.

Men jeg syns det kommer litt annerledes lyd fra lokken min og den som dem viser på slutten av filmen på slutten viser dem Nordik Predator.

Har bare vært ute og prøvd 1 gang satt ute i 20 - 30 min lokka i 20 - 30 sek og venta i 2 - 3 min.

Beklager hvis det er noen skrivefeil eller noe, dere forstår sikkert hva jeg mener :wink:

 

Noen Tips?

Link to comment
Share on other sites

Har vært ute å lokket nå i kveld. Jeg og en kamerat har prøvd tre steder nå i kveld, men dessverre så vi ingen rev (egentlig litt merkelig med tanke på ganske gode steder, men er vel mye tilfeldigheter :D ). Kameraten min hadde vært ute en tur i dag tidlig og, han hadde da sett to rever og fått skutt en av de. I dag tidlig hadde han inn rev på lokken på hvert tredje forsøk :D

Mange på Romerike som lokker på reven eller?

Link to comment
Share on other sites

Har vært ute å lokket nå i kveld. Jeg og en kamerat har prøvd tre steder nå i kveld, men dessverre så vi ingen rev (egentlig litt merkelig med tanke på ganske gode steder, men er vel mye tilfeldigheter :D ). Kameraten min hadde vært ute en tur i dag tidlig og, han hadde da sett to rever og fått skutt en av de. I dag tidlig hadde han inn rev på lokken på hvert tredje forsøk :D

Mange på Romerike som lokker på reven eller?

 

Jeg prøver men har ikke sett noen legger ut åte til reven har gjort det ganske lenge er nesten dekka med spor på 2 jorder :)

Altså jeg har ikke sett noen rever når jeg har lokka

Link to comment
Share on other sites

Morro å høre at det er andre på Romerike som driver med lokkjakt :D

Skal ut på mandagsmorgenen i noen skogområder og lokke. Er ganske lav tetthet av rev der, men så er til gjengjeld skuddpremien på dem 750kr :P , Så da går det jo an å bruke noen timer på det!

 

750 KR? :shock: her er det ikke skuddpremie på rev :evil:

Link to comment
Share on other sites

Ja, fugleskrik er ofte svært effektivt tidlig på sesongen når du vet at valpene og de voksne holder seg mye i nærheten av hiet.

Brukte en hel dag på lokking nå på Mandag i det området med lite rev og høye skuddpremier, men mikkel ville ikke vise seg gitt :( . Men jeg kan jo ikke akkurat forvente å ha samme statistikk som i de ekstremt revetette områdene jeg vanligvis jakter da :?

Link to comment
Share on other sites

Har vært i kontakt med han nå, forteller at de holder til i Hurum i Buskerud. Men de holder kurs over hele landet med minstrekrav om 15stk påmeldte på kurs. Pris 150-200pr. pers.

Er selv interessert om det blir avholdt kurs i trondheimsområdet, kanskje vi kunne laget en egen tråd for dette, der vi i omegn kunne meldt oss på? :)

Link to comment
Share on other sites

jeg gikk lokke kurs hos gutta i ** og etter det kurse gikk jeg fra 0 rev til 4 rev på en uke:) di har skikkelig peiling på det di driver med ass :) under kurse så gikk vi ut på et jorde og vi var 10 stk og så sier tommy følg med nå. så bynte han og lokke og det tok ikke lange tia før reven sto der og da står vi 10 stk og ser på :) helt helt rått sier litt om hvor peilig di har :) bare gå inn på fjernet av mod. og se :) di gutta har skikkelig peiling eller kontakt dem om spørsmål så hjelper di gledelig til :)

Link to comment
Share on other sites

Er selv interessert om det blir avholdt kurs i trondheimsområdet, kanskje vi kunne laget en egen tråd for dette, der vi i omegn kunne meldt oss på? :)

Beklager kimjorgen, men det blir ikke på dette forumet.

Alle de tolv! innleggene til 17HMR med reklame og masse skryt av hvor sinnsykt flinke de er til å lære folk til å lokke rev er skrevet av kursleder selv.

Hadde vedkommende hatt en mer ydmyk tone med et lite hint at de driver med lokkekurs på rev, og frontet næringstilhørlighet på en eller annen måte, hadde saken stilt seg annerledes.

 

Dette er en usedvanlig frekk måte å føre sine kurs frem på overfor de som følger spillereglene og virker fryktelig useriøst!

Link to comment
Share on other sites

innlegge er skrivet av kompisen som bruker samme mail addresse og pc som di i ts så dette skl jeg raaportere og slikk skikanering er ulovelig

 

Det er fremdeles klare overtramp iht til forumets reklameforbud på generell basis - dette er tredje gang det ryddes i reklameinnleggene for kursvirksomheten din, du kan betrakte bruker id som advart iht forumreglementets sanksjonsregler... Du har hitill bidratt med 13 innlegg, hvorav 12 har blitt moderert for reklame, og det trettende er syting - les mer og post mindre...

Link to comment
Share on other sites

Alle de tolv! innleggene til 17HMR med reklame og masse skryt av hvor sinnsykt flinke de er til å lære folk til å lokke rev er skrevet av kursleder selv.

 

haha, det var jo akkurat det jeg skrev tidligere. Men virker som det innlegget har blitt slettet.. Merka jo etterhvert hvor UTROLIG BRA det kurset var, så skjønte jo at det var noe muffens. Idiotisk måte å drive å promotere kurs på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...