Jump to content

Ny øvelse 7MR - NSF fra 2010


Bromark

Recommended Posts

Flotte greier!

Faktorkrav som i militærfelt?

 

"Våpen ref 1MR"

Så da regner jeg med at den samme faktoren gjelder også.

 

Vi har jo skutt dette som klubbcup og det har virkelig falt i smak hos oss (og vi har jo nesten bare feltskyttere).

Kjempe greier at den som liker best å skyte 1MR også kan få skyte MR på bane.

Link to comment
Share on other sites

Stående, fri skytestilling.

Faktorkrav som for militærfelt.

I 2010 klasseføring som for 7G.

 

7= hurtigpistol. 5-skudd serier. 4 serier a 10 sek, 4 a 8 sek, 4 a 6 sek. Maks 600 poeng som ved alle andre øvelser.

"Leksikonet" står i headingen på hver terminliste NSF.

 

Ah, takker. Jeg så etter det i reglementene til NSF :)

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Til Triggerhappy: Det er stående, fri skytestilling. Det betyr at du gjerne må skyte kun med en hånd.

 

Til LabRat: Du får følge med på www. skyting.no - fanen for pistol. Det er litt tilfeldig hvor raskt ting publiseres der. Det kommer forresten ny webløsning i desember 2009. Vi får håpe det blir bedre da.

Pga utilfredshet med info på NSFs egne sider, har jeg tatt meg den frihet å lage en privat nettside for pistolskyttere i mitt område: www.innherredpk.no

 

Konferansen har ikke besluttende, kun rådgivende myndighet. Det trengs dog intet annet vedak for å kjøre igang med 7MR

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som at vi får en ny øvelse på bane fra neste år :-)

 

Øvelsen skytes stående med 2 hender

1360 gram avtrekksvekt

Våpen ref 1MR

Samme skytetider som 7FG

 

Mulighet for å approbere fra 1 jan 2010 :-)

 

K.

 

I hesteræven.

 

Enda flere programmer.

 

Har vi ikke nok å velge mellom?

 

Hvem er det som finner på dette - er det de som ikke får til noe i de programmene vi allerede har?

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

I hesteræven.

 

Enda flere programmer.

 

Har vi ikke nok å velge mellom?

 

Hvem er det som finner på dette - er det de som ikke får til noe i de programmene vi allerede har?

 

Tja om du bommer på banen, så bommet du i hvertfall milevidt her.

I tillegg er dette i tråd med langtids plan. At feltskyttere på de innendørs baner som godkjenner 38/9mm, nå får en mulighet til å skyte også inne øvelser med felt våpen som for mange nok ligger ubrukt i den mørke årstiden. Resultatet bør ikke være så vanskelig å spå.

Link to comment
Share on other sites

genialt. på banestevner kan man no doble antall starter. mye artigere å dra på banestevne når man no kan skyte 4 klasser i stedet for to.Motivasjonen øker hvertfall. dessuten får man med mange flere av feltskytterne også på baneskyting. triveligere å reise langt når man faktisk kan få skutt litt. så får man kanskje mer aktivitet, større inntjening på stevner. så blir kanskje den gamle 1911-en eller lugern brukt mer når den ofte blir liggende heime i vintersesongen bl.a. pga lite magasinkapasitet for praktiskskyting.

 

nei... få meir jern i drift, de skal ikke gå i hi om vintern slik som bjørnen........

Link to comment
Share on other sites

I NSf sin langtidsplan står det klart at vi skal jobbe for å innføre nye øvelser hvis det er behov for det .-) og når det kommer til hvem som har kommet med forslaget skal jeg ta på meg den skylden der :-) var jeg som sendte forslaget til min krets som behandlet dette og videresendte dette til fagkomite og ba de sette dette på årets agenda.

 

Kan godt si at vi har for mange programmer, men jeg tror det er viktig å se på hva som må gjøres for at flere skal skyte baneøvelser, dette er derfor noe som kan være med å hjelpe. Så for vi heller jobbe senere for å godkjenne de baner som kun har 22 eller maks .38 men jeg tror ikke det blir så stort problem som enkelte skal ha det til.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Til Triggerhappy: Det er stående, fri skytestilling. Det betyr at du gjerne må skyte kun med en hånd.

7MR

 

Selvfølgelig vet jeg hva FRI skytestilling er... hva om jeg krever å få skyte liggende :mrgreen::mrgreen:

 

Godeste hr Bromark har vel ved å reffere til sine resultater allerede bevist at dette blir for lett.

Han skjøt 200 p på 10 sek seriene uten videre trening :D

Alle vet han er en god skytter, men jeg tror han muligens vil klare dette med beste hand også, med litt trening igjennom vinterhalvåret :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dette er endelig.

Dvs at det kan approberes stevner i 7MR fra 01.01.10.

Derimot er det ikke vedtatt noe om KM, DM og NM.

I utkastet til NSF terminliste 2010 er det ikke tatt høyde for dette.

B-|

 

Det er noen stevner i 7MR

Sjekk lista for Møre & Romsdal (Sunndal Pk)

Alle klubbstevnene våre ble åpne stevner istede :D

Link to comment
Share on other sites

Kan godt si at vi har for mange programmer, men jeg tror det er viktig å se på hva som må gjøres for at flere skal skyte baneøvelser, dette er derfor noe som kan være med å hjelpe. Så for vi heller jobbe senere for å godkjenne de baner som kun har 22 eller maks .38 men jeg tror ikke det blir så stort problem som enkelte skal ha det til.

 

K.

 

Bra tiltak Bromark!

Endelig et program for oss som ikke synes de vanlige baneprogrammene er så spennende.

Link to comment
Share on other sites

[Det er noen stevner i 7MR

Sjekk lista for Møre & Romsdal (Sunndal Pk)

Alle klubbstevnene våre ble åpne stevner istede :D

Takker :D

Er østlending så jeg stoppet å lese terminlista når jeg rundet kysten...

Får håpe noen gjør som dere, og at de etter approberer med MR det som nå "bare" er 7FG her i området.

B-)

Link to comment
Share on other sites

Vedtaket om 7MR ble fattet FKP-konferansen siste helga i oktober. Da var fristen for søknad om stevner 2010 gått ut.

Det vil derfor være få 7MR på de terminlistene som nå ligger ute.

Stevnene vil komme som etterapproberinger. Det er meget enkelt for klubbene å etterapprobere. Antar at det blir mange stevner i 7MR i løpet av 2010. De fleste vil nok komme i utendørssesongen da en del innendørsbaner har begrensninger på kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Asker skyteklubb har et stevne 7FG 10.1.2010, når MR blir godkjennt av Forbundsstyret(regner med at det er en formalitet), vil dette stevnet bli 7FGMR, jeg ønsker alle hjertelig velkommen til Olledalen skytesenter. Vi har kun 10 standplasser(de er til gjengjeld innendørs og godkjennt for opp til .45), og ønsker derfor forhåndspåmeldinger.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette kommer til å bli utrolig gøy, sist jeg testet skøyt jeg 200/196/190 med revolveren :-)

Kanskje vi endelig har funnet en liste som Pål Hembre ikke vil toppe ;-) hehehe

 

K.

Synes jeg husker at du skjøt om på Hurtig Fin under NM for en del år siden, jeg Mr. Bromark, og det var vel ikke mot Pål, mener å huske at det var mot Petter.Men uansett så skal ikke du klage, tenk heller på oss andre slavene lenger ned på listene. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...