Jump to content

Langhold Sørlandet/SBSK


sakotrg

Recommended Posts

Må ha full renovering med spray og kroker/ståltråd, var så mye snø sist at noen av gongene ikke var fremme i dagslys, deriblandt 2x275 venstre side. Jeg har ny spray lakk etc med meg oppover, kroker og tråd er det på banen tror jeg, hvisn ikke du har det i det hemmelige skrinet ditt. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 994
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stemmer det Sandberg.. kroker har jeg nok av i "atomkofferten" ;)

Hvis vi som er dugnadsgjeng møtes ca 0830 bør vi vel rekke å fikse opp det som trenges eller?

Må også ha med en ny tverrligger til 300m gongene, og feltspade i STÅL for å få gravd frem det som ligger halvveis nedsnødd.

Link to comment
Share on other sites

Ja siden jeg har vært så snill, og lovt JR en tur på langhold, så måtte vi jo trene litt i dag :D

Her er JR i fin stil på standplass.

 

ATT00049.jpg

Børsa hans er en Tikka T3 Light SS i 243W med A-tec TMM5 og Leupold 6,5-20x50LRT.

 

ATT00053.jpg

Metallplata er 335 meter unna mellom panseret på bilen, og stolpen :oops: Men det er ikke første gang sønn i huset tar i en børse, så far var ikke nervøs for å måtte gå hjem i dag :lol:

På de 10 skudda han fyrte av på 335 holdet, klang det godt i plata på 9 av dem. Siste kan vel skyldes litt dårlig konsing :roll:

 

Han gleder seg eeeeh som en unge, og kommer til og være makkeren min ved neste skyting i Gjøvdal.

 

ATT00051.jpg

Liggestilling og ro i avtrekksøyeblikk er viktig for rekylopptaket, og det ble terpet litt på i dag. Kanskje får vi en ny langholds spire til blandt oss, så ta godt i mot han.

 

Hiilsen Senior

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg vet så står grillene der oppe ennå.

Jeg kan kjøpe med meg et par poser med grillkull oppover. :)

 

Jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne i det siste så hvis noen har meldt seg på og ikke står på lista så skrik ut..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nei, vi gjorde ikke det.

Dersom noen har forslag til dato for skyting i mai så er det bare å komme med det.

Et forslag som passer for meg er lørdag 10 mai..

Selvfølgelig under forutsetning at det ikke skjer noe annet på banen denne dagen.

Link to comment
Share on other sites

Nei, vi gjorde ikke det.

Dersom noen har forslag til dato for skyting i mai så er det bare å komme med det.

Et forslag som passer for meg er lørdag 10 mai..

Selvfølgelig under forutsetning at det ikke skjer noe annet på banen denne dagen.

 

Hva med søndagen etterpå da?? Jeg har i hvertfall fri den helga... :lol::lol:

10 jobber jeg....

 

Guffen

Link to comment
Share on other sites

øhhh.... på kalenderen på dataen her så er det lørdag 9 mai og søndag 10 mai.... vet ikke hvilken dag du tenkte på? søndag er jeg redd jeg må i konfirmasjon, kanskje jeg kan klare en tur på lørdagen.

 

ellers er en dag som vil passe meg bra søndag 17 mai.... bedre å drive langhold da enn å surre rundt i dress og søle softis...

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig riktig som Ole og andre sier.. det er 9 mai som er en lørdag, men om det passer dårlig for flere er jo saken grei.

Jeg har en anelse om at enkelte som ikke slipper unna kjerring og unger 17 mai og kommer til å bli litt grinete om vi skal skyte denne dagen.

Hva med Lørdag 16 mai??

 

Poacher: Det er ikke synd på deg.. Jeg vet hva slags skumle planer du har i skottland så ikke prøv deg! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva passer bedre en en skikkelig salutt for å feire at det er 195 års jubileum for Norges frigjøring fra svenskene?

 

emmmh.. svenskene?

 

men 16. hørtes i utgangspungtet ikke dumt ut, kunne vært fint med en dag med heilt fri fra både mas og eksamenslesing omtrent da:)

Link to comment
Share on other sites

Ja.. grillings, pils og dugnad på fredagen måtte jo være midt i blinken!

Er det flere som er interessert i dette? Isåfall så skal vi helt sikkert klare å ordne det.

 

Oppdatert 1. innlegg med påmeldte

MM og Ole Netland: Jeg har satt dere opp, men dersom dere ikke kan så send en PM.

 

Vet|us: Når ikke har vett på å holde deg her nede på sørlandet så får du bare ta konsekvensene av det!. ;)

Link to comment
Share on other sites

Fanget i Nord...? Sør for midten av landet (jada det er vel nord for bryggeriet..), og med en diger skytebane 11km fra byen, på ei bussrute, OG med skiver på både 300 og 500m.

To store pistolklubber, "vanlig" og praktisk, skog og fjell helt innpå, fri når du vil...

 

Dæven det er synd på deg :wink: Kvinnfolk er det vel heller ikke der oppe?

 

 

K

 

Forøvrig støtter jeg den måneden med sammenhengende skyting

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier som VETUS, Ja jævelig. Jeg er også fanget i nord, virkelig i nord, stort lengre nord kommer du ikke uten å bli "blaud på beina", så skal dere lage til grillhappening og greier.

Nei, jeg og vetus har nok skjønt det, vi må nok finne andre kammerater å leke med :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier som VETUS, Ja jævelig. Jeg er også fanget i nord, virkelig i nord, stort lengre nord kommer du ikke uten å bli "blaud på beina", så skal dere lage til grillhappening og greier.

Nei, jeg og vetus har nok skjønt det, vi må nok finne andre kammerater å leke med :(

 

 

så vidt meg bekjent kan du skyte rett nordover, mye fine rustholker til blinker ( så blir det mindre for meg å gjøre på jobb)

Link to comment
Share on other sites

Dytter denne tilbake på topp..

Var dårlig respons på overnatting og grilling på fredagskvelden.. :?

Ellers så er det fortsatt ledige plasser for de som vil være med!

For de som ikke har vært med før så står det mer info i trådens første innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Nåhh jeg er med på litt grilling og slikt kvelden før, vi snakket jo om å få formalisert klubben vel?

 

I fjor var jeg på fisketur i oggevatn Birkeland på 17.mai, hvis jeg knekker til på det i år og så får jeg jo en skikkelig alternativ feiring av 17.mai, hehe :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sjansene er store for at det blir six-pack stevne i Kvinesdal siste lørdagen i mai. mao; rett før pinse. Detaljer kommer når vi får samlet trådene vi som skal arrangere(og de som skal være med å arrangere men som bare ikke vet om det enda :mrgreen: )

 

Nå har jo dere skutt å trent et år, så jeg regner med at det blir mange som kjemper om gratis øl for resten av året

 

www.sixpack-shooters.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...