Jump to content

Langhold Sørlandet/SBSK


sakotrg

Recommended Posts

  • Replies 994
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvordan er stemninga for skyting i Gjøvdal i mndskiftet Juni/Juli?

Svarte bananer, lufta siste helga i juni for ØKH, og det kom ingen motforestillinger :shock: Så jeg foreslår siste helga i juni. Lørdag 27. juni, subsidiært lørdag 4. juli.

 

Et skytespørsmål: Hva er ei god samling på 100m? Skutt fra 2. fot på flatt underlag mot skive, uten bakrest?

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

4 ja, da får vi vel ta med spraymaling selv. Blir tydeligvis en skikkelig fin feriedag.

 

Om vi holder klubbmesterskap på 300m, så skulle en vel ha sjans til å komme blant de 4 beste..,

Skal vi sette opp noen innstikkskiver fra 100meteren (på 300m) og skyte 10 skudd for poeng? Sånn innimellom gongingen?

 

Må vel prøve seg på web-cup også? BR50?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Defintivt!

Jeg kan ordne noen 100m innstikksskiver som vi kan feste i kanten av 300m skivene for en useriøs poengkonkurranse på slutten av dagen!

Ordner du vindflagg/søppelsekkstrimler som vi kan sette ut på litt forskjellige avstander?

 

Jeg skal sjekke opp hvordan statusen er på lakk, men dersom alle gongene er lakket etter sist skyting så er det vel begrenset

hvor mye lakk som skal til for å få frisket dem opp igjen etter endt skyting.

 

Forøvrig mange ledige plasser den 27 så det er bare å melde seg på!

Link to comment
Share on other sites

Argh!

 

Stuck i embets medfør jeg og, må nok utsette godlyden fra "wannabe-Boforsen" til uti neste måned. Håper virkelig ikke dere tar sommerferie i juli der oppe i Gjøvdal?

Alltid noe nytt på gang som må testes...

 

Takk for sist forresten! :D

Link to comment
Share on other sites

Er det plass til helga, hvis jeg får skyss fra byen og lånt rifle og kjøpt ammo av dere ?

 

( Har ikek noe ladeutstyr og laddammo i orden nå, rifler og løp som skulle bli levert og ordnet har ikek ankommet enda, venter på den store .338-378 Impen for den slags bruks . )

Link to comment
Share on other sites

Joda Mullins, plass er det i bilen. Om damen ikke har skutt noe før så tar du vel med .404en til henne?.. Jeg har uansett med CZ-dødaren og 6.5en, men er usikker på hvor mye jeg gidder å lade, for jeg tror jeg har svineinfluensa, og er midlertidig alenepappa - så er litt på hæla.

 

SakoTRG,

Siden vi er BR klubb nå :roll: så tar jeg med materialer til skivestativ 50m (må jo dumme meg ut på BR50), og noen lekter og plastbånd til vindflagg. Kanskje noen har ei slegge?

Er det noen som kan ta med frontrest, om de har - jeg ligger i kjøpe-vannskorpa, men blir visst der en stund. De ordentlige er jo #!%#¤£$$ dyre.

Sandsekker?

 

Det er meldt varmt, og i Gjøvdal så er det varmt, og på denne tida husk myggmiddel, knottmiddel, bensin, parafin, CS-gass, thermacell..., og kanskje ikke de aller heiteste ladningene.

 

K

Link to comment
Share on other sites

25-26°C og vekslende vind på bakken i Gjøvdal idag, sol, spredt Cumulus og tørt. 5-6m/s bak fra høyre - fiskehalevind. Dårlig kulespor, særlig utpå dagen, for tørt?

 

Noen få skyttere bare, idag. M67, Mullins m/dame, Raudnakke, Aslak og 2-3 til som jeg ikke husker nicket til. Vi satte opp 2 vindflagg mellom standplass og 100m. Skiver og gonger @100 og 300m.

 

Dagen startet jo med at Mullins gjennomsøkte bilen min (han satt på) etter ammunisjonen sin, en to -tre ganger, etterhver sèg det inn at han ikke hadde den med :(

 

KArakteristisk for dagen var at det så mer ut som om Billy Dixon og Buffalo Bill holdt til der, og jeg følte meg litt utafor med mine toppmoderne rettveggede, skarpskuldrede flaskepatroner når kruttrøyken rullet hvit utover banen.

 

Digre høl i skiva - .45" @ 300m,

27062009011.jpg

 

Bøylerifler, både high wall og low wall og rolling block børser. Baksikter en kunne demontere og reise på veggen om en skulle behøve male eller fikse takrenna :wink: Og ugudelig moro å skyte med - fine blåmerker lager de i skuldra og...

27062009006.jpg

 

27062009008.jpg

 

27062009009.jpg

 

 

Det var etpar mer "tradisjonelle" langholdsrifler der også

27062009010.jpg

 

27062009002.jpg

 

630 er drugt høyt oppi bakken..

27062009001.jpg

 

Og en "maskin som kunne skyte mye fortere enn et gevær"

27062009005.jpg

 

Anschutzen fikk prøve litt mere krydret kost enn vanlig. Tror den syntes nok det var rart med ammo det ikke stod "Target" eller "subsonic" på.

27062009007.jpg

 

Skyting foregikk i ordnede former, for det meste mot skiver på 100 og 300m, og gongene på 100 og 300m. 300m må ha nytt stativ.

Muskedundrene var ikke lystne på stål @ langt hold. Derimot fikk 100m gongen kjørt seg, .45ene gav den god juling, mens jeg kilte den litt med .22en.

Det plinget endel fra ARen, oppi bakken, og Mullins og jeg bytta litt på å spotte og skyte 6.5-284. Selv skjøt jeg ikke veldig bra, samlinger på papp både med 6.5 og .22LR var begredelige, nå må det sies til mitt forsvar at mirage var ille på 300m - bortover flata, og bedre oppi bakken der det meste satt igrunnen - men litt utover platene. 630m var som vanlig oppe i den sterke vinden, og jeg gav opp uten å ha treft, men med sidespredning på iallefall et par meter. Jeg så ingen nye treff på den da vi dro heller.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

+ 2, jeg ov Siv blir med, hvis vi får skyss oppover, og at jeg husker ammoen :oops::oops: .

 

Det viktigste er at Siv får skutt mer, og hun syns det var artig, og vil ta Jegerprøven etterhvert for å få eget våpen å bruke på jakt og skyting, hun skjøt med riflene til Raudnakke og det gikk bra, så det var bra å få prøve de, jeg gonga på 630 meter, og det var artig, håper at jeg får 6mm i orden og spora opp børsis som skulle bygge .264 Win Mag rifla og finne ut av hva som er status på den .

Link to comment
Share on other sites

vet ikke helt om jeg rekker hjem til 19.juli, er på heistadmoen og hjelper til å arrangere EM praktisk rifle, men ser ut til at det er over 17. eller 18.juli, uansett dette ordner seg jo, må vel ha kjøpt inn noe spray og greier, jeg har litt i bilen, men det hjelper ikke mye hehe.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg snakket med banesjefen og ble en smule overrasket over svaret jeg fikk.

Han hadde blitt kontaktet av grunneieren (der gongene henger) og fått beskjed om at vi visstnok ikke var

ønsket der oppe lenger. Årsaken var visst at "naboene", om noen kan kalles naboer der oppe, hadde klaget på støyen fra

skytinga og at dette var uønsket i fremtiden. :roll:

Banesjefen synes dette var like dumt som meg og kunne heller ikke forstå at vi skulle kunne bråke så mye den ene gangen i måneden

vi er der oppe at det skulle sjenere noen, men sånn er det nå engang.

Det rare er at grunneieren heller ikke hadde noe spesielt imot skytingen vår, men "andre naboer" ble brukt som unnskyldning.

Det er jo ikke annet å gjøre enn å finne seg i det og pakke sammen.

 

Jeg kommer sikkert til å ta meg en tur opp der i nærmeste fremtid for å plukke ned platene og lagre dem til det dukker opp en

ny bane. Hvor det skulle være aner jeg ikke.

Når vi er uønsket på en skytebane pga støy må vi vel finne oss i å lage til noe såpass langt fra folk at absolutt ingen kan høre oss..

 

Forslag til andre baner mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

:evil:

:(

Vi skyttere har blitt en forfulgt minoritet som jages lengre og lengre vekk!

Hvor langt skal vi tvinges til å reise for å kunne drive med idretten vår?

Til midt på isplatået på Grønland?

Til nordpolen?

Kanskje til en annen planet? :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...