Jump to content

Kammeret.no til Villmarksmessen!


Morten Vinje

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg var på messa en tur i dag , kom fra Kristiansand på motorsykkel (j****g kaldt) man ellers en fin tur .

Messa i sin helhet skuffet meg litt det var for lite våpen jeg fant ikke noe som fristet meg .

 

Jeg hadde ellers noen hyggelige samtaler på KAMMER standen mye hygelige folk innom der også fikk jeg handlet meg en caps samtidig :P

 

PS" jeg så ikke noe til deg Ole Netland jeg fikk tilbud om å sove mellom deg og madamen så da måtte jeg bare reise hjem :(

 

Så må vi bare glede oss til kammersmelen siden messa er over for min del :mrgreen: .

 

 

MVH Fudge

Link to comment
Share on other sites

Mmmmm.. Fiiiint Fransk håndtverk den.. Og hva var prisen igjen? Ca som en helt ok bruktbil :P

 

Forresten hyggelig å møte deg HS.

 

Og Morten.. Ja, det er den.

Link to comment
Share on other sites

Blitt lite oppdateringer og bilder idag, av den enkle grunn at standen vår var pip full så å si hele tida fra 10 til 18... Sykt bra oppmøte. Gleder meg til en dag til på messa, selv om hodet er slitent ikveld :)

Link to comment
Share on other sites

Blitt lite oppdateringer og bilder idag, av den enkle grunn at standen vår var pip full så å si hele tida fra 10 til 18... Sykt bra oppmøte. Gleder meg til en dag til på messa, selv om hodet er slitent ikveld :)

Får vel legge ut et stemningsbilde fra i går av tilfeldige kammerbrukere som satt seg ned for en prat med oss, jeg da. :wink:

IMG_2016.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg så stand'n deres. Som den "sosiale" og angstfylte personen jeg er, så kom jeg ikke bort og slo av en prat. Men hvem var det som satt der da ? Jeg så 2 stk.

 

Hadde jeg hatt penger skulle jeg kjøpt caps og noen klær. Hadde jo vært kuult å ha reklame for klubben/nettsida som preger hverdagen min på seg. Vil det være mulighet til å få kjøpt caps og en genser litt utpå sommer/høst ? Og hva blir prisen på de enkelte plaggene da ? Må gjerne skrive opp alle produkter med pris, eller vise meg hvor det står.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at jeg har klart og "lure" meg selv til og muligens handle ei krieghoff i .470 nitro :o

 

 

Synes du bør ta en titt på rifla til Morten Kjus i 375 før du bestemmer deg for en .... Krighåff...

 

 

normal_DSCN0580.JPG

Link to comment
Share on other sites

Thank you, Gravningsmyhr :D

 

Da skal jeg prøve å få kjøpt meg en caps utpå her ihvertfall :D

 

I år var det bare samboern og meg på messa. Guttungen var hos muttern. Og vi var på messa i 1430 tida på torsdag. Det var lite folk, og meget behagelig å ha god tid til å glane på alt sammen....og uten å stå og gå i kø + masing og surving fra poden vår. Ifjor hadde vi alt imot oss. Da var vi der med en survete 1 åring, på en lørdag så det var hinsides mye folk. Var umulig å få sett alt, for det sto lag på lag med folk foran + at vi hadde litt dårlig tid pga. en utålmodig unge, så vi ble der "litt" kortere enn planlagt. Og det er heller ingen ønskesituasjon å gå rundt der med barnevogn.....det kan jeg skrive under på :? Et godt alternativ da, er bæremeis, så små'n kan sitte på ryggen, men med min rygg, så er ikke det særlig aktuelt.....

 

Men i år var alt 110%. Hadde jeg bare turt å prata litt med Kammer(atene) også, så hadde det jo blitt bra. Hadde vi hatt penger til et våpen eller 2, kikkert, avstandsmåler og jervenduk også, så kunne det blitt ganske nærme perfekt. He he he. Min kjære samboer ble nemlig veldig interessert i div. våpen og utstyr på messa i år :D Hu gikk og kjente og kjælte på noen av riflene, og jeg så det lyste i øya hennes :D De riflene var virkelig fine også(men fytti hel***e for noen priser) Jeg var nesten i himmelrike :D8) Det hadde vært så jævlig digg å kunne dele denne hobbyen med henne, og selvfølgelig med små'n etterhvert som han klarer å gå sjøl i skauen.

 

Hu har nemlig vært ganske nølende til jakt og skyting helt fra vi ble sammen for 8.5 år siden. Ikke til jakt og skyting generelt, men at det ikke var noen interesse for henne. Da jeg begynte å jakte igjen i 2007, så hadde jeg ikke jakta siden 1996, så jeg har hatt et stort opphold i jakta, men jeg har skyti figurstier, leirduer osv. gjennom hele pausa fra jakt.

 

For 4 års tid siden kjøpte jeg en o/u kal. 12/70 med enkel avtrekker, og utskiftbare choker til henne. Knallfin hagle, og myyye penere enn min ihvertfall, og hu går godt + at den ble tilpassa henne hos BørseLars. Så vi får se hva som skjer utover. Problemet har vært som følger: hu er jo ikke så god til å skyte....hu har jo aldri skyti før, og kommer fra en familie som aldri har hatt våpen av noe slag, og null interesse for dette, så det er naturlig nok. Så hu liker seg ikke noe særlig på banen, for der er det jo alltid en del folk. Det samme gjelder figurstier.

 

Så vi dro opp i skauen og testa litt leirduer. Jeg har en håndkaster til leirduene, men skuldra gikk nesten ut av ledd for 4. gang da jeg prøvde å kaste noen leirduer for henne. (De 3 andre gangene har vært på jobben) Klarte vel å få opp rundt 25 stk., men da orka jeg ikke mer, og skuldra så ut som en ballong. Rett til lege og få ei kortisonsprøyte inni skuldermuskelen. Deilig..... Så etterhvert ble jeg operert i skuldra. Hvis jeg er brutal mot den, så går den fortsatt ut av ledd, så jeg prøver å stelle litt pent med den.

 

Så ble hu gravid, og var til tider ganske dårlig gjennom hele svangerskapet, så da frista det så klart ikke å skyte. Nå er jo små'n 2 år, og da vi endelig har barnevakt over natta, så finner vi gjerne på andre ting. Som f.eks. kino, middag, leie en film og koser oss hjemme osv. Jeg må nok prøve å få reparert den stasjonære kasteren jeg har, eller kjøpe en ny en. Skal man få noe som duger, er man fort oppe i 1000-1500 spenn. Og det har vi ikke mulighet til. Man skal jo ha ammo og leirduer også. Da blir det fort penger.

 

Jeg kjøpte en kaster til 400-500 spenn på midten av 90 tallet. Fy faen for noe dritt :evil: Den røyk før leirduepakka var tom....og det er vel 150-200 leirduer i pakka ? Så jeg var ikke mye imponert da nei. Og den slengte leirduene i hytt og pine, og så kort, at man hadde 2-3 sekunder før den landa. Helt sjukt. Men så beskjeden som jeg er, så reklamerte jeg ikke heller. Det eneste jeg hadde gått med på var penga tilbake, og dem har vel etter lovens tekst lov til å reparere eller gi meg nytt, makent produkt som erstatning. Og det var ingen vits i å få en ny en, eller å reparere den gamle, for det var rett og slett hele konstruksjonen som var bedriten. Jeg sjekka flere andre makne....uten å si at jeg hadde ødelagt en sånn fra før..... og det var samme ulla alt sammen.

 

Nei, man kan spare seg til fant også har jeg hørt......jeg er en av de dustehua, siden jeg egentlig ikke har råd til noe særlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, man kan spare seg til fant også har jeg hørt......jeg er en av de dustehua, siden jeg egentlig ikke har råd til noe særlig.

Enig med Ranger.

Regner med at tallet i nicket ditt er alder og ikke fødselsår? :mrgreen:

... Da veit vi at det vil komme bedre tider. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var innom messa både igår og i dag. Hadde litt bedre tid i dag så da tilbringte jeg litt tid på Kammerstanden. Ble litt skitprat og Mycket Bra™ elggryte som Reinhard var så snill å dele med oss :D

 

 

 

Og pass dere på Smellen, jeg akter å stille med min ultrafleksible Caribou Rifle Rest :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at jeg har klart og "lure" meg selv til og muligens handle ei krieghoff i .470 nitro :o

 

 

Synes du bør ta en titt på rifla til Morten Kjus i 375 før du bestemmer deg for en .... Krighåff...

 

 

normal_DSCN0580.JPG

 

Har kikket på de også :) meget fine våpen.

Link to comment
Share on other sites

Beskjedenheten selv modrerte jo live på 50 tommer :P

 

Dette har vært en fantastisk opplevelse for oss som har stått på standen til kammeret.no

Takker alle som har vært innom for ett fabelaktig oppmøte :)

Må jo selvsagt takke Finn Erik Bredesen og Vegard Lund, for at vi fikk komme å promotere

kammeret på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Og pass dere på Smellen, jeg akter å stille med min ultrafleksible Caribou Rifle Rest :mrgreen:

 

Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg skal stille med ett "svinaktig" bra våpen på smellen :P

Link to comment
Share on other sites

Takk for sist til de Kammeratene som var på standen i dag. Veldig hyggelige folk, fin stand og servering! Vet ikke hva dere andre fikk, men jeg ble servert noe som jeg oppfattet var: trafikkdrept, salta og speka elgpenis! Mulig det er noe alle førstereis må gjøre....Hehe.....

 

Fin messe i år. Mye av det samme, men syns det var en del flere stander i år som gå bredde. Flere børsemakere, mye fint hobbyhåndtverk som eks neverprodukt. Og så prikken over i'en med Holts/Kjus når det gjelder våpen. Hadde en fin WR bla....brukte hele dagen sammen med eldstemann. Vi hadde en super dag - og så fikk jeg med meg nybørsa hjem også. Kunne ikke blitt bedre :)

Link to comment
Share on other sites

Ja det her ble bra! Skulle gjerne hatt mere tid, men jeg fikk jo vært innom alle fem dagene, så det får vel holde. Gutten på snart seks år fikk sin første messetur, og det var tydelig at detta var noe han likte. De langbuene var spesiellt innteresante, så da har jeg gaveplanen i boks.

Jeg må bare finne en arbeidsbeskrivelse på hvordan en god barnebue lages. :wink:

 

Veldig trivelig. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...