Jump to content

WEB CUP 2009


jofla

Recommended Posts

WEB CUP 2009.

 

NBSF besluttet på forbundets styremøte denne uken at vi forsøker og kjøre Web Cup også i 2009

 

Web Cupen vil også i år gå over fem (5) perioder i løpet av sommeren og høsten, og det er tre (3) registrerte resultater av totalt fem som er tellende.

De fem periodene går i mai, juni, juli, august og september.

 

Men pga. grunn av noe sviktende deltagelse sist sommer, så ønsker vi her og få tilbakemelding om hvilke interesse og grunnlag det er ute blant dere for å kjøre Cupen i år.

 

Alle som ønsker og delta i årets Cup kan "melde" seg på i denne tråden.

 

Nærmere innformasjon - og event. detaljer om årets Cup - vil bli lagt ut her etter påske.

 

"PÅMELDT SÅLANGT"

FalcClaw

Tika

300Kongen

solheimen

sirKandal

Ole-Netland

sako 75

Jmonsen

Edge

One Shot

50calibershooter

Maxx

Steve

Lakelanderen

deerhunt

VeT/Us

Osse

SSG-67

Aircooled

oddvar

Geronimo

cavemann

Mauser68

Bamrud

Reinhard

Nofish

Jesper

1/4 trøndebataljon

Gravningsmyhr

Stille6,5x55

FrodeK

Skaaning

gunny

Junell

 

 

Det har kommet noen spørsmål om hva en Web Cup er - og hvordan man deltar her.

Til innformasjon har jeg "klippet" rettningslinjene for Cupen i 2008 - se under.

Cupen for 2009 vil - om mulig - bli kjørt etter tilsvarende regler. det kan bli aktuelt og vurdere noe avvik fra siste år, men dette vil bli orienter om før en eventuell oppstart.

 

[/b]OBS. OBS.

Alle som melder seg på til Cupen - og betalt startkontingent – og får registrert tre (3) tellende resultater i Cupen i løpet av perioden er med i loddtrekningen av en fin premie når resultatet etter siste konkurransen i Cupen foreligger.

 

Hva er en Web cup?

En web cup er rett og slett en ”hjemmekonkurranse” som hvem som helst kan arrangere på sine lokale skytebaner og sende inn skiver med resultater til NBSF for å få de registrert og kontrollmålt. Husk bare på at du må ha en person tilstede på skytebanen som må signere på skivene dine for å bekrefte at skytingen har forgått på riktig måte iht. til retningslinjene for Cupen.Kan dette være noe for deg – og dine kompiser - på din lokale skytebane. Her kan dere ha deres egen interne konkurranse – og ta gjerne bilder og send inn, eller legg ut her – da kan dere følge med på resultatlistene gjennom hele sesongen frem til avsluttende premiering utpå høsten.Hva sier du? Blir du med?

 

RETNINGSLINJER FOR WEB CUP 2009.

 

Det vil bli skutt i 4 klasser som tidligere.:

BR-50. (.22lr). Skytes med fritt våpen, fri kikkert og fri vekt.

 

Jegerklasse. Skytes med godkjent storvilt kaliber. Dvs. våpen med minimum kaliber 6,5mm, og som kan benytte ammunisjon med godkjent anslags energikrav for jakt på elg, hjort og villrein. Kikkersikte med maks. 12 ganger forstørrelse. Vekt som ikke oversiger 4,5 kg. inklusiv siktemidler.

 

Sporterklassen. Her er det fritt kaliber, fri vekt, fri kikkert. Fungerende magasin og sikring. Avtrekksvekt minst 500 g.

 

BR-klassen. (Benchrest) Internasjonale regler følges, LV & HV i samme klasse.

 

Avstand.BR-50(.22lr) skytes på 50m.De øvrige klasser skytes på 100 meter.

 

Alle resultater vil bli publisert på NBSF`s hjemmesider, eventuelt også her inne på ”Kammeret.no”. Legg gjerne ut bilder med tekst og omtale av avviklingen av Cup skytingen på din hjemmebane.Man kan delta i alle 4 klasser. Sørg bare for at de enkelte skiver merkes godt med hvilken klasse det er skutt i – og hvilke kaliber som er brukt.

 

Cup regler.

1. Konkurransen er åpen for alle.

2. Alle deltagere i Cupen vil - når deres innbetaling er registrert hos NBSF – få tildelt et ”Startnummer”.Dette ”Startnummeret” er med i loddtrekningen av en ”Ekstrapremie” som foretas når Cupen er avsluttet i september. Forutsetningen for å bli med i trekningen er at det er registrert 3 tellende resultater i løpet av sesongen – av fem mulige.

3. Uhildet person må være til stede på banen når tellende serier avvikles/skytes for å kunne rapporteres inn. Vedkommende skal bekrefte at korrekte serier sendes inn.

4. Offisielle benkeskytterskiver anbefales, men i mangel av disse kan det anvendes liknende blinker/skiver. Du kan hente ned skiver fra nettet . Se annet sted under innformasjon.

5. Blinkene skrives ut fra skriver i A4 format og kan klebes/limes på en stivere/tykkere kartong eller lign. (For å slippe at papiret ”fliser” seg opp)

6. Skyteavstand er 50 meter for BR-50 (kal. 22), og 100 meter for de øvrige klasser. For Jeger- og Sporter klassene kan brukes 200 meterskiver, og for BR-klassen brukes 100 meter skiven. Andre skivetyper kan brukes om det er enklere.

7. Det er ikke behov for å sende inn hele skiva. Klipp ut eks. i ca. A4 størrelse der 5-skudds gruppen ligger godt innenfor - slik at det enkelt kan måles senteravstand mellom de kulehull som sitter lengst fra hverandre i gruppa. Husk bare å få signert/datert på den respektive skiva.

8. Er det for liten plass til de øvrige opplysninger - hvilke våpenklasse det er skutt i, våpentype/vekt, kaliber, kikkertforstørrelse. – legg ved et ekstra skriv (med dato/signering)

9. Skytingen skal skje ”utendørs” og omfatte tre serier hver på 5 skudd. Om det skytes flere serier – er det kun de tre første seriene som er tellende.

10. Treffbildene måles med skyvelære og angis i millimeter. Gruppene blir kontrollmålt av en person i NBSF`s styre – iht. gjeldende regler for kontrollmåling. Gruppestørrelse angis i millimeter med to desimalers nøyaktighet. Alle innsendte skiver vil bli oppbevart til Cupen er avsluttet.

 

11. Web cupen avvikles i følgende perioder: • Periode 1: 1 mai – 31 mai. • Periode 2: 1 juni – 30 juni. • Periode 3: 1 juli – 31 juli. • Periode 4: 1 august – 31 august. • Periode 5: 1 september – 30 september.

 

12. Resultatene må – får å telle i cupen – være NBSF i hende senest 1 uke etter gjeldene Cup periode.

 

13. Vinner av Cupen i de respektive våpenklasser er den som har det minste gjennomsnitt på tre registrerte resulter i løpet av sesongen (av fem mulige)

[/b]OBS. OBS.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Flott 8)

Håper det blir bedre oppsluttning i år enn det var i fjor :evil:

 

Jeg skal i alle fall gjøre mitt beste for å få til min. 3 tellende runder i år også. Er ikke helt sikker hvilke klasser jeg kommer til å delta i, men det blir i alle fall BR 50.

 

Nå må folk våkne, å bli med på dette. Slik at dette flotte tiltaket ikke forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Har listet opp "pontensielle" deltagere for årets Cup i første innlegg.

 

:? Men bare 19 stykker - det var skuffende :( .

Håper det er påskeferien som er årsaken til den lave interessen - eller..................................

Link to comment
Share on other sites

Har du mulig litt info om kostnad, og ikkje minst korleis reglene er rundt dette her, for nybegynnere Jofla ?

 

Eg kunne godt tenkt meg å ha prøvd meg på BR50, men har desverre ikkje bane til det her, så det blir litt vanskelig for meg å reise til Bergen kvar gong det skal sendes inn ny skive. Hadde det derimot vært mulig for meg å ha skutt alle skivene på 1 gang, og sendt inn skiver etterkvart, så kunne det la seg gjere, men det blir vel litt feil måte ?

Link to comment
Share on other sites

Kunne en eller annen gitt en utførlig beskrivelse av hvordan dette "arrangementet" fungerer? (Eks. hvor skyter man?? På egen bane eller "godkjent" bane?? Hvordan er reglementet osv.)

 

Kan godt delta på 50m med salongen, men må nesten vite litt mer om når, hvor, hvordan o.s.v. før jeg eventuelt melder meg på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg løfter denne opp igjen - men det ser ut som det blir dårlig oppsluttnung på Web Cupen i år :(:(

Her er det plass til mange flere.

Såvidt passert 30 "forhåndspåmeldte" - og det lover ikke bra for sluttresultatet - om vi tar tidligere års erfaring med antall skyttere som ikke klarere og levere 3 tellende resultater i løpet av de fem periodene som Cupen varer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...