Jump to content

Gaupejakt på tv


videlgen

Recommended Posts

Henger meg på her!

 

Fin dokumentar som viste pasjonerte jegere og hvilken innsats som ofte ligger bak en vellykket gaupejakt. Fin reklame for bygdenorge må man vel også kunne si :D

 

 

Merkelig at noen alltid må prøve å finne feil med jegere som vises i dokumentarer eller andre jaktfilmer. Samme miget hver eneste gang en film eller et innslag diskuteres...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Av og til skjønner jeg ikke hva folk forventer av et åpent diskusjonsforum... :roll:

Er det ordet diskusjon man ikke fatter?

Eller venter man at alle skal stille seg 100% bak en hver gjerning gjort av jegere eller såkalte jegere?

 

Vi er en mengde med forskjellige mennesker vi jeger og!

Personlig liker jeg ikke klappjakt, eller slik rovdyrjakta i stor grad bedrives her til lands.

Og når noen drar igang en diskusjon om et program om gaupejakt, ja da blir det diskusjon. :lol:

En manns argumenter og meniger er en annen manns "surmulign, misunnelns og synsing..."

La oss ikke glemme det! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Synd at tv2 skal ha betalt for nett- tv. Sånn er nrk mye bedre. Fint hvis dere sier ifra hvis dere ser at det skal gå i reprise :)

 

 

Jeg har årsabonnement på TV2 Nett-TV, ser såpass lite på TV at jeg ikke gidder å handle tunere og annet søppel. Alt går via PCen både til 40-tommeren på soverommet og 52-tommeren i stuen.

Kjøper TV-serier osv som jeg ønsker å se.

 

Anyways, vil ikke akkurat si at NRK nett-TV er gratis, sist jeg sjekket var det forp**** NRK-lisensen på flere kroner enn et årabonnement på TV2 Nett-TV.

 

Edit; og naturligvis, beklager meget for OT. :)

Link to comment
Share on other sites

Slår ikkje feil, er det ikkje sånn kvar gong det er jaktprogram på tv?

-Først ei halv side med påminningar før programmet.

-Derretter eit par sider med skryt.

-Hylekor nr 1 begynner å sjå på detaljar som dei vil kritisere eller ville gjort annerledes.

-Kjem rakst i diskusjon med hylekor nr 2, som skal forsvare gjerningane i filmen. Denne diskusjonen går over ein del sider. Kvart minutt av filmen blir nøye analysert.

-Hylekor nr 3 kjem heim frå jobb, merkar at det meste er utdebatert og velger derfor å heve seg over hylekor 1 & 2. Begynner defor å kritisere dei som kritiserer, for å ha noke å kritisere.

-Neste kapittel er hylekor nr 4 (som starter snart). Hylekor nr 4 kritiserer dei som kritserer kritikerane...

-spe på litt ÅffTåpik inn i mellom, so når vi snart 10 sider på eit døgn :D

 

Den observante leser vil klare å kjenne igjen mitt nick i samtlige av gruppene nevnt ovanfor (i alle fall med littegrann hjelp av tradisjonen med å tillegge folk meiningar). Makan til type han der VestlandsJeger'n, hæ? :D

 

Eg håpar ingen føler seg støtt eller satt i bås, men klarar å sjå dette med same humor som meg.

Vi er tross alt ein ganske håplaus gjeng når alt kjem til alt :P

 

*Tar på meg hjelm og tar sjansen på å poste dette her...*

Link to comment
Share on other sites

Hysterisk bra analyse VestlandsJeger :mrgreen:

 

Ser at jeg havna i kategori 3 denne gangen. Har ikke tid til å sitte på Kammeret i arbeidstida :wink:

 

Når det er sagt, skjønner jeg fortsatt ikke vitsen med å dissekere programmet til de grader enkelte gjør.

 

....lot elgen leve 10 s for lenge...

....snakka i mobiltelefon mens han kjørte...

....kanskje han hadde tomhylse eller skudd i kammer...

Link to comment
Share on other sites

Fattern:

Jeg regner med at vital del var montert, siden den spratt ei tomhylse/patron ut av børsa når han tok ladegrep.

 

 

Andreasli:

Så du programmet? Han kjørte bil bortover en vei, stoppet, og tok med seg børsa ut før han undersøkte elgen.

 

bbdg:

Sorry, jeg bomma litt på loven, men tullprat? :roll:

 

 

 

 

Ellers synes jeg programmet var topp :)

Link to comment
Share on other sites

Andreasli:

Så du programmet? Han kjørte bil bortover en vei, stoppet, og tok med seg børsa ut før han undersøkte elgen.

 

ja greit nok, det skuddet skulle ikke vært i kammeret under transporten. (tror forøvrig ikke han var klar over den selv) ikke at det er noe unnskyldning.

 

men det jeg mener, er at det ikke er forbudt at børsa ligger med sluttstykke i inni bilen, så lenge det hele tiden er folk i den eller noen holder tilsyn til bilen. håper ikke du syns det var noe galt med at han tok med seg børsa før han undersøkte elgen? :shock: det må ialefall være lov.

 

mvh:andreasli

Link to comment
Share on other sites

Veldig ot dette her men jeg ble litt usikker da jeg ser flere skriver at det ikke er lov å transportere ei boltrifle i bilen uten å fjerne en vital del som oppbevares i hanskerommet el.l.

Jeg trodde det var nok å ha rifla i bagasjerommet eller nedpakket i futeral/koffert. Hva er riktig?

Link to comment
Share on other sites

*KlippeKlippe fra Lovdata*

 

§ 88. Transport av skytevåpen

 

Under transport skal skytevåpen være tomt for ammunisjon, og skytevåpen og ammunisjon skal være under tilsyn. Våpenet skal under transport være nedpakket i futteral, bag, veske, sekk eller lignende. Det er på offentlig sted ikke tillatt å transportere våpen i hylster eller lignende som bæres på kroppen. Transporteres våpenet som reisegods, må en vital del fjernes eller våpenet sikres på annen måte slik at det ikke kan brukes. Medtas våpenet i motorvogn, skal det være anbrakt slik at det ikke er lett tilgjengelig. Våpenet kan da oppbevares udelt, dersom det er under forsvarlig tilsyn. Forlates motorvognen uten forsvarlig tilsyn, skal en vital del tas ut og medbringes. Våpenets hoveddel og ammunisjon kan etterlates innlåst dersom det skjules på en forsvarlig måte.

 

Denne bestemmelse gjelder ikke for Svalbard.

Link to comment
Share on other sites

ja greit nok, det skuddet skulle ikke vært i kammeret under transporten.

 

Hvordan vet du at noe skudd var i geværet i heletatt under transport :?::shock:

 

 

VET vell strengt tatt ikke. men så for meg ut som det ikke var ei tomhylse som spratt ut. det er klart han kunne ha ladd geværet etter han gikk ut av bilen. men det som da er litt rart er at han tok nytt ladegrep. men som sagt jeg VET ingen verdens ting.

 

skulle vell kanskje tatt meg i nakkskinnet å bedd meg selv holde kjeft, før man kommer med noe som helst uttaler. ialefall på dette forumet :roll: for her kan du banne på at det kommer noen som vet mere enn deg selv.

Link to comment
Share on other sites

jeg legger ialefal diskusjone død for min del. skjønner ikke egentli hvorfor det ble noe diskusjon i det hele tatt. dokumentaren var steika bra den, fint innblikk på hvordan gaupejakta og det rundt den fungerer. men slik blir det vell når en gjeng med flisespikkere samles på et forum :lol:

 

 

klikkpatroner er en fin ting :wink:

Link to comment
Share on other sites

1,: Jeg koste meg med en film som viste et fantastisk jakt miljø :D

2,: Jeg lærte noe om Gaupejakt og hvilken innsats som ligger bak en vellykket felling :D

3,: Jeg beklager, jeg klarer ikke å henge meg opp i en rekke bagateller, som muligens er kommet med i filmen av enn eller annen årsak :oops::evil: .

Link to comment
Share on other sites

1,: Jeg koste meg med en film som viste et fantastisk jakt miljø :D

2,: Jeg lærte noe om Gaupejakt og hvilken innsats som ligger bak en vellykket felling :D

3,: Jeg beklager, jeg klarer ikke å henge meg opp i en rekke bagateller, som muligens er kommet med i filmen av enn eller annen årsak :oops::evil: .

 

+1 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pokker ta deg Egil, da må vi jo lete etter annet å spikke fliser på! Neida, jeg skal ikke bidra mer til hysteriet her enn jeg allerede har gjort! :lol:

Kan ikke du ta å lage en ny tråd om Hotell cæsar eller noe, har følelsen av at mange her inne er opptatt av sjangeren... :lol:

Link to comment
Share on other sites

7 sider uten en kommentar om at Halvor skyter elg og bjørn med 6,5 :mrgreen:

 

Elg har jeg ingen problemer med å forstå. Jakter elg kun med 6,5 og har ikke hatt noen negativ opplevelse med dette. Derimot hadde jeg vært litt mer skeptisk mot bjørn. Men ingen regel i norge sier vel at det ikke er lov med felling av bjørn med 6,5? rart egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...