Jump to content

Gaupejakt på tv


videlgen

Recommended Posts

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sitat fra omtale:

 

Gaupejakt handler verken om matauk eller beskyttelse mot en ytre fiende. Det er ren trofejakt. I Rendalen kniver fire jaktlag på 15 –20 personer om å drepe den ene gaupa det er gitt fellingstillatelse på. Det er hard konkurranse mellom de ulike jaktlagene. Å posere med en død gaupe gir status.

 

 

:shock::shock::shock:

Link to comment
Share on other sites

Et ve'a-tre her og ett der, holder liv i flammen.....

Ja, hvis vi kan være sikre på at det fremstilles slik det er så er det greit, men jeg sett noen slike "filmer" etterhvert og tillater meg å være kritisk inntil det motsatte er bevist.

Vi har dette fantasktiske EU også da vettu, og de kreftene som jobber DER behøver ikke så hjelp synes jeg. :roll:

DE kan fort gjøre livet surt for en norsk jeger.

 

Men vi får se...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

er ikke dette den filmen som allerede har gått flere ganger på TV2 da? Blir vel skutt ei merkagaupe om jeg ikke husker feil. fant en link til en omtale som jeg tror er den filmen.

http://www.ostlendingen.no/article/2008 ... /512592263

 

Etter omtalen så syns jeg det virker som en helt ny film. får håpe filmen er bedre enn omtalen for det var jo ikke akkurat velformulert.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en ny dokumentar som følger et jaktlag i Rendalen og forberedelsene mot gaupejakta. Det er ikke en jaktfilm men et fint program om miljøet rundt gaupejakta. Det er ikke mye mat for jaktkritikerene i dette programmet og jeg anbefaler alle jegere å se dokumentaren. Den ble spilt inn vinteren 2008.

 

Kristoffer Clausen

Link to comment
Share on other sites

Du må bare unnskylde Buster, han er bare negativ.

 

"Klok av skade." Heter det!

Min naivitet har fått mange stygge smeller med årene, og har dype sår. Og tiden er slutt for å gå rundt med magasyre, og skulme som ei PMS-elgku. Her tar vi det ved rota, og ferdig med det! :wink:

 

Ingenting gleder meg mere enn å kunne se en nøytral og god jaktfilm, og det er med lettelse å kunne høre at det er "fagfolk" som har vært på ferde. Takk for info Clausen!

Jeg var redd det var NRK, og "ut i naturen"-redaksjonen som hadde vært i sving igjen, og det jeg har sett derfra fra før har hatt klare budskap.

NÅ gleder jeg meg faktis til filmen. :D

 

Sist var det en tråd om hvor irritert han var på NJFF pga at det hadde øket kravet til antall vervede for en spesiell premie. Da var det snakk om utmelding :roll:

 

I og med at du uttaler deg på mine vegne, så hadde det vært fint hvis du satte deg litt mere inn i tingene først. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Synes det var ett veldig bra program, fikk godt fram hvorden gaupejakta foregår.

 

Ikke noe å "ta jegerene" for heller, det jeg kunne sjå!! :D

 

 

Familien min elsker katter!

 

Synes at programmet er forkastelig!!!!!

 

 

Familien min kan ikke fordra jakt med handvåpen, synes det er helt forkastelig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje kva som gjer det Egil, men synst du skriv dobbelt så bra i kveld, i forhold til det du gjer til vanlig... :mrgreen:

 

Jo det var ein grei film det der. Elgkalven kjem det sikkert reaksjoner på, men synst ikkje det var kritikkverdig igrunn. Dei har vel lov til å sjekke dyret, for å sjå etter skader. Men reaksjoner blir det nok heilt garantert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...