Jump to content

Terminliste, Norges skytterforbund


Giron

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 9 months later...

Det er forvirrende/irriterende at det foreligger terminlister på to forskjellige domener, en på skyting.no, og en på fagkomite-pistol.no

 

Hva er årsaken til at det finnes terminlister på to forskjellige steder?

Jeg forstår ikke, som bruker av terminlistene, at det skal være hverken nødvendig eller ønskelig?

Jeg er vel, forhåpentligvis, ikke alene om disse tankene?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke finlest de, men ser kjapt at det ihvertfall er forskjell når det gjelder innmeldte stevneresultater.

På en liste er et stevne resultat oppført, på den andre ikke.

 

Det jeg ikke fatter, er at det faktisk finnes to lister. Har noen en forklaring på hvorfor det er slik?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

:? Er det noen av dere som vet hva de forskjellige feltene i headingen betyr i årets terminliste?

 

http://fagkomite-pistol.no/Distrikter/Terminliste2012/06oppland.htm

 

P1=Revolver 1500 (R1500), P2=Pistol 1500 (P1500), P3=Standard revolver 6" (SR6), P4=Standard revolver 4" (SR4), P5=Standard revolver 2,75" (SR2,75), P6=Standard pistol 5" (SP5), P7=Standard pistol 5" faste siktemidler (SP5FS), P8=Open

PN1=Feltrevolver (FR60), PN2=Feltpistol (FP60), PN3=Spesialrevolver (SR48), PN4=Spesialpistol (SP48)

 

Går ut fra at noe av dette er tilpasninger til PPC regler? Kunne vært greit med en kort forklaring på de forskjellige P'ene...

Link to comment
Share on other sites

:? Tusen takk for en utmerket forklaring! Da betyr sikkert 1500 vekten på våpenet da? 1500 gram.. Eller kanskje avtrekksvekt 1500 gram? Og alle vet selvsagt hva FR60 (FeltRevolver gir seg selv men 60..) og SR48 står for?

Grunnen til at jeg spurte er at ikke ALLE er klar over hva disse tingene betyr.. Jeg for min del har ikke satt mine bein i en PPC pistol før... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tallene betyr (og det er litt inkonsekvent):

1500: Den maksimale poengsum du kan få når du skyter 150 skudd.

60: En øvelse/program hvor en skyter 60 skudd.

48: En øvelse/program hvor en skyter 48 skudd.

 

I PPC er det et hierarki blant øvelsene. 1500 (150 skudd) er den opprinnelige/skikkelige/ordentlige PPC-øvelsen. Det er der det noteres rekorder, og det er på grunnlag av denne du rangeres.

 

De andre øvelsene er lightversjoner :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

For å få opp aktiviteten på aktivitetsloggen og for å se om dette er noe for meg lurte jeg på stille på noen stevner her i distriktet (Hordaland). Har ikke egen pistol/revolver selv og lurer på om dette er tilgjengelig til lån hos de klubbene som arrangerer stevnene, eller om det er mulig å "låne" klubben ( den jeg er medlem i) sin?

 

Hvilke stevner kan jeg eventuellt delta på uten kurs utover grunnleggende sikkerhetskurs for pistol?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

@skog: Hvilke stevner det blir de tre første måneder av året, er opp til klubbene som arrangerer stevner.

De som setter opp terminlister kretsvis og nasjonalt, rydder og ordner bare i de innkomne søknader om stevner.

 

Vil du ha flere stevner, må du ta dette opp med klubbene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...