Jump to content

E61

Members
  • Posts

    30
  • Joined

  • Last visited

E61's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/17)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Reputation

  1. I word dokumentet "Forklaring til opplæringsvirksomhet i NSF" som ligger på cd tilhørende NSF sitt sikkerhetskurs, kan man lese følgende: Del 1: Skytterutdanning Kurs: Sikkerhetskurs for nye skyttere Innhold: Teoretisk og praktisk opplæring i sikkerhet, og grunnleggende skyteferdigheter. Arrangør: Krets eller klubb Varighet: 12 timer (inkludert teoretisk og praktisk del, samt teoretisk prøve) Instruktør: Erfarne tillitsvalgte, helst trener. Krav: Obligatorisk for alle medlemmer som ikke har tilsvarende opplæring. Prøve: Teoretisk prøve Gren: Kurset er generelt med unntak av praktisk del som er gren spesifikt. Om dette skal forstås som et endelig krav om sikkerhetskurs fra NSF sin side, skal ikke jeg uttale meg sterkt om, men det kan ihvertfall lett tolkes slik...
  2. Da er resultatlisten lagt ut, dere finner den under Nyheter på http://www.moldepk.no" target="_blank
  3. Resultatlisten kommer på nett så snart jeg får kloa i den.
  4. Det har, som normalt er ved slike anledninger, tikket inn endel bilder fra dette stevne. Er det noen av deltakerne som absolutt ikke vil "bli offentliggjort" på websidene til moldepk.no, ber jeg om at dere hører fra dere asap. (Den som tier, samtykker...) Forøvrig vil jeg gjerne benytte anledningen til å takke alle deltakerne for oppmøte, og ønske dere alle velkommen tilbake ved en senere anledning.
  5. Sakset fra PODs rundskriv: Trener minst 2-3 ganger på banen pr mnd, samt deltar på minst 10 stevner(starter) pr år hvorav minst halvparten åpne (approberte) stevner(starter). Åpne ikke-approberte stevner regnes som klubbstevne.
  6. En ferskere versjon av PODs rundskriv finnes her: https://www.politi.no/vedlegg/lokale_ve ... gg_998.pdf
  7. Ingen edelsten akkurat, men den virker ihvertfall som den skal... (Nummerlik Kongsberg Colt mod1914 fra 1941)
  8. Politiet har lagt ut revidert versjon, med nytt navn: https://www.politi.no/vedlegg/lokale_ve ... gg_848.pdf
  9. Det har tikket inn endel bilder som ble tatt i løpet av dette kurset. Er det noen av deltakerne som absolutt ikke vil "bli offentliggjort" på websidene til moldepk.no, ber jeg om at dere hører fra dere asap. (Den som tier, samtykker...)
  10. Mmm, det var vel å trekke det noe langt? Man må seff gjøre noen grep for å sikre seg, feks holde Joomla løpende oppdatert med alle sikkerhets patcher. (+ endel andre ting jeg har gjort, uten å røpe hva...) Men dette er vel ikke så ulikt andre systemer CMS systemer? Problemet øker med antall moduler og plugins man måtte finne på å innstallere. Holder man seg til et minimum, og velger kun de mest utprøvede og annerkjente, ser jeg ikke noe problem...
  11. Muligens ikke et direkte svar på trådstarters spørsmål, men kan hende andre i startgropen kan ha nytte av innlegget... Jeg har bygd websidene til MoldePK i et CMS system ved navn Joomla. Systemet krever et webhotell med MySQL og PHP. Systemets store fordel, i mine øyne, er muligheten til å ha flere nivåer av tilgang basert på logg inn. Dette betyr at flere fra klubben kan bidra, og legge ut på websidene artikler og annet innhold. Man er ikke lenger avhengig av kun en person med server logg inn, ftp logg inn, kjennskap til HTML koding osv... Du kan ha websider bak logg inn beregnet for vanlige medlemmer, og mulighet for tilgangsnivå som Skribenter og Publisenter. Forskjellen på disse, er at Skribenten må få godkjent sin artikkel før den vises på websidene, mens de med Publiser tilgang kan utføre dette direkte. Det finnes også tre forskjellige nivåer på Administratorer av systemet. Joomla systemet kan forholdsvis enkelt bygges ut med moduler, feks aktivitetskalender, webforms og annet. Systemet er gratis, og skapt som "åpen kildekode". Er systemet komplisert å bruke? Vel, egentlig ikke, men det krever litt av den som skal sette dette opp (typisk høyeste grad administrator), og formgi hvordan websidene skal se ut. Her er mulighetene mange, men mitt tips er "Keep it simple". Når denne jobben er gjort, er det enkelt for andre å bidra med innlegg, arikler, bilder og lignende innhold.
  12. Som en av deltakerne på dette kurset, kan jeg ikke annet enn å slutte meg til forrige taler...
  13. Har ikke finlest de, men ser kjapt at det ihvertfall er forskjell når det gjelder innmeldte stevneresultater. På en liste er et stevne resultat oppført, på den andre ikke. Det jeg ikke fatter, er at det faktisk finnes to lister. Har noen en forklaring på hvorfor det er slik?
×
×
  • Create New...