Jump to content

storfornøyd med remington tråden!


Guest v-maxpower

Recommended Posts

Dette er da en tråd for alle som er storfornøyd med sin remington.

Både rifler å hagler, pene å stygge. Alt er velkomment.

Skriv hjerne litt om din remington, hva du bruker den til å hva du har skutt med den :wink:

Legg gjerne ut bilder :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

En gammel, velbrukt Rem 700 Classic gjør da jobben den... :wink: Et bruksjern som aldri har svikta meg, og pussig nok dreper den akkurat like godt som allverdens fancy greier med imponerende navn og stæsj... :wink:

 

radyrrifle.jpg

 

Min er i .30-06 og har blitt brukt med hell på alt fra rype og gås til rådyr. Og så er den velsigna fri for alt som kan kalles tactical og snipe, bortsett fra Butler Creek på kikkerten, men det er da også omtrent alt jeg kan tåle uten å få brekninger! :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

33o5vr4.jpg

 

Rådyr nr. 5 med den børsa, en remington 700 i 243, fiin rådyrdødare.

 

slenger med et bilde av en remington 700 i 7mm rem mag også da

ih2lbo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja men så kjekt da jo eg har 3 stk Remington

1.) Remington 700 BDL cal 308 kjøpt i 1994 den er rigget med tofot, Kahles 3-12x56 M/Lys og til slutt lang Hausken demper. Den har drept 30-40 hjorter, 2stk rev, 1stk hare, 5-6 Kobber/sel

 

2.) Remington cal 223 sps varmint kjøpt i 2008 denne er rigget med tofot, Hausken standar og Bushnell yardage Pro 4-12x42 med avstandsmåler den har drept 1 Kråke , 1 and, 1 stk mink

 

3.) De neste eg har er en Remington Hagle pumpe 870 express cal 12/76 den har drept utallig med skarv og 3 minker 1stk rådyr.

Nr 2 og 3 er liks våpen

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

har 2 stk remington 700. Den ene er en kort 700 i 6br shilen 60cm pipe timmney avtrekk. og tyrestubben stokk.hs 10skudd mag. med en shigtron 8-32-56 på toppen.

Den andre er en lang 700 i 300winmag cdl med zeizz diavari 3-12-56 på topp, vurdere og kamre til 325wsm etter pipa har gjort sitt. Har og dier og mange hylser til 375 ultra. men få se har blitt mer gla i kaliber med mer moment en kjapp rekyl her etter. og børsene blir gjenga for demper her etter,fint og dempe smell og ta mye rekyl :P ellers så har jeg en del kamerater med div remington og veldig bra børser,og mye custom deler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler meg liksom ikke helt trygg med mindre det står Remington på riflen... Antagelig en vrangforestilling, men med Remington vet jeg hva jeg får. I tillegg er det noe med linjene og enkelheten i designet som tiltaler meg veldig. For tiden har jeg en SPS Varmint i .223 som jeg har "herjet" en del med for at den skulle bli slik jeg ville, og en 700 Alaskan Titanium i .270 Win. Jeg har også en 870 som jeg har hatt i femten år og som er påliteligheten selv.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli en fin tråd ja :D

Jeg har en Remington 700 ADL 30-06. Var fornøyd med den, men savnet DM og likte ikke stokken, men det er ikke noe problem når det heter Remington for da finnes det jo uendelig med deler til en billig penge :D

her er skjønnheten ;)normal_29_01_09_029_%5B640x480%5D.JPG

Link to comment
Share on other sites

Fin Agurktidsrtåd dette :wink:

 

Har faktisk en Rem700 jeg også...

 

Så en omtale av Remington700 Mountain Rifle i Våpenjournalen på åttitallet, og da jeg for noen år siden ville ha meg en lettvekter husket jeg denne omtalen...

 

Da J&F tilfeldigvis hadde en brukt inne til en svært hyggelig pris kjøpte jeg den. Kjøpte samtidig en nyfabrikkpipe i .280Rem. billig av Magnumhansen, monterte på en lett 6x42Kahles og tilpasset en Pachmayr Decelerator. Det hele ble avsluttet med at jeg siklet avden slitte lakkfinishen og ga børsa full pakke.

 

Her noen bilder:

 

normal_jeff01.jpg

 

normal_jeff03.jpg

 

normal_jeff04.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli en fin tråd ja :D

Jeg har en Remington 700 ADL 30-06. Var fornøyd med den, men savnet DM og likte ikke stokken, men det er ikke noe problem når det heter Remington for da finnes det jo uendelig med deler til en billig penge :D

Hvilken magasinløsning har du på børsa, å hvor fikk du tak i den? :D

Link to comment
Share on other sites

I den 243'n min skal jeg bytte løp til 308 som skal kappes til 47cm å gjenges for lyddemper. Løpet har jeg liggende, men må bestille demper snart :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 700 CDL, 30.06 links som skal få påmontert en Zeiss Classic 2,5-10x50. Har bestilt ringer i dag.

Har ikke fått prøvd denne enda, men satser på at den gjør jobben.

Håper å lete opp både elg, hjort og rådyr sammen med denne til høsten.

 

Grunnen til at jeg valgte denne, er fordi jeg synes den er pen i stokken og ikke fullt så "plastikk" som T3.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt flere Remington av forskjellig valør opp gjennom tidene.

De fleste har fungert godt med god presisjon.

En Classic i 30-06 og en ADL i 25-06 flyttet ut sammen med sønnen og lever så vidt jeg vet i beste velgående.

 

Den jeg desverre ikke ble venn med var en SS/Synth Model Seven i 243 Winchester.

Nydelig lita rifle, men den ble for "vimsete" å skyte med...jeg fikk den aldri helt til.

Synd, for ellers likte jeg den svært godt.

 

En kjenning opplevde på gaupejakta for noen år siden at utkasteren frøs fast i sluttstykket.

Resulatet ble forkiling og ei gaupe som spaserte rolig og fint over elveisen og forsvant i skogen mens han bante, steikte og fumlet med å få patron i kammeret...

 

Utover det skal jo Remington ifølge ekspertene miste ladearmen etter en del skudd, og utdrageren skal også ryke før en vet ordet av det.

Jeg har imidlertid aldri opplevd slike ting :)

Link to comment
Share on other sites

Bumper litt og spør: er det noen som har en remington 700 SA kasse å selge meg? :roll:

Har alt jeg trenger bortsett fra slutstykke å låskasse så har jeg ei ny børse :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

35mir60.jpg

 

Slik ble min rem 700 adl i cal 30-06 montert med Vmac-3 demper. Høres ut som en litt skarp/grov .22 i smellen og rekylen ble så og si borte. Løpet ble bare kappet 5 cm, og regner med den holder anslagsenergikravet greit siden jeg lader med 200 grains Mega :wink: Skjøt kun 7 skudd i dag, ingen tendens til mirage fra demper. Presisjonen ble ikke dårligere ihvertfall, siste to skudd samlet 20mm på 100m, fra benk med "dagen derpå skytter", rimelig skjelven i dag 8) Alt i alt, veldig fornøyd med min Remington :D

Link to comment
Share on other sites

Foxterrier

Nå er eg en liten og pinglete Skandinavier så dette er toppers for meg... :oops:

Forskjeftet er kraftigt og veldigt behageligt synest eg, pistolgrepet er kraftigt og behageligt også synest eg.

Stokken passer rett og slett meg helt snadder, men kansje du burde spørre noen med "klubber" (les hender så store at det burde vert våpen tillatelse på de) visst det var denne størrelsen du refererer til da.. ;-)

 

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har en rem seven xtr camo, har vært et "hærke" i sluttstykke siden den var ny for et år siden.Trodde det var noe feil med børsa, men prøvde et nytt og d var samme greia.Det er akkurat som om sluttstykke låser seg når det taes kjapt tilbake og stopper når du skyver d frem. Noen som har vært bort i samme problem? Noe en børsemaker kan fikse?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Har 3 stk. Remington i våpenskapet her hjemme.

2 gamle 870 Wingmaster, den ene fra 70 og den andre fra 80. Begge to knallhagler som dreper det de kommer over. (Så lenge han bak vet hva han driver med...) Disse to har skutt utallige fugl, primært rype, gjennom åra. Det må vel nevnes at det er 3 generasjoner som har jaktet med dem.

Remington 700 BDL .308, skyter hull-i-hull. Anskaffet av min bestefar på 70-tallet. Har felt mang en rein, og forårsaket mangt et blått øye.

 

Kan jo også nevne at jeg har pusset opp igjen 2 av de.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=35593

 

Som Ranger sier, ikke noe Tactical på 700n her heller. Kikkerten, en Zeiss Conquest, er nok det mest fancy på hele rifla, resten ser ut som et godt brukt arbeidsjern med ny stokk.

 

Alle må ha en Remington!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Har kjøpt meg en Remington SPS SS i .308. 50 cm løp, Hausken demper og zeiss conquest 3-9x50 kikkert. Har bare fått en tur på banen enda og da var det innskyting som stod i fokus. Med andre ord litt tidlig å si om jeg er storfornøyd, men førsteinntrykket er meget bra. Skal teste litt forskjellig ammo neste gang..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ser at mange her er fornøyd med sin remington, og det er forsåvidt jeg og (model seven ss i 308.), men på den nyanskaffede 700 sps varmint er det et problem. Knappen som gjør at jeg kan skille sluttstykket fra låsekassa fungerer ikke. Det er dermed umulig å ta ut sluttsykket. Noen som har noen tips og triks?

 

Edit: ut i fra bildet under kan jeg si at jeg presser på del 6, uten at del 4 går tilstrekkelig ned.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Remington_700.jpg

 

Sjekk del nummer 4 og 6 på tegningen. Fjæra kan ha hoppet av eller være slapp (Edit: i dette tilfellet er det vel større sjanse for stopperen ikke vil oppover :P ). Det kan også være at "sluttstykkestopperen" sitter fast i sporet sitt av en eller annen grunn.

Link to comment
Share on other sites

Har en Remington 870 12/89.

Skutt ender, skarv, orrhane, rype, måker, kråker.

Den har vert med meg på skytebanen x antall ganger og skutt 1000 vis av skudd med den.

Den er vel 5 år no. Å har aldri sviktet meg.

Synst det var lite folk her inne med Remington.

 

799355.jpeg

799358.jpeg

 

Bilde av Remington 700 sps varmint

DSC_6492.jpg

 

DSC_6496.jpg

 

DSC_6493.jpg

 

DSC_6494.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har en rem seven xtr camo, har vært et "hærke" i sluttstykke siden den var ny for et år siden.Trodde det var noe feil med børsa, men prøvde et nytt og d var samme greia.Det er akkurat som om sluttstykke låser seg når det taes kjapt tilbake og stopper når du skyver d frem. Noen som har vært bort i samme problem? Noe en børsemaker kan fikse?

 

 

Ble en lykkelig eier av en Seven i forrige uke. En XCR camo. Den er også litt lei i sluttstykkegangen, tenkte at det muligens er for at den er ny og må gå seg til litt..? Har ikke fått testet den så mye enda, fått på kikkert og demper nå så håper å få testa litt til helgen :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere hatt en remington nylon 66 kal. 22lr. en remington 541-s custom sporter kal. 22 lr, Disse våpenene blei brukt til ande,due, kråkejakt. Jeg skjøt bortimot 150 st. stokkender med disse. nylon 66 var litt harry mn den fungerte godt.rem.541-s var en perle pen, presis og god å skyte med. disse var kjøpt på midten av 70 tallet. en 870 wingmaster (kjøpt midten av 70 tallet) brukt til ande og duejakt. Våpenet er drifsikkerheten selv den trasket gikk og aldri problemer. en rem. 1100 auto skjøt et knippe rever endel duer og noen stokkender med den (kjøpt tidlig 80 tall. den og trasket og gikk uten problemer. en remington 700 bdl kal. 222 rem. brukt til rådyrjakt, revejakt og gåsejakt plaffet også ned grevling i ny og ned. (kjøpt slutten av 70 tallet) pent våpen god stokk, god presisjon, og god funksjonering. skjøt 16 rådyr med den. en remington 700 mountain kal, 308 win. med nøttetrestokk. kjøpt begynnelsen av 90 tallet. brukt til rådyr og hjortejakt. samt noen sporadiske jaktfeltstevner. skjøt 2 rådyr og en hjort med den. rem. mountain er virkelig stilreine. denne og hadde god presisjon.

 

Nå tildags har jeg kun 1 remington mountain lss kal. 7mm-08 rem. Denne har jeg ikke skutt noe annet enn på blink. Jeg er også "medeier" i en remington 1100 auto syntet 12-70 og en remington 597 lss. Konklusjonen må bli: mye våpen for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...