Jump to content

storfornøyd med remington tråden!


Guest v-maxpower

Recommended Posts

På fredag ble det testskyting med nyrifla. Ble storfornøyd,etter noen enkeltskudd med puss fikk jeg samling på 35 mm på hundre meters hold på første 5 skudd serien. Jeg er ingen "prikkskytter" , mer midt på treet ,så børsa må gå veldig bra!

 

normal_IMG_2079.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt meg en Remington SPS SS i .308. 50 cm løp, Hausken demper og zeiss conquest 3-9x50 kikkert. Har bare fått en tur på banen enda og da var det innskyting som stod i fokus. Med andre ord litt tidlig å si om jeg er storfornøyd, men førsteinntrykket er meget bra. Skal teste litt forskjellig ammo neste gang..

 

Fikk 18 og 19 mm som beste samling med hjemmeladet matchking sist jeg var på banen (3 skudd, målt fra hullkant til hullkant). Godt fornøyd med det! Diamond line er den fabrikkammoen jeg har fått best resultat med. Ellers må jeg si at jeg har fått skuffende resultater med de andre fabrikkammoene jeg har testet (jaktmatch, s&b og winchester). Har også byttet stokken til en h-s presicion og justert avtrekket.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en god, gammel M721 i 30-06 mange år, den har elg, rein og rådyr på samvittigheten. Den har alltid virket, det eneste jeg har gjort er å fjerne lakken og oljet stokken, satt på en Decellerator bakkappe og justert avtrekket.

 

Stokken er gammeldags og bygd for åpne sikter, med den originale metall-bakkappa sparket den helt utrolig til å være 30-06. Avtrekket er heller ikke i 700-klasse, men riggen er lett og slank. Den har vært toppet med 1,5 - 6 X Kahles og Swaro, til reinsjakta setter jeg på en smekker S & B fast 4 X.

 

Er jeg den eneste som har 721 ? Det er forløperen til 700 og ble produsert på 50-tallet og fram til 700'n kom i 62 eller noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Jeg har en rem 700 rifle og en 870 hagle og er fornøyd med våpnene som bruksgjenstand til jakt, men Remington 700 rifla som en dyr og profesjonell skarpskytterrifle vil jeg ikke ha sålenge man ikke kan utføre enkel løpsskifte som på Sauer 200 STR.

 

Løp blir slitt og før du har blitt en presis skytter så må løpet etterhvert skiftes ut etter 2000 skudd, slik som buksa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

oppdatere litt da, fått kappa og gjenga børsa nå, og ble veldig fornøyd..gleder meg til å skyte med den..

 

Remington 700 sps. cal 308 win

 

kappet 45 cm

A-tec 6

Blackhawk! - Tactical Cheek Pad Height Adjustable

Trijicon 3-9 x 40.

Butler creek

 

 

noen bilder !! :)

 

 

6dz89k.jpg

 

11uer9z.jpg

Blackhawk! - Tactical Cheek Pad Height Adjustable

i1dv1h.jpg

2q0ln5u.jpg

Lyddemper.

67jfqw.jpg

gjenginga jobben. ser veldig bra ut !

 

Skitt jakt videre 8)

 

Hilsen Revjakt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

da kom det jaggu meg pakke på døra i dag tidlig på juleaften, moro med pakker ! jeg har bestilt meg ADJUSTABLE CHEEK PIECES. A Model

 

bestilte her : http://karstenskydexcheekrest.com/

 

han er veldig flink, jeg bestilte den 15 des, og fikk pakken i dag ! kjempe hyggelig og hjelper deg !

 

 

 

sånn ser den ut..

 

fedkbr.jpg

 

 

15n7shw.jpg

 

får se litt på det i morra, er jo juleaften i dag så....

 

 

Ønsker alle sammen en god jul og godt nyttår ! :D:winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her er mine to børser, begge har fått nye lilja løp hos Rafdal. Den ein legst borte eg den første eg kjøpte starta som 22-250 men fekk seg nyt løp i 308 og ny bolt håndtak Den andre 223 starta som ein adl kjøpt her på forumet, alt er skifta utan om avtrekket, bolten og kassen. Av til behør har 308'n sonic denper, harris tofot, zeiss coqest 4.5-14x44. 223'n har jalla tofot, leupold 3,5-10x40, hausken demper. Kjekke børser som skal moddes litt meir når er penger i kassa til å realisere det. Planen er nye bolter og avtrekk. Remington er vel som lego hehe

 

20120102_232738.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Den ble vel slaktet i alle tester når den ble lansert fo endel år siden. Mange spesielle løsninger, bl a innfesting av pipa etter det jeg husker. Mye plastdeler også. Prismessig ikke mye billigere en billigste Remington basert på 700 mekanismen.

 

Det var det jeg husker i farten, prøv å Google den så ser du hva du finner. Har holdt en slik en gang for endel år siden, og det var nok for min del!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...