Jump to content

Er tiden inne til forandring ang Pistol NM bane/ felt


vbn

Recommended Posts

Veeel...

 

Jeg begynte med et par ordentlige innlegg i denne tråden jeg, men når du istedenfor å svare på spørsmålene som blir stilt deg av både meg og andre bare fortsetter med "hva med kvalifisering? Hva med kvalifisering?", da blir det litt mye god dag mann økseskaft og fjollete for min smak.

 

Men du synes kanskje heller andre bør prøve å løfte tråden for deg, selv om du fortsetter i den samme tralten?

 

Vil du ha noe konstruktivt ut av dette så begynn selv, så skal jeg følge villig etter.

Link to comment
Share on other sites

Veeel...

Vil du ha noe konstruktivt ut av dette så begynn selv, så skal jeg følge villig etter.

 

Da kan du jo begynne med å lese mitt siste innlegg en gang til så får vi se om du har noen synspunkter. Det er synspunkter det hele tiden er etterspurt. Kverulering er ikke synspunkter vet du.

Link to comment
Share on other sites

Sånn helt seriøst er det vanskelig nok å få med folk på NM slik det er, kvalifisering og ditt og datt hadde masse folk bare gitt F, selv jeg hadde nok ikke giddet om det krasja med dynamisk på kvalik. Du kan jo vri på det om man vil være dust, bare A skyttere får være med... som er ganske teit siden det har vært folk fra kl D høyt i toppen som er nye.

 

Det er med hva, 200 og noe i revolver i milfelt åpen klasse, det er ikke veldig mange, det er litt stas å ha noen bak seg, dette er også første spm man ofte får "hvor mange var med?" om man har fått 5 plass og 10 var med er det ikke så stort. men med 200? da begynner det bli OK

 

Hadde det vært 5000! med kunne jeg sett behovet for kvalifisering, men vi er jo dessverre håpløst små i nsf felt på NM kontra hva DFS og landsskytterstevnet er.

 

Felt nm i nsf minner jo mer om internkonkurranse i skytterlag om vi ser på antall folk...

 

Min klubb stilte med 3 i revolverfelt og hele 12stk i militærfelt som var veldig gledelig, dessverre var det mange som sa i fra at etter alt tullet rundt prøvenm orket de ikke ta sjangsen på å avbryte ferien for å stille da de var usikre på arrangøren. Dessverre må man si, for selve NM var jo strøkent arrangement.

 

Oppdeling av rev/mil og fin/grov over 2 helger kan absolutt være en bra greie, men kanskje mange da dropper den ene helgen og andre motsatt? hvem vet.

 

Kan heller diskutere hvorfor det er så FÅ på nm enn så mange egentlig, vi har jo ervervet våpen for konkurranse, ikke plinking på klubben, vi hadde jo oppmøte på ca 8-9% av klubbmedlemsmassen er det bra nok?

Link to comment
Share on other sites

vbn: Som andre har foreslått, hva med å presisere hva som er feil med dagens system? Alt kan forbedres, men alle endringer er ikke automatisk forbedringer. Og du har fremdeles ikke klart å formidle hva som er problemet med dagens system. Før du gjør det vil du bare oppfattes som nok en i*iot som skal ri sin egen kjepphest til merra brekker ryggen.

 

For alt jeg vet har du et godt poeng, men hvis så klarer du ikke å formidle det så folk skjønner det. Start der.

Link to comment
Share on other sites

Hva om NM i dagens form kunne fortsatt som et landskyttersevne ?

Og NM med kvalifisering til en NM plass ?

NM som årets høydepunkt og sesong avslutning ?

Ville dette da bidratt til nivåøkning blant dagens skyttere der en plass på NM laget igjennon kvalfisering ville i seg selv hatt en høy status å kjempe seg til ?

 

Jeg forstår ikke helt hva du skriver, men nei, tror det ville bidratt til at flere hadde gitt f* i hele arrangementet og at NM hadde hatt så få deltakere at det fort hadde blitt forbigått i stillhet. Konkurranseinstinktet opplever jeg som endel lavere blant pistolskyttere enn hos DFS skyttere og når folk er redde for vanlige stevner tror jeg ikke man får flere deltakere til NM ved å forsøke å gjøre nåløyet mindre... Vi må få folk forbi den der hobby\trenings-plinkingen.

 

Jeg tror at en nivåøkning generelt gjøres ved å få flere skyttere til å skyte vanlige terminfestede stevner året igjennom og at de som da ser at dette er morro og at folk er greie er personer som da automatisk vil trekkes mot deltakelse i et NM.

 

Hadde man delt opp NM i flere og kortere arrangement utenfor ferietid er det mer sannsynlig at jeg ville deltatt på et av NM`ene, men tror ikke dette nødvendigvis gjelder flertallet av pistolskytterne.

Link to comment
Share on other sites

@vbn: I stedet for å stille spørsmål og stille spørsmål og stille spørsmål, hvorfor ikke bare sette fram dine forslag og begrunne dem på best mulig måte? Så kan vi diskutere det du faktisk mener i stedet for å diskutere vagt formulerte spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Han skriver i et tidligere innlegg at det ikke er noen problemer slik det er i dag.

 

Ellers så ønsker han synspunkter på om noe burde gjøres annerledes.

 

"Ville dette da bidratt til nivåøkning blant dagens skyttere der en plass på NM laget igjennon kvalfisering ville i seg selv hatt en høy status å kjempe seg til ?"

 

Mest sannsynlig ikke. Det ville nok ført til som flere skriver at folk bare gir blaffen i hele nm. Flere i min egen krets som ikke deltar fordi de mener de ikke har noe å gjøre på et NM. Synd, da jeg mener alle har noe å gjøre på et NM. Sosialt, god stemning, og plutselig skyter man bra og ligger høyt oppe :)

 

Ang å kjøre FG og MR over 2 helger så tror jeg det ville ført til at noen velger det ene og ikke det andre, og omvendt.

Syns det er veldig greit å kjøre FGMR over 4 dager.

Neste år er det vel 1 uke med både FGMR, SPSRM1M2 sammenhengende omtrent.. :D

Link to comment
Share on other sites

Hva om NM i dagens form kunne fortsatt som et landskyttersevne ?

Og NM med kvalifisering til en NM plass ?

NM som årets høydepunkt og sesong avslutning ?

Ville dette da bidratt til nivåøkning blant dagens skyttere der en plass på NM laget igjennon kvalfisering ville i seg selv hatt en høy status å kjempe seg til ?

 

Jeg forstår ikke helt hva du skriver, men nei, tror det ville bidratt til at flere hadde gitt f* i hele arrangementet og at NM hadde hatt så få deltakere at det fort hadde blitt forbigått i stillhet. Konkurranseinstinktet opplever jeg som endel lavere blant pistolskyttere enn hos DFS skyttere og når folk er redde for vanlige stevner tror jeg ikke man får flere deltakere til NM ved å forsøke å gjøre nåløyet mindre... Vi må få folk forbi den der hobby\trenings-plinkingen.

 

Jeg tror at en nivåøkning generelt gjøres ved å få flere skyttere til å skyte vanlige terminfestede stevner året igjennom og at de som da ser at dette er morro og at folk er greie er personer som da automatisk vil trekkes mot deltakelse i et NM.

 

Hadde man delt opp NM i flere og kortere arrangement utenfor ferietid er det mer sannsynlig at jeg ville deltatt på et av NM`ene, men tror ikke dette nødvendigvis gjelder flertallet av pistolskytterne.

Flott, gode synspunkter du kommer med her.

Link to comment
Share on other sites

Neste år er det vel 1 uke med både FGMR, SPSRM1M2 sammenhengende omtrent.. :D

Slik jeg har forstått det, planlegger neste års NM-arrangør å blande bane- og feltøvelsene litt. Så det blir muligens nesten to uker med bortimot annen hver dag bane og felt. Så da kan man jo endelig få sjansen til å skyte felt NM uten to sett med reiseutgifter!

Link to comment
Share on other sites

Mht konkurranseinstinkt tror jeg det er det er naturlig like høyt i NSF pistolskyttere som DFS skyttere. Men jeg har inntrykk av at det er mye plinking i klubbene blant pistolskyttere og mange har rett og slett ikke fått smaken på konkurranser.

 

I Oppegård SL er vi opptatt av å få nye skyttere ut i feltløypa så tidlig som mulig ( noen klubber nærmest nekter sine rekrutter deltagelse før de har vist seg "skikket" - det er jeg fullstendig uenig...) og alle våre sikkerhetskurs avsluttes med en mini feltløype konkurranse, med notering av resultat! ... og alle er særdeles interresert i å se hvordan de gjorde det...

 

Det er mye trening i konkurranser og det får skytterne til å skjerpe seg og de blir opptatt av hvordan de kan bli bedre skyttere, nesten uten unntak. Så lag enkle konkurranser på trening og noter resultat slik at skyttere kan se hvordan de utvikler seg.

 

Det gjør også sitt til at flere skyttere vil ut å måle seg med andre skyttere.

Link to comment
Share on other sites

Hvis de ryktene jeg har hørt om NM på Ørlandet neste år (dvs. annen hver dag med felt og bane) stemmer så utgår i hvert fall felt-NM for undertegnede, og jeg vet at mange andre tenker det samme. Bane-NM interesserer meg ikke, og hvis det blir en dag dødtid mellom hver dag med felt så finner jeg heller noe annet å bruke ferien på. Synd, da felt-NM de siste to årene har vært sesongens store høydepunkt.

Link to comment
Share on other sites

vbn: Som andre har foreslått, hva med å presisere hva som er feil med dagens system? Alt kan forbedres, men alle endringer er ikke automatisk forbedringer. Og du har fremdeles ikke klart å formidle hva som er problemet med dagens system. Før du gjør det vil du bare oppfattes som nok en i*iot som skal ri sin egen kjepphest til merra brekker ryggen.

 

For alt jeg vet har du et godt poeng, men hvis så klarer du ikke å formidle det så folk skjønner det. Start der.

 

 

Hva med å lese det jeg skriver en gang til Erlend ?

Link to comment
Share on other sites

DFS klarer jo å gjøre Landsskytterstevnet til en "happening" for hele familien. Der er det ikke plagsomt med krav til kvalifisering før man får melde seg på. Hvis vi NSF skal gå den motsatte veien blir vel resultatet kun at færre "gidder" å drive med pistolskyting. Det vil nok få betydning for både bane og felt.

 

Men hvis målet med en slik endring er færre deltakere og at pistolskyttere skal bli en "sær liten klikk som runker hverandre" er det jo helt sikkert rett vei å gå. Da gjenstår det bare å se hvor lenge man får lov til å skyte pistol i dette landet?

 

Det sporten virkelig behøver er alle endringer som gjør dette mer familievennlig slik at vi kan nærme oss DFS i det å være en "folkebevegelse" som inkluderer hele familien, far, mor, unger og besteforeldre! Både DFS og SWS har lyktes med en slik tilnærming. Hvordan det er med de "dynamiske praktikerne" vet jeg ikke, men det sosiale rundt sporten vil ubetinget bare bli av større og større betydning hvis vi skal overleve i et samfunn som blir stadig mer "våpenfiendtlig"!

 

Kvalifiseringskrav før deltakelse på NM er garantert ikke riktig vei å gå. Veldig mange pistolskyttere skyter fordi det er gøy og de er fornøyd så lenge det sier PANG! La oss som er fornøyde med det få lov til å være "listefyll" så kan dere som jager etter plasseringer, gull og ære få lov til det!

Link to comment
Share on other sites

Dynamisk er veldig sosialt og trivelig, vi har til og med tid til å lage morsomme bilder og grimaser mens andre skyter stagen og vi egentlig skal planlegge litt ekstra, har en flott av ojoh fra rooster ;)

 

At man møter opp, uansett plassering, står det respekt av, for man HAR møtt opp! per def slår man da alle som ikke møtte.

 

ojoh og brum føler jeg dekker mye viktig her i sine poster.

 

Vi driller også nye skyttere i konkurranser som avslutning av sikkerhetskurs, men blir stadig oppgitt når folk fra andre klubber flytter til oss, har hatt håndvåpen i mange år, og aldri har skutt en klubbkonkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Hvis de ryktene jeg har hørt om NM på Ørlandet neste år (dvs. annen hver dag med felt og bane) stemmer så utgår i hvert fall felt-NM for undertegnede, og jeg vet at mange andre tenker det samme. Bane-NM interesserer meg ikke, og hvis det blir en dag dødtid mellom hver dag med felt så finner jeg heller noe annet å bruke ferien på. Synd, da felt-NM de siste to årene har vært sesongens store høydepunkt.

Men da blir det høyaktuelt for meg. Jeg synes bane og felt er like gøy. Da får jeg også god samvittighet ovenfor familien hvis jeg kan samlet alt på en periode og en tur, kontro å kjøre land og strand rundt lang-helg etter lang-helg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis de ryktene jeg har hørt om NM på Ørlandet neste år (dvs. annen hver dag med felt og bane) stemmer så utgår i hvert fall felt-NM for undertegnede, og jeg vet at mange andre tenker det samme.

 

Helt enig. Skyter også kun felt, og ville dermed fått to uker med kostnader til opphold, for noe som ville tatt under halve tiden. Hvorfor ikke gjøre seg ferdig med det ene, før man begynner på det andre? Det burde jo også gjøre de som skyter begge deler fornøyde?

Link to comment
Share on other sites

Hva om NM i dagens form kunne fortsatt som et landskyttersevne ?

Og NM med kvalifisering til en NM plass ?

NM som årets høydepunkt og sesong avslutning ?

Ville dette da bidratt til nivåøkning blant dagens skyttere der en plass på NM laget igjennon kvalfisering ville i seg selv hatt en høy status å kjempe seg til ?

Er det noen som helst grunn til å tro at det ville bidratt til det? Har du noe som helst som kan tolkes i den retning? Om ikke, sitter jeg igjen med mitt spørsmål fra forrige side:
Samme spørsmål er stilt deg gjentatte ganger, vbn, men du velger å ikke svare på det. Nok en gang - Hva mener du å oppnå ved å gjennomføre denne endringen? Hvilket problem er det du mener å ha identifisert?

TS: Du anklager andre for å komme med hakk i plata, men kommer ikke med noe som kan diskuteres. Hva er verdien i denne tråden? Det kan godt være at du har noe interessant å komme med, som kan diskuteres, men så langt har det vært fraværende.

Link to comment
Share on other sites

Ser du ikke forstår, tror du bør lese mine innlegg en gang til og andres som har forstått. Da tror jeg alt går bedre og du forstår at det ikke nødvendigvis er mine meninger som gjelder, men at det er spurt om synspunkter.

Link to comment
Share on other sites

Ja takk, v_olden. Det hadde vært supert.

Vi skal ha møte litt senere denne måneden der vi skal spikre en del avtaler og program. Jeg oppretter en tråd i etterkant av dette møtet. Inntil da har vi lite å melde utover datoene som allerede er kjent for de observante.

Link to comment
Share on other sites

Ser du ikke forstår, tror du bør lese mine innlegg en gang til og andres som har forstått. Da tror jeg alt går bedre og du forstår at det ikke nødvendigvis er mine meninger som gjelder, men at det er spurt om synspunkter.

...og mere hakk i plata.

 

For å svare på spørsmålet; det er ingenting som tyder på at ditt "forslag" har noe som helst for seg. Derimot tyder alt på at du troller. Under alle omstendigheter svarer du ikke på spørsmål som stilles deg gjentatte ganger, men kommer heller med mer svada og påstander om at folk ikke forstår.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ikke så stort problem med full påmelding, men hvis det hypotetisk sett skulle bli det i fremtiden kunne kanskje de beste fra en eller annen Norgescup fått tilbud om plass før påmelding for alle åpnes. Noen få slike seedede plasser (f.eks. 5-10) er kanskje noe ala det trådstarter er ute etter, men de fleste NM-plassene burde fremdeles være åpne for påmelding fra alle.

 

Fin ide i teorien, men vanskelig i praksis? Spørsmålet er jo hvordan man kunne laget en Norgescup slik at skyttere fra alle deler av landet kan ha noenlunde samme forutsetninger for å hevde seg uten å ta fly hver helg.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tidligere ble spesialfelt og FGMR felt NM avviklet over en sammenhengende tidsperiode på samme sted . Nå arrangeres spesial delen som eget NM og det synes jeg har vært en god ide. Det vi kanskje kunne vurdere er å også splitte Millitær / Revolver og Fin / Grovfelt over to stevner, som da kunne gå over to helger og kanskje utenfor vanlig ferietid (juni / juli). Hva med å ha MR NM tidlig i juni og FG NM i slutten av august

 

 

Et kjempeforslag synes jeg, er ikke alltid like lett å få avsatt feriedagene til hobbybruk, og ikke alltid like lett å kombinere NM med familiferie :D

I tillegg ville jo de som gremmes så fælt over alle disse banevåpnene få sitt "eget" NM :lol:

 

Har vært på ferie uten nett etter innlegget mitt og det er hyggelig at vinklingen min har vært så engasjerende. Og til dette innlegget og det foregående har jeg stor sans for forslagene om å dele NM og arrangere det over 2 helger. Men til ett eventuelt NM i MR så synes jeg at også SP/SR hører med i programmet og dette kan avvikles over 3 dager og kan være det NM som vil engasjere de fleste skytterne. Og dette kan gjerne legges til en langhelg i fellesferien (eks. torsdag, fredag og lørdag) og være den happeningen i fellesferien som tidligere felt NM. En slik løsning vil også gjøre det enklere og avvikle da skiveoppsettet kan være tilnærmet likt.

 

NM i magnum kan f.eks avvikles en helg tidlig i slutten av mai/begynnelsen av juni og muligens legges inn i ett vanlig stevne.

 

NM i F/G i august er jo en glimrende løsning for kvalifisering til landslaget i felt.

 

Jeg tror at det er meget viktig for NSF å tenke nytt og framover. Store arrangement vil bli vanskeligere og vanskeligere å avvikle når den eldre garde i dag trapper ned sin virksomhet og at de yngre skytterne i dag er klart mer opptatt av fritid og sin familie i ferietiden.

 

Fagkomite pistol bør ha dette som ett tema til høstens konferanse og involvere lagene gjennom en spørreundersøkelse.

 

henryno :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ja takk, v_olden. Det hadde vært supert.

Vi skal ha møte litt senere denne måneden der vi skal spikre en del avtaler og program. Jeg oppretter en tråd i etterkant av dette møtet. Inntil da har vi lite å melde utover datoene som allerede er kjent for de observante.

Oppdatering:

 

Møtet vårt er avholdt og info kommer i neste Skytternytt rundt den 18.september. Samtidig kommer infoen på hjemmesiden vår og på vår Facebookside.

 

Vi synes det er mest ryddig og ordentlig å gi ut informasjonen i alle kanaler samtidig, fremfor å gi noen kanaler fordeler tidsmessig. Så da kan dere bare glede dere til neste Skytternytt! :)

 

Jeg kommer også til å opprette tråd her på kammeret, men kan ikke love like hyppig/detaljert oppdatering som på hjemmeside og FB.

 

I mellomtiden kan dere kose dere med et lite videoklipp fra møtet vi hadde:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvis det stemmer så har i hvert fall arrangøren gjort sitt for å færrest mulig til å delta på NM. For oss som ikke er interessert i bane-NM blir da alternativene å reise tur/retur Trondheim (10 mil + ferge, evt. en time på hutrigbåt) hver dag det skal skytes, kaste bort feriedagene på Brekstad, eller gjøre noe helt annet enn å skyte felt-NM. Sannsynligvis faller valget mitt på siste alternativ.

 

Har arrangøren noen gode argumenter mot at bane og felt arrangeres separat?

Link to comment
Share on other sites

Det virker som at det for en feltspesialist vil være en skjebne verre enn døden å "måtte" skyte en baneøvelse eller to...

 

Sjøl kommer jeg til å dra til Ørlandet primært for å skyte baneøvelsene. Men jeg vil nytte anledningen til å skyte 3-4 feltøvelser siden jeg får sjansen. Men dette bekrefter kanskje bare det jeg lenge har trodd: At "baneskyttere" i overveiende grad har et mere åpent sinn enn "feltskyttere"? ( jeg bruker anførselstegn fordi jeg synes egentlig at det er et jævlig kunstig skille. De fleste av mine skytterkompiser skyter begge deler, og de liker det!)

Link to comment
Share on other sites

Noen må prioritere og har ikke kun seg selv å ta hensyn til. Noen er så heldige at hele familien er ivrige skyttere og at man kan ta ferien akkurat når man vil, men ikke alle har det slik.

 

Men når det er sagt så er ihvertfall Revolver, Militær, SP/SR og M1/M2 med bare en unødig ekstra dag innimellom (Hurtig grov), og det er forholdsvis greit

Link to comment
Share on other sites

Den såkalte "hviledagen" skyldes sannsynligvis at mange feltskyttere skyter hurtigpistol. Noen av dem skyter til og med veldig bra hurtigpistol... Sjøl vurderer jeg også å droppe militærfelt, men det er fordi jeg forventer ei "frimerkeløype" og da er ikke en Glock konkurransedyktig.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden spør om det er tid for endring... Neste år går alle felt og bane Norgesmesterskapene over en lang periode med felt og baneøvelsene flettet i hverandre på samme geografiske sted relativt lang fra de fleste tett befolkede områder i Norge. Det betyr at de fleste deltagere må reise mer enn 400 km og legge til en reisedag i hver ende. Isolert sett er tanken og konseptet god, men jeg ser helt klart mange utfordringer.

 

Konseptet lar seg neppe gjennomføre mange andre steder - banekapasitet / tilgjengelig mannskaper / ressurser i denne størrelsesorden er mangelvare i de fleste klubber rundt om i Norge.

 

Så kan man mene at av og til så velger vi det ene og av og til velger vi det andre. Vel min erfaring er at skal du bygge opp et godt arrangement så må man bestemme seg for et konsept og rendyrke det slik at de du ønsker skal stille får det de forventer og gjerne litt mere. Ved slik store felles arrangementer vil man ofte måtte lage kompromisser og sjansen for å miste deltagelse er stor.

 

Jeg tror som nevnt tidligere at vi får en bedre og bredere deltagelse ved å splitte NM felt og bane i mindre arrangementer som klubbene har kapasitet og ressurser til å lage til gode arrangementer og så fordele det geografisk fornuftig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt enig her, hender jeg skyter en og annen baneøvelse, men å ta meg fridager for å gjøre det skjer dessverre ikke.

Felt derimot, ja, det tar jeg fri for, da spesielt mil og rev, prøver få med meg fin/grov om alt klaffer vanligvis i NM

 

Grov for meg er 9mm, gjerne masse 1 hånds, militær er 45 og mye 2 hender. Revolver liker jeg slik den er i dag, vi har jo trossalt mag1/2.

Link to comment
Share on other sites

Man kunne jo selvfølgelig gå i helt motsatt retning og fortsette å samle alle NM pistoløvelsene på samme sted vært år, i et "riksanlegg". Da ville vi kanskje nærme oss et tilsvarende konsept som Lanskytterstevne bortsett fra at det holdes i samme anlegg hvert år.

 

Det at det er en hendelse man vet kommer hvert år omtrent på samme tid og på samme sted gjør at det kanskje er mer attraktivt, og deltagelse vil kanskje utvikles til en viktig tradisjon hos skytterne.

 

Dette ville helt sikkert kreve et nærmest heltids profesjonelt apparat, og det er jo en risiko ved oppstart av noe slikt fordi det måtte investeres en god del i forkant. Her vil det selvfølgelig være en fordel om NSF er med på notene og støtter et slikt initiativ.

 

Hvor det geografisk skulle være er en helt annen sak - og enighet om lokalisering av et eventuelt riksanlegg er helt sikkert ikke trivielt. (Har vi noe i nærhet av "riksanlegg" for pistol?)

Link to comment
Share on other sites

En del av morroa med skyting er jo å kunne reise litt rundt om kring og se ulike steder og anlegg. Tror faktisk det vil bli kjedelig for oss som driver med dette kun fordi det er moro og uten "resultatambisjoner". Reisekostnader vil jo også slå veldig ulikt ut for deltakerne om man alltid skal reise til samme plass. Går ut fra at et slik "riksanlegg" vil bli lagt til "Det Sentrale Østlandet" og da vil nordnorske skyttere få mange og gode grunner til å ikke delta!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nok mest enig med deg Ole Brum. Målet med et NM er å kåre en Norgesmester i de forskjellige skytedisipliner, sekundært vil jeg mene at et NM skal bidra til å øke interessen for pistolskyting - få flere aktive skyttere. Konseptet med et stort arrangement vil nok mer appellere til allerede godt etablerte skyttere (med noen grad av ambisjoner) og antagelig være en høy terskel for nye og mindre erfarene skyttere.

 

En annen sak er jo om vi er mange nok til å holde liv i et slikt stort arrangement hvert år. Jeg vil tro at det må være en kritisk masse i størrelsesorden 500 - 1000 deltagere, og det spørs vel om vi har så mange skyttere som vil bruke 9 - 10 dager av sin fritid og en god slump penger hvert år. Baneøvelse er vel pr i dag ikke i nærhet av slik deltagelse pr øvelse, og ville kanskje nyte godt av dagen interesse for feltøvelsene, som vel normalt ligger rundt 3-400 pr NM øvelse.

 

Ser helt klart mange utfordringer som vi ikke bare kan ønsketenke oss rundt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...