Jump to content

IDPA miljø Norge. Ny: og politisk korrekt oppførsel, antrekk


Ober

Recommended Posts

Lurte bare på om det er noe miljø for IDPA i Norge?

Har tatt sikkerhetskurs i IPSC. Greit, men er egentlig ikke 100% hva jeg liker. Ville heller aldri kjøpt en racegun, en pistol skal være av den typen som kan kunne slippes ut fra fly :wink:

Har lest litt om IDPA og det passer generelt meg mye bedre.

 

Har egentlig aldri hørt snakk om det? Hadde vært kjempe artig! Er det for upassende i Norge?

 

*Oppdatert overskrift, carry on!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det for upassende i Norge?

Ja.

 

Så enkelt kan det faktisk sies!

Siden det ikke bare er tid og treff som avgjør poengene i denne grenen, men også ting som hvordan man går i eller bruker dekkning, havner denne grenen i klassen politisk ukorrekt.

 

IDPA har nok fått samme tilspissing av utstyret som alle andre skytegrener. Det er bare en gammel drøm å tro at dette er grenen for tjenestevåpen rett ut av boksen. Flere av de store produsentene lager nå, via sine "Custom shops", IDPA "racere".

Link to comment
Share on other sites

Oki, var vell det jeg frykta, men er det "ulovelig" eller ingen interesse?

Det er jo laga som en sport, bare man går mer taktisk SIBO og tar dekkning under reload feks, som for meg virker mer korrekt. Sibo er gøy det! :wink: IPSC er jo en sibobane bare helt ribba for taktisk, men 100% sport som gjør det mye bedre i konkurranse.

 

Production må jeg forhøre meg mer om på kurset, er det mange som holder på der?

 

IDPA "racere" :?

Link to comment
Share on other sites

det har seg jo sånn at den som "roper høyest i kirka blir først bannlyst"... :)

 

I norge i dag så er det vanskelig nok å opprettholde en seriøs vinkling på ipsc skyting og derfor er vi påpasselige med å ikke bruke camoeffekter etc som de "politisk korrekte" kan finne støtende, det er også derfor ipsc metric target ikke skal brukes som blink innen ipsc lenger (halvfigur med hode)

Link to comment
Share on other sites

I norge i dag så er det vanskelig nok å opprettholde en seriøs vinkling på ipsc skyting og derfor er vi påpasselige med å ikke bruke camoeffekter etc

 

 

"Uniformering" og camoklær er vel forbudt sentralt fra IPSC?

Link to comment
Share on other sites

I norge i dag så er det vanskelig nok å opprettholde en seriøs vinkling på ipsc skyting og derfor er vi påpasselige med å ikke bruke camoeffekter etc

 

 

"Uniformering" og camoklær er vel forbudt sentralt fra IPSC?

 

 

Tja, ikke rent forbud men:

 

5.3.1 The use of camouflage or other similar types of military or police garments is discouraged. The exception is

competitors who are law enforcement or military personnel. The Match Director will be the final authority in

respect of what garments competitors are allowed to wear.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uvanlig at militært tilknyttet personell skyter i uniform, med tjenesteutstyr (våpen hylster ol.)

Dette gjelder stadig tjenestegjørende, NROF, og HV personell.

Har ikke opplevd at noen har hengt seg opp i antrekk til den enkelte skytter.

Link to comment
Share on other sites

Jada, Production Division har blitt en veldig populær klasse med svært høyt nivå. Production og Modified (friere regler men ikke comp/optikk) er vel de desidert største divisjonene, er ikke mange Open-skyttere å se på vanlige stevner.

 

Du tar vel litt feil om Modified her? Modified er vel ved siden av revolver de minste grenene i IPSC. Og i Modified er det jo lov med Comp og optic

Link to comment
Share on other sites

Er jo av den typen som er glad i millitær trening og utstryr, med er ingen "rambo" og profesjonalitet og sikkerhet er i høysetet. Hadde elska å reise til usa og tatt noen defensive courses hos profesjonelle. Men bare for gøy!

Men det er vell så ukorrekt i Norge at jeg egentlig aldri skulle hatt tilgang til våpen?

Greit på privat grunn :)

Men vil ikke forstyrre imaget til IPSC. Er HV-soldat så i den uniformen kan jeg bruke, men det er ikke vits uten settingen.

 

Denne gjengen hadde jeg elska å trene med 8)

http://www.youtube.com/watch?v=P6Nqj3dRcsE

 

(Btw. nutnfancy kanalen er helt fantastisk på reviews, mannen bak brenner for utstyr er oberstløytnant i millitæret og deltids politimann.)

 

Sivilpistol må jeg sjekke opp.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke opplevd at noen har hengt seg opp i antrekk til den enkelte skytter.

 

Da har jeg en go'bit på lur!

Under NM Praktisk Pistol på Karmøy for noen år siden stilte jeg og en kammerat som hjelpere.

Hadde sagt de måtte si fra om de trengte hjelp fra noen i klubben vår, men hørte aldri noe fra dem.

Så jeg var egentlig bare å besøkte kompisen min på Karmøy, men de ringte og masa så fælt da de sleit med folk.

Dermed var det tidlig opp og av sted på lørdagen. Og hva blir jeg møtt med?

En dritsur gammal gubbe, enda større enn meg, som lurer på hvem som har lært meg å kle meg når jeg skulle på stevne! :roll:

Og jeg skulle jo ikke skyte en gang, bare være slaven deres. :x

Hadde ikke kompisen min allerede vært langt ute på ei myr ved en Stage hadde jeg gått igjen med en gang!

Mulig han hadde et poeng, men de måtte pina-dø være så glade at vi gadd ødelegge ei helg hvor vi hadde tenkt å bare sløve, pilse å mimre om "gamle dager"

Så joda, de finnes de som liker å slå hardt ned på slikt...

Selv mener jeg det er noe tull!

Jeg skyter nesten alltid i svarte eller grønne millitærbukser, men har valgt å droppe camo'en.

Å, men man blir lei av å være politisk korrekt av og til... :x

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening er det fornuftig å håndheve forbudet mot militær og taktisk bekledning ganske strengt (og da mener jeg ikke rariteter som det thunderbrd beskriver...).

 

Skal IPSC fremstå som en seriøs og stueren skytegren, som ikke tilsynelatende samler en haug med taktisk utseende våpenfanatikere, så er vi faktisk nødt til det.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening er det fornuftig å håndheve forbudet mot militær og taktisk bekledning ganske strengt (og da mener jeg ikke rariteter som det thunderbrd beskriver...).

 

Skal IPSC fremstå som en seriøs og stueren skytegren, som ikke tilsynelatende samler en haug med taktisk utseende våpenfanatikere, så er vi faktisk nødt til det.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uvanlig at militært tilknyttet personell skyter i uniform, med tjenesteutstyr (våpen hylster ol.)

Dette gjelder stadig tjenestegjørende, NROF, og HV personell.

Har ikke opplevd at noen har hengt seg opp i antrekk til den enkelte skytter.

 

Jeg mente at jeg ikke har opplevd at noen har hengt seg opp i min og andres bruk av våre

norske tjenesteuniformer. Jeg har brukt mange typer uniformer i norsk tjeneste men jeg

har alltid skutt praktisk med gjedende offisiel norsk uniform,uten å motta kommetarer.

Kan ikke begripe at dette skal støte noen.

Derimot ser jeg at personell som stiller i div. sammensurium av militære uniformer og effekter blandet med sivilt kan vekke reaksjoner hos noen.

Slik som et NM i praktisk rifle der 2 mann stilte i komlette Waffen SS kamo unifomer, de ble

forøvrig begge disket pga. pekevinkel.

 

PS.

Jeg tror bestemt ikke jeg bli sett på som en taktisk utseende våpenfanatiker av omverdenen.

 

Men et våpen feticsh det har vel mange med meg her inne, og innen praktisk skyting. 8) 8)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uvanlig at militært tilknyttet personell skyter i uniform, med tjenesteutstyr (våpen hylster ol.)

Dette gjelder stadig tjenestegjørende, NROF, og HV personell.

Har ikke opplevd at noen har hengt seg opp i antrekk til den enkelte skytter.

 

Jeg mente at jeg ikke har opplevd at noen har hengt seg opp i min og andres bruk av våre

norske tjenesteuniformer. Jeg har brukt mange typer uniformer i norsk tjeneste men jeg

har alltid skutt praktisk med gjedende offisiel norsk uniform,uten å motta kommetarer.

Kan ikke begripe at dette skal støte noen.

 

Så er jo også militært personell eksplisitt unntatt fra denne regelen, som selvfølgelig er ment å ramme diverse egenkomponerte ramboninjakostymer som de overnevnte Waffen-SS-uniformene ( :shock: ):

 

5.3.1 The use of camouflage or other similar types of military or police garments is discouraged. The exception is

competitors who are law enforcement or military personnel. The Match Director will be the final authority in

respect of what garments competitors are allowed to wear.

 

Dette handler vel mest om å bruke litt sunn fornuft og tenke over hva slags inntrykk man skaper av seg selv. Særlig i en internettverden hvor man blir sett av andre enn det norske skyttermiljøet som jo tradisjonelt har hatt en nær tilknytning til militærvesen og jakt med tilhørende hang til og aksept for grønne klær. Det er sikkert en sak som håndteres bedre med noen vennlige råd på nybegynnertrening og godkjenningskurs enn med kjeft og bortvisning på stevne...

Link to comment
Share on other sites

Har ikke opplevd at noen har hengt seg opp i antrekk til den enkelte skytter.

 

 

Og jeg skulle jo ikke skyte en gang, bare være slaven deres. :x

 

Du, hvem tror du egentlig sørger for at det overhodet er stevner? Vis nå for svarte litt respekt for de folka som bruker MANGE av helgene sine på å sørge for at ting kan gjennomføres overhodet, selv om de ikke får anledning til å skyte selv på noen ordentlig måte. Dessuten var du kledd på en måte som slett ikke ville sett bra ut på bilder i avisa, og du oppførte deg som en dust.

 

(neida, han svære er ikke meg, men jeg sto to meter unna og så på)

 

Regel no1 i praktisk (uansett om du er frivillig funksjonær eller skytter) er at Rangemaster har det siste ordet!

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Vi har 4-5 politi i vår praktiske klubb og i forbindelse med å stille med politiets nye rigger og deres uniform mailet jeg litt med top dog i NROI ang dette, hvis jeg tolket svaret riktig så kan militær og politipersonell stille i uniform og rigg, men ideeelt sett så skyter de med sivilt utstyr, selv om de benytter tjenestevåpen.

 

Hvis jeg hadde stått som RO under et nm og det kom to slike SS typer med rifle så tror jeg de skulle hatt problemer med å fått lov å starte, selv med ladd børse... :x:D

Link to comment
Share on other sites

Litt overdrevet denne frykten for hva andre synes om det vi driver på med etter min mening. Minner meg litt om NJFFsitt motto; "Best å legge seg flat med det samme i fall noen kan være kritisk til det vi driver med". Skytesport er vel skytesport uansett hvilken bukse du bruker.

Driver selv noe med jaktfelt og elgbaneskyting. Dette er jo å regne som ren sportsskyting, men er uten tvil relatert til jakt da man på sett og vis simulerer jaktsituasjoner. Har til gode å høre noe om at man ikke kan stille i jaktantrekk eller kamo her. Tvert imot er jo dette nok så vanlig.

 

Praktisk skyting er også ren skytesport, men relaterer seg slik jeg ser til skyting som foretas i stidssituasjoner av militære styrker og politi. På sett og vis simulerer man jo dette til en viss grad i skyteprogammene. Hvorfor det skal være slik at antrekket da ikke kan være "passende" til skyteformen.

 

Redd for å bli stemplet som våpenfanatiker? Tror nok de fleste som ikke har noe forhold til skytesport eller jakt forlengst har stempla de av oss som har mer enn tre skytevåpen og produserer ammunisjonen selv som nettopp det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i utgangspunktet rimelig allergisk mot politisk korrekthet, men har samtidig nok vett til å akseptere den verden vi tross alt lever i. Et forbud mot "sivile militæreffekter" kan kanskje redde oss fra å bli stemplet som en milits, og hva koster det oss egentlig? To sekunders tankevirksomhet når man kler på seg. DET har vi vel råd til?

 

Unntaket er for politi og militært personell, det er vel sportens måte å hylle opphavet sitt på.

 

Når det gjelder å stille i Waffen-SS måtte jeg nesten sett måten det ble gjort på, enten hadde jeg kjeppjaget de så de ikke hadde stoppet før de nådde riksgrensen eller så hadde jeg rullet på bakken av latter (jeg elsker en god politisk ukorrekt spøk).

 

Thunderbrd: Vanskelig å uttale seg uten å ha vært der, men bekledningsregler gjelder like mye for banepersonell som utøvere.

 

PS: Det var vel ikke HAN store vel?

Link to comment
Share on other sites

Praktisk skyting er også ren skytesport, men relaterer seg slik jeg ser til skyting som foretas i stidssituasjoner av militære styrker og politi. På sett og vis simulerer man jo dette til en viss grad i skyteprogammene. Hvorfor det skal være slik at antrekket da ikke kan være "passende" til skyteformen.quote]

 

Praktisk skyting er en ren skytesport, men den simulerer ikke stridssituasjoner for politi og militære, den er en ren offensiv sport som ikke tar for seg de defensive handlinger som er nødvendig for en militær skytter å øve på som for eks skaffe seg trygt cover etc, derfor så distanserer IPSC seg fra camo, paramilitær bekledning og nå i 2009 halvfigur skivene, det er vel ment å skulle ufarligjøre sporten vår.

 

 

Ps: han STORE var sikkert en fra IROA, det er jo et rykte som tilsier at alt under hundre kg er femi ifølge forrige NROI top dog.

Link to comment
Share on other sites

Vel, skille i dag er vel vasket betydelig ut ift tidligere, og hvor det før gjerne var "raringer/ ekstreme" som kledde seg militært er det nå nærmest mote.

Prinsippet er vel det som er interessant - hvilket uttrykk man gir.

 

Skulle en regndress ha et kamomønster er det ikke krise. Kler du deg militært (uten å være det), er det i konflikt med reglene... -det er faktisk en liten forskjell på disse to eksemplene....

 

Vel, i årets NM Rifle vil jeg uansett kun se sivilt, med unntak for politi og militære som ser seg tjent med sin uniform 8)

SS Waffen er ikke lengre en anerkjent arme, så skulle du fremdeles mene at du er innrullert der får du ta det opp med hjelpepleieren din... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke opplevd at noen har hengt seg opp i antrekk til den enkelte skytter.

Og jeg skulle jo ikke skyte en gang, bare være slaven deres. :x

 

Du, hvem tror du egentlig sørger for at det overhodet er stevner? Vis nå for svarte litt respekt for de folka som bruker MANGE av helgene sine på å sørge for at ting kan gjennomføres overhodet, selv om de ikke får anledning til å skyte selv på noen ordentlig måte. Dessuten var du kledd på en måte som slett ikke ville sett bra ut på bilder i avisa, og du oppførte deg som en dust.

 

(neida, han svære er ikke meg, men jeg sto to meter unna og så på)

 

Regel no1 i praktisk (uansett om du er frivillig funksjonær eller skytter) er at Rangemaster har det siste ordet!

Dagfinn

 

Neimen i huleste da, mann!? :shock:

Jeg veit utmerket godt at folk bruker masser av fritid for å få slike ting til å gå sammen.

Derfor tilbød vi vår hjelp i god tid på forhånd, uten å få noe svar. Før på fredagen når noen fikk panikk og trengte flere folk.

Og vi stilte opp, slik vi har gjort så mange ganger før, i egen klubb.

Har vært med å drevet klubb mangen år, og vi er noen få som gjør alt her og.

Så ikke lat som om jeg ikke vet noe om hva det innebærer å drive pistolklubb! :roll:

Vet ikke hvem du er Dagfinn, men om du mener seriøst at jeg oppførte meg som en dust,

ja da tror ikke du vet hvem jeg heller er...

For jeg kom i de klærne jeg hadde med, gadd ikke gå å kjøpe nye for å være hjelpemannskap.

Sikkert dumt av meg det...

Og jeg ble så fjetret av beskjeden jeg fikk at jeg ikke fikk sagt noe, hverken dumt eller klokt.

Så å hevde at jeg oppførte meg som en dust er meget, meget fornærmende!

Jeg krever en unnskyldning, Dagfinn! :x

 

Skjønner at jeg nok har tråkked en av dine "Forbundsbrødre" på tærne med å si dette,

men du bør holde deg for god til å komme med slike uttalelser Dagfinn.

Du skal visst nok være en profilert skikkelse i skyttermiljøet, og jeg er nok ikke "en av dere",

men å gjøre dette til min skyld blir bare helt latterlig!

Jeg kjenner enda følelsen av å bli så kjefta på som jeg ble av han, og så urettferdig jeg følte meg behandlet.

Som om jeg var en drittunge, og ikke en voksen mann.

Men som sagt ble jeg så satt ut at jeg uten å mukke gjennomførte ei lang dags uklanderlig økt på banen.

Så sånn sett var jeg kanskje en dust som ikke bare dro igjen!? :lol:

Utover det er jeg redd jeg ikke fatter hva du sikter til, og er redd du har feil mann i tankene.

 

Beklager at dette ble off-topic men slike beskyldninger får ikke stå ubesvart!

Link to comment
Share on other sites

Ellers er det vel en smule optimistisk å tro at utenforstående som evt skulle bli støtt av at noen går i uniform/millitære antrekk

vil kunne se forskjell på hva som er uniformert personell fra forsvar og politi og hvem som bare later som!? :?

Er det ikke det?

Regler er regler, for all del! Men hva skal regelen tjene til?

Ja, slikt undres nå jeg på...

Link to comment
Share on other sites

Thunderbrd - Jeg husker når dere kom, og det ble kjeftet for camo. Jeg var langvegsfarende selv, og var der av en eneste grunn - nemlig at matchen holdt på å falle sammen og de mangla folk. Jeg kom fra Oslo, han du krasja med kom fra trondheim (med mindre det var flere som fikk kjeft for samme sak), og vi hadde neppe vært der overhodet hvis det ikke var fordi det ble skreket høgt om hjelp til oss.

 

Når en gråskjorte, være seg rm eller cro, ber deg om å finne deg andre mindre militære klær, da skal du høre etter, ikke diskutere. Det er nemelig de som bestemmer hva som er greit og ikke i henhold til regelværk og kotyme, ikke du. Du skal IKKE svare dem. Du skal ihvertfall IKKE krangle, selv om du ofrer en fridag. Og du skal ikke gå og sutre over det til alle andre etterpå heller.

 

Til samenlikning brukte vi seks dager og kjørte 2000 kilometer for å hjelpe til, og synes det er lite kult å bli karakterisert som slaver. Du tråkker meg solid på tærne her, Og DU krever unnskyldning? Skjeprings!

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Min konklusjon fra kurs og denne tråden er at IPSC folk er ganske hårsåre og regelnazier :mrgreen:

Men med god grunn, man kan faktisk springe rundt med våpen uten millitær drilling, men mange av sikkerhetsreglene er bare helt ekstreme. Men tingen er at en uforsiktig tulling trenger jo bare ett lite kurs og så er det "run and gun", men det varer ikke mange sekunda og det er vell og bra.

Og det er faktisk et under at vi kan anskaffe div. millitære rifler i Norge.

 

Drømmer om et miljø, akkurat som på filmen jeg linka til der vi driver millitær trening pure for gøy, der vi brenner for utstyr og alle så stabile at jeg ikke ville nølt med å gjennomføre skarp ild og bevegelse om vi absolutt måtte. Tenker det må være noen her som kunne tenke seg det samme, selv om man ikke tørr innrømme det :wink:

 

NROF har arrangert noen kurs med Chuck Taylor. Det er kanskje noe for deg?

Oi, i Norge? Meget lyst å ta noen slike kurs, men det blir så dyrt å reise til usa!

Link to comment
Share on other sites

Thunderbrd - Jeg husker når dere kom, og det ble kjeftet for camo. Jeg var langvegsfarende selv, og var der av en eneste grunn - nemlig at matchen holdt på å falle sammen og de mangla folk. Jeg kom fra Oslo, han du krasja med kom fra trondheim (med mindre det var flere som fikk kjeft for samme sak), og vi hadde neppe vært der overhodet hvis det ikke var fordi det ble skreket høgt om hjelp til oss.

Når en gråskjorte, være seg rm eller cro, ber deg om å finne deg andre mindre militære klær, da skal du høre etter, ikke diskutere. Det er nemelig de som bestemmer hva som er greit og ikke i henhold til regelværk og kotyme, ikke du. Du skal IKKE svare dem. Du skal ihvertfall IKKE krangle, selv om du ofrer en fridag. Og du skal ikke gå og sutre over det til alle andre etterpå heller.

Til samenlikning brukte vi seks dager og kjørte 2000 kilometer for å hjelpe til, og synes det er lite kult å bli karakterisert som slaver. Du tråkker meg solid på tærne her, Og DU krever unnskyldning? Skjeprings!/D

 

Er redd du har feil mann da! Der ble ikke skreket til noen om noe...

Og vi fikk hverken kjeft eller noen velkomst når vi kom.

Kjeften oppsto da jeg kom til anvist stage, hvor jeg skulle skrive Score-sheets.

Jeg kranglet ikke, surmulet ikke og hadde som sagt forlatt området hadde ikke kompisen min, som kjørte ut dit,

allerede vært utplassert som lapper på ei myr langt unna.

For om den buksa var noe å lage sånn oppstyr for er det vel en deilig dobbeltmoral at jeg ikke ble bortvist!? :?

Jeg svarte ikke med anet en en enkel forklaring at jeg hadde disse klærne i tillegg til et finskift med meg på helgeturen min.

Mer ble ikke sagt om det fra meg!

 

Og det jeg skrev med "slave" var for å indikere at vi ikke ble tatt med i noe forberedende selv om vi tilbød oss helt fra start. Som klubb!

Jeg skrev at jeg skulle være slaven deres, i den mening at jeg kom dit uten noen forhåndsavklart oppgave,

klar til å gjøre akkurat hva de ville jeg skulle gjøre.

Skrev ikke at vi var slaver, at du var slave eller at vi ble behandlet som slaver. Kan ikke beklage annet en at du har misforstått alt. :roll:

Tror du, i tillegg til å ha tatt feil person her har klart å misforstå alt jeg skriver til det værste!

Og uten å vite om du har rett mann sier du på et offentlig forum at jeg oppførte meg dustete på et NM i Praktisk Rifle.

En sport jeg brenner for og bruker MASSE fritid på, og har gjort i en årrekke.

Nei, ikke unskyld noe du... Det sier meg mer om deg enn du aner!

Det var vel ikke du som ble sur fordi jeg måtte underkjenne et skudd på stagen jeg var skriver på, fordi der var skutt gjennom veggen?

Kunne nesten tro noe sånn lå bak...

Link to comment
Share on other sites

Om du ikke forstår at jeg, etter å ha svart på et spørsmål om regelen om antrekk under skyting av Praktisk håndheves, f

øler trang til å oppklare beskyldningene og "duste-ærklæringen" dk kommer med så kan jeg ikke hjelpe deg...

Men du skal slippe å lese det om du vil... Ingen tvinger deg til det!

Jeg svarte på et spørsmål, dk burde tatt sitt innlegg på pm for ihvertfall å sjekke om han hadde rett mann!

Svarer jeg ham på pm får ingen sett min forklaring, han tar jo feil!

Og så kan flere ha vært innom her og lest seg frem til at jeg er en dust med 0 respekt for autoritetene i miljøet!

Kanskje noen så han dk mener i aksjon og nå tror at jeg er han. På godt og vondt!

Det kan jeg bare ikke la ligge! Sorry!

Link to comment
Share on other sites

OK, da må jeg be ydmykt om unskyldning for å ha tatt feil mann. Unskyld.

 

Vi hadde en episode nede ved stats hvor noen ble gitt en (sikkert litt brå) beskjed om å finne noen mere passende klær, og det ble surmula i evigheter i alle retninger etterpå. Trodde det var deg. Sorry.

 

Og det var nok ikke meg som skjøt veggen på stagen din, da jeg var CRO på fjellet og sprang beina av meg der oppe. Jeg skøyt matchen på 3,5 time fredag kveld jeg. Det var det jeg fikk tid til.

 

Syns fortsatt det er drøyt å kalles "bare en slave" noe som kan ha bidratt til å trekke opp tempraturen min en del.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Drømmer om et miljø, akkurat som på filmen jeg linka til der vi driver millitær trening pure for gøy, der vi brenner for utstyr og alle så stabile at jeg ikke ville nølt med å gjennomføre skarp ild og bevegelse om vi absolutt måtte. Tenker det må være noen her som kunne tenke seg det samme, selv om man ikke tørr innrømme det :wink:

 

Ja, behovet for å gjennomføre skarp ild og bevegelse er jo det at det er gøy....

 

Ikke at du trenger det som ett verktøy i verktøykassa når du og resten av laget ditt er tatt i bakhold av folk som skjærer hodet av deg med buesag til allmen forlystelse hvis de får tak i deg...

 

Egentlig hadde jeg tenkt å anbefale deg å ta kontakt med en rekrutteringsoffiser i området der du bor, nå vil jeg heller anbefale deg å la være...

 

Normalt småflirer jeg litt av de NFPSreglene som går på uniformering, men du har faktisk fått meg til å måtte revurdere det...

Link to comment
Share on other sites

Drømmer om et miljø, akkurat som på filmen jeg linka til der vi driver millitær trening pure for gøy, der vi brenner for utstyr og alle så stabile at jeg ikke ville nølt med å gjennomføre skarp ild og bevegelse om vi absolutt måtte.

 

Vær så snill å hold deg unna praktisk, du vil IKKE finne det du ønsker her. Og med de holdningene, så vil du ha store problemer med å finne deg til rette i miljøet.

Link to comment
Share on other sites

sniker inn et lite spm:

er det mye springing i praktisk?

 

litt både og... satt noen som tar det helt med ro og satser på å få gode treff.

men så har du da meg som et eksempel; løper som fy gjennom stagene med poeng deretter :roll:

 

det kommer i utgangspunktet helt ann på hvor hhøyt du satser på å komme på stevner vil jeg tru. det er jo tiden og poenga som til slutt gir resultatet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...