Jump to content

Pris økning hos midway norge!!!!!!!


700 sps tactical

Recommended Posts

Eg må sei eg blei rystet over pris økning hos midway :shock: Eg hadde bestemt meg for og kjøpe meg ny pipe til mauseren min. Var inne i går og såg på cal og pris, snakket med dei på tlf og fant den pipa eg skulle ha. Eg skulle bestille den i dag og då dadde dei sett opp prisen fra 1500 til 2100 eg må sei eg blei :shock::shock: . Eg trur eg handler ein annen plass virker useriøst :| Er det noen som veit om ein plass dei selger løp, til ein god pris og kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Ganske frekt spør du meg. Vi har utallige ganger sett at Midway setter opp prisene med den forklaring at dollarkursen har gått opp. Når dollaren går ned derimot! Da høres ikke et ord om at prisene deres skal ned! Tidligere i år fikk jeg en reklamemail fra Midway hvor de skrøt av at de setter ned prisene og at det meste de solgte skulle bli billigere. Jeg sammenlignet da nye og gamle priser på ti varer jeg hadde kjøpt i løpet av den siste tiden før mailen. Samtlige var satt opp!

Jeg ble dessverre ikke overrasket!

 

Det eneste som hjelper er å kun handle hos Trond Alvestad.

Link to comment
Share on other sites

Husk nå bare på en ting. Dollar (USD) har steget over 30% i løet av noen få uker, gjennom den såkalte finanskrisen. Attpåtil svinger dollaren kolossalt, faktisk enkelte dager, 30-50 øre på noen timer.

 

Ikke rart at selskap som skal kjøpe i USD, og selge i norske kroner, må legge på prisen da vel? Legger ved en link som viser utviklingen siden i vår.

 

plothistory.php?paper=USDNOK&exchange=FXSB&from=&to=&period=&scale=linear&height=250&width=500&&p_FORMAT.FORMAT=lines&p_FORMAT.FORMAT=lines&p_FORMAT.FORMAT=lines&tas=FORMAT,

Link to comment
Share on other sites

Husk nå bare på en ting. Dollar (USD) har steget over 30% i løpet av noen få uker, gjennom den såkalte finanskrisen. Attpåtil svinger dollaren kolossalt, faktisk enkelte dager, 30-50 øre på noen timer.

Ikke rart at selskap som skal kjøpe i USD, og selge i norske kroner, må legge på prisen da vel?

Det er vel et av "markedsmekanismenes" mange paradokser, landet som er konk, og starter en nedgang som sprer seg til land som har ført mer nøktern politikk, får sterkt styrket valuta!

 

Jeg vil også kjøpe amerikanske varer, men jeg venter på at det blir ei skikkelig kuldebølge over mesteparten av USA (hvis det noengang blir det mer, da). Da blir det etterspørsel etter olje, krona spretter opp, og dollaren går ned! Og vips - er ei geværpipe mange hundre kroner billigere!

Link to comment
Share on other sites

Husk nå bare på en ting. Dollar (USD) har steget over 30% i løet av noen få uker, gjennom den såkalte finanskrisen. Attpåtil svinger dollaren kolossalt, faktisk enkelte dager, 30-50 øre på noen timer.

 

Ikke rart at selskap som skal kjøpe i USD, og selge i norske kroner, må legge på prisen da vel? Legger ved en link som viser utviklingen siden i vår.

 

plothistory.php?paper=USDNOK&exchange=FXSB&from=&to=&period=&scale=linear&height=250&width=500&&p_FORMAT.FORMAT=lines&p_FORMAT.FORMAT=lines&p_FORMAT.FORMAT=lines&tas=FORMAT,

 

+1

Driver butikk i denne bransjen selv og har fått nye prislister fra nesten alle leverandører. De fleste har vell

tenkt at denne finanskrisen gjelder ikke meg :!: Men vi er i en global økonomi og både dollar og euro har steget

veldig. Det må til slutt bli en økning i prisene også i siste ledd, forbrukeren.

Taiko

Link to comment
Share on other sites

Det er vel et av "markedsmekanismenes" mange paradokser, landet som er konk, og starter en nedgang som sprer seg til land som har ført mer nøktern politikk, får sterkt styrket valuta!

 

Ja, det er så til de grader paradoksalt. Nå er jeg ingen ekspert, men $ (USD) er det mest brukte betalingmiddel, og gangbare valuta world wide, og mange betrakter dersom $, bl.a som sikkert oppholdssted, i urolige tider.

 

Samtidig "rømmer" ofte investorer små valutaer, som NOK (norske kroner), SEK (Svenske kroner) etc., som betegnes som litt mere usikre, i slike tider vi har nå.

 

Akkja - det er litt av en ryddejobb den godeste Obama har fått, etter verdens-katastrofen - George W Bush.

Link to comment
Share on other sites

For meg høres det ut som om noen skal tjene like mye penger nå som tidligere, de har rett og slett ikke fått med seg at alle priser bør gå ned istedetfor opp.

De kan umulig ha fått med seg budskapet om at salg av varer kommer til å gå ned og at jo dyrere jo mindre salg, hvis alle bedrifter gjør akkuratt det samme skal man se at den økonomiske krisen i dag bare er blåbær i forhold til hva som da kommer til å skje.

Men midway lever kanskje i sin egen verden uten konkurrenter og uten behov for kunder, det er sikkert ikke blitt tøffere tider for de som produserer varene deres heller?

Link to comment
Share on other sites

Eg må sei eg blei rystet over pris økning hos midway :shock: Eg hadde bestemt meg for og kjøpe meg ny pipe til mauseren min. Var inne i går og såg på cal og pris, snakket med dei på tlf og fant den pipa eg skulle ha. Eg skulle bestille den i dag og då dadde dei sett opp prisen fra 1500 til 2100 eg må sei eg blei :shock::shock: . Eg trur eg handler ein annen plass virker useriøst :| Er det noen som veit om ein plass dei selger løp, til ein god pris og kvalitet.

 

Ring kongsberg smallarms!

Link to comment
Share on other sites

Litt OT, eller kanskje ikke. Midway er en stødig og god overskuddsbedrift,

Kongsberg small arms går med underskudd. Hva er best i det lange løp :?:

For dere/oss forbrukere og landets økonomi.

Midway har et overskudd på 600 000 av en oms. på nesten 11 mill(5,6%)

Med en prisøkning på ca 6% på varekjøp så burde denne butikken i følge

mappy

For meg høres det ut som om noen skal tjene like mye penger nå som tidligere, de har rett og slett ikke fått med seg at alle priser bør gå ned istedetfor opp.

De kan umulig ha fått med seg budskapet om at salg av varer kommer til å gå ned og at jo dyrere jo mindre salg, hvis alle bedrifter gjør akkuratt det samme skal man se at den økonomiske krisen i dag bare er blåbær i forhold til hva som da kommer til å skje.

Men midway lever kanskje i sin egen verden uten konkurrenter og uten behov for kunder, det er sikkert ikke blitt tøffere tider for de som produserer varene deres heller?

Sette ned prisene sine for å møte finanskrisen, Tror du det er lang vei til denne bedriften

også går med underskudd da.

Link to comment
Share on other sites

Dere snakker om at prisene går opp hos Midway.

 

Jeg er pr. nå en misfornøyd kunde fordi stokken jeg bestilte tidlig i uken plutselig ble 1000,- BILLIGERE!!

 

Tror sterkt på at kjøpsloven om 14 dagers returrett må benyttes og en ny "billig" stokk bestilles, hvis stokken passer da vel og merke.

Link to comment
Share on other sites

Litt OT, eller kanskje ikke. Midway er en stødig og god overskuddsbedrift,

Kongsberg small arms går med underskudd. Hva er best i det lange løp :?:

For dere/oss forbrukere og landets økonomi.

Midway har et overskudd på 600 000 av en oms. på nesten 11 mill(5,6%)

Med en prisøkning på ca 6% på varekjøp så burde denne butikken i følge

mappy

For meg høres det ut som om noen skal tjene like mye penger nå som tidligere, de har rett og slett ikke fått med seg at alle priser bør gå ned istedetfor opp.

De kan umulig ha fått med seg budskapet om at salg av varer kommer til å gå ned og at jo dyrere jo mindre salg, hvis alle bedrifter gjør akkuratt det samme skal man se at den økonomiske krisen i dag bare er blåbær i forhold til hva som da kommer til å skje.

Men midway lever kanskje i sin egen verden uten konkurrenter og uten behov for kunder, det er sikkert ikke blitt tøffere tider for de som produserer varene deres heller?

Sette ned prisene sine for å møte finanskrisen, Tror du det er lang vei til denne bedriften

også går med underskudd da.

 

Alt skal bli billigere, det kommer til å bli overskudd av alt untatt penger.

Ser du for deg at finanskrisen blir borte om alle setter opp prisene?

Hva Midway tjener i prosent av omsetningen er det bare bedriftsøkonomer som bryr seg om, hvis selskapet binder kapital for 2,4 millioner har dem 25% rente på pengene, men såpass bør de kanskje ha

Link to comment
Share on other sites

skulle ønske jeg kunne selge allt billigere jeg. Kanskje du kan forklare meg hvordan jeg skal

kunne gjøre det når prisen jeg må betale for varene går opp :?:

Gi meg nå en skikkelig forretningshemmelighet :wink::!:

Og forresten synes du det er greit at arbeiderne i f.eks. kina fortjener høyere

levestandard :?: Det gjør jeg. og jeg betaler gladelig mere for varene jeg kjøper i så måte :)

Link to comment
Share on other sites

skulle ønske jeg kunne selge allt billigere jeg. Kanskje du kan forklare meg hvordan jeg skal

kunne gjøre det når prisen jeg må betale for varene går opp :?:

Gi meg nå en skikkelig forretningshemmelighet :wink::!:

Og forresten synes du det er greit at arbeiderne i f.eks. kina fortjener høyere

levestandard :?: Det gjør jeg. og jeg betaler gladelig mere for varene jeg kjøper i så måte :)

 

Du kommer aldri til å bli skikkelig rik, men du har faktisk et meget sympatisk trekk, det er jo noen som driter i om folk i kina sulter ihjel, det er bare å sjekke hvem som står øverst på formuetoppen.

 

jeg har ikke sjekket prisene hos midway på noen år, men jeg husker at en kompis av meg fikk kjøpt det samme ladeutstyret i Sverige for halve prisen.

Link to comment
Share on other sites

Og forresten synes du det er greit at arbeiderne i f.eks. kina fortjener høyere

levestandard :?: Det gjør jeg. og jeg betaler gladelig mere for varene jeg kjøper i så måte :)

 

Er ikke det litt naivt å tro at det drypper så mye mere på de på gulvet der nede :D

 

 

Jo det er en prisøkning som firma her hjemme må følge,men som nevt tidligere hva skjer når fks dollar`n synker og varer blir billigere å importere? Lite! varen holder en stabil pris :cry:

Link to comment
Share on other sites

skulle ønske jeg kunne selge allt billigere jeg. Kanskje du kan forklare meg hvordan jeg skal

kunne gjøre det når prisen jeg må betale for varene går opp :?:

Gi meg nå en skikkelig forretningshemmelighet :wink::!:

Og forresten synes du det er greit at arbeiderne i f.eks. kina fortjener høyere

levestandard :?: Det gjør jeg. og jeg betaler gladelig mere for varene jeg kjøper i så måte :)

 

Varene, hvis det er innen våpenbransjen, er relativt priselastiske. Når prisen går opp, synker etterspørselen relativt sett mer, enn f. eks. etterspørselem etter "melk og brød" som er lite priselastiske varer. Se bare til Askeladden fabrikken - nå konk. Når det brenner under føttene på en del folk i Norge,- er ikke kjøp av bobiler eller dyre båter det første eller andre man tenker på, ei heller kjøp av den dyreste tyske optikken.

 

Mange i disse bransjene har de siste årene tjent bra med penger, og enkelte aktører er varig smittet av "elefantsyken". De har opplevd oppgangstider og surfet på den bølgen som nå treffer dem i bakhodet. Dette samtidig som statsansatte, barnevernspedagoger, sosionomer har vært vitner til en reallønnsøkning i samfunnet som mange av dem ikke har tatt særlig stor del i. Staten har prioritert lave skatter o.l. fremfor å stramme inn m.v.a. / skattesatser, og har gjennom dette forsaket muligheten til å ansette flere sykepleiere, bygge flere veier o.l., uten samtidig å presse frem økt inflasjon. Man har vært nødt til å holde tilbake statlige utgifter i skjermet sektor. Dette fordi folk, spesielt i konkurranseutsatt sektor har hatt meget gode tider - mye penger mellom hendene - og høy kjøpekraft.

 

Den økonomiske veksten svinger rundt en oppadgående kurve, hvor man nå er på vei nedover igjen - nedkonjunktur. Mange bedrifter har slått seg opp eller etablert seg i oppgangstiden som har vært. Et naturlig resultat nå er at en rekke av disse fremover "vil gå på dunken". De som har sikret seg gjennom oppgangstiden med tilstrekkelig bakhåndskapital eller som har et vedvarende konkurransefortrinn klarer seg. De som har tatt ut gevinsten av "kjøpefesten" underveis i form av dyre hytter, kostbare firmabiler o.l. og som nå får likviditetsproblemer kommer til å bukke under.

 

Dette er de harde, markedsliberalistiske, kapitalistiske fakta. En helt naturlig konsekvens av systemet man opererer i. Island er jo det grelleste eksempelet. Har frotset i penger i oppgangstiden mer eller mindre hele gjengen der borte - mens de nå i større eller mindre grad er konk.

 

Min spådom er at vi så langt i Norge bare har sett toppen av isfjellet hva gjelder økonomiske "lik i skapet". Greit nok, bankene er foreløpig reddet, men vi har knapt sett effekten av realvirkningene i samfunnet. Nå går aktiviteteten ned. Selskaper går konk. Arbeidsledigheten stiger. Dette samtidig som folk (ganske mange) skal starte å betale avdragene på alle lån de har tatt opp de siste årene. Det meste kommer til å være "billig" i betydningen rimelig om et år eller to i Norge.

 

Tror en del forhandlere rundt omkring er glade hvis de blir kvitt en del av lagrene de måtte sitte på av til dels eksklusive varer - så fremover blir det nok en rekke tilbud også i våpensjappene.

 

Hvis oljeprisen svekkes ytterligere,- vil også renta bevege seg utterligere nedover. Lavere rente fører til svekket norsk valuta. På den annen side vil nok også USD svekkes noe fremover når Obama skal "rydde opp i" kaoset i USA´s økonomi. Jeg vedder at vi vil se en høyere inflasjon av dollaren fremover,- samtidig som Euroen i større grad tar over som verdens ledende valuta.

 

Mange forretninger, det være seg våpenbutikker, bilforhandlere, oljeservice selskaper o.l. går harde tider i møte, og mange kommer nok til å bukke under. De beste klarer seg. Husk at i et 100% åpent marked med full konkurranse tjener man ikke noe på den siste varen som omsettes i markedet. Når etterspørselen så synker,- er det klart at varer må selges med underskudd med det resultat at noen selgere må ut av bransjen. Det siste gjelder spesielt dem som har tatt for stor risiko eller tatt ut gevinsten fra oppgangstiden underveis uten tanke på kommende nedgangstider.

 

Håper selvsagt alle seriøse våpenbutikker, som yter god service her hjemme i Norge vil klare seg i tiden fremover. Den enkelte bør ha en klar plan og strategi, og i verste fall høste seg ut av markedet hvis de innser at de ikke vil klare seg i det lange løp.

 

Samtidig kan man tenke på at situasjonen gir spillerom for relative lønnsøkninger for andre grupper i samfunnet, spesielt ansatte i kommunal/statlig sektor som har vært taperne i lønnskampen de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det litt naivt å tro at det drypper så mye mere på de på gulvet der nede :D

:

 

 

Egentlig ikke. Kina kommer til å ta over en stadig større del av den arbeidsintensive produksjonen vi i dag har i OECD/Vesten. Arbeidskraft i Kina vil bli mer etterspurt fremover enn i dag, og den relative prisen på arbeidskraft i Kina vil gå opp. Dette mens man i Norge og Vesten ellers i større grad konsentrerer seg om kapitalintensiv virksomhet,- med færre arbeidere sysselsatt pr. krone investert enn i Kina,- ergo kommer prisen på arbeidskraft i Vesten relativt til prisen på kapital til å gå ned. Kina kommer til å gå gjennom den samme prosessen som Japan har vært gjennom etter 2. verdenskrig.

Link to comment
Share on other sites

Med den mengden med i utgangspunktet "arbeisløse" som finnes i Kina, vil dette ta lang tid. I tilleggg er det meste av produksjonen i Kina så miljøfientligt som man kan få den (med dumping av dritten i Afrika som siste instans).

 

Man burde boikotte eller beskatte Kinavarer, slik at man ikke får fordel av å slippe miljøkrav. Sier han som gladlig utnytter systemet.

Link to comment
Share on other sites

Norge er jo i hht. FN verdens beste land å bo i så jeg ser ikke at dere har noen grunn til å klage. Et land med Norges veistandard, bensinpriser, fantastiske helse- og utdanningsvesen, lave skattenivå og lave momsnivå burde da ikke medføre at man begynner å klage over dyre våpendeler?

 

Som sagt er dollaren mye høyere nå og det er noe man bør venne seg til. Oljeprisen kommer ikke til å bevege seg over 100 dollar per fat i overskuelig fremtid heller, så det er like greit å venne seg til en bedriten kronekurs mot Euro i samme slengen. I mellomtiden får man kose seg med vissheten om at de luringene som kontrollerer oljefondet har mindre peil på økonomi enn taxisjåføren du diskuterte med i fylla forrige helg.

 

The future's so bright I gotta wear shades and it's only gettin' better.

I alle fall de av oss som tjener på både høy og lav dollarkurs og høy oljepris i tillegg (høy=per. i dag over $40 per barrel).

 

Ang. billig skrot:

Kina har per i dag veldig mye nykaptalistindustri som ligger for hogg i disse dager, man hører til stadighet om arbeidere som kommer til lokaler som har blitt strippet. Null mer jobb. Kanskje like greit siden arbeiderene der har omtrent samme rettighteter som det man leser om i bøkene til Charles Dickens. Før eller siden kommer de nok i samme situasjon som Korea og Japan, men det er langt igjen. Uansett kommer vi vel ikke til å savne den møkka de produserer i dag uansett hvor bilig det er? Made in China betyr det samme som Made in Hong Kong betød på 70 tallet.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Jeg tipper dollaren kommer til å gå ned igjen - landet er jo konkurs. Økte oljepriser og lavere dollar ser vi neste år. (OPEC will bare sørge for at kranene skrus igjen litt til prisen er ok igjen)

 

Men tipper ikke vi ser reduserte midway priser uansett. Midway.no har aldri vært billig, og selv om servicen er ypperlig, så har dem alltid vært en "last resort" for min del.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper dollaren kommer til å gå ned igjen - landet er jo konkurs. Økte oljepriser og lavere dollar ser vi neste år. (OPEC will bare sørge for at kranene skrus igjen litt til prisen er ok igjen)

 

På tide å skaffe informasjon fra andre media enn klassekampen?

Er USA konk er alle andre konk også. Har du aksjer på Oslo børs er dette noe du har erfart temmelig smertelig de siste månedene.

 

Det er flott at du har slik fantastisk innsikt sammenliknet med de av oss som har jobbet internasjonalt i oljeindustrien i 20 år og mer.

 

Men tipper ikke vi ser reduserte midway priser uansett. Midway.no har aldri vært billig, og selv om servicen er ypperlig, så har dem alltid vært en "last resort" for min del.

 

Jada, med lave oljepriser så får du en høy Euro også. Så lenge Norge står utenfor EUs monetære samarbeide er dette noe du kommer til å merke. Særlig mye relevante våpendeler laget utenfor USA eller EU som er tilgjengelig?

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Er USA konk er alle andre konk også. Har du aksjer på Oslo børs er dette noe du har erfart temmelig smertelig de siste månedene.

 

Tipper vi vil se en endring her fremover - USA vil få mindre og mindre innvirkning på verdensøkonomien. Kina og India vil ta mer og mer av kaka.

 

Jada, med lave oljepriser så får du en høy Euro også. Så lenge Norge står utenfor EUs monetære samarbeide er dette noe du kommer til å merke. Særlig mye relevante våpendeler laget utenfor USA eller EU som er tilgjengelig?

 

Men med høyere oljepriser som jeg forespeiler......, skal ikke påberope meg noen expertise på området. Men det blir jo litt morro om det er jeg som ender opp med å få rett. Vi får lese gjennom tråden igjen våren 2009.

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi vil se en endring her fremover - USA vil få mindre og mindre innvirkning på verdensøkonomien. Kina og India vil ta mer og mer av kaka.

 

Jeg går ut i fra at du har fått med deg at den reduserte olje (og andre råvare) prisene skyldes i hovedsak lavere etterspørsel i pressområdene India og Kina?

Denne "reduksjonen" av USAs innvirkning har vi hørt snakk om siden 60 tallet men den har aldri gjort seg gjeldende.

 

Men med høyere oljepriser som jeg forespeiler......, skal ikke påberope meg noen expertise på området. Men det blir jo litt morro om det er jeg som ender opp med å få rett. Vi får lese gjennom tråden igjen våren 2009.

 

Hvorfor tror du oljeprisene vil øke når du implisitt tror på at de globale konjunkturene vil reduseres?

Er ikke dette selvmotsigende?

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi vil se en endring her fremover - USA vil få mindre og mindre innvirkning på verdensøkonomien. Kina og India vil ta mer og mer av kaka.

 

Jeg går ut i fra at du har fått med deg at den reduserte olje (og andre råvare) prisene skyldes i hovedsak lavere etterspørsel i pressområdene India og Kina?

Denne "reduksjonen" av USAs innvirkning har vi hørt snakk om siden 60 tallet men den har aldri gjort seg gjeldende.

 

Men med høyere oljepriser som jeg forespeiler......, skal ikke påberope meg noen expertise på området. Men det blir jo litt morro om det er jeg som ender opp med å få rett. Vi får lese gjennom tråden igjen våren 2009.

 

Hvorfor tror du oljeprisene vil øke når du implisitt tror på at de globale konjunkturene vil reduseres?

Er ikke dette selvmotsigende?

 

Selger Midway Norge olje :?::?::?::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Arbeidskraft i Kina vil bli mer etterspurt fremover enn i dag, og den relative prisen på arbeidskraft i Kina vil gå opp.

 

 

Det som allerede skjer i Kina er at produksjonen flyttes ut til billigere land, bla Vietnam og Kambodsja.

 

 

Oljeprisen er ikke lav nå-den var kunstig høy før "smellen".

Link to comment
Share on other sites

Arbeidskraft i Kina vil bli mer etterspurt fremover enn i dag, og den relative prisen på arbeidskraft i Kina vil gå opp.

 

 

Det som allerede skjer i Kina er at produksjonen flyttes ut til billigere land, bla Vietnam og Kambodsja.

 

 

.

 

"Billigere land" - Nettopp. Etterspørselen etter arbeidskraft i Kina fører til høyere priser,- som gjør at produksjonen av de mest arbeidsintensive varene flyttes videre ut. 2 sider av samme sak. Arbeidskraft i Kina har blitt relativt sett mer kostbart (i forhold til kapital). Kineserne flytter derfor produksjonen av de mest arbeidsintensive varene videre ut. Samtidig vil kineserne oppleve stadig mer rafinert produksjon av andre varer, elektronikk&teknologiske produkter - metaller og biler etc. Vent og se!!!

Link to comment
Share on other sites

Midway gjer stikk i strid med det dei bør gjera..Hev pris selg lite,senk pris selg masse..Har nettopp kjøpt ny stokk til mauser og når nestemannn ringer er det plutselig fleire hundre dyrare.Skjønner veldig godt at folk reagerer.. :?:shock:

 

Uten at jeg har all verdens kjennskap til Midway Norge - men de har vel ganske stor markedsmakt??

 

I så fall kan de optre som monopolist og sette prisnivået deretter, mens de mindre aktørene ikke i særlig stor grad påvirker prisnivået men må ta for gitt de prisene Midway etablerer i markedet?? Midway tjener mer på dette - å ha generelt høye priser og samtidig miste noen kunder,- enn å "selge mest mulig".

Link to comment
Share on other sites

Har det vore ein kraftig justering over natta eller var det noko gale med pcen min i går kveld.

 

Satt å såg litt på kronografer og da viste Midway CED Millenium 2 til ca 14000 kroner

Competition Electronics ProChrono Digital til 727 eller noko slikt..

 

No koster den første godt over 2000 og den andre 1370

 

Merkelege greier ? eller har det vore ein kraftig justering ?

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg si at jeg aldri har handlet hos midway. Jeg skjønner ikke at midway kan

ha sånn markedsmakt at de kan kalles monopolist :?: Dette er en bedrift som omsetter

for 11 mill i 2007. Hva er det jeg ikke skjønner :?: til sammenligning så begynner XXL

å nerme seg milliarden i oms. Hvem gir dere godt utvalg blandt de varene dere er ute etter :?:

midway eller xxl :?:

Jeg bare spør :D

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg si at jeg aldri har handlet hos midway. Jeg skjønner ikke at midway kan

ha sånn markedsmakt at de kan kalles monopolist :?: Dette er en bedrift som omsetter

for 11 mill i 2007. Hva er det jeg ikke skjønner :?: til sammenligning så begynner XXL

å nerme seg milliarden i oms. Hvem gir dere godt utvalg blandt de varene dere er ute etter :?:

midway eller xxl :?:

Jeg bare spør :D

 

Jeg vil vel si at utvalget til Midway er langt større en hos XXL når det gjelder skyte/våpenrelatert utstyr

Link to comment
Share on other sites

egentlig vil ikke jeg handle hos midway av prinsipp.

 

de tar 50% i påslag i forhold til prisene fra midwayusa å det eneste de gjør er å bestille ferdigpakka pakker fra usa som de sender direkte til fobrukeren.....

de tar seg altså godt betalt for å bestille og formidle ferdig pakka varer. genialt.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke stort til Midway men :

 

Dollaren var nede i ca.5 NOK

Nå er den over 7 NOK

Økning på 40 %

 

Pipe opp fra 1600,- til 2100,-

Økning på 40%

 

 

Synes dette ser rimlig greit ut jeg!

 

Så kan man sette spørsmålstegn ved kundebehandlingen da!

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke stort til Midway men :

 

Dollaren var nede i ca.5 NOK

Nå er den over 7 NOK

Økning på 40 %

 

Pipe opp fra 1600,- til 2100,-

Økning på 40%

 

 

Synes dette ser rimlig greit ut jeg!

 

Så kan man sette spørsmålstegn ved kundebehandlingen da!

i prinsippet ser det rimelig greit ut.

men når man da vet at dollaren gikk ned fra ca 7,- til ca 5,- over en periode, å da gikk ikke prisene på midway ned tilsvarende.

 

jeg har sagt det tidligere. de som selger skytestasj er kjappe til å sette opp prisen veg døy dollarkurs, men de setter ikke ned ved lav dollarkurs(for da har de bestilt varene mens det var høy dollarkurs, sier de feks)

Link to comment
Share on other sites

Det er en ting jeg ikke skjønner dollaren har steget fra under 5 kr til over 7 kr den siste tiden, når dollaren var nede på rundt 5 kroner var dette begrunnet med den dårlige økonomien i Amerika, no har jo ikke den forbedret seg noe særlig selv om landet har tatt opp ett gigant lån i fra asiatiske land som en krisepakke. :?:

 

Sist gang Amerika var så langt nede økonomisk var etter vietnam krigen som også førte til en nærmest konkurs av landet, dette må jo kunne sammenlignes med krigene usa fører i Irak og Afganistan når det gjellder pengebruk i dag.

Disse krigene sliter ut store mengder militært utstyr og det skal være behov for over 2000 nye kampfly de neste årene, dette er jo blir jo enorme pengesummer i tillegg til den vanlige driften dette krigsapperatet og jeg tror det kommer til å bli en langvarig økonomikrise i landet.

 

Selv om det er nedgangstider her hjemme også så er vi jo ikke i nærheten av disse tilstandene og jeg forundrer meg om ikke kronen vil styrke seg opp mot us dollar igjen eller er det noen som har en bedre teori :?:

Link to comment
Share on other sites

Det er en ting jeg ikke skjønner dollaren har steget fra under 5 kr til over 7 kr den siste tiden, når dollaren var nede på rundt 5 kroner var dette begrunnet med den dårlige økonomien i Amerika, no har jo ikke den forbedret seg noe særlig selv om landet har tatt opp ett gigant lån i fra asiatiske land som en krisepakke. :?:

 

-------klippe -----------

 

Selv om det er nedgangstider her hjemme også så er vi jo ikke i nærheten av disse tilstandene og jeg forundrer meg om ikke kronen vil styrke seg opp mot us dollar igjen eller er det noen som har en bedre teori :?:

 

Oljeprisen er stupende og kronen svekkes i takt med fallende oljepris.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Hvorfor tror du oljeprisene vil øke når du implisitt tror på at de globale konjunkturene vil reduseres?

Er ikke dette selvmotsigende?

De globale konjunkturene vil peke oppover igjen - det spørs om USA reiser seg så fort som resten av verden (ser her bort i fra Island).

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg si at jeg aldri har handlet hos midway. Jeg skjønner ikke at midway kan

ha sånn markedsmakt at de kan kalles monopolist :?: Dette er en bedrift som omsetter

for 11 mill i 2007. Hva er det jeg ikke skjønner :?: til sammenligning så begynner XXL

å nerme seg milliarden i oms. Hvem gir dere godt utvalg blandt de varene dere er ute etter :?:

midway eller xxl :?:

Jeg bare spør :D

Det er vel kanskje det da at de har det store og detaljerte utvalget innenfor et sært segment, snarere enn antall mill i omsetning som gir dem markedsmakt og konkurransefortrinn, men som sagt har jeg liten kjennskap til midway eller bransjen ellers.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...