Jump to content

Forslag til forbundstinget fra Bergen Sportskytterklubb


csteinsv

Recommended Posts

Jeg ser for meg at det kunne blitt gitt en "med en gang" godkjenning til repeterrifler (for de som er interessert i det og tror at de kan syns det er gøy, blant annet burde det være en god ingangsåort for DFS skyttere) Men at man kanskje burde ha en form for "dette våpenet er egnet/brukbart til konkurranseformen" aksept fra klubben, for å unngå potensielle misbruk.

 

Forøvrig takk til FN G1 for oppklaring. Det er så enkelt at noen liker manuell andre ikke :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg misliker dette med "anbefales av lokal klubbstyre" .

Det bør i såfall ligge helt klare føringer til grunn, slik at dette ikke bli basert på skjønn, vennskap og evt uvennskap.

 

Samme føringene som ligger til grunn for alle klubb anbefallinger som skal følge med en våpen søknad. Kjenner styret vedkommende, er vedkommende aktiv

gode holdninger osv. Eneste forskjellen blir at i stede for at en utvalgt person skal signere papirene så skal styret i fellessakap komme med anbefallingen.

 

Vennskap og evt. uvennskap bør aldri blandes inn i en slik vurdering eller styre arbeid forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Om styret kjenner vedkommende, eller hvilke holdninger et medlem har blir fort bare synsing og grøt

Jeg har tilbrakt en god del år som tillitsvalgt i skytterorganisasjoner uten å kunne si at jeg "kjenner" medlemmene.

Jeg er av den oppfatning av at klubbene skal avstå fra anbefalinger, og begrense seg til å bekrefte de faktiske forhold. (Ja, er medlem, har godkjenningskurs, ja våpenet er egnet, osv)

 

Jeg kommer ikke til å anbefale noen endring på tinget i den retningen trådstarter skisserer, Hassel har et poeng i forhold til erverv av de dølle riflene.

Utover det tror jeg det er like greit å la dette ligge til den nye loven er på plass, og så fjerne hele karantenen, men det er nok noen år frem enda. De som ønsker det, klarer å kjøpe våpen og skyte riflematcher i løpet av overkommelig tid om man VIL.

Link to comment
Share on other sites

Er det lettere for miljøet og sammles rundt en slik formulering?

Det gis ikke anledning til erverv av våpen til DSSN rifleprogrammer før medlemmet har minimum 24 måneders medlemskap i NFPS.

24 mnd er for lenge å vente, det bør være maks 12 mnd.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder de argumentene som sier at det er langt å reise for å delta på konkurranser, så er jo saken den at AR 15 type rifler er forbudt i Norge. Men DSSN har unntak fra AR 15 forbudet, og kan erverve halvauto til konkurranse.

Da er det jo litt rart å ville erverve AR 15, og samtidig nevne alt for lang reisevei til stevner.

Ikke konkurranseskytter = ikke behov for AR 15 til konkurranseformål.

Link to comment
Share on other sites

En kan jo være konkurranseskytter å skyte i sin egen klubb!!! Se i forhold til POD sine forskrifter for kjøp av Halvauto rifle:

3.5.1.2.2 Presisering av behovskravet i våpenloven § 7 tredje ledd – krav til aktivitetsnivå

Det fremgår av våpenforskriften § 13 første ledd at tillatelse til å erverve og inneha, pistol, revolver, rifle eller hagle til øvelses- og konkurranseskyting kan gis til søker som kan dokumentere medlemskap og aktivitet i forening tilsluttet en skytterorganisasjon godkjent av Politidirektoratet, jf.våpenforskriften § 24. Det gis bare tillatelse til å erverve og inneha slik rifle eller hagle som lovlig kan brukes innenfor de skyteprogrammer som vedkommende skytterorganisasjon administrerer. For erverv av rifle/hagle til øvelses- og konkurranseskyting har direktoratet gjennom sin praksis lagt til grunn at vedkommende må kunne dokumentere at han har deltatt aktivt i foreningens skyteaktiviteter.

Ved erverv av halvautomatiske skytevåpen som ikke er tillatt til jakt, gjelder likevel samme krav til aktivitet som for pistol/revolver, jf. nedenfor, med unntak av at det ikke kan kreves 6 måneders medlemskap.

 

Hverken Loven eller Forskrifter krever ikke at en skal være medlem i noe gitt tidsrom. Dersom man deltar i foreningens skyteaktiviteter kan man erverve halvauto rifle umiddelbart ihht. loven. Krav om stevnedeltakelse med antall "Matchpoeng" og 24 måneder er kun innført fra forbundet.

 

Mitt poeng med reiser til Level 3 stevner, er at det favoriser de som bor i nærheten av sentrale områder med stor tetthet av skyteklubber.

Link to comment
Share on other sites

Fjern alt som heter opptjening av poeng og heller si at man må ha 1 sammenhengende år med aktivitet (og da holder det med trening og klubbkonkurranse) før klubb/forbund annbefaler kjøp av rifle.

 

At politiet ikke makter å ha kontroll på at de som eier en rifle ervervet for praktisk skyting faktisk opprettholder krav om aktivitet (dette gjelder forøvrig alle våpen som er anskaffet til Ø/K) og ikke får pålegg om å ente starte opp igjen eller selge børsa hvis aktivitet er fraværende, bør og skal ikke gå ut over forbund, klubb eller utøvere av sporten. Jeg har verken tid eller økonomi til å kunne oppfylle kravene fra forbundet for å kjøpe meg en AR og jeg er ikke den eneste.

 

Jeg skjønner hva meningen bak kravet om aktivitet er men hva hjelper det når systemet ikke klarer å fange opp de som ikke er aktive lengre. Som sagt så mener jeg dette er en bjørnetjeneste som til syvende og sist ikke har noen hensikt da man har andre måter å kjøpe seg en halvauto rifle på.

Link to comment
Share on other sites

mye gamle argumenter, med mer eller mindre gode poenger her gitt... alle har blitt presentert før og ingen av dem har endret forbundets holdninger til sporten. Det dumme med det, er jo at det drukner de mer fornuftige innspillene fra de som ønsker å endre litt på ting. Forbundet har gjort de grep som kanskje var nødvendige for å beholde muligheten

til å bedrive dynamisk rifle i Norge.

 

Løsningen for de som sysn det er "for vanskelig" er å sørge for aktivitet! Dra på stevner, Arranger stevner!

Link to comment
Share on other sites

Er det lettere for miljøet og sammles rundt en slik formulering?

Det gis ikke anledning til erverv av våpen til DSSN rifleprogrammer før medlemmet har minimum 24 måneders medlemskap i NFPS.

24 mnd er for lenge å vente, det bør være maks 12 mnd.

Fullstendig enig.

Link to comment
Share on other sites

Mange gode argumenter for og i mot som Hassel sier. Men vårt forslag er sendt in så da er det evt. det som må diskuteres eller stemmes over på fobundtinget.

I en annen setting kunne vi ha endret mer men tror forsiktighet og litt strategi vil føre oss lenger som sport.

 

Har fått mye støtte fra klubbene og fra enkelt personer i miljøet i Norge på det forslaget, så får vi se hva klubbledermøte og forbundstinget bringer med seg av endringer.

Takk til alle som har bidratt til diskusjonen, har fått en del innspill som vi ikke har tenkt på. Og har en ganske klar ide om hva miljøet og kubbene i Norge mener om saken.

 

Mvh

Christer Steinsvik

Forman BSK

Link to comment
Share on other sites

Tok opp noen av disse spørsmålene når dette ble vedtatt på forbundets sider, fikk bare kjeft, ingen problem og få 12 poeng i året osv, den ene av disse sa han hadde 60 poeng, med andre ord hadde ikke gjort tydeligvis noe annet en og skyte praktisk!

Uansett for meg som har nesten 20års fartstid i det gamle NFPS og er invalid og er redusert kan ikke få skyte rifle igjen, morsjonskytteren i død i Dssn!

2013 kontingenten som for øvrig var ekstra dyr i fjor kastet jeg i søpla! Hvorfor skal jeg være med i et forbund som ikke har plass til meg?

Link to comment
Share on other sites

kastet bare i søpla ja. voksent!

 

Du er klar over hvis du skal skyte dynamisk igjen, så må du betale denne også? siden du ikke meldte deg ut så må den og for det året du melder deg inn igjen betales.

 

Irriterer meg att folk ikke melder seg ut, bare lar være å betale. koster forbundene\klubbene mye penger samt tid.

"kontingent" endringen var varslet, den ekstra summen er dedikert advokat\pr e.l. hvis man skulle få problemer med å drive sporten i fremtiden.

 

til dere som mener det er håpløst å få til 12 poeng. Det er ikke vanskelig å få 12 poeng pr år. man får hele 4 poeng fra L3, 2 fra L2. gidder man ikke konkurrere så trenger man vel heller ikke rifle?

Dere klager over att det ikke er stevner i nord, det er stevner i nord! ikke like mange som på østlandet nei, men her er det også mest mennesker.

fordeler og ulemper uansett hvor man bosteder seg. er det ikke stevner som dere gidder å reise på, så har man da behov for ett våpen til de man ikke gidder å reise til?

 

Har reist flere ganger på stevner som er 50+ mil unna.

Link to comment
Share on other sites

Når du nevner stevner i nord, så regner jeg med at det er meg du referer til.

 

JEG KLAGER IKKE PÅ FÅ STEVNER I NORD!

 

Harstad avholdt ett Level3 stevne i fjor, og det er mye på gang ang. stevner og aktivitet i nord, så det skal bli bra.

 

Det jeg forsøker å få frem er at det kan være store utfordringer med avstander og stevneaktivitet i deler av landet, for å kunne tilfredsstille kravene som er satt til aktivitet.

 

Personlig har det ingen betydning for meg, da jeg har aktivitet nok som skytter. Den begrensningen jeg har på hva jeg kan kjøpe av våpen, er lommeboka.

 

Jeg oppfordrer alle til å reise på stevner, og ikke minst, verv nye skyttere!!!

Link to comment
Share on other sites

@Dexter

 

Får vi 4(fire) Matchpoeng for av et level III mesterskap?

 

Jeg spør siden jeg bor i Nord og har drevet en helvetes reisevirksomhet for å oppnå 12 matchpoeng i villfarelsen om at Level III kun ga 3(tre) matchpoeng. Jeg synes det er gøy med Level III, men det å reise langt for å karre til seg en siste Level II var ikke like stas. En halv dags skyting er ofte ikke verdt en svinlang bil/båttur.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Eg er klubbleiar i DSSN og har ikkje fått noko informasjon om at L3 tel som 4 poeng i forhold til krav om ervervelse av rifle.

Det er ikkje nokon som blandar saman med at L3 tel som 4 opne stemner ihht politiets aktivitetskrav for reservevåpen?

 

Nei, det er ingen sammenblanding. Det er derimot en direkte sammenheng :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ingen sammenblanding. Det er derimot en direkte sammenheng :wink:

 

Du tar feil blackops92. Har snakka med leiaren i DSSN, Morten Kløv, på telefon akkurat no (og har fått lov å sitere han).

 

Poengsystemet for erhverv av rifle er: L1=0 poeng, L2=2 poeng, L3=3poeng.

 

Må ikkje forvekslast med politiet sitt aktivitetskrav for reservevåpen. Her er L3 stemne= 4 opne stemne.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg nå hopper over x antal måneders medlemskap for erverv og stiller spørsmålet, hva er galt med aktivitets kravet for pistol???

 

Et aktivitets krav på 2-3 oppmøter i måneden for erverv(samt x(12 framfor 24) antal måneders medlemskap) og for og fortsatt beholde rifla vil jo nødvendiggjøre jevn aktivitet fra alle medlemmene og er på mange måter bedre en x antall stevne poeng da det jevnt over vil skape mer aktivitet en kravet om stevne poeng.

 

Man får mer aktivitet og dermed flere som vil bli interisert i stevner(uten at morroa suges ut av det fordi man er pålagt dette) uten at dette skaper vanskeligheter for de som bor langt fra potensielle stevner(vil og mulig gjøre mindre klubber hvis oppmøte og trenning var kravet og ikke stevnedeltagelse), det vil gjøre det lettere og erverve rifle samtidig som det vil fjerne enhver mulighet for passive medlemer med våpen de ikke bruker(og mye av argumentene bak stevnepoeng som krav for og garantere aktivitet).

 

Dette fremstår for meg som en løsning som vil fremme sporten og gjøre det uten vanskelige(for mange) krav om stevneltagelse for erverv/beholde våpen, samtidig som det vil være mye mer effektiv i og forhindre de passive medlemene som POD er bekymret over.

Link to comment
Share on other sites

Du tar feil blackops92. Har snakka med leiaren i DSSN, Morten Kløv, på telefon akkurat no (og har fått lov å sitere han).

 

Poengsystemet for erhverv av rifle er: L1=0 poeng, L2=2 poeng, L3=3poeng.

 

Må ikkje forvekslast med politiet sitt aktivitetskrav for reservevåpen. Her er L3 stemne= 4 opne stemne.

 

Da er jeg redd sittende leder tar feil :-) Hvis dagens styre ikke har endret tolkningen

 

Det ble bygd opp rundt POD aktivitetskrav, derfor:

 

Level 1= 1 poeng

Level 2= 2 poeng

Level 3-5= 4 poeng

 

Det var jo dumt å begynne på noe nytt, når POD allerede hadde lagt "grunnmuren" for aktivitetsberegning. POD sin tabell er vel fra 2004, eller er det enda tidligere?

 

Men dette er vel da noe å ta opp på klubbledermøtet, siden dagens styre muligens har en annen oppfatning.

Link to comment
Share on other sites

blackops92 kjem med heilt nye opplysningar for meg som ikkje er i tråd med det som DSSN har sendt til sine medlemsklubbar.

Som leiar av ein DSSN klubb må eg forhalde meg til det eg får opplyst frå DSSN. I så måte er opplysningane frå blackops92 ikkje korrekte utifrå det som DSSN sentralt informerer om.

 

Om blackops92 meiner retningslinene frå forbundet ikkje er korrekte ut frå tidlegare vedtak, må han ta opp desse med forbundet.

Vi som er tillitsvalde i klubbane må forholde oss til dei retningslinjene vi får frå forbundet.

 

Mvh

Bjørnar Osnes, NVSSL

Link to comment
Share on other sites

Personlig er det sammenblandingen av Manuell og auto rifler samt Level 3 kravet jeg reagerer på.

 

Det første ut fra ett rekrutteringssynspunkt, og den totale utakt med Våpenlov/forskrift og POD sine ønsker. (Manuell rifle ble slik jeg har forstått det med i dragsuget fordi styret som utarbeidet reglene gjorde en lite gjennomtenkt/ slett jobb, det bør vi ordne nå). Spesielt siden MAS/MAO er ekstremt morsomt å skyte, og mange av oss nå engang ikke nødvendigvis lyster etter en AR men gjerne vil skyte Rifle. (Grunnen til lite Manuell rifle aktivitet er etter mitt syn så enkel som lite stevner designert til Divisjonene rundt om). MAS/MAO er ypperlige greier for LI/LII stevner rundt om i landet, og min erfaring er at mange ikke engang vet om divisjonene, og ikke har anelse om at bestefars mauser med spor for klips (Som står og støver ned i skapet) passer godt til moroa.

 

Level 3 fordi det medfører krav om reising for de av oss som ikke bor i smørøyet (Og før noen åpner kjeften om ting de tydeligvis ikke har anelse om, det er de av oss som har familie vi ikke har mulighet til å reise i fra mer enn en dag av gangen, eller ikke har økonomi til å reise halve landet rundt).

 

Derimot hverken ønsker eller vil jeg endre kravet til Matchpoeng og 24 måneders karantene tid. Dette kom av meget gode grunner, og har garantert spart forbundet for mange "cowboys" som kun vil ha en tøff rifle siden det ble innført.

 

Kravet til antall Matchpoeng er i seg selv satt så høyt at de siler ut 99% av uønskede elementer, mens dagens krav til Level 3 stevner dessverre nok siler ut 50/60% av potensiell rifle rekruttering, uten at det av den grunn nødvendigvis siler ut den siste prosenten av uønskede elementer. Kort sagt, over kill.

 

Ett seriøst endringsforslag, bør etter mitt syn se noenlunde slik ut:

Det gis ikke anledning til erverv av våpen til DSSN rifleprogrammer for Manuelle våpen før medlemmet har minimum 6 måneders medlemskap i DSSN.

 

Det gis ikke anledning til erverv av våpen til DSSN rifleprogrammer for Halvautomatiske våpen før medlemmet har minimum 24 måneders medlemskap i DSSN.

 

Hvert karanteneår må medlemmet opptjene 12 matchpoeng (LII eller høyere). (Fjernet krav om LIII) Aktivitet kan kun opptjenes ved deltakelse i IPSC sine skyteprogrammer.

 

Karantenens utgangspunkt er fra medlemmet har bestått godkjenningskurs. Karantenetiden beregnes på følgende måte:

• Karantenetiden telles ned med ett år av gangen.

• For at medlemmet skal få godskrevet nedskrivning av karantenetiden, må aktivitetskravet for det aktuelle året være oppfylt. I løpet av hvert kalenderår, må medlemmet ha oppfylt kravet til aktivitet fullt ut.

• Aktivitetskravet må oppfylles løpende for begge år, uten periode med opphold.

* Aktivitetskravet (12 Matchpoeng LII eller høyere) må etter karantenetidens utløp, oppfylles for siste 12 måneder før det gis anledning til erverv av halvautomatisk rifle.

 

For de som måtte være redd for misbruk av manuelle rifler til erverv av "fy fy" kaliber, her er det som er gjeldende regler:

Manuelle våpen:

Alle våpen med som har anslagsenergi som ikke overskrider nivået til kaliber 30-06.

Som man ser er saftige sniper rifler bare å glemme. :wink:

 

Med tanke på erverv (Merk ikke det samme som bruk, der vi i dag kan bruke alt tilsvarende 30-06 og ned). Ser jeg det som formålstjenlig at ervervede våpen til DSSN Manuelle rifleprogrammer som ett minimum har 5 skudds magasin kapasitet, og kan lades med løse magasiner/ladeclips eller lignende. Dette vil automatisk sørge for at det kun erverves våpen som faktisk er egnet til programmene. Merk at dette ikke hindrer oss i å bruke våre jaktrifler / DFS Krager/Mausere/Sauere, eller annet rask vi måtte ha i skapet, kun begrenser eventuelt misbruk av erverv til Manuell divisjonene.

 

Mitt forslag til endring i egnede våpen regelverket ved erverv av Manuelle rifler:

Manuelle våpen:

Alle våpen med som har anslagsenergi som ikke overskrider nivået til kaliber 30-06, som har minimums magasin kapasitet på 5 skudd. Og har løst magasin / magasin som kan fylles med ladeclips (Stripperclip), eller lignende innrettning.

 

Sånn, nå har dere noe seriøst å diskutere. Som attpåtil oppfyller alles behov, enten man sitter i Pod, DSSN styret. Eller oss som utøver sporten på grasrot nivå, enten vi er fra Troms eller M&R.

Det er som kjent forskjell på å løsne på snippen, og å kaste hele skjorta. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Personlig er det sammenblandingen av Manuell og auto rifler samt Level 3 kravet jeg reagerer på.

 

Level 3 fordi det medfører krav om reising for de av oss som ikke bor i smørøyet (Og før noen åpner kjeften om ting de tydeligvis ikke har anelse om, det er de av oss som har familie vi ikke har mulighet til å reise i fra mer enn en dag av gangen, eller ikke har økonomi til å reise halve landet rundt).

Veldig enig, i det over. Selv om jeg nok bor "mer i smørøyet en deg. Det koster litt å dra bort en hel helg, for å dra til en annen kant av landet.

 

Ett seriøst endringsforslag, bør etter mitt syn se noenlunde slik ut:
Det gis ikke anledning til erverv av våpen til DSSN rifleprogrammer for Manuelle våpen før medlemmet har minimum 6 måneders medlemskap i DSSN.

 

Det gis ikke anledning til erverv av våpen til DSSN rifleprogrammer for Halvautomatiske våpen før medlemmet har minimum 24 måneders medlemskap i DSSN.

 

Hvert karanteneår må medlemmet opptjene 12 matchpoeng (LII eller høyere). (Fjernet krav om LIII) Aktivitet kan kun opptjenes ved deltakelse i IPSC sine skyteprogrammer.

 

Mitt forslag til endring i egnede våpen regelverket ved erverv av Manuelle rifler:

Manuelle våpen:

Alle våpen med som har anslagsenergi som ikke overskrider nivået til kaliber 30-06, som har minimums magasin kapasitet på 5 skudd. Og har løst magasin / magasin som kan fylles med ladeclips (Stripperclip), eller lignende innrettning.

Veldig enig, men ikke helt.

Tabellen over hva som gir, hvilke match poeng bør inn, så vi slipper fremtidige spekulasjoner.

 

Og jeg er uenig med deg om at man må ha løst magasin eller ladeclips.

Hvorfor kan jeg ikke skyte få skytte med en Winchester 94 eller andre Lever Action rifler?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke win94 etc?

Fordi jeg ikke tenkte på de vel. ;-)

I std er det jo uansett 5sk i mag (Unntatt std10). Så det blir jo litt rart å erverv slike rifler til mas. Til mao derimot, kommer en vel gjennom de fleste stager med ett velvoksent rørmagasin.

 

Er det egentlig behov for å erverve rørmagasin rifler til mas/mao?

Finnes det hurtigladere til rørmagasin, så er det jo allerede dekket inn i forslaget.

 

Det holder kanskje med krav om min 5sk magasin kapasitet?

Vi har jo ikke akkurat noen overskuelige problemer med mas/mao rifler til konkurranse bruk.

Uansett gjelder forslaget erverv, ikke bruk.

Link to comment
Share on other sites

Parret opp med FTX leverevulution kuler på lang hold, så begynner det å smale litt fugl. En god scout kikkert, gjør at man lett kan lade enkeltvis (toploading) også. Jeg gjoprde det skarpt på alle raske og kortholds stager med Marlin '94 i 44 mag. Poengen forsvant på 150 meter og utover...

Link to comment
Share on other sites

Når dette allikevel sporer av fullstendig, kan man jo nevne for de ivrigste forkjemperne for de manuelle riflene her, at om man er opptatt av tempo, og magasinkapasitet, så finnes det allerede divisjoner for dem, SAO og SAS.

Riflematcher er som regel fulle innen et døgn etter at de er lagt ut, så det er egentlig ikke nødvendig å fylle opp matchen med "jaktfeltskyttere" Det beste for IPSC rifle var om de spesielle manuelldivisjonene forsvant.

Vingemutteren har vel snart vært medlem av DSSN i et år, så når han øser av sin erfaring greier jeg ikke helt å ta han alvorlig, har han sett en riflematch?

 

Den eneste NM medaljen som er utdelt i manuell, ble vel også delt ut ved en feiltagelse så vidt jeg husker, det sier vel litt om antallet interesserte.

 

Det er sunt med en debatt om forbundets selvpålagte karantene, men det er rimelig sikkert at de som virkelig vil, de får det til, og jeg tror også at den forsvinner av seg selv når det nye lovverket lander.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke win94 etc?

Fordi jeg ikke tenkte på de vel. ;-)

I std er det jo uansett 5sk i mag (Unntatt std10). Så det blir jo litt rart å erverv slike rifler til mas. Til mao derimot, kommer en vel gjennom de fleste stager med ett velvoksent rørmagasin.

Jeg har en og hadde det ikke vært for at HA riflene som trenger aktiviteten, så hadde det vært morro å prøve et stevne med den.

Link to comment
Share on other sites

Riflematcher er som regel fulle innen et døgn etter at de er lagt ut, så det er egentlig ikke nødvendig å fylle opp matchen med "jaktfeltskyttere" Det beste for IPSC rifle var om de spesielle manuelldivisjonene forsvant.

 

 

Den eneste NM medaljen som er utdelt i manuell, ble vel også delt ut ved en feiltagelse så vidt jeg husker, det sier vel litt om antallet interesserte.

 

 

Der er vi enige ja :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk å se hvordan "erfarne" skyttere innen DSSN fanatisk prøver å drite ut andre skyttere i samme forbund, dette gjelder spesielt ma divivisjonene og snurrepang.

Det jobbes for å få opp manuell, og to år på rad nå så har vi kjørt eget stevne på innlandet for disse divisjonene. Prøv nå for Guds skyld ikke jage vekk nye skyttere bare fordi du selv ikke synes dette er moro. Mao/s er styggmorro!

Flere nye i år, og enda flere til neste år vil jeg tippe :D

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig vat det nok deltagere sist gang jeg ble Norgesmester, tillat medaljen var koster. (Og det er delt ut fler)

 

Men, seriøst. Det er lov med sleivsparket blant oss som kjenner hver andre Face to Face. Men det er en emmen bismak over det voldsomme skrivet mot oss som liker å være sære og gjøre ting anderledes. Skal vi være lojale ovenfor skyttersaken, bør man i det minste klare det innen eget forbund.

 

Personlig kan jeg ikke fatte sjarmen med fripistol eller VM programmet, men jeg vil forsvare de som liker det, sin rett til å drive med det. (Fritt etter Voltaire)

Link to comment
Share on other sites

Ser vel ikke helt hvordan det kan tolkes som et dolkestøt mot skyttersaken at man synes det blir for mange divisjoner i en gren.

Skytegrener som favoriserer manuelle rifler er ikke akkurat truet.

 

Det er såpass arbeids og mannskapskrevende å lage en L3 match, at det uansett vil være et begrenset antall i året, om de som i dag skyter disse matchene skal presses ut av dem som ønsker å lufte en eller annen gammel cowboy reilic, må være lov å si uten at noen prøver å dra fram brønnpisserkortet.

 

At en blir litt oppgitt over personer med ekstremt behov for å mene noe om alt, også uttaler seg i vendinger som "etter min erfaring" når man vet at erfaringen mest sannsynlig kommer fra youtube, er vel egentlig bare å beklage, men sånn er det bare, sorry.

Link to comment
Share on other sites

Og der var vi i kjernen? Redselen for ikke å få bli med pga andre??

Håper virkelig ikke du også mener at alle under 60% på nm rifle i 2013 automatisk ikke får bli med i 2014 fordi dem ikke er gode nok.... ;)

 

Fra spøk til alvor: om vi ikke får med alle, så må vi ta en runde med forbund og arrangører så vi kan få på flere squader, eller flere på squaden.

Vi kan ikke begynne med å nekte skyttere fordi dem ikke skyter samme divisjon som andre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...