Jump to content

NM Spesialfelt 2013


Arvmar

Recommended Posts

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ein tragisk datokollisjon gjer at eg ikkje kjem til Oppdal, då MÅ eg i alle fall til Larvik!

 

PS: Skjønar ikkje Brassy sin negative kommentar om at han ikkje vil gå same løypa som i fjor. Etter mitt syn var NM i fjor eit kjempeflott arrangement på alle måtar, med ei kjempefin løype.

Link to comment
Share on other sites

Det brukes de våpen som passer i måleboksen, med unntak av bruk av magnum patroner. Hvordan du får et våpen som passer i boksen er opp til deg. Du kan kjøpe et som er innenfor målene, kappe/file/bygget om hos børsemaker etc etc for å få et større våpen til å passe i boksen. Du får dessverre ikke lov til å strekke ut boksen slik at boksen passer pangen :)

Link to comment
Share on other sites

@barbaren: For å gjøre det litt lettere for deg, kan jeg nevne noen eksempler. (For alle besserwisserne kan dere allerede nå roe ned og huske at dette bare er eksempler, og at ut vet at det finnes mange andre og etter din mening bedre alternativer)

 

Spesialpistol: De fleste bruker en pistol i kaliber .22LR. En Walther X-esse mod Stenvaag vil være utmerket.

Spesialrevolver: En liten revolver fra S&W med 2,5 tommers løp i .22LR eller .38.

Magnum 1: S&W 686 i .357 Magnum (tidl skrivefeil rettet) :-)

Magnum 2: S&W 629 i .44 Magnum

 

For magnumklassene må du huske ammokravet inkl faktor.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Magnum patroner er da magnum ladede patroner, og har ikke noe med bunnstempelet på hylsa.

 

Gleder meg til Oppdal, blir spennende å se hvordan den nye løypa blir lagt opp.

P.s. synes felt løypa i fjor var godt opplagt, den var satt for å skille mellom skytterne. Og det gjorde den. Alle mine bom kan kun klandres skytteren. :wink:

Link to comment
Share on other sites

@barbaren: For å gjøre det litt lettere for deg, kan jeg nevne noen eksempler. (For alle besserwisserne kan dere allerede nå roe ned og huske at dette bare er eksempler, og at ut vet at det finnes mange andre og etter din mening bedre alternativer)

 

Spesialpistol: De fleste bruker en pistol i kaliber .22LR. En Walther X-esse mod Stenvaag vil være utmerket.

Spesialrevolver: En liten revolver fra S&W med 2,5 tommers løp i .22LR eller .38.

Magnum 1: S&W 626 i .357 Magnum

Magnum 2: S&W 629 i .44 Magnum

 

For magnumklassene må du huske ammokravet inkl faktor.

 

Magnum 1: S&W 686......Hilsen "besserwisser" :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

"Skjønar ikkje Brassy sin negative kommentar om at han ikkje vil gå same løypa som i fjor"

 

 

 

Kanskje den var for lett :D ?

 

Var ikke noen negativ kommentar, bare hvorfor ikke jeg gadd det samme en gang til.

Har du gått runda til sammen 6 ganger, kan jeg godt vente noen år til jeg kommer tilbake.

 

Hadde tenk jeg ikke skulle nevne den elendige premieringen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder premiering så blir det likedan iår,vi bruker en tredjedel av startkontingent til premie som vel er det samme som andre har brukt de siste årene.

Det er kanskje ikke alle i nord som bruker deltagerpremie og diplom til alle som starter?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har litt erfaring ang NM felt arrangering, og det er umulig å gjøre alle tilfreds..... Men jeg skyter gjerne samme løypa igjen, er jo et år siden jeg skjøt 8 runder der, så med min hukommelse er det helt greit :winke1: Kunne kanskje ønske meg fler enn en minifigur, slik at ikke den ene jævl..... figuren teller alt for mye...

 

Premiering på NM er alltid et helvete, men minst kjeft får man ved å bruke gavekort.... På NM er det faktisk ingen kriterier for hvordan man skal premiere, men om man sier 1/3 premiering BØR det være 1/3 premiering.. Støtter dere som mener premieandelen var liten i fjor...

 

Men dette er bagateller, det jeg vil si om fjorårets NM er at jeg på samtlige standplassser ble møtt av hyggelige, omgjenglige, og ikke minst dyktige funksjonærer.. Og jeg opplevde ingen unntak.......

Det er det som gjør et NM til en kjempeopplevelse for meg, og jeg er klar for en ny tur til Opdal og gleder meg masse.

 

Og håper mange tar seg tid til å bli der på Lørdagskvelden :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo fritt frem for andre klubber å arangere NM. Tror ingen av di som er med å arangerer NM, gidder å ta på seg noe slikt visst det ikke er mulig å få til et overskudd. Det går jo med minst 3 ferieuker for arangørene å få på fote et NM.

Dem som er misfornøyde med premiene, så er det jo ingen tvang å delta heller.

Link to comment
Share on other sites

Har vært med som leder av 2 felt nm så jeg vet hvordan det virker. Men jeg mener at 1/3 premiering er bra. Men eventuelt deltagerpremie er en "ekstraservice" arrangør velger å gi. Det bør ikke være en del av premiepotten men tas fra et annet sted i budsjettet.

Link to comment
Share on other sites

Noe av problemet med premieringen på Oppdal i fjor var, at pengepremiene måtte brukes hos Børselars.

 

Hadde ikke noe jeg "måtte" ha hos han akkurat da, så jeg gav bort gavene til en i klubben så han kunne kjøpe seg et sett skytebriller.

 

Sto lenge nede i kjelleren der med en som hadde en "gavepremie" på kr:42.- Han fant til slutt en skrue han kunne kjøpe :mrgreen::mrgreen:

 

Til HT, om du ikke tåler at det kommer noen kommentarer på premieringen, så gjør noe med det :!::!::!:

Istendet for å be utøverne holde seg hjemme :shock:

Link to comment
Share on other sites

Har fortsatt et gavekort på rundt en hundring liggende, da jeg var halvveis hjemme før premieutdelingen fant sted siste dag.

Selv før den tid var det et slit å finne noe å kjøpe for småkronene.

Børsepetter hadde en del med seg, men slapp dessverre opp for det folk var ute etter lenge før siste konkurransedag.

Fiskeutstyr kunne man ikke kjøpe for gavekort, da dette var tilbudsvarer, noe gavekortene ikke kunne brukes til.

Link to comment
Share on other sites

Legger først nå merke til at første stevnedag er fredag 21.06.

Det er siste skoledag, noe som gjør at skoleelever må ha en fraværsdag eller la være å delta.

Sånt er ikke så heldig for våre unge skyttere.

Det er også en vanlig arbeidsdag for de fleste.

Ikke så greit etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

NM løypa blir i samme område som i fjor, det er der skytebanene på Oppdal er.

Det blir selvfølgelig ikke samme blinkene.

 

NM starter Fredag med magnum, dette pga bankett Lørdagskveld (Søndagskveld er en dårlig kveld for bankett).

Erfaringer sier at ikke alle er helt skytbare morgenen etter en bankett...

Tviler på at skoleungdommer har problemer for å få fri siste skole dag for å dra på NM.

NM'er har ikke alltid vært i ferien. Har selv søk permisjon fra skole for å delta på NM i mine yngredager.

 

Det vil også i år bli deltakerpremie.

Har følelse av at det er de som ser forseg en plassering blandt de 10 beste som er negative til deltakerpremie.

Blandt de 500+ som fikk deltakerpremie i fjor var det dem aller fleste fornøyde med å få det.

At leverandøren ikke klarte å levere den deltakerpremien vi skulle ha, men bare kunne levere en som kostet det dobbelte kan vi bare beklage.

Regner med at dem som har veldig mye i mot at deltakerpremier ol trekkes fra premiegrunnlaget sørger for at sin klubb og krets sender inn forslag om å endre fellesreglementet.

Er det ikke gjort er det forsent for årets ting, men det kommer jo flere.

 

Premiene ellers vil bli gavekort, lik det eller ikke, men sånn blir det.

 

Ser det er mange som har forslag til hvordan det skal forbedres, så da er det bare å gjøre FKP glad og sende en søknad om å arrangere NM.

Dem er ikke akkurat plaget med søknader for 2014 og 2015.

Vi gleder oss til å komme å skyte, se og lære.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gleder meg til NM. Synes fjordårets var det desidert beste jeg har deltatt på. Løypa, funksjonærene, gjennomføringen, klubbhuset, resultatservice - alt var bedre.

Premier er relativt uviktig. Medaljer til de beste og en deltagerpremie til resten er helt ok for meg. Rom er allerede bestilt.

Link to comment
Share on other sites

@barbaren: For å gjøre det litt lettere for deg, kan jeg nevne noen eksempler. (For alle besserwisserne kan dere allerede nå roe ned og huske at dette bare er eksempler, og at ut vet at det finnes mange andre og etter din mening bedre alternativer)

 

Spesialpistol: De fleste bruker en pistol i kaliber .22LR. En Walther X-esse mod Stenvaag vil være utmerket.

Spesialrevolver: En liten revolver fra S&W med 2,5 tommers løp i .22LR eller .38.

Magnum 1: S&W 686 i .357 Magnum (tidl skrivefeil rettet) :-)

Magnum 2: S&W 629 i .44 Magnum

 

For magnumklassene må du huske ammokravet inkl faktor.

 

Der var det en som hadde lest spørsmålet ja. Takker for svar. Var vel omtrent som jeg hadde tenkt. Stenvaag får inn i april står det å lese på nettsiden, til opplysning.

Link to comment
Share on other sites

Har selv arrangert ett spesialfelt NM med over 100 tusen i overskudd, og vi hadde premier til over 140 tusen på bordet på ca 700 deltakere, så hvorfor andre ikke klarer å tjene penger og samtidig gi noe tilbake til skytterne er jo merkelig, vi ga til og med bort 4 våpen...rettelse...5 våpen under vårt NM....

 

Rart det gitt, men det handler vel mer om hvor grådig man er...

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Nå var ikke denne tråden ment som noen diskusjonstråd om premiering på NM.Når Bromark får til overskudd på 100 000,- så er jo det bra for Modum PK.Men vi har desverre ikke funnet koden for denslags.Med startkontingent 700 starter Kr.210 000.Premier 140 000 +5 stk våpen ca.25 000? Kr.100 000,- overskudd.

Nå koster det vel litt å bygge løyper der også?

Jeg klarer ikke å få regnestykket til å gå opp,men det er jo selvsagt en mulighet å løpe rundt hos foretninger å samle inn osteklokker og termoser og div jalla og premiere med kun gavepremier,går jo greit å få opp premiebeløpet da.

 

El Gringo,du tar munnen alt for full.

 

Måtte bare,ikke mer premiediskusjon fra min side.

Link to comment
Share on other sites

140.000 i premier ???

Hvordan forklares da at den siste utdelte premien var på rundt 30 kroner ?

Med 700 starter og 140.000 i premiepotten, skulle det bli en snittpremie på 600 kroner ved 1/3-dels premiering.

Om vi trekker fra de 25.000 til våpen, skulle det bli en snittpremie på 493 kroner.

Hvor mange av de på pallen fikk såpass ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde et enkelt regnestykkel i på en av mine premier og verdi, i forhold til et vanlig stevne med kr 100.- i innskudd og en premieanndel på 0,35

 

Premien på Oppdal var på kr 150.-

Regnet etter vanlig stevne kr 100.- og 0,35 i premieandel hadde den vært på kr 580.-

 

Så at Oppdal brukte for 140`i premier er bare sprøyt.

 

PS: det er vel vanlig at alt regnes med når regnskapet gjøres opp,, kiosk og annet salg + +

 

Det gjør i alle fall vi andre som arangsjerer NM :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...